Lapsettomuudesta kärsiville!

Olimme kärsineet mieheni kanssa 2,5 vuotta lapsettomuudesta,kunnes v.2004 lähdimme lapsettomuushoitoihin. Sinä vuonna kävimme kaksi kertaa hoidoissa tuloksetta. (Diagnoosi oli mieheni lähestulkoon liikkumattomat ja vähäinen määrä siittiöitä)Viimeisen hoidon yhteydessä,joulukuussa 2004 sanottiin,että minulla on vääränmuotoiset munasolut!!! Tuo kyllä tuntui jo tekosyyltä sille,kun tuloksia ei saatu aikaan. Joulukuun lopulla luin netistä,että vähäinen sinkin puute haittaa miehen siittiöiden liikkuvuutta. Siis,marssin apteekkiin ja ostin sinkkiä,sekä multivita plus purkin. Aloimme mieheni kanssa kumpikin syömään niitä. Maaliskuussa ihmettelin,kun kuukautisia ei ollut kuulunut aikoihin. (Raskaus oli viimeisenä mielessä,koska tuomio oli lapsettomuusklinikalta, ettemme ikinä voi saada omia lapsia.)Testin tehdessä tulos oli positiivinen Terve poika suntyi 30.09.05! Lääkäri kysyi pojan syntymän jälkeen ehkäisystä,sanoin etten halua mitään,toinen jos tulee niin on enempi kuin tervetullut,koska ensimmäisen saantiin meni kolme vuotta. Siis ehkäsyä ei ole ollut ollenkaan,enkä "heti" ensimmäisen lapsen jälkeen tullut raskaaksi. Kolme kuukautta sitten sitten aloitimme mieheni kanssa uudelleen sinkin ja monivitamiinien syönnin,jos vaikka hyvin kävisi ja tulisin raskaaksi. Juhannus sunnuntaina tein raskaustestin,ja yllätykseksemme tulos positiivinen! Haluaisin neuvoa teitä lapsettomuudesta kärsineitä,että netistä löytyy paljon tietoa,kokeilkaa ensin niitä,sekä tuo sinkki monivitamiini ennen kun memette hoitoihin. Meidän hoidot tulivat maksamaan n.3500€,emmekä edes onnitteluja saaneet klinikalta kun kerroin heille olevani raskaana ihan perinteisin keinoin!

4

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmu

      paljon Onnea!

      Hieno kirjoitus, varmasti moni saa sen toivonkipinän taas heräämään!

    • elina

      kiitos, kun jaoit tarinasi meidän kanssa, tuo lämmitti sydäntä ja antoi tosiaan vielä toivoa, olen yrittänyt lasta 1 ja 2kk taustalla pco tyyppiset munasarjat, lääkärit aina sanovat että kaikki edellytykset on raskaaksi tulolle näin päällisin puolin mutta voihan sitä vikaa löytyä vaikka miten. Onneksi miehenikin menee mielellään sperma-analyysiin, olen 22-vuotias ja iän ei pitäisi olla syynä. olen myös harkinnut vyöhyketerapiaa..tsemppiä kaikille! kirjoitelkaahan kuulumisianne..

    • mervi-83

      Onnea teille ja kiitos tiedosta!olemme yrittäneet saada mieheni kanssa kohta kaksi vuotta lasta,mutta lasta ei vaan kuulu.nyt tuli sairaalaan lapsettomuustutkimuksiin aika ,mut aika on vasta kolmen kuukauden päästä!kaikki vaan sanoo että eihän mulla ole mitään hätää ku oon niin nuori(23v),mut oishan se ihana oma pikkuinen ku suurimmalla osalla kavereista on jo lapsi!!

    • 5 pitkää vuotta

      Meillä taas on viisi vuotta tuloksetonta yritystä takana. Loppukeväällä minulta mitattiin hemoglobiini joka oli vähän matala,110. Aloin syömään rautatabletteja ja nythän se testi näyttää plussaa!! En tiedä vaikuttiko se raudan syönti, vai onko sattumaa. Ensi kuulle olisi ollut aika varattuna hoitoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe