MP,n äänet..kaiholla muistellen

sini cb750

Kyllä täytyy sanoa että, äänet on tärkeä osa pyörää.Kaiholla muistelen 70-luvun tuutteja, joita aina joskus jyrähti polkupyöräni ohi...nykyään vain jotain suhinaa tai vielä karmeampia ääniä!No serkullani on honda vtr 1000cc sitä on ilo kuunnella, sekä tietysti harrikat.Mutta kaipaan niin hondan vanhanajan voiman ääntä.Palatkoon ihana 70-luku ainakin prätkien äänien muodossa.

18

2361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondisti

      Itselläni on Honda CBR 600 vakioputkella. Sen ääni on kaunis, mutta hieman liian kova. Tulossa on pienemmällä sisäputkella varustettu suurikokoinen äänenvaimennin, sekä imuääntä tehokkaasti vaimentava ilmansuodatinkotelo. Nämä on jo tilattu, asennutan ne pyörääni lähiviikkojen aikana, sitten pitäisi äänien olla kohdallaan.

      VTR pitää karmean rumaa ääntä, kuten 100% 70-luvulla ja ennen sitä valmistetuista pyöristä. Sylintereitä on liian vähän ja ääni on ärsyttävää tehottoman kuuloista räpätystä. Wartburg piti samanlaista ääntä. Harrikoita ei tarvitsisi tässä keskustelussa edes mainita, sillä niitä ei voi edes kutsua moottoripyöriksi.

      Sinä aloitusvistin kirjoittanut Harrikkaa rassaava typerä rasvanäppi voit mennä muualle provoilemaan ja antaa meidän Oikeiden Motoristien keskustella täällä asiallisesti!

      • Tyhmäää

        Ei tuo ollut mitään provoilua!Totta joka sana.Itse myös tykkään vanhanajan äänistä.Harvassa nykypyörässä on soundit kohdallaan.Mikä sinä olet arvostelemaan mikä on moottoripyörä ja mikä ei...Rajoittuneiden kirjoittelua. p.s.minä en aloittanut tätä ketjua,vaan satun olemaan samaa mieltä!


      • c 0,6br mulla kans 270 ytgsd

        kaverilla oli 600 cbr ajoi 2 kertaa mettään samana kesänä, oma vika mitäa ajoi vakió putkella.

        kunnon äänet pitää pyörän tiellä, yhdestäkään hd:stä en ole kuullut mikä olis ajettu mettään, jhtuu varmaan siittä et niissä on kunnon äänet, ei mitkään pihinät, niin kuin vakio cbr:ssä

        pitäis katsastaa nuo cebarit ehkä niissä on liian hiljaiset äänet vakiona, aiheuttaa vaaraa jalankulkijoille ja muille hitaille hondisteille jotka ovat avohoidossa täällä s24 sivuila.


      • lisäys
        c 0,6br mulla kans 270 ytgsd kirjoitti:

        kaverilla oli 600 cbr ajoi 2 kertaa mettään samana kesänä, oma vika mitäa ajoi vakió putkella.

        kunnon äänet pitää pyörän tiellä, yhdestäkään hd:stä en ole kuullut mikä olis ajettu mettään, jhtuu varmaan siittä et niissä on kunnon äänet, ei mitkään pihinät, niin kuin vakio cbr:ssä

        pitäis katsastaa nuo cebarit ehkä niissä on liian hiljaiset äänet vakiona, aiheuttaa vaaraa jalankulkijoille ja muille hitaille hondisteille jotka ovat avohoidossa täällä s24 sivuila.

        kiristin ketjut 2kertaa tänäkesäna ja katsastin kikke..i jus askön cbr kas kun ajoi 256,986 taajamassa.


      • Japsistara

        Äläkä sinä jauha paskaa siinä. Meikä ajoi Kawa H1:stä ja Tuuttia silloin kun sinä kuljit vaipoissa. Eikä pyöristä tehoja puuttunut. Heh, olihan nämä tappovehkeitä mutta mitä sitten? Hyvän Zingon kun vielä saisi....


      • miten niin

        Tiedoksi että Tuutissa oli/on neljä sylinteriä. Ei taida muoviluodissasi olevan ainakaan sen enempää!


      • saman kokenut
        Japsistara kirjoitti:

        Äläkä sinä jauha paskaa siinä. Meikä ajoi Kawa H1:stä ja Tuuttia silloin kun sinä kuljit vaipoissa. Eikä pyöristä tehoja puuttunut. Heh, olihan nämä tappovehkeitä mutta mitä sitten? Hyvän Zingon kun vielä saisi....

        Totta puhuen tuo kaveri ei ollut silloin vielä edes vaipoissa, ei edes suunnitteilla. Vanhempansa saattoivat sentään olla jo oppikoululaisia. Mutta totta...hyvän Zingon kun saisi...


      • Japsistara
        saman kokenut kirjoitti:

        Totta puhuen tuo kaveri ei ollut silloin vielä edes vaipoissa, ei edes suunnitteilla. Vanhempansa saattoivat sentään olla jo oppikoululaisia. Mutta totta...hyvän Zingon kun saisi...

        No nyt on asiallinen kaveri linjoilla. On tosiaan pitkään kytenyt ajatus hankkia H2:n(sininen -72:n). Varmasti on sen verran räväkkä pyörä että erottuu muista saman aikakauden pyöristä. Mutta arvokkaita ovat; esim. Jenkeissä niistä saa maksaa kuulemma enemmän kuin esim. Tuutista tai Ysistä. Kuulin tässä vielä että Japseihinkin niitä on myyty markka-aikana jopa 60 tonnin hintaan(tietysti orkkiskuntoisina ja entisöityinä). Yks museokilpinen oli muuten taannoin Pörssissä myynnissä; hinta vähän alta 4 tonnia. Hinta on ainakin nelinkertaistunut uudesta.


    • samaa haikaileva

      Onneksi edes aina silloin tällöin kuulee hyviä ääniä. Veturin lisäksi aina välillä jonkun suoraputkisen Ducatin tai Aprilian jytinä saa kyllä pääni kääntymään ja kuolan valumaan.

      Sen vuoksi pidänkin talouspaperia kesäisin taskussa. Jos en pyyhi siihen käsiäni ajoreissulla niin voin ainakin pyyhkiä kuolat suupielistä Ducatin ääninäytteen jälkeen. Hyvää kesää ja Hyviä ääniä!

    • Kyllähän ne pilaa kaiken kuten myös pyörien äänet.

    • J-P.

      Tuutissa oli aika tuhti mähinä, mutta kyllä nykyäänkin löytyy.
      Iso kunkkuun ( vtx1800) kun tempaisee vaikka suorat Vance&Hinesit putkiksi niin johan örähtää..

    • Japsistara

      Asiaa puhut! Tuutin soundi oli miehekäs. Muita mitä tulee mieleen niin oli YsiKawa. Kaksitahtisiakaan ei sovi unohtaa; vanhat Kawan triplet esim. Mach III:n ja Mach IV:n. Niitä kun käskettiin niin tuntui että kyllä lähtee, ja sen kuuli kyllä äänestäkin.

    • Wasanico

      Aivan samaa olen itse miettinyt, vaikka olenkin vasta 70-luvulla syntynyt.

      Nuo suhisevat pyörät tuntuvat suorastaan masentavilta, sopivalla pöntöllä kyllä monesta nykypyörästäkin saa murean äänen.

      Itsellä on japanilainen 2-tahtinen pärisijä, pienillä kierroksilla kuulostaa mopedilta mutta ai että sitä nautintoa kun kierroksia on 7000 - 10000...

      Harrikan ääniä lähellekään ei tietysti pääse mikään muu ääni maailmassa, onhan se rekisteröity tuotemerkkikin... 8-)

    • epe

      äänet paranee hiukan kun putken päästä poraa niitit pois ja poistaa peltirinkulan ja poraa muutaman lisäreijän. itse tein sen omalle pyörälleni tänään. v4 kone.

      • vähän

        Itellä kanssa v-4. Porasin viimekesänä niitit pois ja poistin koko laipat putkien päistä. Silloin meni äänet mielestäni turhan raakeaksi. Eli minkä peltirinkulan poistit ja mihin porasit lisää reikiä?


      • peka
        vähän kirjoitti:

        Itellä kanssa v-4. Porasin viimekesänä niitit pois ja poistin koko laipat putkien päistä. Silloin meni äänet mielestäni turhan raakeaksi. Eli minkä peltirinkulan poistit ja mihin porasit lisää reikiä?

        epe on nyt peka.muuten en päässyt sisälle.puhumme samasta asiasta.mulla marving putket, niitit pois, irto kaulus kopauttamalla pois.tämän alla ehjä pelti johon reiät.itse laitoin kaulukset takaisin.ääni muuttui vähän.kaverillä v-max irto kauluksessa myös reiät.reiät limittäin,1peltikerros vain vaimentamassa ääntä.vf1000f2 v4


      • asiaan
        peka kirjoitti:

        epe on nyt peka.muuten en päässyt sisälle.puhumme samasta asiasta.mulla marving putket, niitit pois, irto kaulus kopauttamalla pois.tämän alla ehjä pelti johon reiät.itse laitoin kaulukset takaisin.ääni muuttui vähän.kaverillä v-max irto kauluksessa myös reiät.reiät limittäin,1peltikerros vain vaimentamassa ääntä.vf1000f2 v4

        Pyytelin sitä tarkennusta... Kiitti vastauksesta, se ei vaan taida toimia tuossa mun pyörässä, jossa on erilaiset putket. Se on vf750c, eli ns. Magna, siis customi. Ja siinä ei niittien poiston jälkeen saa muuta näkyviin kuin sellaset pienet putkenpätkät, jotka laipastaan kiinni niiteillä pakoputken ulkopinnassa. Eli ne lähtee helposti irti vetämällä.


    • Nessu

      Mulla on CBR 1000F jossa on Yoshin putket.
      Ajokaverit valittaa että ne ei kuule oman pyöränsä ääntä jos mä ajan edessä tai takana lähellä.
      Naapurit kiittelee herätyksestä vaikka ajan kakkosella tyhjäkäynnillä pihaan yöaikaan.
      Liikennevaloissa joka toinen autoilija provosoituu vaikka seison tyhjäkäynnillä.

      SILTI kunnon äänet on osa ajonautintoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe