öljy määrä?

riittääkö

voisko joku valaista tietämättömyyttäni? vaihdoin pyörääni öljyt ohjekirjassa sanotaan et öljyä menee 3000ml ja laitoin sen verran mut öljy silmässä ei näy silloin öljyä ollenkaan ennen kuin, kallistaa pyörää voimakkaasti oikealle luulen et sen pitäs näkyä jos pyörä on pystyssä mut ei näy.lisäänkö öljyä vai ajelenko näin? vastatkaa pian ennen kuin,kone leikkaa kiinni:)

8

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Von-Bruker

Jos vaihdoit suodattimen, niin öljyä menee enemmän. En mä näistä muuten mitään ymmärrää ;-)

• Kra

Ehkä siellä ohjekirjassa sanotaan myös, että mitä tuo 3000 ml määrä tarkoittaa.

Öljynvaihdossa ei suinkaan kaikki öljy tule koneesta ulos. Suodattimen vaihto vaikuttaa myös asiaan. Se öljysilmän näyttö on ainoa luotettava paikka todeta öljyn määrä. Ohjekirjassa ehkä on sanottuna pitääkö pyörä olla tasaisella alustalla keskituen varassa vaiko vaan pyörillään pystyasennossa. Moottori pysäytettynä tietenkin.

• laittaa

varoiksi korkkiin asti.

• siis

luotetaan kiitti neuvosta

• näin se on

että silmäst' näkee jos näkee kun 80% sitä ei edes ole olemassa. Öljytikku ja pyörä vaaka asennossa niin öljy lähes full niin ok. Se että panitko millaista öljyä niin riippuu kuinka kauan sinun pyörässä kestää kytkin.Jos laitoit normaalia Mobil 10W40 niin tuhat kilometriä ja uusi kytkin sinun pyörään mutta sinähän se mekanikko olet ?

• selvää

(mikäli ohjekirjassa sitä ei mainita) että tarkastetaanko öljypinta
      a) pyörä pystyssä
      b) sivutuella

Ero saattaa olla 0,5...1 litra noitten asentojen välillä. Lisäksi, jos sattuu olemaan vielä kuivasumppusysteemi kannattaa selvittää öljyntarkastusohjeet tarkkaan. Jos et manuaalista löydä tietoa soita paikalliseen liikkeeseen tai maahantuojalle - oikea öljymäärä on asia, joka kannattaa olla kunnossa.

• Yleisesti ottaen voidaan sanoa että öljyn pinnan tulisi olla noin puolivälissä silmää pyörän ollessa pystyssä.

• ainakin

on nestepinta lähes poikkeuksetta puolessa välin silmää munan ollessa täysin pystysuorassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2236
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1664
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1337
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1333
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      61
      1091
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      61
      1067
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe