Tuolla moottoripyöräpuolella oli juttua moottorijarrutuksesta, mutta mitä skootteri tai sen variaattori tykkää moottorijarrutuksesta, jos esim. lähes satasen nopeudessa löysää kaasun ja antaa vauhdin hiipua.
Moottorijarrutus
7
3680
Vastaukset
- esko e jokinen
minusta skootteri ei puota kierroksia 9000-1000
hetkessä vaan pikkuhiljaa alkaa tipppuuun ,niinku
moottori pyörässsä eli minusta moottori jarrutus
ei oo mahdollista sillee kuin moottoripyörässä,
en tiiä mutt mun menopelit toimii noin, voi olla
että on mulla sitt viallinen versio:)- Lunamarie
No siis käytännössähän voisi ajatella variaattorin olevan jonkin jortin 1 pykäläinen automaatti laatikko. Elikkäs moottorijarrutuksen teho on olematon. Kyllähän variaattorilla voi alkaa jarrutusta tekemään muttei sen teho ole edes verrattavissa auton tahi moottoripyörän vastaavaan.
Elikkäs antaa mennä vaan moottorijarrun kanssa mutta veikkaan että joudut joka tapauksessa jarruun turvautumaan sen verran tehoton homma on kyseessä. - general
Lunamarie kirjoitti:
No siis käytännössähän voisi ajatella variaattorin olevan jonkin jortin 1 pykäläinen automaatti laatikko. Elikkäs moottorijarrutuksen teho on olematon. Kyllähän variaattorilla voi alkaa jarrutusta tekemään muttei sen teho ole edes verrattavissa auton tahi moottoripyörän vastaavaan.
Elikkäs antaa mennä vaan moottorijarrun kanssa mutta veikkaan että joudut joka tapauksessa jarruun turvautumaan sen verran tehoton homma on kyseessä.yleensähän skoottereissa on 2-pykäläinen automaattivaihteisto...
Tuo moottorijarrutushan tarkoittaa sitä että pistetään vauhdissa pienempää pykälää silmään jolloin moottori jarruttaa vauhtia.Variaattorivedossa ei voi käyttää varsinaista moottorijarrutusta.
Vauhdin hiljentäminen kaasua nostamalla ei vaikuta haitallisesti variaattoriin.- M.R.
Lisäksi hommaan vaikuttaa paljon se, onko kyseessä 2-T vai 4-T vehje. Nelari jarruttaa suht hyvin, kakstahtinen ei juuri lainkaan.
- --------
M.R. kirjoitti:
Lisäksi hommaan vaikuttaa paljon se, onko kyseessä 2-T vai 4-T vehje. Nelari jarruttaa suht hyvin, kakstahtinen ei juuri lainkaan.
Moottori jarrutus ei suoranaisesti onnistu skootterilla johtuen vaihteistosta,mutta taas vaihteellisessa mopossa/moottoripyörässä jossa pistetään pienempi vaihde ja päästetään kytkin on riski että takapyörä lähtee luisuun kovemmassa vauhdissa. Mutta hitaammassa vauhdissa se on oikein hyväkin jarrutus tapa.
- pasi80
-------- kirjoitti:
Moottori jarrutus ei suoranaisesti onnistu skootterilla johtuen vaihteistosta,mutta taas vaihteellisessa mopossa/moottoripyörässä jossa pistetään pienempi vaihde ja päästetään kytkin on riski että takapyörä lähtee luisuun kovemmassa vauhdissa. Mutta hitaammassa vauhdissa se on oikein hyväkin jarrutus tapa.
Ainakin tuo mun Piaggio X9 180 jarruttaa aika tehokkaasti kun ihan moottorilla en sit tiiä onko jotain vikaa kun en ole moottoria tutkinut tarkemmin jos sen ei pitäs jarrutella :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402