Hydraulinostajat ja nakutus

Honda cb

Pyörässäni on venttiiilit hydraulinostimilla.
Koneen ollessa hieman lämmin alkaa joku venttiileistä naputtaa.

Naputusta ei esiinny aina. Naputus saattaa loppua kierrättämällä, mutta ei aina niin käy. Pyörän sammuttaminen ja uudelleenkäynnistäminen saattaa kadottaa naputuksen välittömästi.

Koneen päästyä kuumaksi / normaalilämpötilaan hetken ajon jälkeen niin naputusta ei esiinny. Käynti kuin uudessa pyörässä. Voi ajaa satoja km, eikä naputusta esiinny.

Kokemusta tai tietoa asiasta?
Ei liene kovin vaarallista tai haitallista?

6

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiijii

      yhden/useamman automaatin jousi /kuula systeemi jumissa tai muuten paskoittunut,vaatii kyllä purkamista jos meinaat tarkastaa,mulla oli aikoinaan
      yksi kuula jumittunut,ja kun esim.pienellä nastalla painoi auki niin rupes pelittämään,teki muuten samaa kun käytti lämpimäksi ja ei lakannut niin samutti ja käynnisti niin yleensä lakkasi siinnä vaiheessa.

    • vain

      Parasta mp öljyä jotain 5w-40, kummiskin niin että tuo kylmänpään viskositeetti on mahdollisimman pieni.

      • Mekaanikkomikko

        Kokeileppas vaikka Shellin MP-öljyä.Oli 1 tapaus jossa naputus hävisi tuolla keinolla.


      • Mekaanikkomikko kirjoitti:

        Kokeileppas vaikka Shellin MP-öljyä.Oli 1 tapaus jossa naputus hävisi tuolla keinolla.

        Itellä kyllä piti ihme kilinää Shellin öljyillä, kun sitten vaihoin Hondan GN-4 öljyt koneeseen loppu nuo ylimääräiset ääntelyt.


      • Honda cb
        vanha-erkki kirjoitti:

        Itellä kyllä piti ihme kilinää Shellin öljyillä, kun sitten vaihoin Hondan GN-4 öljyt koneeseen loppu nuo ylimääräiset ääntelyt.

        Hondan omat öljyt oli koneessa. Naputus alkoi muutaman raskaamman ajopäivän jälkeen. Epäilen itse myös sitä, että ehkä jotain likaa lähti liikkeele tai sitten hondan öljyistä alkoi ominaisuudet loppua. Honda perusöljystähän on sanottu, että hyvä öljy, mutta ei kestä hirveästi km. Ehkä mentiin sitten vaihtorajoilla.

        Nyt olen siirtynyt synteettiseen Motuliin (hondan perusöljyn hintaista). Vaikutelma on kauttaaltaan hyvä. Vaihteet pelaa mallikkaasti, mm. ei kloksahtelua ainakaan hondan öljyjä enempää. Ja oletettavasti öljy pysyy hyvänä koko vaihtovälin.


      • CB 750
        Honda cb kirjoitti:

        Hondan omat öljyt oli koneessa. Naputus alkoi muutaman raskaamman ajopäivän jälkeen. Epäilen itse myös sitä, että ehkä jotain likaa lähti liikkeele tai sitten hondan öljyistä alkoi ominaisuudet loppua. Honda perusöljystähän on sanottu, että hyvä öljy, mutta ei kestä hirveästi km. Ehkä mentiin sitten vaihtorajoilla.

        Nyt olen siirtynyt synteettiseen Motuliin (hondan perusöljyn hintaista). Vaikutelma on kauttaaltaan hyvä. Vaihteet pelaa mallikkaasti, mm. ei kloksahtelua ainakaan hondan öljyjä enempää. Ja oletettavasti öljy pysyy hyvänä koko vaihtovälin.

        Kokeilin yhden vaihtovälin shellin öljyillä,
        oli tosi tahmee laatikko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe