Eri operaattorit tarjoavat toinen toistaan halvempia kännykkäyhteyksiä. Itselläni tulee puhelujen normalihinnaksi n. 6c/min. Nyt ovat liikelaitokset keksineet uuden tavan rahastaa. On olemassa 020-ja 010-alkuisia valtakunnallisia "puhelinkeskuksia". Hinnat ovat n. viisinkertaiset kännykkäpuheluihin verrattuna eli n. 30c/min.
Olen joutunut käyttämään pankkien, vakuutuslaitosten ja autoliikkeiden palveluja ja todennut tämän.
Kyllähän hinta on jossakin ilmoitettu mutta useimmat huomannevat, itseni tavoin, asian vasta puhelinlaskusta. Minnehän rahat menevät?
Verovirastot, Kela y.m.:t käyttänevät samanlaisia valtakunnallisia yhteyksiä.
Maksat kaukopuhelun hinnan soittaessasi "nurkan taakse", yhteyttäkään ei tahdo saada.
Oletteko todenneet tällaista "kehitystä"?
Kalliit puhelut
22
1987
Vastaukset
- MahMi
..on Skype.Sillä soitan kaikki "lankapuhelut",esim.juuri näihin 010 ja 020 numeroihin.Hinta on 0,025€/min.Kännykkänumeroihin sillä ei kannata soittaa,omalla liittymällä tulee halvemmaksi.Onneksi lähes jokaisella joihin minä pidän säännöllisesti yhteytä,on Skype,ja Skypestä Skypeen soittaminen ei maksa yhtään mitään.Katso täältä; http://www.skype.com/intl/fi/
- Kalle-Aaretti
Tuskin mikään operaattori antaa lankojansa ilmaiseksi vinguttaa. Entä mitä maksaa tietokone lisävärkkeineen? Ei ole ilmaista puhelua, ei ilmaista lounasta. Halvemmalla varmaaan saa, kun osaa hakea.
- uBrt
Kalle-Aaretti kirjoitti:
Tuskin mikään operaattori antaa lankojansa ilmaiseksi vinguttaa. Entä mitä maksaa tietokone lisävärkkeineen? Ei ole ilmaista puhelua, ei ilmaista lounasta. Halvemmalla varmaaan saa, kun osaa hakea.
..mutta Skypeä halvempaa tuskin löydät.Tietokone myös maksaa,mutta tänne postaavilla sellainen jo on?Lisävarusteet,mikrofoni,maksaa n.10€.Itse ohjelma,Skype,on ilmainen.Olen käyttänyt Skypeä pari vuotta.Ennen oli puhelinlasku 40-50€/kk,nyt n.20€/kk.
- MahMi
Kalle-Aaretti kirjoitti:
..en löydä halvempaa ratkaisua.Kerro heti jos löydät:)
MahMi kirjoitti:
..en löydä halvempaa ratkaisua.Kerro heti jos löydät:)
Käytän skypeä,esim.virastoihin soittaessa joutuu
usein jonottamaan ja kännykällä ei kannta jonotella.
Ystävilleni lankapuhelimeen soittaessani voin
puhua tosi edullisesti.
Iäkkäämmillä tutuilla ei ole kännyköitä.
Olen todella tyytyväinen skypeen.muori67 kirjoitti:
Käytän skypeä,esim.virastoihin soittaessa joutuu
usein jonottamaan ja kännykällä ei kannta jonotella.
Ystävilleni lankapuhelimeen soittaessani voin
puhua tosi edullisesti.
Iäkkäämmillä tutuilla ei ole kännyköitä.
Olen todella tyytyväinen skypeen.Oletko varma, että 010- j.n.e alkuisiin soitettaessa ovat puhelut halpoja? Ennen vanhaan laskutussykäykset tulivat vastaanottopäästä eikä soittaja voinut tilanteelle mitään.
Minunkin pitänee maksaa Skype Out maksu niin voin soittaa langallisiin taas.- Turisija
...minunkin, kun sisaruksillekin on tulossa sellaiset.
En ole laittanut aikaisemmin, kun ei ole ollut soittokohteita. Enkä laita nytkään, ennen kuin remontti on ohi. Aloitamme remontin, jonka aikana minulta puuttuu nettiliittymäkin jonkin aikaa. - aupA
Turisija kirjoitti:
...minunkin, kun sisaruksillekin on tulossa sellaiset.
En ole laittanut aikaisemmin, kun ei ole ollut soittokohteita. Enkä laita nytkään, ennen kuin remontti on ohi. Aloitamme remontin, jonka aikana minulta puuttuu nettiliittymäkin jonkin aikaa.Skype on kiva silloin, kun haluaa nähdä vastapelurin. Kaukana asuvat sukulaiset ja lastenlapset tulevat lähemmäksi. Lasten kehityksen näkee todellisena, kuulee riemunkiljahdukset, kun tuntevat naamataulun ruudussa.
Salakatselua tuli eräänä aamuna varhain tehtyä. Tuttava näkyi olevan koneella, no sinne. Haroi vaan unisena hiuksiaan eikä huomannut mitään. Liekö ääni ollut poissa. Sen jälkeen olen suunnannut kameran seinään.
Joskus nuorenparin kanssa chattaillaan kiihkeästi, kun on aihe, esim. asunnon osto. Netistä löytyy myynnissä olevat. Hyvät ja heikot puolet löydetään yhteistuumin, kun tuodaan näkemykset esiin.
(Kun vaari tekee nuorenparin mummonmökillä satojen kilometrien takana saunaremonttia, pysyn juonessa mukana imeytyskenttää myöten digikuvien avulla. Tämä jo harppasikin skype-aiheesta pois. Kertoo kuitenkin siitä, miten viestintään on tullut ikäihmisillekin uutta mielenkiintoa.)
Mieltäni kaivertaa tällä hetkellä Saksaan Monzeliin lauantai-iltana lähetetty yksi ainoa tekstiviesti. Eilen ilmoittivat, että se sama viesti tuli perille jo kahdeksannen kerran ! Ei ole Suomessa ollut tapana moinen moninkertainen välitys. Meillä on riittänyt yksi kerta.
Sietää siis varoa lähettämästä ulkomaille tekstiviestejä. Aika näyttää, kuka tämänkertaisen maksaa ja lähetetäänkö se vastaanottajalle yhä vaan jatkuvalla syötöllä.
Onko vastaavia tapauksia sattunut muille ? - aupA
aupA kirjoitti:
Skype on kiva silloin, kun haluaa nähdä vastapelurin. Kaukana asuvat sukulaiset ja lastenlapset tulevat lähemmäksi. Lasten kehityksen näkee todellisena, kuulee riemunkiljahdukset, kun tuntevat naamataulun ruudussa.
Salakatselua tuli eräänä aamuna varhain tehtyä. Tuttava näkyi olevan koneella, no sinne. Haroi vaan unisena hiuksiaan eikä huomannut mitään. Liekö ääni ollut poissa. Sen jälkeen olen suunnannut kameran seinään.
Joskus nuorenparin kanssa chattaillaan kiihkeästi, kun on aihe, esim. asunnon osto. Netistä löytyy myynnissä olevat. Hyvät ja heikot puolet löydetään yhteistuumin, kun tuodaan näkemykset esiin.
(Kun vaari tekee nuorenparin mummonmökillä satojen kilometrien takana saunaremonttia, pysyn juonessa mukana imeytyskenttää myöten digikuvien avulla. Tämä jo harppasikin skype-aiheesta pois. Kertoo kuitenkin siitä, miten viestintään on tullut ikäihmisillekin uutta mielenkiintoa.)
Mieltäni kaivertaa tällä hetkellä Saksaan Monzeliin lauantai-iltana lähetetty yksi ainoa tekstiviesti. Eilen ilmoittivat, että se sama viesti tuli perille jo kahdeksannen kerran ! Ei ole Suomessa ollut tapana moinen moninkertainen välitys. Meillä on riittänyt yksi kerta.
Sietää siis varoa lähettämästä ulkomaille tekstiviestejä. Aika näyttää, kuka tämänkertaisen maksaa ja lähetetäänkö se vastaanottajalle yhä vaan jatkuvalla syötöllä.
Onko vastaavia tapauksia sattunut muille ?Missä vika, kun Saksaan Monzeliin turistiminiälleni lähetetty viesti on mennyt sinne vajaassa 2 vrk:ssa jo 15 kertaa. Sama viesti. Sieltä päin ihmettelivät minulle.
Rahastetaanko moisella häirinnällä ja kuka ? Miten sen saa loppumaan. Eihän tämä vaan DNA:sta johdu ? - ii-li
aupA kirjoitti:
Missä vika, kun Saksaan Monzeliin turistiminiälleni lähetetty viesti on mennyt sinne vajaassa 2 vrk:ssa jo 15 kertaa. Sama viesti. Sieltä päin ihmettelivät minulle.
Rahastetaanko moisella häirinnällä ja kuka ? Miten sen saa loppumaan. Eihän tämä vaan DNA:sta johdu ?En ole kuullut aikaisemmin. Ainakin on syytä katsoa puhelinlasku tarkoin. Kysyitkö DNA:sta, mistä vika voi johtua?
Minulla on yhä muistissani ikävä kokemus. Olin lähettänyt tekstiviestin, mutta välitystiedot ilmoittivat, että se "odottaa". Päivästä päivään se "odotti". Lopulta kuulin uutisista, että vastaanottaja oli joutunut onnettomuuteen ulkomailla. (Hän kyllä selvisi hengissä.) - fiiuliN
aupA kirjoitti:
Missä vika, kun Saksaan Monzeliin turistiminiälleni lähetetty viesti on mennyt sinne vajaassa 2 vrk:ssa jo 15 kertaa. Sama viesti. Sieltä päin ihmettelivät minulle.
Rahastetaanko moisella häirinnällä ja kuka ? Miten sen saa loppumaan. Eihän tämä vaan DNA:sta johdu ?Minä sain uuden kännykän viime kesänä.
En ollut lähettänyt sillä viestejä kenellekään, mutta aikoinani huomasin että viestejä oli lähtenyt erääseen lankapuhelimeen 69 kappaletta.
Otin koko aalla alkvan lankapuhelimen tiedot pois puhelinluettelostani, mutta sen jälkeen oli taas mennyt Anttonille, joka oli luettelossa ekana, 33 viestiä, aivan tyhjiä.
Ihmettelin aikani, mutta loppujen lopuksi sain selville etten ollut sulkenut kännykkääni ja viestit olivat itsestään lähteneet laukussani liikkeelle. Sen jälkeen olen todella muistanut kännykkäni sulkea. Vanha känny ei ollut koskaan tehnyt sellaista.
Ne ensimmäiset viestit oli laskutettu, jotka itse maksoin, mutta toisia ei oltu enää laskutettu.
Onneksi eivät menneet ulkomaille. aupA kirjoitti:
Rahastetaanko moisella häirinnällä ja kuka ? Miten sen saa loppumaan. Eihän tämä vaan DNA:sta johdu ?Ulkomaille lähetetyt tekstiviestitkin ovat kalliimpia kuin kotimaiset. Tällainen viestien pyöritys maksanee Sinulle puolet kaikista.
Kehoittaisin soittamaan DNA:lle, hehän ovat ainakin asiantuntijoita.
Yritän uskoa, ettei teillä kummallakaan ole mitään käyttövirhettä tapahtunut.- aupA
aupA kirjoitti:
Rahastetaanko moisella häirinnällä ja kuka ? Miten sen saa loppumaan. Eihän tämä vaan DNA:sta johdu ?"Jo selkis kissanpojalle silmät..." ja minulle tekstiviestiliikenteen erikoisuus. Tiedusteltuani DNA kertoi edellämainitun tekstiviestin moninkertaisen lähettämisen johtuvan saksalaisesta operaattorista, jolta ei yleensä "meinaa saada kuittausta".
Kännykässäni ei siis ole vikaa eikä minulla ole kissaakaan, joka painelisi näppäimiä ! Kännykkä lepäsi liinavaatekaapin päällä, kun mökillä itse pengoin kukkapenkkiä.
Minua laskutetaan vain yhdestä viestistä.
Annoin lähetysajan, vastaanottajan numeron ja nimen. DNA poisti viestin enempää häiriötä tuottamasta.
Virran katkaisu vastaanottajan kännykästä kuulemma myös auttaisi.
Tapahtuma toi mieleen kaikenlaisia kuvitelmia omasta toiminnasta: olinko torkkunut ja painellut näppäintä, oliko kännykkä yön tyynyn alla, oliko joku esine sen päällä ja ties mitä harhaa. Onneksi muistin selkeästi ja sain selkeän vastauksen.
Kiitos myötätunnostanne. Se tuntui hyvälle.
Toinen tämän päivän asia on selvittää, miten onnistun saamaan Kotipuutarhalehden lupaamat tilaajanlahjapionit. Asian tiimoilta olen soittanut jo neljä kertaa. Tilasin lehden sähköisesti, koska lehti rikkoontuu kupongin leikkelemisestä.
Minulle selitetään nyt: olen täyttänyt "lahjatilauksen", vaikka minun olisi pitänyt täyttää "tilaushankintakilpailun tilaus". Siinä syy, miksi he ovat jättäneet minut mustan lampaan ilman tilaajanlahjapioneja. Syyllisyys vyörytettiin ylleni hyvin raskaasti. Kuinkahan suuri lauma tämä harhaanjohdettujen katras oikein onkaan ? Voi pyhä yksinkertaisuus, olenpa minä typerä. Tilausohjeissa ei tuollaista kaavaketta lainkaan mainittu vaan suurpiirteisesti mainittiin "voi tilata myös...".
Neljä päivää sitten jo sovittiin, että asiaa hoitava Kotipuutarhan "EevaV" soittaa minulle. Jälleen tänään luvattiin EevaV:n soittavan saapuvista pioneista. Ei ole "Eeva" soittanut. Onkohan hän vain lume-henkilö ? En haluaisi jättää pioneja postiin kuihtumaan viikoksi, kun nyt on mökille ajo.
Tällaisista typeristä asioista tulee niitä kalliita puhelinlaskuja ja bensakuluja - 50 km sivu. (Tänään Kotipuutarhalta tuli lasku, jonka maksamista saajan kanssa tarvittaessa harkitaan. Lahja vaihtoon ?)
Seuraavilla kerroilla on kait pakko palata vanhaan tyyliin täyttää paperikuponki ! Siinä on sitten vielä mahdollisuus funtsia, joutuuko harhaanjohdetuksi. - Miettiskä
Ruuneperi kirjoitti:
Ulkomaille lähetetyt tekstiviestitkin ovat kalliimpia kuin kotimaiset. Tällainen viestien pyöritys maksanee Sinulle puolet kaikista.
Kehoittaisin soittamaan DNA:lle, hehän ovat ainakin asiantuntijoita.
Yritän uskoa, ettei teillä kummallakaan ole mitään käyttövirhettä tapahtunut.Ulkomaille lähetetyt tekstiviestit ovat aivan saman hintaisia kuin kotimaahankin.
Lähettelin tyttärelleni viestejä Kreikkaan joka päivä viikon ajan ja sinun väitteesi jälkeen kävin operaattoriltani tarkistamassa viestien hinnat. Eivät olleet miksikään muuttuneet.
Sitä en tiedä, ovatko sitten ulkomailta lähetetyt viestit kalliimpia, voi olla tai sitten ei.
Kysynpä tyttäreltäni. - fiiuliN
Miettiskä kirjoitti:
Ulkomaille lähetetyt tekstiviestit ovat aivan saman hintaisia kuin kotimaahankin.
Lähettelin tyttärelleni viestejä Kreikkaan joka päivä viikon ajan ja sinun väitteesi jälkeen kävin operaattoriltani tarkistamassa viestien hinnat. Eivät olleet miksikään muuttuneet.
Sitä en tiedä, ovatko sitten ulkomailta lähetetyt viestit kalliimpia, voi olla tai sitten ei.
Kysynpä tyttäreltäni.Vuosi takaperin soittelin pärnusta, tai oikeammin tyttäreni soitteli minun kännykälläni. Lasku tuli normaalisti Elisalta, mutta parin, kolmen kukauden jälkeen olivat vasta ne virosta lähetetyt puhelut laskussani. Siis pitkälti jälkeenpäin.
Miettiskä kirjoitti:
Ulkomaille lähetetyt tekstiviestit ovat aivan saman hintaisia kuin kotimaahankin.
Kysynpä tyttäreltäni.Jos tyttärelläsi on suomalaisen operaattorin Sim-kortti, ovat puheluhinnat "suomalaisia" riippumatta vastaajan olinpaikasta.
- jerbb
Ruuneperi kirjoitti:
Jos tyttärelläsi on suomalaisen operaattorin Sim-kortti, ovat puheluhinnat "suomalaisia" riippumatta vastaajan olinpaikasta.
Jos suomalaisen liittymän haltija ottaa puhelun vastaan ulkomailla,vastaanottaja maksaa puhelun lisäksi usein ko.maan operaattorin puhelunvälitysmaksun.Suomesta ulkomaille lähetetyt tekstiviestit maksaa saman kuin kotimaahankin lähetetyt.Vaikka vastaanottajalla olisi Pekingin Puhelinlaitoksen liittymä,hinta pysyy samana:)
- aupA
aupA kirjoitti:
"Jo selkis kissanpojalle silmät..." ja minulle tekstiviestiliikenteen erikoisuus. Tiedusteltuani DNA kertoi edellämainitun tekstiviestin moninkertaisen lähettämisen johtuvan saksalaisesta operaattorista, jolta ei yleensä "meinaa saada kuittausta".
Kännykässäni ei siis ole vikaa eikä minulla ole kissaakaan, joka painelisi näppäimiä ! Kännykkä lepäsi liinavaatekaapin päällä, kun mökillä itse pengoin kukkapenkkiä.
Minua laskutetaan vain yhdestä viestistä.
Annoin lähetysajan, vastaanottajan numeron ja nimen. DNA poisti viestin enempää häiriötä tuottamasta.
Virran katkaisu vastaanottajan kännykästä kuulemma myös auttaisi.
Tapahtuma toi mieleen kaikenlaisia kuvitelmia omasta toiminnasta: olinko torkkunut ja painellut näppäintä, oliko kännykkä yön tyynyn alla, oliko joku esine sen päällä ja ties mitä harhaa. Onneksi muistin selkeästi ja sain selkeän vastauksen.
Kiitos myötätunnostanne. Se tuntui hyvälle.
Toinen tämän päivän asia on selvittää, miten onnistun saamaan Kotipuutarhalehden lupaamat tilaajanlahjapionit. Asian tiimoilta olen soittanut jo neljä kertaa. Tilasin lehden sähköisesti, koska lehti rikkoontuu kupongin leikkelemisestä.
Minulle selitetään nyt: olen täyttänyt "lahjatilauksen", vaikka minun olisi pitänyt täyttää "tilaushankintakilpailun tilaus". Siinä syy, miksi he ovat jättäneet minut mustan lampaan ilman tilaajanlahjapioneja. Syyllisyys vyörytettiin ylleni hyvin raskaasti. Kuinkahan suuri lauma tämä harhaanjohdettujen katras oikein onkaan ? Voi pyhä yksinkertaisuus, olenpa minä typerä. Tilausohjeissa ei tuollaista kaavaketta lainkaan mainittu vaan suurpiirteisesti mainittiin "voi tilata myös...".
Neljä päivää sitten jo sovittiin, että asiaa hoitava Kotipuutarhan "EevaV" soittaa minulle. Jälleen tänään luvattiin EevaV:n soittavan saapuvista pioneista. Ei ole "Eeva" soittanut. Onkohan hän vain lume-henkilö ? En haluaisi jättää pioneja postiin kuihtumaan viikoksi, kun nyt on mökille ajo.
Tällaisista typeristä asioista tulee niitä kalliita puhelinlaskuja ja bensakuluja - 50 km sivu. (Tänään Kotipuutarhalta tuli lasku, jonka maksamista saajan kanssa tarvittaessa harkitaan. Lahja vaihtoon ?)
Seuraavilla kerroilla on kait pakko palata vanhaan tyyliin täyttää paperikuponki ! Siinä on sitten vielä mahdollisuus funtsia, joutuuko harhaanjohdetuksi.Pioniongelma on poissa päiväjärjestyksestä. EevaV ja mrs Tyny hoitelivat homman tehokkaasti, kun vauhtiin ensin pääsivät. Pionifirma lähetti oikein elinvoimaiset pioninalut, terhakat ja tuoreet, hyvinpakatut. Ne varmaan jo kahden vuoden kuluttua kilvan kukkivat ja jatkavat sitä seuraavat 50 vuotta hyvässä hoidossa.
Pionifirman luetteloa alan tutkia tositoimin toiveena löytää vielä entisen kuuden lisäksi eri aikoina kukkivia. - Ajomies
Ruuneperi kirjoitti:
Jos tyttärelläsi on suomalaisen operaattorin Sim-kortti, ovat puheluhinnat "suomalaisia" riippumatta vastaajan olinpaikasta.
Olet pudonnut täysin kelkasta.
Ajomies kirjoitti:
Olet pudonnut täysin kelkasta.
Sinähän et voi mistään "kelkasta" pudotakaan kun et ole "sellaisessa" koskaan ollutkaan.
aupA kirjoitti:
Rahastetaanko moisella häirinnällä ja kuka ? Miten sen saa loppumaan. Eihän tämä vaan DNA:sta johdu ?DNA on ainoa palveluntarjoaja, jonka tekstiviestit ovat moninkertaistuneet minulle Espanjassa. Esim Soneralta ja Saunalahdelta on tullut vain "kertamessu"
- Catleija
Netistä voi saada ohjeita tästä osoitteesta:
www.ficora.fi/mobiiliturva
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3237075Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714258- 2083155
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242937- 741952
- 1491781
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2121746Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1651560Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891438