kysymyksiä ketjuista/rattaista

ketjun kiristäjä

miten pitkään ketjut yleensä kestää,hyvällä hoidolla.
voiko rattaat takarattaan vaihtaa toisinpäin on kulunut etureunasta enemmän,loogista kun veto sillä puolella
tyttären pyörä yamaha xv virago 125
tv.talkoilla/huoltomies 2005-2006-? 2007

10

1743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

      isommissa pyörissä mitä tahansa 15...35 tkm.

      Kai sen periaatteessa voi kääntää, jos on symmetrinen (ei lautasmalli). Kun hampaan toinen puoli on jo valmiiksi kulunut kuluu käännetty puoli melko nopeasti ja hammas todennäköisesti alkaa kaatua. Ei nuo piikkisen ketju/rataspaketit kyllä paljoa maksa.

      • ketjun huoltaja

        ketjut tilaukseen tänään allright...lta
        kysymyksessä on kuitenkin turvallisuus paketin hinta 100.e postikuluineen tommoseen pikku pyörään


    • väksätin

      Eipä noita nyt kannata alkaa kääntelemään siitä hommasta tule yhtään mitään. Ei ainakaan mitään kunnollista. Osta uudet ketjut ja rattaat. Jos yhtään tyttärestäsi välität. Tollaset "hanttanpuli" korjaukset ei tule kuin aiheuttamaan vaaratilanteita liikenteessä. Katkeaa vielä vetovitja ja aiheuttaa takapyörän lukkiutumisen pahimmassa tapauksessa. Tai särkee koneen jolloin onkin sitten ajelut ajeltu muutaman kympin säästön takia.

      • uusi ketju

        uudet ketjut huomenna paikallaan,en ota riskiä entiset vielä ok


      • sitte
        uusi ketju kirjoitti:

        uudet ketjut huomenna paikallaan,en ota riskiä entiset vielä ok

        samalla ettei se uusi ketju kulu ennen aikojaan.


      • 2.nen kerta
        sitte kirjoitti:

        samalla ettei se uusi ketju kulu ennen aikojaan.

        joo niin tein viimeeksikin eli vetovitja ja rattaat samalla, nämä kestivät 6000 km eli senverran nautintoa edessä. Seuraava isompi pyörä minkä hommaan emännälle ja itselleni
        on gardaani vetoinen. Olen (kyllästynyt)kuleksimaan spray rasva pullo toisessa kädessä touring hommissa se totisesti on sitä,kestämme varmaan sen tehihäviön minkä gardaani tuo.


      • pyörässä
        2.nen kerta kirjoitti:

        joo niin tein viimeeksikin eli vetovitja ja rattaat samalla, nämä kestivät 6000 km eli senverran nautintoa edessä. Seuraava isompi pyörä minkä hommaan emännälle ja itselleni
        on gardaani vetoinen. Olen (kyllästynyt)kuleksimaan spray rasva pullo toisessa kädessä touring hommissa se totisesti on sitä,kestämme varmaan sen tehihäviön minkä gardaani tuo.

        keppiveto on ihan ehdoton. Mutta 6 tkm ketju/rataspaketille on kyllä murto-osa siitä mitä se normaalisti kestää. Ja tulee kestää. Mä olen itse ollut melkein liiankin tarkka ketjun oikeasta kireydestä ja rasvauksesta. Tämän lisäksi olen pyrkinyt hankkimaan järeimmät ketjut mitä rahalla saa ja vastaavat rattaat so. CBR1000:een, kun alkuperäiset aikanaan antautui, laitoin muistaakseni ZZR1100:n ensiasennusketjut jne.

        Mulla oli jossain vaiheessa kaksi Bemaria. Keppiveto oli kyllä murheeton juttu.


      • 2.nen kerta kirjoitti:

        joo niin tein viimeeksikin eli vetovitja ja rattaat samalla, nämä kestivät 6000 km eli senverran nautintoa edessä. Seuraava isompi pyörä minkä hommaan emännälle ja itselleni
        on gardaani vetoinen. Olen (kyllästynyt)kuleksimaan spray rasva pullo toisessa kädessä touring hommissa se totisesti on sitä,kestämme varmaan sen tehihäviön minkä gardaani tuo.

        Mikä mopo/ketju/ajotapayhdistelmällä tuohon pääsee?
        Oletko putsannut ketjut jollakin ketjun O-renkaat sulattavalla aineella tai olisko voiteluaine ollut sopimatonta?
        Kestäähän ketjut sentään moninkertaisesti tuon 6000 km!


      • Laaksonenster kirjoitti:

        Mikä mopo/ketju/ajotapayhdistelmällä tuohon pääsee?
        Oletko putsannut ketjut jollakin ketjun O-renkaat sulattavalla aineella tai olisko voiteluaine ollut sopimatonta?
        Kestäähän ketjut sentään moninkertaisesti tuon 6000 km!

        Kyllä Bilteman sarjalla pitäis 6000km päästä kun oikeen kauniisti ajelee.


      • vanha-erkki kirjoitti:

        Kyllä Bilteman sarjalla pitäis 6000km päästä kun oikeen kauniisti ajelee.

        siäl Bilteemas mitään kettinkei ja rattai myydä edes!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe