Vakuutuskorvauksista

Pablo

Tuli vaa semmosta mieleen, että onko kellään kokemuksia vakuutuskorvauksista?

Lähinnä tarkoitan semmoista tapahtumaa että pyörä on mennyt lunastukseen.. Eli minkälainen pyörä sinulla oli, paljonko maksoit pyörästä, oliko pyörä kauan sinulla, oliko vakuutusyhtiön päätös selvä (ei tarvitse tapella vakuutusyhtiön kanssa), missä vakuutukset olivat, yms yms. Ja ennenkaikkea; OLIKO PYÖRÄSSÄ LUNASTUSTURVAA jota muutamat vakuutusyhtiöt tarjoavat.. Eli käypän hinnan päälle 20-30%. Niin ja olitko tyytyväinen päätökseen??

Itse mälläsin pyörän tossa viikonloppuna ja kiinnostais tietää että mitä kannattaa vaatia yms. Ihan 100 % varmuutta ei ole, että meneekö pyörä lunastuksee mutta luulen niin..

Toinen asia; Kun ajaa kolarin, joka EI ollut oma syy, onko mitään mahdollisuukia saada henkisiä/fyysisiä korvauksia ja kannattaako niitä edes vaatia? Ja mikä on kohtuullisuuden raja?

Kertokaa omia kokemuksia tänne. Kiitos etukäteen!

3

1478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on parastaikaa neuvottelut kesken. Viikko sitten toinen motoristi ajoi perääni ja nyt tutkitaan vahinkoja. Pyörä on ajokuntoinen, mutta rikki sieltä täältä. Kaaduin ensin oikealle kyljelle ja sitten noustiin pystyyn ja uudestaan nurin vasemmalle. Pyöräni on -91 cebari, joten lunastusraja tulee vastaan max3000€.
      Kerron lisää, kun tehdään päätöksiä.

• Morjens!
      Nyt minäkin sain omat asiat etenemään. Pyörä korjataan sitä mukaan kuin osia saadaan. Talven hiljaisina aikoina oiotaan rutut ja maalataan. Jokaiselta korjaamopäivältä maksetaan päiväraha.

Henkisistä kivuista ei makseta, mutta vammojen osalta maksetaan.

Toisilta vakuutusyhtiöiltä nämä tulevat automaattisesti, eikä tarvitse hakea.

Olin asioimassa Pohjolassa, ja ei ollut kyllä minkäänlaista ongelmaa. Ei juoksutettu mihinkään.

Katsotaan nyt, mikä on sitten lopputulos, mutta nyt näyttää hyvältä

• 2valve

2004 pikkuveli ajoi tieltä ulos mp:lläni. Hinnat olivat siinä sopivasti laskeneet vs. vuoteen 2003, jolloin olin pyöräni hankkinut. Meni lunastukseen, koska korjaus summa olisi noussut yli 8000euroon. Verrattuna uuden hintaan sain omastani -25% (vs. siihen mitä maksoin -35%). Nooh... onneksi ajovarusteista tuli sitten paremmin eli sain uudet vastaavat. Eniten ehkäpä harmitti pyörän korvannut vakuutusyhtiön (veritas) toiminta, joka oli hidas (kaksi kuukautta) ja epäasiallinen. Loppujen lopuksi eivät vastanneet reklamointiinikaan, kun valittelin korvauksen pienuutta (lisävarusteet jäi korvaamatta, vaikka hajosivat). Kotivakuutuksesta (if) sain varusteet ja se toimi nopeasti (kolme viikkoa). Nykyään viisaampana :) kaikki samassa vakuutusyhtiössä, eikä kummassakaan edellä mainitusta.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, olo on nyt paljon parempi

Tästä se lähtee. Kaikenlaista vielä tulossa, jotain alkaa näkyä jo tunnelin päässä ja valo alkaa häämöttää. Pieni lepohe
      Ikävä
      45
      5417
    2. Hienoa SDP 24,8%

Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast
      Maailman menoa
      374
      2683
    3. Toki välitän sinusta

Nainen J ja paljon. Mutta mitään turhia korulaiseita tai muuta tyhjiä eleitä en aio toteuttaa. Se mitä tapahtuu niin tu
      Ikävä
      10
      2346
    4. Laita mies mun nimikirjaimet tänne

Mulla on ikävä sua etkä ole siellä missä voisin edes nähdä sut hetkellisesti 😭
      Ikävä
      81
      1702
    5. Mitä kannuksessa tapahtuu? Poliiseja raskaitten varusteiden kanssa liikkellä!

Suuri määrä poliiseja takalon koulun lähettyvillä?
      Kannus
      15
      1216
    6. Mitäs olet suunnitellut viikonlopuksi

Mitä aiot tehdä viikonloppuna
      Sinkut
      153
      1091
    7. voi luoja että

Mulla on ikävä sua
      Ikävä
      41
      1091
    8. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      62
      936
    9. Sinusta tuli mies

Mielestäni todella läheinen ja lähennyimme paljon tuon parin kuukauden aikana kun näimme usein. Nyt kun taas ei sattunei
      Ikävä
      56
      901
    10. Pystytkö olemaan rehellinen ja

kertomaan että olet täällä pilaillut ja arvostellut? Ehkä jopa esiintynyt toisena henkilönä? Mitä sun lapses siihen sano
      Ikävä
      149
      888
    Aihe