renkaan paikkaus

jussiran

voiko moottoripyörän rengasta paikata?

6

6272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naulan reijän saa paikattua sellaisella tubelespaikalla joka on sienen muotoinen.
      Elikkä rengas pois vanteelta ja paikka työnnetään sisältä ulospäin.
      "Sienen lakkiosa"varmistaa ettei paikka lennä ulos vauhdissa kuten tavallinen narutubelespaikka.
      Kysyppä kuitenkin rengasliikkeestä.

• Onko sulla itselläsi kokemuksia mopon renkaan laitosta. Onnistuuko paikkaaminen hätätilassa omin voimin? Onko tubeless-rengasta paha saada pois vanteelta ja takaisin?
        Niin no, sitten pitäis olla paikka työkalut pumppu mukana.
        Jotkut tubeless-valmistajat kieltää sisäkumin käytön, koska renkaan sisäpinta kai hiertää sisäkumin puhki.
        Helpompi on varmaan kuljettaa mukana vaan paikkausvaahtoa.

• Laaksonenster kirjoitti:

Onko sulla itselläsi kokemuksia mopon renkaan laitosta. Onnistuuko paikkaaminen hätätilassa omin voimin? Onko tubeless-rengasta paha saada pois vanteelta ja takaisin?
        Jotkut tubeless-valmistajat kieltää sisäkumin käytön, koska renkaan sisäpinta kai hiertää sisäkumin puhki.

Ei renkaanvaihto vehkeitä kukaan kehtaa mukana kuljettaa,ja on se semmoista vääntämistä että...
        Kyllä siinä vaahdonkin käytön jälkeen niin käy ettei sisäkumi kestä mutta vaahdolla sentään pääsee ihmisten ilmoille vaikka jostain korvesta.

• Laaksonenster kirjoitti:

Onko sulla itselläsi kokemuksia mopon renkaan laitosta. Onnistuuko paikkaaminen hätätilassa omin voimin? Onko tubeless-rengasta paha saada pois vanteelta ja takaisin?

se renkaan irroittaminen vanteesta on reissussa todella mahdotonta.
        Mä paikkasin tubless-renkaan kerran tunkemalla reikään löytämäni ruuvin ja pumppasin sen täyteen sellasta bensa-asemilla myytävää paikkausvaahtoa jota mulla on nykyään aina penkin alla mukana. Silloin ei ollut - piti kävellä hakemaan.

Ihme ja kumma - viritelmä kesti kotiin asti - tosin sitä mömmöä oli levinnyt pitkin poikin pyörää ja takalokaria ja siellä sitä kumimaista möhnää on vieläkin.

• rengasta paikannu?
        isorotta kirjoitti:

se renkaan irroittaminen vanteesta on reissussa todella mahdotonta.
        Mä paikkasin tubless-renkaan kerran tunkemalla reikään löytämäni ruuvin ja pumppasin sen täyteen sellasta bensa-asemilla myytävää paikkausvaahtoa jota mulla on nykyään aina penkin alla mukana. Silloin ei ollut - piti kävellä hakemaan.

Ihme ja kumma - viritelmä kesti kotiin asti - tosin sitä mömmöä oli levinnyt pitkin poikin pyörää ja takalokaria ja siellä sitä kumimaista möhnää on vieläkin.

siis miksi nähdä noin iso vaiva tubeles renkaan paikkaamisessa.. tarvike liikkeissä on myytävänä semmosia matoja.. joka tökätään paketin mukana tulevalla isolla neulalla reikään.. ylimääräset laikataan nätisti pois.. onnistuu vaikka rengas ois paikoillaan ja rengasta ei tarvitse edes tyhjentää.. samat madot käyvät moottoripyörän renkaasta traktorin renkaaseen

• Kettu22

Miksei vois?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5525
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      2842
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2581
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2429
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      21
      2090
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1704
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      57
      1303
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1173
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1145
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90