renkaan paikkaus

jussiran

voiko moottoripyörän rengasta paikata?

6

6384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naulan reijän saa paikattua sellaisella tubelespaikalla joka on sienen muotoinen.
      Elikkä rengas pois vanteelta ja paikka työnnetään sisältä ulospäin.
      "Sienen lakkiosa"varmistaa ettei paikka lennä ulos vauhdissa kuten tavallinen narutubelespaikka.
      Kysyppä kuitenkin rengasliikkeestä.

      • Onko sulla itselläsi kokemuksia mopon renkaan laitosta. Onnistuuko paikkaaminen hätätilassa omin voimin? Onko tubeless-rengasta paha saada pois vanteelta ja takaisin?
        Niin no, sitten pitäis olla paikka työkalut pumppu mukana.
        Jotkut tubeless-valmistajat kieltää sisäkumin käytön, koska renkaan sisäpinta kai hiertää sisäkumin puhki.
        Helpompi on varmaan kuljettaa mukana vaan paikkausvaahtoa.


      • Laaksonenster kirjoitti:

        Onko sulla itselläsi kokemuksia mopon renkaan laitosta. Onnistuuko paikkaaminen hätätilassa omin voimin? Onko tubeless-rengasta paha saada pois vanteelta ja takaisin?
        Niin no, sitten pitäis olla paikka työkalut pumppu mukana.
        Jotkut tubeless-valmistajat kieltää sisäkumin käytön, koska renkaan sisäpinta kai hiertää sisäkumin puhki.
        Helpompi on varmaan kuljettaa mukana vaan paikkausvaahtoa.

        Ei renkaanvaihto vehkeitä kukaan kehtaa mukana kuljettaa,ja on se semmoista vääntämistä että...
        Kyllä siinä vaahdonkin käytön jälkeen niin käy ettei sisäkumi kestä mutta vaahdolla sentään pääsee ihmisten ilmoille vaikka jostain korvesta.


      • Laaksonenster kirjoitti:

        Onko sulla itselläsi kokemuksia mopon renkaan laitosta. Onnistuuko paikkaaminen hätätilassa omin voimin? Onko tubeless-rengasta paha saada pois vanteelta ja takaisin?
        Niin no, sitten pitäis olla paikka työkalut pumppu mukana.
        Jotkut tubeless-valmistajat kieltää sisäkumin käytön, koska renkaan sisäpinta kai hiertää sisäkumin puhki.
        Helpompi on varmaan kuljettaa mukana vaan paikkausvaahtoa.

        se renkaan irroittaminen vanteesta on reissussa todella mahdotonta.
        Mä paikkasin tubless-renkaan kerran tunkemalla reikään löytämäni ruuvin ja pumppasin sen täyteen sellasta bensa-asemilla myytävää paikkausvaahtoa jota mulla on nykyään aina penkin alla mukana. Silloin ei ollut - piti kävellä hakemaan.

        Ihme ja kumma - viritelmä kesti kotiin asti - tosin sitä mömmöä oli levinnyt pitkin poikin pyörää ja takalokaria ja siellä sitä kumimaista möhnää on vieläkin.


      • rengasta paikannu?
        isorotta kirjoitti:

        se renkaan irroittaminen vanteesta on reissussa todella mahdotonta.
        Mä paikkasin tubless-renkaan kerran tunkemalla reikään löytämäni ruuvin ja pumppasin sen täyteen sellasta bensa-asemilla myytävää paikkausvaahtoa jota mulla on nykyään aina penkin alla mukana. Silloin ei ollut - piti kävellä hakemaan.

        Ihme ja kumma - viritelmä kesti kotiin asti - tosin sitä mömmöä oli levinnyt pitkin poikin pyörää ja takalokaria ja siellä sitä kumimaista möhnää on vieläkin.

        siis miksi nähdä noin iso vaiva tubeles renkaan paikkaamisessa.. tarvike liikkeissä on myytävänä semmosia matoja.. joka tökätään paketin mukana tulevalla isolla neulalla reikään.. ylimääräset laikataan nätisti pois.. onnistuu vaikka rengas ois paikoillaan ja rengasta ei tarvitse edes tyhjentää.. samat madot käyvät moottoripyörän renkaasta traktorin renkaaseen


    • Kettu22

      Miksei vois?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe