Vakuutuskorvauksista

Pablo

Tuli vaa semmosta mieleen, että onko kellään kokemuksia vakuutuskorvauksista?

Lähinnä tarkoitan semmoista tapahtumaa että pyörä on mennyt lunastukseen.. Eli minkälainen pyörä sinulla oli, paljonko maksoit pyörästä, oliko pyörä kauan sinulla, oliko vakuutusyhtiön päätös selvä (ei tarvitse tapella vakuutusyhtiön kanssa), missä vakuutukset olivat, yms yms. Ja ennenkaikkea; OLIKO PYÖRÄSSÄ LUNASTUSTURVAA jota muutamat vakuutusyhtiöt tarjoavat.. Eli käypän hinnan päälle 20-30%. Niin ja olitko tyytyväinen päätökseen??

Itse mälläsin pyörän tossa viikonloppuna ja kiinnostais tietää että mitä kannattaa vaatia yms. Ihan 100 % varmuutta ei ole, että meneekö pyörä lunastuksee mutta luulen niin..

Toinen asia; Kun ajaa kolarin, joka EI ollut oma syy, onko mitään mahdollisuukia saada henkisiä/fyysisiä korvauksia ja kannattaako niitä edes vaatia? Ja mikä on kohtuullisuuden raja?

Kertokaa omia kokemuksia tänne. Kiitos etukäteen!

3

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on parastaikaa neuvottelut kesken. Viikko sitten toinen motoristi ajoi perääni ja nyt tutkitaan vahinkoja. Pyörä on ajokuntoinen, mutta rikki sieltä täältä. Kaaduin ensin oikealle kyljelle ja sitten noustiin pystyyn ja uudestaan nurin vasemmalle. Pyöräni on -91 cebari, joten lunastusraja tulee vastaan max3000€.
      Kerron lisää, kun tehdään päätöksiä.

    • Morjens!
      Nyt minäkin sain omat asiat etenemään. Pyörä korjataan sitä mukaan kuin osia saadaan. Talven hiljaisina aikoina oiotaan rutut ja maalataan. Jokaiselta korjaamopäivältä maksetaan päiväraha.

      Henkisistä kivuista ei makseta, mutta vammojen osalta maksetaan.

      Toisilta vakuutusyhtiöiltä nämä tulevat automaattisesti, eikä tarvitse hakea.

      Olin asioimassa Pohjolassa, ja ei ollut kyllä minkäänlaista ongelmaa. Ei juoksutettu mihinkään.

      Katsotaan nyt, mikä on sitten lopputulos, mutta nyt näyttää hyvältä

    • 2valve

      2004 pikkuveli ajoi tieltä ulos mp:lläni. Hinnat olivat siinä sopivasti laskeneet vs. vuoteen 2003, jolloin olin pyöräni hankkinut. Meni lunastukseen, koska korjaus summa olisi noussut yli 8000euroon. Verrattuna uuden hintaan sain omastani -25% (vs. siihen mitä maksoin -35%). Nooh... onneksi ajovarusteista tuli sitten paremmin eli sain uudet vastaavat. Eniten ehkäpä harmitti pyörän korvannut vakuutusyhtiön (veritas) toiminta, joka oli hidas (kaksi kuukautta) ja epäasiallinen. Loppujen lopuksi eivät vastanneet reklamointiinikaan, kun valittelin korvauksen pienuutta (lisävarusteet jäi korvaamatta, vaikka hajosivat). Kotivakuutuksesta (if) sain varusteet ja se toimi nopeasti (kolme viikkoa). Nykyään viisaampana :) kaikki samassa vakuutusyhtiössä, eikä kummassakaan edellä mainitusta.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1638
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      102
      1208
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      812
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      724
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe