Emäntä

Lihakarjamies

Nyt on asiat aikahuonollatolalla. Muuallatyössäkäyvä vaimoni muuttaa sydänkesällä pois kodistamme,siis avioero on edessä!! Niinpä olen pähkäillyt että onko sellaisia naisia vielä olemassa jotka vois kuvitella asuvansa maalla karjaakasvatellen. Tilani on aikalailla velaton ja pikkuremontilla navetasta sais kahden ihmisen elättävän ja ainakin 1,5 työllistävän yksikön. Mutta onkohan maatalonemännän urasta kiinnostuneita naisimmeisiä (30-45v) enää olemassakaan. Vai tilaanko syksyksi 2 rekkaa pihaan??

23

4335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tää nähty

      Jos kerran tila ei vieläkään työllistä kahta ihmistä, niin etkö voi jatkaa yksinäsi? Vai kotiapuako lähinnä kaipaat? Eli onko ketään halukkaita sukanpesijöitä, ruuanlaittajia, siivoojia, lypsijöitä ja paskan kuuraajia tarjolla, niinkö?

      Niin sen on saannut itse todistaa. Maalla miehet ei vaan taida noita kotitöitä mitenkään. Naiset voisivat jäädäkin pitämään tilaa keskenään, mutta miehillä siitä ei yksinkertaisesti tule mitään. Kun ei se paskaisemman (lue raskaamman) työn tekeminen kiinnosta. Niin, kuka pesee nyt navetankin?

      • Lihak.mies

        Kyllä se työllistäs mutta kun ei ole tarvinnut kuin yhden palkan saada tilasta. Tarkoitinkin että nykyseen navettarakennukseen saa pienellä muutoksella 2-3 kertaisen karjamäärän.Silloi se tosin vaatis jo toisenkin työpanosta, ja molemmille riittävä toimeentulo. Osaan tehdä ja hyvää ruokaa aina sukujuhlillakin olen paistinlastan tai grillipihtien varressa,toisinaan leivonkin kun sadepäivä sattuu kohilleen ja haluttaa sämpylöitä.Sukat/muutkin vaatteet osaan pestä,siivota osaan lypsää ei tartte kun lihakarjaa. Navetan olen ainapessyt itse ja pesisin hyvin mielellään vastakin jos siippa ajas vaikka niittokonetta tai lantavaunua senajan tai vaikka pyöröpaaleja markille.
        Talvella vois lähtä vaikka viikoksi aurinkorannalle tai vaikka islantiin.


      • Lihakarjamies
        Lihak.mies kirjoitti:

        Kyllä se työllistäs mutta kun ei ole tarvinnut kuin yhden palkan saada tilasta. Tarkoitinkin että nykyseen navettarakennukseen saa pienellä muutoksella 2-3 kertaisen karjamäärän.Silloi se tosin vaatis jo toisenkin työpanosta, ja molemmille riittävä toimeentulo. Osaan tehdä ja hyvää ruokaa aina sukujuhlillakin olen paistinlastan tai grillipihtien varressa,toisinaan leivonkin kun sadepäivä sattuu kohilleen ja haluttaa sämpylöitä.Sukat/muutkin vaatteet osaan pestä,siivota osaan lypsää ei tartte kun lihakarjaa. Navetan olen ainapessyt itse ja pesisin hyvin mielellään vastakin jos siippa ajas vaikka niittokonetta tai lantavaunua senajan tai vaikka pyöröpaaleja markille.
        Talvella vois lähtä vaikka viikoksi aurinkorannalle tai vaikka islantiin.

        On sitten se pahin joka nytkin rassaa eniten työssäni. Jos olisinkin syrjäänvetäytyvä erakko voisin ihanhyvin jatkaa yksin ja olla onnellinen mutta yksin en jatka se on saletti. Lähen vaikka kalanperkkuuseen norjaan ennen kun alan yksin pakertaan.


      • haku päälle
        Lihakarjamies kirjoitti:

        On sitten se pahin joka nytkin rassaa eniten työssäni. Jos olisinkin syrjäänvetäytyvä erakko voisin ihanhyvin jatkaa yksin ja olla onnellinen mutta yksin en jatka se on saletti. Lähen vaikka kalanperkkuuseen norjaan ennen kun alan yksin pakertaan.

        Ei kannata vaipua synkkyyteen eikä antaa alakulolle valtaa. On varmasti paljon vapaita ja mukavia naisia jotka haluavat asua maaseudulla ja tehdä osansa maatilan töistä. Uskon että ulospäin suuntautuneella asenteellasi löydät taatusti kivan naisen vielä rinnallesi.


      • Elovenainen
        Lihakarjamies kirjoitti:

        On sitten se pahin joka nytkin rassaa eniten työssäni. Jos olisinkin syrjäänvetäytyvä erakko voisin ihanhyvin jatkaa yksin ja olla onnellinen mutta yksin en jatka se on saletti. Lähen vaikka kalanperkkuuseen norjaan ennen kun alan yksin pakertaan.

        naisia, jotka haluaa maalle, eivätkä pelkää paskanhajua.

        Minä ainakin haluan asua maalla. Olen lypsytaitoinen, elänten hoitoon tottunut, traktorin ajo onnistuu ( ei ihan uusimmista vehkeistä kokemusta, mutta opin kyllä, kun vanhemmatkin vehkeet tottelee)Osaan autella metsätöissä moottorinsahan varressa, kasvimaa hoituu ja ruuanlaitto, leipominen sekä lasten hoito. Pedantti en ole, mutta iloinen ja mukavaa katseltavaa navettapolulla. Kova tekemään töitä enkä heti lyö hanksoja tiskiin, kun ensimmäisen kerran rehulasti kaatuu.

        Kelpaako?


      • Lihakarjamies
        Elovenainen kirjoitti:

        naisia, jotka haluaa maalle, eivätkä pelkää paskanhajua.

        Minä ainakin haluan asua maalla. Olen lypsytaitoinen, elänten hoitoon tottunut, traktorin ajo onnistuu ( ei ihan uusimmista vehkeistä kokemusta, mutta opin kyllä, kun vanhemmatkin vehkeet tottelee)Osaan autella metsätöissä moottorinsahan varressa, kasvimaa hoituu ja ruuanlaitto, leipominen sekä lasten hoito. Pedantti en ole, mutta iloinen ja mukavaa katseltavaa navettapolulla. Kova tekemään töitä enkä heti lyö hanksoja tiskiin, kun ensimmäisen kerran rehulasti kaatuu.

        Kelpaako?

        Hyvältä.Niin naisenikäähän ei saanut kysyä mutta kai missäspäin maata asustat? Ja missä syntynyt/kasvanut?


      • Elovenainen
        Lihakarjamies kirjoitti:

        Hyvältä.Niin naisenikäähän ei saanut kysyä mutta kai missäspäin maata asustat? Ja missä syntynyt/kasvanut?

        ja voi saada vastauksenkin.

        Olen 37v. Kasvanut ruotsinkielisellä Pohjanmaalla. Osoite edelleen sama, vaikka välillä on tullut kierrettyä muutakin kuin tahkoa ja lapioitua muuta kun lantaa.

        Tuon tullessani 4 maalaiselämään tottunutta lasta. Isommat pojat auttelevat kovaa talon töissä ja pienemmät oppivat perässä.


      • Lihakarjamies
        Elovenainen kirjoitti:

        ja voi saada vastauksenkin.

        Olen 37v. Kasvanut ruotsinkielisellä Pohjanmaalla. Osoite edelleen sama, vaikka välillä on tullut kierrettyä muutakin kuin tahkoa ja lapioitua muuta kun lantaa.

        Tuon tullessani 4 maalaiselämään tottunutta lasta. Isommat pojat auttelevat kovaa talon töissä ja pienemmät oppivat perässä.

        Mua postilla,tykkään pitkistä kirjeistä ja tykkään itsekin kirjoitella jos vain töiltäni ehdin :-) [email protected]


    • voisin tietää yhden :)

      Hei!

      Minkä ikäinen itse olet? Mistäpäin Suomea pohjoisesta/etelästä/siltä väliltä? Kelpaako emäntä, jos se käy muualla töissä? Haluatko / onko sinulla lapsia? Ja tärkein kysymys: Minkä syyn emäntä sanoi, kun päätti lähteä? Tiedätkö itsessäsi olevan jotain erityistä vikaa? Alkoholin käyttö? Perusjunttura? ;)

      Kerroppa mm. näistä asioista, niin välitän viestisi eteenpäin yhdelle tuttavalleni, tiedä vaikka onni potkaisisi.. :)

      • Lihakarjamies

        Alle 40 vuotta.Hiukan napapiirin alapuolelta.Haen kokoaikaemäntää jotta jää oikeesti aikaa harrastaa yhdessäki jotain mm mökkeilyä,vaellusta,luistelua,tanssia,elokuvailtoja......Kaks lasta on nyt ja aina oon lapsista tykännyt. Uraputken "heikko kehitys" täältä maaseudulta käsin oli se akilleen kantapää. Alkoholi ei ole kuulunut koskaan elämäni tärkeimpiin asioihin,raivoraitis en ole mutta saunaolut kerran kahdesti kuussa menee.
        Vikaa itessä???????? No joskus luen lehdet ruokapöydäsä ;-)


    • nainen ..

      ota kuule paras mahdollinen ja kunnollisin valitse aika tarkkaan.Mieti tarkkaan mimmosen haluut sillä tunkua sulla *poika* piisaa.
      Muista myös rakkausliittoa hae.Ei naista kuin naista tupaan sitäkin kun on nähty ja taas muutaman vuuen perään tilattava se rekka:-)sen naisen tavaroille.Anna vanhan mennä ja ota uusi ehompi..rakkaampi.
      Onneeee sulle !nyt ei periksi anneta

    • Ei ne asiat mitenkään huonolla tolalla ole. Tuo eropäätöstä aikaisempi tilanne rassaa eniten. Sinun on saatava arki sujumaan ja ota apua vastaan mistä vaan saat ja palkkaa vaikka työvoimaa tilalle. Kun kerran tykkäät eläinten hoidosta, niin jatkat samalla tavalla.

      Se on normaalia että yksinäisyys valtaa aluksi mielen. Sitä ei kannata alkaa hoitamaan välittömästi uudella suhteella, ei se tarkoita että ketään ei kannattaisi hakea. Tottakai voi hakea ystävää ja keskustelukumppania, täytyy vaan olla rehellinen itselleen ja toiselle.

      Vajavaiselle perustukselle ei kannata alkaa rakentamaan uutta suhdetta. Sinun uuden elämän perustukset ovat vasta alkutekijöissään ja sitten vähän myöhemmin kun olet saanut itsesi eron jälkeen tasapainoon pystyt ajattelemaan asioita selvästi.

      Jos on lapsia, niin lapsilla eron käsittelyyn menee paljon pidempi aika kuin vanhemmilla, anna aikaa myös lapsille.

      Ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se siitä!

    • Terttu

      Sinulla on raskas aika elämässäsi ja raskas kesä edessäsi lukuisine töineen.Eroprosessin vieminen ja käsitteleminen ja yksinäisyys on raskas asia mielessään kantaa.Kyllä se elämä sinullekkin vielä hymyilee, usko pois.Kun saat asiat mielessäsi käsiteltyä ja mielesi vireäksi, eiköhän se uusi emäntä ja rakas ilmesty elämääsi.Anna ajan hivenen kulua, niin uusi suhde on valmis alkamaan uudelta pohjalta.Tiedän, mistä puhun, on omakohtaisia kokemuksia.Voimia ja jaksamista sinulle!!!
      Ja äläkä tilaa sitä karja-autoa, jos pidä työstäsi, menee pikällinen työ hukkaan.

    • Kissanainen

      Aika parantaa haavat ja kultaa muistot.Otat nyt aikaa ittelles ja selvität pääsi ja huusollisi mitä haluat ja miten.Ennen kaikkea mikä meni pieleen tässä entisessä liitossa ja miksi.Mitä tekisit toisin nyt jos voisit.
      Keskustelu ittensä kanssa ei tule olemaan helppoa jos sen teet rehellisesti ittesi kanssa ja miksi et tekisi miksi pettäisit itteäsi.
      Peerustana uudelle suhteelle on oltava se että menneet on käsitelty pois ja ettei ole vaaraa että kannat ne mukaan uuteen suhteeseen ja teet omalta osaltasi samat virheet taas.Sillä et voi sanoa ettet olisi virheitä tehnyt.Niitä tekee jokainen.Eroon tarvitaan aina kaksi ja heidän virheensä.
      Puhu enisen kanssa asiat selviksi että ei jää mitään roikkumaan ja jos voitte erotkaan ystävinä, sillä mennyttä yhteistä aikaa ei voi muuttaa tai saada takasin.Se on kuin polku jota on kuljettu yhtä matkaa kaikkine tapahtumineen.Tällä polulla on ollut pahaa ja hyvää.Ja tuo hyvä pitää kääntää ystävyydeksi jota voi tarvita tulevina huonoina hetkinä...ystävänä.

      Mikä hätä sulla on osaat hoitaa huusollin ja laittaa ruuat.Elukoita et nyt just tarvii lisätä kun pärjäät yksin noilla entisilläkin.
      Ota aikaa nyt ittellesi ja miteti ja kato mitä elämä tuo tulleessaan.
      Uuden emännän saannissa tuskin on pulmaa jos et nyt hirmuisen kamalan ronkeli ole.Maailma on tulvillaan eroneita,karanneita ,hylättyjä ja vielä vapaitakin naisia.Sen todistaa jos naisten lauma lavatanssipaikoilla..mm.


      Muuta en voi sanoa kun elä hötkyile het uutee suhteeseen.Entisen pitää saada rauhassa kuolla pois ja selitä.Nauti nyt uusiosinkuudesta kun sen kerran olet taas saanut.
      .Ja mitä tulee lihalliseen puoleen niin irtonumeroita varmaan kyllä löytyy teiltäkin päin jos et jaksa olla ilman naista kasvattaa nautintoa odoetellessasi.

      Ero ei ole helppotie mutta siitä selviää kunnialla kun pitää päänsä kasassa eikä välitä ympäristön paskapuheista.

      Onnea matkaa! t yks maitotilan emäntä

    • Emäntä vm68

      ...vaikka miten paljon.
      Itse olen viihtynyt lypsykarjatilalla jo parikymmentä vuotta, enkä osaisi muuta ajatellakkaan.
      Välillä on huonoja aikoja, ja sitten taas niitä parempia.
      Joskus sitä vaan täytyy tehdä jotain aivan muutakuin tähän työhön liittyvää, ja taas sitä jaksaa puuskuttaa eteenpäin.
      Tsemppiä sinulle, ja hyvää Jussia!

      • Käy

        Niitä jotka joutuvat pitämään lypsykarjaa, itse olin naimisissa lehmien kanssa 30 vuotta ilman emäntää, mutta kova oli myös paikka kun piti panna lehmät pois tais siinä silmäkulmakin kostua, mutta nyt viiden lehmättömän vuoden jälkeen olo on mahtava kyllä elämää on ilman lehmiäkin.Eli elämänlaatu parani monenkertaisesti,vaikka tulot putosi. Nyt tärkeintä ja mukavinta on tanssi ja siinä sivussa vijellään maat ja hoidetaan metsät....ja taas tanssitaan.....


      • Emäntä vm68
        Käy kirjoitti:

        Niitä jotka joutuvat pitämään lypsykarjaa, itse olin naimisissa lehmien kanssa 30 vuotta ilman emäntää, mutta kova oli myös paikka kun piti panna lehmät pois tais siinä silmäkulmakin kostua, mutta nyt viiden lehmättömän vuoden jälkeen olo on mahtava kyllä elämää on ilman lehmiäkin.Eli elämänlaatu parani monenkertaisesti,vaikka tulot putosi. Nyt tärkeintä ja mukavinta on tanssi ja siinä sivussa vijellään maat ja hoidetaan metsät....ja taas tanssitaan.....

        Kyllä sitä ehtii joskus jopa tanssimaankin vaikka on lypsykarjaa!
        Ja mielestäni tämän parempaa kasvuympäristöä ei lapsille ole.
        Ja pääluku on sitä luokkaa että työllistää meidät molemmat.


      • Kannais
        Emäntä vm68 kirjoitti:

        Kyllä sitä ehtii joskus jopa tanssimaankin vaikka on lypsykarjaa!
        Ja mielestäni tämän parempaa kasvuympäristöä ei lapsille ole.
        Ja pääluku on sitä luokkaa että työllistää meidät molemmat.

        ..kuitenkin lopettaa silloim kun on vielä terveyttä jäljellä :-) ettei sairastu....kuljin minä lehmäaikankin tansseissa vaikka rankkaa olikin joskus viideltä kotona ja eikun vääntää itsensä ylähä kuudelta ja mielessä ettei enää ikänä tansseihin mutta appajee kun kun seuraava viikonloppu tuli niin taas mentiin ja nythän sitä mennään harvase päivä...viikollakin.Nautitaan kesän pisimmästä päivästä....


      • Kissanainen
        Kannais kirjoitti:

        ..kuitenkin lopettaa silloim kun on vielä terveyttä jäljellä :-) ettei sairastu....kuljin minä lehmäaikankin tansseissa vaikka rankkaa olikin joskus viideltä kotona ja eikun vääntää itsensä ylähä kuudelta ja mielessä ettei enää ikänä tansseihin mutta appajee kun kun seuraava viikonloppu tuli niin taas mentiin ja nythän sitä mennään harvase päivä...viikollakin.Nautitaan kesän pisimmästä päivästä....

        Se on puhtaasti järjestely kysymys tanssitaanko ja milon.Pahimpana työhuippuna ei ees yritetä,mutta sitten sen jälkeen tai ennen putkeen.Niinkuin nytkin ennen aiv.n tekoa yhdessä kolmena iltana ja neljännen vielä ilman mua.Ja voin vakuuttaa että jalat oli KIPEET.

        Lehmiä olen lypsänyt koht 30v vaikka en ole vielä kun 40 .On siinä tullut nähtyä vieraita utareita melkein 10v alkuun päätoimisesti ja sittemmin opiskelun sivussa.Vaan niin jäi hyvä koulutus melkeimpä hukkaan ja lehmät voitti kumminkin.

        Kyllä se välillä tuntuu että tää on aivottoman idiootin hommaa koko maidon kiskominen ja lehmilläkin on julkaisua kestämätön lisänimi.Välillä ottaa pattiin että kynsistään kestäs seinällä jos joku sinne viskais,...vaan sitten kumminkin on niin lutusia välillä....ja mistä me akkaväki otetaan täällä maalla niin luotettavat kuunteliat ja ymmärtäjät kun nuo Rouvat tuolla pihanperällä.Saat paasata vaikka mitä niin aina tulee ymmärystä ja jos menee vikaan Rouvien mielestä niin jo tulee sorkasta. Saapi haukkua ukonkin alimpaan helvettiin ja muu suku perässä niin eivät kerro.

        Pakko se on päätä välillä tuulettaa jollain lailla.Viinaa en osaa juoda ollenkaan, tupakan tunnistan myrkyksi ja olut on pahempaa kuin se mitä lilluu navetan takana.Kahvi suurin paheeni...ja jos joku vie antaumuksella foksille tai tangolle.. ja noh menee valssikin kaikilla muodoilla,humpasta nyt tiedä sekun on sellasta kölkkäsyä.

        Vaan nyt palaa kalat pannulle.Hyvää Juhannusta kaikille!


      • pessimistix
        Kissanainen kirjoitti:

        Se on puhtaasti järjestely kysymys tanssitaanko ja milon.Pahimpana työhuippuna ei ees yritetä,mutta sitten sen jälkeen tai ennen putkeen.Niinkuin nytkin ennen aiv.n tekoa yhdessä kolmena iltana ja neljännen vielä ilman mua.Ja voin vakuuttaa että jalat oli KIPEET.

        Lehmiä olen lypsänyt koht 30v vaikka en ole vielä kun 40 .On siinä tullut nähtyä vieraita utareita melkein 10v alkuun päätoimisesti ja sittemmin opiskelun sivussa.Vaan niin jäi hyvä koulutus melkeimpä hukkaan ja lehmät voitti kumminkin.

        Kyllä se välillä tuntuu että tää on aivottoman idiootin hommaa koko maidon kiskominen ja lehmilläkin on julkaisua kestämätön lisänimi.Välillä ottaa pattiin että kynsistään kestäs seinällä jos joku sinne viskais,...vaan sitten kumminkin on niin lutusia välillä....ja mistä me akkaväki otetaan täällä maalla niin luotettavat kuunteliat ja ymmärtäjät kun nuo Rouvat tuolla pihanperällä.Saat paasata vaikka mitä niin aina tulee ymmärystä ja jos menee vikaan Rouvien mielestä niin jo tulee sorkasta. Saapi haukkua ukonkin alimpaan helvettiin ja muu suku perässä niin eivät kerro.

        Pakko se on päätä välillä tuulettaa jollain lailla.Viinaa en osaa juoda ollenkaan, tupakan tunnistan myrkyksi ja olut on pahempaa kuin se mitä lilluu navetan takana.Kahvi suurin paheeni...ja jos joku vie antaumuksella foksille tai tangolle.. ja noh menee valssikin kaikilla muodoilla,humpasta nyt tiedä sekun on sellasta kölkkäsyä.

        Vaan nyt palaa kalat pannulle.Hyvää Juhannusta kaikille!

        Ei maalle kumppania löydy. MT:ssä oli juttua kurikkalaisesta, jota oli stailattu ja esitelty hakupäällä-festareilla, mutta ei kelvannut edes pöllähtäneen näköiselle sosiaalityöntekijälle. Kannattaa myydä elukat ja lähteä etsimään Thaikuista nuorta ja kimmoisaa misua.


      • renkinä
        pessimistix kirjoitti:

        Ei maalle kumppania löydy. MT:ssä oli juttua kurikkalaisesta, jota oli stailattu ja esitelty hakupäällä-festareilla, mutta ei kelvannut edes pöllähtäneen näköiselle sosiaalityöntekijälle. Kannattaa myydä elukat ja lähteä etsimään Thaikuista nuorta ja kimmoisaa misua.

        Onko vika katsojan silmissä vai missä, lehti jutussa olleen naisen kuva, tosi söötin näköinen immeinen, tuollaista "misua" turha hakea sieltä itä maailman puolelta:)
        Me miehet kyllä voidaan katsoa peiliin kerran jos toisenkin kerran, esim kuvassa mikä muoti villitys olla laku päännä, kyllähän hiukset pukee niin naista kuin miestä, uskon ettei kaveri viellä tuossa iässä kalju pää ole, jos niin, asia sitten erikseen.


      • Lihak.
        pessimistix kirjoitti:

        Ei maalle kumppania löydy. MT:ssä oli juttua kurikkalaisesta, jota oli stailattu ja esitelty hakupäällä-festareilla, mutta ei kelvannut edes pöllähtäneen näköiselle sosiaalityöntekijälle. Kannattaa myydä elukat ja lähteä etsimään Thaikuista nuorta ja kimmoisaa misua.

        Taidat olla pessimisti aikalailla optimisti tuossa asiassa. Taidanpa hypätä rekanrattiin pariksi vuodeksi,tiedä vaikka sillä tiellä tärppäis ja tulis muuanvuoden päästä uudestaan katteleen tartteeko suomessa lihaa tuottaa. Oikeestaan vähän jo on alkanut tympiä kun ei ole etes työkaveria,tienpäällä ois ainaki liikkuvat seuraa vailla ;-)


      • pessimistix
        renkinä kirjoitti:

        Onko vika katsojan silmissä vai missä, lehti jutussa olleen naisen kuva, tosi söötin näköinen immeinen, tuollaista "misua" turha hakea sieltä itä maailman puolelta:)
        Me miehet kyllä voidaan katsoa peiliin kerran jos toisenkin kerran, esim kuvassa mikä muoti villitys olla laku päännä, kyllähän hiukset pukee niin naista kuin miestä, uskon ettei kaveri viellä tuossa iässä kalju pää ole, jos niin, asia sitten erikseen.

        On jomman kumman sitten mentävä. Ja kyllä kotielukka on luotettavampi kuin nainen, jos ei tykkää misuista niin voi hankkia koiran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1964
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1663
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      245
      1570
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1534
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      17
      1250
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1187
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      34
      987
    Aihe