terveystieteiden opettajakoulutus

...

Onko täällä ihmisiä jotka sitä opiskelevat/ovat opiskelleet?? Millaista opiskelu on ollut, ja minkälainen työtilanne alalla on?

Itseäni tämä kiinnostaisi, mutta haluaisin tietää siitä vähän lisää..

25

3025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ope

      Eiköhän terveystieteiden opettajan koulutus ole sama kuin sosiaali- ja muilla aloilla. Eli ensin se oman alan korkein tutkinto, joka sosiaali- ja terveysalalla on ylempi korkeakoulututkinto ja sen jälkeen tai sitä ennen 3v. alan kokemusta. Opettajakokemuksesta saa myös pisteitä. opettajan pedagogiset opinnot voi suorittaa yliopistossa että ammatillisissa opettajakorkeakouluissa. Koulutus on 35ov:n kokonaisuus ja kestää 1-1,5 vuotta. Opinnot sisältävät kasvatustieteen opintoja, yleisiä ammatillisen koulutuksen kokonaisuuksia, opetusharjoittelun ja jonkinlaisen päättötyön. Opiskelu on monimuotoista ja toteutuu osin lähipäivinä ja osin etätöinä. Opinnot voi suorittaa työn ohella. Myös näyttömuotoinen koulutus on mahdollinen, jolloin lähipäiviä ei juurikaan ole. Työtilanne koulutuksen jälkeen on hyvä.Päteviä ammatillisia opettajia tarvitaan aina .

    • hoitotieteen opiskelija

      Itse en opiskele opettaja"linjalla" mutta sitä sivusta seuranneena voin kertoa jotain. Opiskelen siis hoitotiedettä, ja nämä opettajaksi aikovat opiskelevat sitä myös, mutta ovat siis opettajaksi kouluttautumassa. AMK tai opistoasteen sh/th tutkinto vaaditaan (myös fyssari tms ) ja AMK tutkinnosta hyvitetään 100 opintopistettä, jolloin maisterin tutkintoon jää siis käytännössä 200op. Opettajille kuuluu harjoitteluja, esim. sellainen jakso, että ollaan ammattikorkeassa esim. opettamassa ja seuraamassa opetusta, sekä myös oman ryhmän kanssa on ilmeisesti jotain harjoittelua. Hoitotieteen opintoja siis kuuluu myös tähän koulutukseen melko paljon. Aika joustavaa on opiskelu, kun kuitenkin aikuisopiskelijoista on kyse. Ryhmätöitä on myös aika paljon. Itse olen tykännyt hoitotieteen opiskelusta, koska aikuisporukassa ns. henki on parempi ja muutenkin aito kiinnostus opiskeltavaa ainetta kohtaan kyllä näkyy. Työtilanne opettajilla taitaa olla melkoisen hyvä. Käy katsomassa vaikka kuopion yliopiston sivuilta hoitotieteen laitos ja sieltä tämä terveystieteen opettajakoulutusohjelma, että mitä kaikkea siihen sisältyy. Voin kertoilla lisääkin:)

      • ...

        Minä kun olisin lukenut, että nyt vaihtuisi se koulutus niin ettei sh/th tutkintoa pitäisi välttämättä olla suoritettuna. Tällöin se opiskeluaika olisi luonnollisesti pidempi.

        Mikä sinusta sitten tulee kun hoitotiedettä luet? Taikka mitä käytännössä tulet tekemään?

        Itse ajattelin nyt pyrkiä syksyllä terveydenhoitajaksi, ja jollen sinne pääse niin sitten keväällä sinne terveystieteiden opettajakoulutukseen, jos tietoni pitävät paikkansa, että sinne nyt voisi päästä suoraan.

        Terveys ja opettaminen kiinnostaisi, mutta vähän vanhemmille, siksi en kyllä luokanopettajaksi tms. haluaisi.

        Ja kiitos paljon vastauksistanne!!


      • aloittaja
        ... kirjoitti:

        Minä kun olisin lukenut, että nyt vaihtuisi se koulutus niin ettei sh/th tutkintoa pitäisi välttämättä olla suoritettuna. Tällöin se opiskeluaika olisi luonnollisesti pidempi.

        Mikä sinusta sitten tulee kun hoitotiedettä luet? Taikka mitä käytännössä tulet tekemään?

        Itse ajattelin nyt pyrkiä syksyllä terveydenhoitajaksi, ja jollen sinne pääse niin sitten keväällä sinne terveystieteiden opettajakoulutukseen, jos tietoni pitävät paikkansa, että sinne nyt voisi päästä suoraan.

        Terveys ja opettaminen kiinnostaisi, mutta vähän vanhemmille, siksi en kyllä luokanopettajaksi tms. haluaisi.

        Ja kiitos paljon vastauksistanne!!

        Ja nimenomaan Turkuun olisin hakemassa, ja siellä nettisivuilla mielestäni sanottiin ettei sitä aikaisempaa koulutusta tarvittaisi, muista yliopistoista en tiedä..


      • Sh-opisk.
        aloittaja kirjoitti:

        Ja nimenomaan Turkuun olisin hakemassa, ja siellä nettisivuilla mielestäni sanottiin ettei sitä aikaisempaa koulutusta tarvittaisi, muista yliopistoista en tiedä..

        Olen ajatellut jatkaa opintojani juuri hoitotieteeseen.

        Olisitko jaksanut kertoa opiskelusta/hakemisesta ym. Kiitos


      • hoitotieteen opiskelija
        Sh-opisk. kirjoitti:

        Olen ajatellut jatkaa opintojani juuri hoitotieteeseen.

        Olisitko jaksanut kertoa opiskelusta/hakemisesta ym. Kiitos

        Niin, itse en tiedä kuin Kuopion tilanteen, joten siksi en voi mennä sanomaan tarvitseeko sitä sh/th tutkintoa...Mutta jos ei niin juu, kyllähän se opiskelu sitten varmasti kauemmin kestää. Kannattaa sitten varmasti kysyä sieltä Turusta vaikka s-postilla asiaa niin selviää ja pääset sitten valmistautumaan!

        Niin hoitotieteen opiskelusta. Itse opiskelen preventiivistä hoitotiedettä, joka keskittyy terveyden edistämiseen jne. mutta maisterin paperit saatua on mahdollista hakeutua myös johtotehtäviin tai sitten noihin "terveyden edistämisen asiantuntija" tehtäviin...
        Aika monenlaisiin tehtäviin voi sijoittua, mutta se opetuspuoli on tällä linjalla sitten pois laskuista.
        Kuten sanoinkin, opiskelu on tehty aika joustavaksi ja suurin osa ei esim. edes asu opiskelukaupungissa vaan suorittelee kursseja omien kaupunkiensa kesäyliopistoissa/yliopistoissa, sillä osan voi tehdä niinkin, ja sitten käyvät paikan päällä vain tenteissä ja joillakin luennoilla.
        Luentoja on kuitenkin mielestäni suht vähän, aika paljon on ryhmätyöskentelyä, mutta pakollista ei ole oikein mikään. Aikuisten elämäntilanne kun on useimmiten sellainen, että olisi aika rankkaa VAATIA olemaan paikalla...
        Jos hyvää tahtia tekee maisterin paperit voi saada kahdessa vuodessa, monilla kuitenkin menee se kolmisen vuotta tai vähän reilut.

        Enpä siitä osaa oikein kertoa muuta, kysykää jos mitä tulee mieleen. Voin kuitenkin suositella näitä opintoja erittäin lämpimästi, itse olisin varmaan jo kuollut jos olisin jäänyt sairaanhoitajan hommiin (ottaen huomioon nämä nykyajan "miellyttävät" työolosuhteet) eli tippaakaan en kadu, päin vastoin. Paras päätös ikinä oli lähteä opiskelemaan.
        Ja ainahan voi jatkaa tohtoriksi jos siltä tuntuu, eli kaikki tiet on kyllä avoinna jos vaan kiinnostaa.


      • Sh-opisk.
        hoitotieteen opiskelija kirjoitti:

        Niin, itse en tiedä kuin Kuopion tilanteen, joten siksi en voi mennä sanomaan tarvitseeko sitä sh/th tutkintoa...Mutta jos ei niin juu, kyllähän se opiskelu sitten varmasti kauemmin kestää. Kannattaa sitten varmasti kysyä sieltä Turusta vaikka s-postilla asiaa niin selviää ja pääset sitten valmistautumaan!

        Niin hoitotieteen opiskelusta. Itse opiskelen preventiivistä hoitotiedettä, joka keskittyy terveyden edistämiseen jne. mutta maisterin paperit saatua on mahdollista hakeutua myös johtotehtäviin tai sitten noihin "terveyden edistämisen asiantuntija" tehtäviin...
        Aika monenlaisiin tehtäviin voi sijoittua, mutta se opetuspuoli on tällä linjalla sitten pois laskuista.
        Kuten sanoinkin, opiskelu on tehty aika joustavaksi ja suurin osa ei esim. edes asu opiskelukaupungissa vaan suorittelee kursseja omien kaupunkiensa kesäyliopistoissa/yliopistoissa, sillä osan voi tehdä niinkin, ja sitten käyvät paikan päällä vain tenteissä ja joillakin luennoilla.
        Luentoja on kuitenkin mielestäni suht vähän, aika paljon on ryhmätyöskentelyä, mutta pakollista ei ole oikein mikään. Aikuisten elämäntilanne kun on useimmiten sellainen, että olisi aika rankkaa VAATIA olemaan paikalla...
        Jos hyvää tahtia tekee maisterin paperit voi saada kahdessa vuodessa, monilla kuitenkin menee se kolmisen vuotta tai vähän reilut.

        Enpä siitä osaa oikein kertoa muuta, kysykää jos mitä tulee mieleen. Voin kuitenkin suositella näitä opintoja erittäin lämpimästi, itse olisin varmaan jo kuollut jos olisin jäänyt sairaanhoitajan hommiin (ottaen huomioon nämä nykyajan "miellyttävät" työolosuhteet) eli tippaakaan en kadu, päin vastoin. Paras päätös ikinä oli lähteä opiskelemaan.
        Ja ainahan voi jatkaa tohtoriksi jos siltä tuntuu, eli kaikki tiet on kyllä avoinna jos vaan kiinnostaa.

        Tarviko olla joku tietty aika työelämässä ennen kun pääsi lukemaan hoitotieteitä? Minkälaiset muuten oli pääsyvaatimukset? Oliko valintakokeita tms?


      • hoitotieteen opisk.
        Sh-opisk. kirjoitti:

        Tarviko olla joku tietty aika työelämässä ennen kun pääsi lukemaan hoitotieteitä? Minkälaiset muuten oli pääsyvaatimukset? Oliko valintakokeita tms?

        Opettajalinjalle taitaa olla niin, että kolme vuotta työelämää oltava takana tai hankittava se koulutuksen ohessa, aivan varma en siitä ole, joten voi olla ettei siihenkään tarvita työkokemusta enää...
        Mutta ylipäänsä hoitotieteen hakijoille on vain se vaatimus että on se amk tai opistoasteen sh/th tms. tutkinto ja sitten on keväällä pääsykokeet. Tänä keväänä taisi olla 3 kirjaa. Pääsykoe ei ole järkyttävän vaikea niille, ketkä ovat kunnolla lukeneet. Lukematta ei pärjää millään, sillä noita asioita ei voi omasta päästä keksiä, koe siis hyvin teoreettinen!


      • Sh-opisk.
        hoitotieteen opisk. kirjoitti:

        Opettajalinjalle taitaa olla niin, että kolme vuotta työelämää oltava takana tai hankittava se koulutuksen ohessa, aivan varma en siitä ole, joten voi olla ettei siihenkään tarvita työkokemusta enää...
        Mutta ylipäänsä hoitotieteen hakijoille on vain se vaatimus että on se amk tai opistoasteen sh/th tms. tutkinto ja sitten on keväällä pääsykokeet. Tänä keväänä taisi olla 3 kirjaa. Pääsykoe ei ole järkyttävän vaikea niille, ketkä ovat kunnolla lukeneet. Lukematta ei pärjää millään, sillä noita asioita ei voi omasta päästä keksiä, koe siis hyvin teoreettinen!

        Hienoa, ettei tarvitse olla työelämässä ennen mahdollisuutta pyrkiä sinne. Tai nehän nyt voi tietty tässä vielä muuttuakin.

        Oliko sisään pääsemisen kannalta todistuksen arvosanoilla merkitystä?


      • hoitotieteen opisk
        Sh-opisk. kirjoitti:

        Hienoa, ettei tarvitse olla työelämässä ennen mahdollisuutta pyrkiä sinne. Tai nehän nyt voi tietty tässä vielä muuttuakin.

        Oliko sisään pääsemisen kannalta todistuksen arvosanoilla merkitystä?

        Ei ole todistuksen arvosanoilla merkitystä, pääsykoe ratkaisee.


    • Sh-opisk.

      Oletko opinnoissasi tarvinnut paljon vieraita kieliä? Mietin vaan, että kuinka hyvin pärjäisin opiskelussa kun esim. englanti on aikas heikko.

      • kieltä kyllä

        tulee tarvitsemaan, koska suuri osa tenttikirjoistakin (tai aika monet) ovat englanniksi ja sitten kun teet kanditutkielmaa/gradua tutkimukset, joita joudut lukemaan, ovat osaksi myös kansainvälisiä, englanniksi siis. MUTTA älä huoli, ei se englanti läheskään kaikilla ole vahva ketkä lähtevät opiskelemaan, mutta se kehittyy HYVIN nopeasti kun alkaa vaan lukemaan englannin kielistä tekstiä. Voit siis kuvitella, että meilläkin on suurin osa nelikymppisiä opiskelijoita, joista osa on tarvinnut viimeksi kunnolla englantia kouluaikoinaan, mutta silti pärjäävät kyllä muiden mukana. ELi älä pidä sitä esteenä! Kyllähän koulutukseen kuuluu ruotsin sekä englannin kurssi, saa niistäkin hieman sanastoa.


      • Sh-opisk.
        kieltä kyllä kirjoitti:

        tulee tarvitsemaan, koska suuri osa tenttikirjoistakin (tai aika monet) ovat englanniksi ja sitten kun teet kanditutkielmaa/gradua tutkimukset, joita joudut lukemaan, ovat osaksi myös kansainvälisiä, englanniksi siis. MUTTA älä huoli, ei se englanti läheskään kaikilla ole vahva ketkä lähtevät opiskelemaan, mutta se kehittyy HYVIN nopeasti kun alkaa vaan lukemaan englannin kielistä tekstiä. Voit siis kuvitella, että meilläkin on suurin osa nelikymppisiä opiskelijoita, joista osa on tarvinnut viimeksi kunnolla englantia kouluaikoinaan, mutta silti pärjäävät kyllä muiden mukana. ELi älä pidä sitä esteenä! Kyllähän koulutukseen kuuluu ruotsin sekä englannin kurssi, saa niistäkin hieman sanastoa.

        Yritän kyllä koko ajan sitä enkkua petrata koska se yliopisto on aina ollut mun haave ja toi hoitotiede tuntuu kyllä kiinnostavan. Nykyisissä opinnoissa teoriaosuudet ovat kyllä todella mukavia, mutta se käytäntö tuntuu ettei se ole mun juttu.


      • se oli
        Sh-opisk. kirjoitti:

        Yritän kyllä koko ajan sitä enkkua petrata koska se yliopisto on aina ollut mun haave ja toi hoitotiede tuntuu kyllä kiinnostavan. Nykyisissä opinnoissa teoriaosuudet ovat kyllä todella mukavia, mutta se käytäntö tuntuu ettei se ole mun juttu.

        minullakin, olen aina ollut enemmän "kirjallinen" persoona kuin sellanen tekijä. Ja hoitotieteeseen nimenomaan kaivataankin nuoria opiskelijoita, koska valtaosa on jo selkeästi vanhempaa joilla ei ole enää esim. pitkää tutkijan uraa edessä eikä monia sellainen enää siinä iässä kiinnostakaan, vaan monet käyvät koulutuksen siksi, että esim. ylenevät omassa nykyisessä työpaikassaan.
        Harvaa vanhempaa siis esim. tutkijan työ kiinnostaa, joten nuoria tosiaan kaivataan. Minne kaupunkiin meinaat sitten itse mahdollisesti hakea?


      • Sh-opisk.
        se oli kirjoitti:

        minullakin, olen aina ollut enemmän "kirjallinen" persoona kuin sellanen tekijä. Ja hoitotieteeseen nimenomaan kaivataankin nuoria opiskelijoita, koska valtaosa on jo selkeästi vanhempaa joilla ei ole enää esim. pitkää tutkijan uraa edessä eikä monia sellainen enää siinä iässä kiinnostakaan, vaan monet käyvät koulutuksen siksi, että esim. ylenevät omassa nykyisessä työpaikassaan.
        Harvaa vanhempaa siis esim. tutkijan työ kiinnostaa, joten nuoria tosiaan kaivataan. Minne kaupunkiin meinaat sitten itse mahdollisesti hakea?

        Mä olen noita yliopistojen sivuja selannut ja niissä jotenkin aika vähän löytynyt tosta hoitotieteestä. En ole edes ihan varma, että missä kaikissa kaupungeissa sitä on tarjolla.

        Kuinka intensiivistä se opiskelu on, käytkö itse esim. töissä


      • opiskella
        Sh-opisk. kirjoitti:

        Mä olen noita yliopistojen sivuja selannut ja niissä jotenkin aika vähän löytynyt tosta hoitotieteestä. En ole edes ihan varma, että missä kaikissa kaupungeissa sitä on tarjolla.

        Kuinka intensiivistä se opiskelu on, käytkö itse esim. töissä

        Turussa, Tampereella, Oulussa, Kuopiossa ja Jyväskylässä kai myös...Tampereelle luonnollisesti vaikein päästä kun niin paljon hakijoita. Itse olen ihan päätoiminen opiskelija, joskus saatan jotain keikkaa heittää jos rahapula iskee:D
        Kyllähän se osaa olla intensiivistäkin, mutta kuten sanoin aiemmin on aika joustavaa. Kuka mitenkin tekee.


      • Sh-opisk.
        opiskella kirjoitti:

        Turussa, Tampereella, Oulussa, Kuopiossa ja Jyväskylässä kai myös...Tampereelle luonnollisesti vaikein päästä kun niin paljon hakijoita. Itse olen ihan päätoiminen opiskelija, joskus saatan jotain keikkaa heittää jos rahapula iskee:D
        Kyllähän se osaa olla intensiivistäkin, mutta kuten sanoin aiemmin on aika joustavaa. Kuka mitenkin tekee.

        Niin minkä ikäinen oikein olet?

        Ehkä vähän tyhmää ajatella, mutta tietty sitä tulee mietittyä ja punnittua kaikkea. Sitä olen miettinyt, että missä vaiheessa sitä sitten lapsia meinaa hankkia, jos ainakin kaksi vuotta menee yliopistossa.

        Kuopio voisi kyllä olla ihan hyvä vaihtoehto. En tiedä sitten minkälaiset asumiskustannukset sielä on, mutta tuskin ainakaan yhtä suuret kuin pääkaupunkiseudulla.


      • kuopiossa
        Sh-opisk. kirjoitti:

        Niin minkä ikäinen oikein olet?

        Ehkä vähän tyhmää ajatella, mutta tietty sitä tulee mietittyä ja punnittua kaikkea. Sitä olen miettinyt, että missä vaiheessa sitä sitten lapsia meinaa hankkia, jos ainakin kaksi vuotta menee yliopistossa.

        Kuopio voisi kyllä olla ihan hyvä vaihtoehto. En tiedä sitten minkälaiset asumiskustannukset sielä on, mutta tuskin ainakaan yhtä suuret kuin pääkaupunkiseudulla.

        tietty elinkustannukset on edullisemmat kun vaikka Tampereella tai veikkaan että Turussakin...Onhan tuota itsekin tullut mietittyä, että millon ne lapset tekee, mut eipä tässä nyt vielä ole kiirus, kunhan joskus alta kolmekymppisenä ne sais tehtyä. Hyvähän se on tietty miettiä noitakin asioita.


    • keskustelu!!:)

      Haluasin kysyä opiskelijoilta, että miten paljon luitte pääsykokeeseen? Oon pohtinut sitä aineistotekstiä, johon on tunti aikaa tutustua, jonka jälkeen se kerätään pois. Onko se kuinka vaikea?

      Pitääkö muuten tuo tosiaan paikkansa, että pitäisi olla työelämässä kolme vuotta ennen kuin voi hakea opettajaksi? En ole Tampereen, Kuopion ja Oulun sivuilta löytänyt mitään tietoa tuosta..(?)

      Itselläni olisi tavoitteena hakea heti valmistumisen jälkeen lukemaan hoitotieteitä ja näillä näkymin joko Tampereelle tai Kuopioon. Mahtavava tunnne, kun vihdoinkin tiedän varmuudella mitä haluan tulevaisuudessa tehdä!:)

      • en ole varma

        onko tollasta työkokemus aikaa tosiaan enää olemassa, joskus se oli, sen tiedän, koska kun olin sh-opiskelija, eräs Kuopiossa opettajaksi opiskeleva sanoi, että sellainen on... Mutta ei siitä kyllä enää näy tietoa missään.

        Meillä Kuopiossa valintakokeessa ei kerätty mitään osiota pois tunnin päästä, vaan se oli kyllä koko sen ajan siinä. Se oli kieltämättä aika kinkkinen, tosiaan piti ajatella sitä miten sen tekee...Mutta en tiedä kerätäänkö se sitten muualla tunnin päästä pois??

        Kyllä suosittelen hakemaan hoitotiedettä!! Itselle tuli sama fiilis kun pääsi opiskelemaan, että TÄMÄ on se juttu mitä ehdottomasti haluan.

        Tuosta lukemisesta vielä, itse luin kyllä ne pääsykoekirjat todella hyvin, koska ne on osattava jos meinaa pärjätä. Tein niistä muistiinpanoja ja opettelin niitä, hyvin toimi:D
        Varmaan puolitoista kuukautta kyllä luinkin...


      • mmmilla
        en ole varma kirjoitti:

        onko tollasta työkokemus aikaa tosiaan enää olemassa, joskus se oli, sen tiedän, koska kun olin sh-opiskelija, eräs Kuopiossa opettajaksi opiskeleva sanoi, että sellainen on... Mutta ei siitä kyllä enää näy tietoa missään.

        Meillä Kuopiossa valintakokeessa ei kerätty mitään osiota pois tunnin päästä, vaan se oli kyllä koko sen ajan siinä. Se oli kieltämättä aika kinkkinen, tosiaan piti ajatella sitä miten sen tekee...Mutta en tiedä kerätäänkö se sitten muualla tunnin päästä pois??

        Kyllä suosittelen hakemaan hoitotiedettä!! Itselle tuli sama fiilis kun pääsi opiskelemaan, että TÄMÄ on se juttu mitä ehdottomasti haluan.

        Tuosta lukemisesta vielä, itse luin kyllä ne pääsykoekirjat todella hyvin, koska ne on osattava jos meinaa pärjätä. Tein niistä muistiinpanoja ja opettelin niitä, hyvin toimi:D
        Varmaan puolitoista kuukautta kyllä luinkin...

        Katsoin väärin tuolta Kuopion YO:n sivuilta, se olikin terveyshallintotieteen pääaine, jossa aineisto kerätään pois. (http://www.uku.fi/valinta/Valintakirjaluettelo2006.pdf)

        Kuinkahan se pisteytys jakautuu? Kuinka paljon saa pisteitä kirjoihin perustuvista kysymyksistä ja paljon aineistosta? Nuo pääsykoekirjat ovat tainneet olla jo muutamana vuotena samat.(?)

        Itse olen kyllä valmis tekemään töitä sen eteen, että pääsen.:) Onkohan pääosa opiskelijoista nuorempaa vai vanhempaa?


      • ajattelinkin
        mmmilla kirjoitti:

        Katsoin väärin tuolta Kuopion YO:n sivuilta, se olikin terveyshallintotieteen pääaine, jossa aineisto kerätään pois. (http://www.uku.fi/valinta/Valintakirjaluettelo2006.pdf)

        Kuinkahan se pisteytys jakautuu? Kuinka paljon saa pisteitä kirjoihin perustuvista kysymyksistä ja paljon aineistosta? Nuo pääsykoekirjat ovat tainneet olla jo muutamana vuotena samat.(?)

        Itse olen kyllä valmis tekemään töitä sen eteen, että pääsen.:) Onkohan pääosa opiskelijoista nuorempaa vai vanhempaa?

        että outoa jos on jo kerennyt muuttua sellaseksi, että kerätään pois..
        Kysymyksiä taisi olla kolme jossen ihan väärin muista, ja jokaisesta 7p. Voin olla kyllä ihan väärässä, siinä tilanteessa jännitti niin paljon ettei kyllä jäänyt niin tarkkaan mieleen, mutta mun käsittääkseni joka tehtävästä saa yhtä paljon pisteitä.
        Ei sitä aineistokoetta kannata pelätä, enempi "pelkäisin" niitä kirjan kysymyksiä, koska niitä jos et muista niin sit et muista, niihin ei auta ns. maalaisjärki.
        Nyt keväällä tuli mielestäni mukaan kolmas kirja, kun ennen oli vain kaksi, joten voi olla että ne pistemäärät kustakin kysymyksestä jne. ovat muuttuneet..

        Kyllä sanotaan 80% opiskelijoista on siinä neljänkympin hujakoilla, osa lähempänä viittäkymmentäkin varmaan, mutta kyllä aina jokunen nuorempikin eksyy mukaan:D
        Vanhemmat opiskelijat on kyllä tosi mukavia, joten ei siinä mitään.

        Jos olet katsonut hakijamääriä, Kuopioon ei hae kovin kauheesti sen syrjäisemmän sijainnin takia vaikka kuitenkin hoitotieteen opetus alkoi siellä Suomessa ensimmäisenä ja näin ollen opetus on hyvää ja muutenkin tasokasta. Kulkuyhteydet Kuopiosta on vaan aika surkeat.


      • salla06
        ajattelinkin kirjoitti:

        että outoa jos on jo kerennyt muuttua sellaseksi, että kerätään pois..
        Kysymyksiä taisi olla kolme jossen ihan väärin muista, ja jokaisesta 7p. Voin olla kyllä ihan väärässä, siinä tilanteessa jännitti niin paljon ettei kyllä jäänyt niin tarkkaan mieleen, mutta mun käsittääkseni joka tehtävästä saa yhtä paljon pisteitä.
        Ei sitä aineistokoetta kannata pelätä, enempi "pelkäisin" niitä kirjan kysymyksiä, koska niitä jos et muista niin sit et muista, niihin ei auta ns. maalaisjärki.
        Nyt keväällä tuli mielestäni mukaan kolmas kirja, kun ennen oli vain kaksi, joten voi olla että ne pistemäärät kustakin kysymyksestä jne. ovat muuttuneet..

        Kyllä sanotaan 80% opiskelijoista on siinä neljänkympin hujakoilla, osa lähempänä viittäkymmentäkin varmaan, mutta kyllä aina jokunen nuorempikin eksyy mukaan:D
        Vanhemmat opiskelijat on kyllä tosi mukavia, joten ei siinä mitään.

        Jos olet katsonut hakijamääriä, Kuopioon ei hae kovin kauheesti sen syrjäisemmän sijainnin takia vaikka kuitenkin hoitotieteen opetus alkoi siellä Suomessa ensimmäisenä ja näin ollen opetus on hyvää ja muutenkin tasokasta. Kulkuyhteydet Kuopiosta on vaan aika surkeat.

        Millaisiin työtehtäviin preventiivisestä hoitotieteestä valmistuu?

        Ja onko kenelläkään tietoa palkasta?(ylihoitajat, osastonhoitajat, terveystieteiden opettaja(amk, ammattikoulu), jne...)


      • terveyden edistämisen
        salla06 kirjoitti:

        Millaisiin työtehtäviin preventiivisestä hoitotieteestä valmistuu?

        Ja onko kenelläkään tietoa palkasta?(ylihoitajat, osastonhoitajat, terveystieteiden opettaja(amk, ammattikoulu), jne...)

        asiantuntijatehtäviin, ei ole mitään erityistä yhtä nimikettä tai hommaa millaisiin työtehtäviin sijoittuu, mutta hyvin tuntuvat työllistyvän. Opettajien palkka oli jossain sanottu, että kolmen tonnin tienoilla (??) mutta en tiedä. Ylihoitajalla lienee sellanen pari tonnia ja jossain pk-seudulla näkyi olevan kolmeakin ja yli. Osastonhoitajalla ei kummonen ole, ja kamalaa hommaa muutenkin.


    • Anonyymi

      Oulun yliopistoon ei kannata hakea opiskelemaan hoitotiedettä, jos ei asu Oulussa. Pakollista läsnäoloa on viikottain.
      Ehkä muuttuu tulevaisuudessa, mutta nyt tilanne on tämä .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2699
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2561
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2178
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1654
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1580
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe