ONKO MEILLÄ SOTA!

lea

Olen silmät renkaina seurannu kun aikuset ihmiset tappelee erilaisin sanakääntein ja mistä?Onko nyt kysymys siitä kun jonkun ajatukset on katsottu aiheelliseksi poistaa,vai onko meidän seriffin paikka haussa vai mitä tää oikein on? Olen maalaisjärjellä varustettu ja en nyt ymmärrä ollenkaan kun lähes poikkeuksetta ollaan jonkun kimpussa joka uskaltaa konettaan käyttää.Onko se nyt niin tärkeää jos kirjotukset poistetaan jonkun häirikkö kirjotuksen myötä.Eikö olisi mukavampaa rupatella sovussa ja olla kun oltaisiin samassa veneessä ja menossa myötävirtaan eikä karikkoja näkyvissä.Käsitykseni on ollu,että näillä palstoilla viihdyttäisi eikä oltaisi toistemme kurkussa klönttinä,mikä pitää sylkästä lähimmän silmille.Olisko aika lopettaa tuo kinastelu jo aikuiset ihmiset,vai onko tää sitä esimerkkiä uuden ajan kehityksestä?

19

1521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häirikkökirjoitus????

Mielestäni sitä on toisten (tuntemattomienkin) nimittely, kiroilu ja haistattelu. Eikös meillä muuten ole olemassa sananvapaus, mielipiteitä on rakentavaakin lukea, vaikka ne poikkeavat omista!

• PLm/Etu-Töölö

Ei sanavapaus tarkoita sitä, että saa sanoa mitä vaan. Tällä palstalla tulee asian ja vastausten pysyä otsikon mukaisessa asiassa. Hyvät käytöstavat edellyttävät että ketään ei loukata tai herjata.

• Todellakaan

Täällä vakkareina ovat sefun perseen nuolijat. Sefu testaa tilanteen aika ajoin avaamalla oman ketjunsa.

• Usko
        Todellakaan kirjoitti:

Täällä vakkareina ovat sefun perseen nuolijat. Sefu testaa tilanteen aika ajoin avaamalla oman ketjunsa.

On pakko hyväksyä mielipiteesi koska täällä on vain muutama kirjoittaja jonka viestejä ei poisteta!

Kuka näitä muuten viitsii lukea?

• Likka

Onko häriköintiä kirjoitella monen ikäryhmän palstoille? Joskus ohajillaan menemään oman ikäryhmän joukkoon.Joitakin ärsyttää myös rekisteröimättömien nimerkkien käyttö tai se, että osa viestistä sisältyy nimimerkkiin. Huumori on myös vaikea laji sekä sen viljelijälle että lukijalle.

• lea

Et todellakaan häiriköi jos kurkistelet muille palstoille,päin vastoin minusta nuorempien on hyvä seurata meitä vanhempiakin ja ilman muuta päinvastoin ,mutta kun ehdoin tahdoin kirjoitellaan aiheesta poiketen omia protesteja ja ollaan hyökkäävällä kannalla kaiken aikaa,niin sellanen on minusta turhaa sähläystä. Jokaisella on ehdottomasti oikeus sanoa omat mielipiteensä,mutta kuinka ne esittää onkin jo toinen juttu.Se onko nimimerkki rekisteröity tai onko osa juttua yhteydessä varsinaiseen kirjoitukseen on mielestäni jokaisen oma asia.Olen vaan yleisesti hämmästyny siitä kuinka riitasia me 60 ikäluokkaan kuuluvat oikein ollaan.Kun nuoret on pahanteossa olen ajatellu,että niillä on niin paha olla tänäpäivänä kun ei ole työtä ja sitten nuoret turhautuu,mutta mitä sitä nyt pitäs ajatella,kun elämää jo nähneetkin alkaa olla sotapolulla?

• lea kirjoitti:

Et todellakaan häiriköi jos kurkistelet muille palstoille,päin vastoin minusta nuorempien on hyvä seurata meitä vanhempiakin ja ilman muuta päinvastoin ,mutta kun ehdoin tahdoin kirjoitellaan aiheesta poiketen omia protesteja ja ollaan hyökkäävällä kannalla kaiken aikaa,niin sellanen on minusta turhaa sähläystä. Jokaisella on ehdottomasti oikeus sanoa omat mielipiteensä,mutta kuinka ne esittää onkin jo toinen juttu.Se onko nimimerkki rekisteröity tai onko osa juttua yhteydessä varsinaiseen kirjoitukseen on mielestäni jokaisen oma asia.Olen vaan yleisesti hämmästyny siitä kuinka riitasia me 60 ikäluokkaan kuuluvat oikein ollaan.Kun nuoret on pahanteossa olen ajatellu,että niillä on niin paha olla tänäpäivänä kun ei ole työtä ja sitten nuoret turhautuu,mutta mitä sitä nyt pitäs ajatella,kun elämää jo nähneetkin alkaa olla sotapolulla?

kuulin "luotettavalta taholta", että pahimmat tappelut käytäisiin koiraihmisten palstoilla.

Täällä näyttäisi mielestäni olevan ongelmana enemmänkin se, että jotkut ihmiset haluavat tehdä aloituksia ja jauhaa tyhjää, vaikkei heillä ole mitään mielekästä sanottavaa. Välillä vaikuttaa siltä, että tämä palsta muodostaa jonkinlaisen virtuaalihiekkalaatikon tai elämänkorvikkeen joillekin. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja yritetään itse olla provosoitumatta. Mielestäni on turhaa valittaa, ettei täällä ole hyviä keskustelunaiheita ellei itsellä ole jotain tarjottavaa tilanteen korjaamiseksi.

Ehdotan, että hankitaan hiekkaa linnojen rakentamiseksi ja sotakirveiden hautaamiseksi. ;)

• lea
        optimisti-orvokki kirjoitti:

kuulin "luotettavalta taholta", että pahimmat tappelut käytäisiin koiraihmisten palstoilla.

Täällä näyttäisi mielestäni olevan ongelmana enemmänkin se, että jotkut ihmiset haluavat tehdä aloituksia ja jauhaa tyhjää, vaikkei heillä ole mitään mielekästä sanottavaa. Välillä vaikuttaa siltä, että tämä palsta muodostaa jonkinlaisen virtuaalihiekkalaatikon tai elämänkorvikkeen joillekin. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja yritetään itse olla provosoitumatta. Mielestäni on turhaa valittaa, ettei täällä ole hyviä keskustelunaiheita ellei itsellä ole jotain tarjottavaa tilanteen korjaamiseksi.

Ehdotan, että hankitaan hiekkaa linnojen rakentamiseksi ja sotakirveiden hautaamiseksi. ;)

Siinä olis vähän muutakin miettimistä kun hiekkalinnoja rakennettais ja niitä sotakirveitä haudattais. Mukava ehdotus.

• Atolfia
        lea kirjoitti:

hyvä hieman sopuisammin kirjoitella.

Mitähän ne nuo nuoremman sukupolven edustajat meistä ajattelee? Nämä ainaiset "suukopujutut" ei oikein sovi meidän ikäisillemme.

En ole kovin ahkera kirjoittelija, mutta lueskelen ja usein katson, että kaikki on jo sanottu, mitäpä tuohon enää mitään lisäämään.

• lea
        Atolfia kirjoitti:

hyvä hieman sopuisammin kirjoitella.

Mitähän ne nuo nuoremman sukupolven edustajat meistä ajattelee? Nämä ainaiset "suukopujutut" ei oikein sovi meidän ikäisillemme.

En ole kovin ahkera kirjoittelija, mutta lueskelen ja usein katson, että kaikki on jo sanottu, mitäpä tuohon enää mitään lisäämään.

Tällä kertaa sanoit täyttä asiaa kyllä meidän olis syytä hiukka harkita mitä suusta ulos päästellään. Hyvää kesää sinulle ja kaikille palstalla käviöille.

• Parempi haudata ne sotakirveet ja pyrkiä kirjoittelemaan _hyvien tapojen_ mukaisella tyylillä. Vahinko, että joillekin se on mahdotonta, koska heillä ei kuulu sanavarastoon "hyvät tavat". Siispä me joudumme sietämään loukkauksia, koska "sana on vapaa". En koe itseäni suklaapuolen nuolijaksi, vaikkakin olen sitä mieltä, että sefulla on oikeus ja velvollisuuskin poistaa sopimattomia kirjoituksia - tosin oman maailmankatsomuksensa mukaan.

"Maailmat ovat niin erilaiset", sanoi ilotyttö nunnalle!

• lea

Tosi mukava kuulla mielipiteesi olinkin jo vähän ihmeissäni näistä sana on vapaa jutuista. Siis kyllä sana on edelleenkin vapaa,mutta jos mietittäis mitä sanotaan ettei tahallaan ketään loukata,sillä ei sellanen ole mitenkään mukavaa edes lukea saatikka saada sellasta postia itselle.Toi juttujen tarkistaminen eikös se ole sefujen varsinainen tehtävä,että palsta pysyis siistinä ja olis mukava lueskella. Viihdettähän tämän pitäisi olla.

• Kalle-Aaretti

Ja tietysti velvollisuuskin. Mutta mitään velvollisuuta ei liene poistella kirjoituksia pelkästään nimen perusteella, vaikka maailmankatsomus olisi kuinka taivaallinen.

"Niin on," vastasi nunna.

• maailmankatsomus

ei minun mielestäni saisi olla se kriteeri, minkä mukaan täällä saataisiin kirjoittaa.
        Niin monta mieltä, kuin miestäkin pitäisi päteä täälläkin, jos sananvapautta kunnioitetaan.
        Ja seriffillä, jos kenellä, pitäisi olla laaja katsantokanta.

• yks sefu
        maailmankatsomus kirjoitti:

ei minun mielestäni saisi olla se kriteeri, minkä mukaan täällä saataisiin kirjoittaa.
        Niin monta mieltä, kuin miestäkin pitäisi päteä täälläkin, jos sananvapautta kunnioitetaan.

niin tästä olen täysin samaa mieltä. Juttuja ei saa raakata vain sen takia että oma maailmankatsomus ei niitä hyväksy. Ei myöskään pienet erimielisyydet saa olla poiston syy. Ylilyöntejä ja virheitä tapahtuu myös sefuille, ja siitä tulee vastinetta joskus liiankin kanssa. Yleispalstalla on vaikea pitää tarkkaa linjaa, eikä tarvitsekaan.

On parempi mennä pihalle ja heittää kärrynpyörää kuin istua käsi deletenappulalla linjaamassa palstaa mieleiseksi. Sellainen ei ole kenenkään hyväksi.

• katriina64
        yks sefu kirjoitti:

niin tästä olen täysin samaa mieltä. Juttuja ei saa raakata vain sen takia että oma maailmankatsomus ei niitä hyväksy. Ei myöskään pienet erimielisyydet saa olla poiston syy. Ylilyöntejä ja virheitä tapahtuu myös sefuille, ja siitä tulee vastinetta joskus liiankin kanssa. Yleispalstalla on vaikea pitää tarkkaa linjaa, eikä tarvitsekaan.

On parempi mennä pihalle ja heittää kärrynpyörää kuin istua käsi deletenappulalla linjaamassa palstaa mieleiseksi. Sellainen ei ole kenenkään hyväksi.

saanut selvää sheriffin maailmankatsomuksesta.
        Onko se uskonnollisesti, tai poliittisesti yksisilmäinen?
        Enkä ole edes huomannut poistetun mitään, mitä olisin jäänyt kaipaamaan.
        Lukaisen kirjoitukst pikkuisen valikoiden, eli jos aihe, tai asia ei kiinnosta, niin harppaan yli.
        Muutenkaan näin kesäisi ei ole aikaa paljon istuskella sisätiloisa, tietokoneen edesä.
        Sen verran olen kyllä asioissa "sisällä", että kirjoitusten poistot ovat aiheena kestosuosikki.
        Tänään näyttää tulevan niin kaunis ja lämmin päivä, että olisi tuhlausta viettää aikaa sisätiloissa. Itse ainakin lähden mökille uimaan.

• just noin
        yks sefu kirjoitti:

on lukia vapaus ja milipide vapaus!1

• laguuni ei
        maailmankatsomus kirjoitti:

Ja sanaa laguuni ei saa käyttää!

• soilike

Kuitenkaan kaikki , omasta katsomuksesta eroava, ei ole väärää tietoa

Meidän pieni ihmisjärkemme ohjelmoituu syntymäpaikan ja opetusten mukaisesti

Entäs, jos me kaikki olemmekin väärässä, ja nahistelemme täällä keskenämme ”lillukan varsista”,
      kun onkin suuremmasta, ihmisjärjelle käsittämättömästä totuudesta kysymys

Mielestäni on aivan oikein , jos ”sefumme” pitää tämän meidän mummo ja ukkopalstamme enempi maan päällä , ilman uskontoa tai seksiä

Haluaisin rupatella täällä arkiasioista, jotka tapahtuu tai pelkään tapahtuvan

Heitellen eri asioita, eihän niitä tarvi edes lukee, ellei aihe kiinnosta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe