Forte & Wynn's

Weivit puhtaaksi

Tiedustelen kokemuksia moottorin puhdistusaineiden käytöstä.

Kumpaa metodia seuraavasta kahdesta pidätte suositeltavampana.

Öljynvaihdon yhteydessä uuden öljyn joukkoon lisättävä puhdistusaine joka jää mukaan seuraavaan vaihtoon saakka.

Toisena vaihtoehtona puhdistuaine joka laitetaan öljyn joukkoon ennen öljynvaihtoa antaen koneen käydä puolisen tuntia ja sitten kaikki lasketaan pois.

Viimemainittu vaikuttaisi paremmalta, joskin kumpaakin käytetään paljon.

11

6500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentaja..

Molemmat putsaa lompakostasi rahat.
      Moottorille riittää normaali öljynvaihto.
      Tuollaisia aineita ehjä moottori ei tarvitse, eikä kulunut(nokinen) moottori siitä enää korjaannu.

• kkkkk

Onko asentajasetä ollut pitkään alalla? Ei tiedä miksi näitä puhdistusaineita käytetään, siksi ettei ne karstoitu ja puhdistavat moottorin sisäisesti niin ettei tule ongelmia jatkossa, ja monet autotehtaat suosittelevat näiden puhdistusaineiden käyttöä, koska niillä on vaikutusta, nykyajan bensa/dieselaineet pitävät paljon sellaisia lisäaineita, jotka karstoittaa moottoria. Asentajasetä on hyvä vaan ja menee opiskelemaan nykyajan autoista!

• kkkkk kirjoitti:

Onko asentajasetä ollut pitkään alalla? Ei tiedä miksi näitä puhdistusaineita käytetään, siksi ettei ne karstoitu ja puhdistavat moottorin sisäisesti niin ettei tule ongelmia jatkossa, ja monet autotehtaat suosittelevat näiden puhdistusaineiden käyttöä, koska niillä on vaikutusta, nykyajan bensa/dieselaineet pitävät paljon sellaisia lisäaineita, jotka karstoittaa moottoria. Asentajasetä on hyvä vaan ja menee opiskelemaan nykyajan autoista!

en tiedä, itse olen ollut vasta reilut 40 v alalla ja olen asentajasedän kanssa täysin samaa mieltä.

• Weivit puhtaaksi
        sitroen kirjoitti:

en tiedä, itse olen ollut vasta reilut 40 v alalla ja olen asentajasedän kanssa täysin samaa mieltä.

Kuten arvelinkin, niin kyse on aineista joiden hyödyllisyys ja käyttö jakaa mielipiteitä.

Toisaalta sanotaan varsinkin nykyisten pakokaasujen kierrätysjärjestelmällä varustettujen autojen karstoittuvan helpommin ja varsinkin mikäli kyseessä on runsaasti pätkäajoa tai keskimäärin mtalahkoilla kierroksilla.

Tuossa taannoin osuin (mese tai mersu.fi?) foorumille jossa tuosta karstoittumisasiasta oli hyvinkin kiinnostavaa luettavaa esimerkkitapauksin kuvineen kaikkineen.

Auttavatko nämä puhdistusaineet siihen ajallaan käytettynä, toiset ovat puolesta, toiset vastaan.

• kkkkk
        Weivit puhtaaksi kirjoitti:

Kuten arvelinkin, niin kyse on aineista joiden hyödyllisyys ja käyttö jakaa mielipiteitä.

Toisaalta sanotaan varsinkin nykyisten pakokaasujen kierrätysjärjestelmällä varustettujen autojen karstoittuvan helpommin ja varsinkin mikäli kyseessä on runsaasti pätkäajoa tai keskimäärin mtalahkoilla kierroksilla.

Tuossa taannoin osuin (mese tai mersu.fi?) foorumille jossa tuosta karstoittumisasiasta oli hyvinkin kiinnostavaa luettavaa esimerkkitapauksin kuvineen kaikkineen.

Auttavatko nämä puhdistusaineet siihen ajallaan käytettynä, toiset ovat puolesta, toiset vastaan.

Auttaa ne, on testattu itse kun näitä puhdistusaineita epäilee, meillä oli kurssi siihen ja käyttöön saatiin monenlaisia aineita ja ne auttaa, itse käytän säännöllisin väliajoin Forten tuotteita, kulutus pieneni ja alkoi kulkemaan paremmin, ne testattu muuallakin kuin täällä itse. Voit luottaa, öljyn sekaan oleva purkki maksoi jotain 30-35€.

• kakkaa
        kkkkk kirjoitti:

Auttaa ne, on testattu itse kun näitä puhdistusaineita epäilee, meillä oli kurssi siihen ja käyttöön saatiin monenlaisia aineita ja ne auttaa, itse käytän säännöllisin väliajoin Forten tuotteita, kulutus pieneni ja alkoi kulkemaan paremmin, ne testattu muuallakin kuin täällä itse. Voit luottaa, öljyn sekaan oleva purkki maksoi jotain 30-35€.

eli valutin moottorin perusteellisesti tyhjäksi yön yli ja laitoin seuraavana päivänä mottiin jotkut tosihalvat mineraalilitkut ja sinne sekaan putsausaineen. En muista minkä merkkistä oli mutta koostumukseltaan taisi olla lähellä mineraalitärpättiä. Käytin konetta puoltuntia ja laskin tyhjäksi, niin kyllä vain oli uusi öljy melkoisen mustaa, eli jotain kyllä irtosi. Olen senkin jälkeen joskus huuhdellut tuollai koneen, tosin vanhalla öljyllä.

• äskeinen heppu
        kakkaa kirjoitti:

eli valutin moottorin perusteellisesti tyhjäksi yön yli ja laitoin seuraavana päivänä mottiin jotkut tosihalvat mineraalilitkut ja sinne sekaan putsausaineen. En muista minkä merkkistä oli mutta koostumukseltaan taisi olla lähellä mineraalitärpättiä. Käytin konetta puoltuntia ja laskin tyhjäksi, niin kyllä vain oli uusi öljy melkoisen mustaa, eli jotain kyllä irtosi. Olen senkin jälkeen joskus huuhdellut tuollai koneen, tosin vanhalla öljyllä.

että se käyttämäni litku maksoi jotain vitosen, olisko ollut jotain STP:tä tai vastaavaa. Taitaa fortessa maksaa nimi.

• kkkkk
        äskeinen heppu kirjoitti:

että se käyttämäni litku maksoi jotain vitosen, olisko ollut jotain STP:tä tai vastaavaa. Taitaa fortessa maksaa nimi.

Siinä maksaa laatu, sitä käyttävät esimerkiksi Veho, VW ja ym.korjaamoita.

• halpakin litku
        kkkkk kirjoitti:

Siinä maksaa laatu, sitä käyttävät esimerkiksi Veho, VW ja ym.korjaamoita.

irroitti kakkaa, öljy näytti siltä kuin sillä olisi ajettu kymppitonni, eli kyllä sekin litku toimi, ja minulle se riittää.

• - ? -

Moottorin puhdistusaineita on ollut markkinoilla hyvin kauan, mutta herää kuitenkin kysymys, että voivatko olla vahingollisia moottorin tiivisteille?

• tavisautoilija

Vanha suodatin saattaa laskea irronneen lian lävitseen ohivirtausventtiilistä. Putsaus vaatinee siisi yhden ylimääräisen suodatinvaihdon, uuteen suodattimeen ei kannata paskaa tunkea ja vanha saattaa olla tukossa ja suodatusteho 0%

Mietteitä, ajatuksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe