Nuorimmaiseni on tasan 2v, ja ensimäset yö hikoilut alkoivat jo 35 v, kun silloinen juniori oli 1 1/2 vuotias. KÄvin lääkärissä runsaiden yö hikoiuiden vuoksi, mutta minua ei otettu tosissaan. RAskauden aikana ei noita oireita ollut. Imetyksen loputtua vuosi sitten kaikki oireet palasivat. Masennus, yöhikoilu, raivonpuuskat( tai heikot hermot, joka omasta mielestäni ei ole liitoksissa kiertoon, vaan ei jaksa muuten vaan...) Mikä avuksi, kun en mielestäni vielä tarvitsisi täyspainoisia vaihdevuosi oireita?
T. burnout mama
Nyt jo, 39 v....
9
2978
Vastaukset
- äiti42
minulle kävi lähes samanlailla paitsi, että minulla ei ollut mitään ennakko oireita.
kuukautiset loppuivat vain kuin seinään ja helvetilliset oireet alkoivat samaan aikaan.
Kävin vaihdevuosihormooni testeissä ja FST taso oli yli 50.
Nyt kuitenkin päivälleen 2 vuoden jälkeen kuukautiset alkoivat ja ovat olleet täysin normaalit.
Kaikki oireet vaihdevuosistaloppuivat samalla.
Kummallista.
Mitään hormoonikorvaushoitoa en alkanut syömään.
Ennen kuin kaikki alkoi tein 2 lasta peräkkäin, ikäero 1v.
Kai se stressasi elimistöä.
Lapset nyt 4 ja 5.
Minä 42
Kummallista tää naisen elämä.- hjhjhj
Ja keski-ikäisenä vaihdevuodet alkavat. Et sinä enää nuori ole, hyväksy totuus.
hjhjhj kirjoitti:
keski-ikäiselläkin on oikeus täyspainoiseen elämään. "Totuutta" ei tarvitse hyväksyä, vaihdevuosivaivoista ei kannata kärsiä, jos apua on saatavissa.
- äiti42
hjhjhj kirjoitti:
Minä olen keski-ikäinen.
Miksen sitä hyväksyisi?
Kerroin vain oman kokemukseni. äiti42 kirjoitti:
Minä olen keski-ikäinen.
Miksen sitä hyväksyisi?
Kerroin vain oman kokemukseni.Keski-iän hyväksyn , en vaihdevuosista aiheutuvia VAIVOJA
Itselläni alkoivat vaihdevuosioireet vähän yli 30. Hormoneja söin sitten lähes 20v. Nyt olen 53v. ja lopetin hormonien käytön 1,5 v. sitten. Olotila oli hirveä! Kaikki nuo kuvailemasi oireet. Aloitin E-EPA:n ja soijaproteiinin käytön ja jo parin viikon käytön jälkeen huomasin vaikutukset. Hikipuuskat hävisivät ja mielialamuutoksia ei enää tullut. Aluksi otin kumpaakin 2 kpl/pv, nyt riittää 1/pv, välillä voi jäädä jokin päivä väliinkin, eikä se haittaa mitään.Suosittelen kaikille lämpimästi. Lisäksi kannattaa ostaa jotain liukastusvoidetta, koska ainakin munulla limakalvot kuivuivat, kun kuukautiset loppuivat.
- auttaa
limakalvoille hyväksi on e-vitamiini käy myös liukasteena ja ihoon . luonnosta ei synteettinen.
- mamamam
voisko olla sokeriaineenvaihd.häiriö?onko tehty rasituskoe?
- 39 v
Rasitus koe tehtiin jo 3v sitten. Eli ennen tätä viimeistä rsaskautta.
Kiitos vaan kaikille vastanneille, kyllä todella keski-iän hyväksyn, mutta myös perhe-elämä kärsii, jos äiti voi koko ajan huonosti ! Stressiä on ollut ja olen lukenut että voi osaltaan aikaistaa vaihde vuosi oireiden alkua ! MM kierron lyhentyminen ja vuodon lisäys ja yö hikoilut ovat todellisia fyysisiä oireita, sekä tietysti myös mielialan vaihtelut... tällä hetkellä kokeilen Menolistica valmistetta, tosin mitään vaikutusta en ole vielä todennut!
T. Lapsille äiti ja miehelle vaimo !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273463- 402277
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352168Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71927Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421528- 381339
- 1271252
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451155- 131119