Tossa olisi mukava asunto, mutta lähellä rataa.
Tottuuko siihen öiseen junan menoon?
radanvarteen
9
502
Vastaukset
- angi
Siitä olen täysin varma. On näet kokemusta.
- vieressä
Kahden vuoden kokemuksella voin sanoa, ettei häiritse lainkaan.
- kissakarvinen
Itse olen asunut radan varrella vuodesta 1974, kolmessa eri paikkaa ja aina radan varrella. Junan äänet eivät häiritse eikä niitä enää "kuule".
- ii-li
Tottuu, tottuu. Minua ei ole koskaan häirinnyt.
Olen koko lapsuuteni asunut radan varressa.
Kesäpaikka oli myös radan varressa. Kummassakin tapauksessa junien ohi ajaminen kesti yhteensä korkeintaan 5 min. vuorokaudessa.
Riippuu tietysti radastakin. Et kerro, mikä rata on kysymyksessä. Jos se on jokin päärätä, jolla kulkee junia kymmenen minuutin välein, niin olisin kyllä varovainen. - Katsele radan aikatauluja, ja mieti onko radan varrella suuria teollisuuslaitoksia ja satamakaupunki toisessa päässä. Silloin kulkee runsaasti tavarajunia.
Jos sellaista ei ole, niin ole aivan huoleti. Kysele naapureilta, miten usein junia kulkee.
Radan puolelle kannattaa tietysti istuttaa puita ja pensaita mahd. paljon. Jos aamuyön raskas tavarajuna ei kuljekaan - heräät tunteeseen, että jotakin on tapahtunut ;-)
Kokemus Tku-Toijala radsta 10 vuotta täysikäisenä- kolise
Jos siinä on sähköistys niin se on meleko hilijanen se junan ääni. Yritä vähän aikaa ja muuta sitte jos et sopeuvu. Eihän siitä muuten saa selevää.
- soilike
Se häipyy tosian taustaääniin, ei sitä enää huomioi.
Lapsena asuin radan varrella , tuonnoin myös muutaman vuoden, nytkin kuulen, jos haluan. - Anskuliini
rautatien vieressä ja yksikään juna ei häirinnyt, en edes huomannut niiden menoja.
Joskus yöllä kun joku erikoiskuljetus meni saatoin siihen herätä, mutta normaali aikatauluihin en koskaan.- PLm/Etu-Töölö
Olen asunut asemarakennuksessa, junat eivät häirineet mutta junaa odottavat laiturilla häiritsivät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3287131Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714348- 2083165
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242967- 741952
- 1491800
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2121756Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661577Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891438