tyhmä(kö?)

janina83

NO niin elikä olen aina halunnut saksanpaimenkoiran ja olen miettinyt sitä että kaikki sanovat että saksanpaimenkoira EI SOVI ensimmäiseksi koiraksi.onko totta? jos sen kanssa menee koirakouluun heti pennusta pitäen kun ei ole tota kouluttajan lahjakkuutta niin se olisi kuitenkin välttämätöntä. elikä jos sen kanssa käy ahkerasti koira koulussa niin voiko sen ottaa ensimmäiseksi koiraksi? ja sitten toinen juttu. voiko sitä kouluttaa moneen eri tarpeeseen kuten vaikka agilityyn, vahti koiraksi ja jälkikoiraksi??

8

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennä yleistämään,

      mutta kyllä mun mielestä saku on ihan hyvä eka koira.. Meillä 2v.saku, tosi hyväluontonen ja oli tosi helppo opettaa. omaksuu nopeasti opetukset, esim. luoksetulo viikossa, istuminen kahessa päivässä jne. Ollaan opetettu jäljestämään ihmisiä ja kantarelleja.. heh.. mut neki se oppi muutaman harjoituskerran jälkeen. Sakemanni on siitä ehkä hyvä, että sillä on hyvät hermot, ei stressaannu turhista. Mut niin kuin sanoin, niitäki on monenlaisia.. Ja tää meidän vauva on vielä löytökoira, niin en tiedä miten se on vaikuttanu, ainaki oli oppinu tosi sosiaaliseksi niin ihmisten kuin koirienkin suhteen.. :)

      • janina83

        todella kiva kuulla että teillä on mennyt niin hyvin sen kanssa. mustaki olisi kiva ottaa jostain löytökoira mutta harvemmin niitä saksanpaimenkoiria on löytökoirana. :/ ja kiitos että otit kantaa.. :)


      • kun me
        janina83 kirjoitti:

        todella kiva kuulla että teillä on mennyt niin hyvin sen kanssa. mustaki olisi kiva ottaa jostain löytökoira mutta harvemmin niitä saksanpaimenkoiria on löytökoirana. :/ ja kiitos että otit kantaa.. :)

        haettiin meidän vauva, siellä pari sakua oli.. tietty ne ei välttämättä puhtaita ole, mut jos ei näyttelyihin halua niin sillähän ei oo niin väliä.. mut siellä on tosi söpöjä tapauksia, jos kiinnostaa, niin käy www.pets.ee.


    • vaikka ensimmäiseksi koiraksi.

      Saksanpaimenkoira on kuuliainan, ja oppii mitä vaan, kunhan sen osaa oikein opettaa. Sinun kannattaisi mennä aluksi lähimmän alaosaston kentälle tutustumaan koiraan ja sen luonteeseen. Variaatioita on paljon, niitä on helppoja ja vähemmän helppoja. Kyllä kunnollinen kasvattaja etsii sinulle sopivan yksilön ensimmäiseksi koiraksi.

      Kannattaa kysyä alaosastosi kouluttajilta, mistä kennelistä he suosittelevat sinulle koiraa. He antavat varmasti muutamia vaihtoehtoja.

      • janina83

        kiitos vinkistä ja siitä että otit kantaa.. taidampa tehdä niin.. :)


    • m-li

      Kyllä saksanpaimenkoira sopii ensimmäiseksikin koiraksi sellaiselle ihmiselle, jolla on halua oppia koiraansa kouluttamaan ja intoa sen kanssa puuhastella. On niitä paljon vaikeampiakin rotuja. Ja sakemanneistakin löytyy jos jonkunlaista, tosin vahvaviettisen työlinjan kasvattaja tuskin myykään koiraansa ekaksi harrastuskoiraksi kellekään.

    • -S-

      kaikki on vain sinusta itsestäsi kiinni! Jos et ole ikinä ollut tekemisissä koirien kanssa, niin sitten en ehkä suosittelisi sakua, mutta muussa tapauksessa kyllä!

      Perheessäni on ollut aina koiria, kun muutin yksin asumaan, otin "heti" itselleni sakun. Hän on nyt vuotias ja meillä on kaikki mennyt aivan loistavasti. Olemme joutuneet keskustelemaan (tähän mennessä) vain kerran siitä kuka on pomo. On tietenkin niitäkin tapauksia kun joutuu ottamaan koiran kanssa yhteen kerran viikossa, mutta jos jotain koirista ymmärtää jne. niin en näe mitään syytä miksei saku sopisi ensimmäiseksi koiraksesi!! Onnea etsintään! =)

    • Meillä ekana koirana saku ja mietittii koiran ottamsta puol vuotta ja onneks löydettii mahtava kasvattaja, joka osasi etsiä meille oikeanlaisen koiran. Tuo ainakii oppinnu kaikki ihan hyvin ja koulus käyty jonkun verran, mut itse kahdestaan pääasias touhuttu. Tääl vaan huonopuoli, kun ei ole alaosastoa ja lähimälle alaosaston kentälle matkaa yli 100 kilsaa, mut onneks tuonne palveluskoirayhistyksen kentälle sopii ja mieluusti mukaan ottavat. Ei kun koiraa etsimään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      3000
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2273
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      56
      2199
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1559
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1449
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1392
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      58
      1330
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1063
    Aihe