Vihaan appivanhempiani

tyttö^

Tarinani on liian pitkä ja monimutkainen, mutta pikkuhiljaa olen tullut siihen tulokseen, etten halua nähäd appivanhempiani enää. Ainakaan päästää heitä mieheni ja minun yhteiseen kotiimme. En vain enää jaksa. Saan vain hirveän päänsäryn aina kun he käyvät täällä tai missä tahansa heidät näenkin. He ovat masentavia ihmisiä. Ehkä minä olen sitä heille myös. Mutta onko se oikein? Vaatia että tänne ei saa tulla? En haluaisi kiristää välejä mieheni ja hänen vanhempiensa välillä, onhan miehelläni oikeus tavata vanhempiaan. Mutta...tämä on myös minun koti, eikä minulla ole mitään yhteistä niiden ihmisten kanssa (appivanhempieni). Mitä tehdä? Onko muut olleet joskus samassa tilanteessa?

35

5853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit vaatia,

      etteivät he tule kotiisi. Todellakin, se on sinun kotisi, ja sinä päätät kenet sinne päästät.

      Toivottavasti ymmärrät vastaavasti pysyä pois appivanhempiesi kodista, todennäköisesti olet myös siellä ei-toivottu vieras.

      • ap.

        En ole siellä koskaan viihtynyt, pikaisesti käynyt ja niin harvoin kuin mahdollista, ja silloinkin vaan kun mies on anellut. Joten ei tuota minkäänlaista tuskaa olla koskaan menemättä sinne.


      • huh hellettä

        mielestäni voi määrätä appivanhempiasi olemaan poissa kodistasi. Onhan se 50 prosenttisesti myös miehesi koti. Eikö hän saisi kutsua kylään ketään sellaista, josta sinä et pidä? Lähde pois kotoa, aina kun he ovat tulossa. Ja pyydä miestäsi soittamaan kun ovat lähteneet.


      • Mummoton
        huh hellettä kirjoitti:

        mielestäni voi määrätä appivanhempiasi olemaan poissa kodistasi. Onhan se 50 prosenttisesti myös miehesi koti. Eikö hän saisi kutsua kylään ketään sellaista, josta sinä et pidä? Lähde pois kotoa, aina kun he ovat tulossa. Ja pyydä miestäsi soittamaan kun ovat lähteneet.

        Minun mielestäni taas yhteistä "tavaraa" ei jaeta kennnellekkään ilman kaikkien suostumusta.

        Jos koti on yhteinen jonku kanssa, niin myös sen toisen tulee hyväksyä vieraat, jos ei hyväksy niin ne vieraat eivät tule käymään.


    • xxxxxxxxxxxxxxxx

      appivanhempiesi kanssa, nimittäin rakkaus samaan henkilöön.

      Kieltämällä miehesi vanhemmilta pääsyn kotiinne, aloitat samalla sukuriidan, jolle loppua ei näy.

      Muu suku pitää myös sinua tämän riidan aloittajana ja tuomitsee sinut sen mukaan. Miehellesi on varmaan myös aika rankkaa, kun ilmaiset suoraan vihaavasi hänen vanhempiaan.

      Ajattele hetken myös mahdollisia tulevia lapsianne. Mitä he tulevat aikanaan asiasta ajattelemaan, kun ymmärtävät, että vihaat heidän isovanhempiaan eli heidän isänsä vanhempia.

      Kannattaakohan?

      Mielestäni olisi paljon viisaampaa ja aikuisempaa kutsua heidät kahville muutaman kerran vuodessa ja yrittää kaikin tavoin kohdella heitä kunnioitettuina vieraina. Tämä koitos onnistuu sinulta kyllä, kun otat heihin riittävän etäisyyden henkisellä tasolla. Jos he mielestäsi käyttäytyvät loukkaavasti, älä ole kuulevinasi, vaan jatkat puhetta jostain muusta aiheesta.

      Ajattele vain, ettei heidän ole pakko pitää sinusta, eikä sinun puolestasi tarvitse pitää heistä. Riittää, kun olet kohtelias.

      • arskat1

        Nitä jos appivanhemmista on haittaa lapsille? Jos on mielenterveysongekmia tai alkoholismia? Itsellä tämmöinen tilanne enkä mitenkään usko että appivanhemmat kykenisivät auttamaan millään muotoa lapsiani. Päinvastoin sekottavat heidänkin, kuten muidenkin pään.


    • miniä2

      Minulla on appivanhempiani kohtaan aivan samanlaisia tuntemuksia. En haluaisi pahoittaa mieheni mieltä enkä toisaalta heidänkään ja siksi koen asiasta jopa hieman huonoa omaa tuntoa.

      Mutta kun en tykkää niin en tykkää. Eivätkä he mitenkään ilkeitäkään ihmisiä ole, olemme vain niin erilaisia, erilaisten arvojemme kanssa.

      Erittäin ahdistavana olen kokenut mm. sen että he ovat nyt ilmoittaneet muuttavansa samalle paikkakunnalle kuin missä asumme. Ikänsä ovat asuneet toisaalla (reilun 100 km päässä) ja heidän ystävät ja tuttavatkin ovat siellä. Nyt he katselevat asuntoja aivan kotimme läheisyydestä. En ole asiaan ottanut mitään kantaa (paitsi kertonut tuntemukseni miehelleni), eikä sitä kyllä minulta ole kysyttykään.

      Miehelleni olen avoimesti kertonut tuntemuksistani ja hän on kyllä yllättävän ymmärtäväinen ( onhan kyse hänen vanhemmistaan). Se on hieman auttanut asiaa ja välini appivanhempiini ovat nykyään lähinnä asiallisen etäiset. Onko kellään vinkkiä, kuinka tuohon muuttohommeliin tulisi "fiksun aikuisen" suhtautua.

      • ............

        Enpä tiedä. Ehkä kannattaa ensin vähän katella että miten appivanhemmat käyttäytyvät muutettuaan naapurustoonne. Tuppaantuvatko liian usein kylään yms. Sitten ehkä kannattaa ottaa asia puheeksi miehesi kanssa, ja jos sekään ei auta, niin sitten harkita muuttavanne itse kauemmaksi vuorostanne.


      • miniä2
        ............ kirjoitti:

        Enpä tiedä. Ehkä kannattaa ensin vähän katella että miten appivanhemmat käyttäytyvät muutettuaan naapurustoonne. Tuppaantuvatko liian usein kylään yms. Sitten ehkä kannattaa ottaa asia puheeksi miehesi kanssa, ja jos sekään ei auta, niin sitten harkita muuttavanne itse kauemmaksi vuorostanne.

        ...tuppaantuvat ja osallistuvat elämäämme kaikin puolin (eihän heillä ole täällä muita ystäviäkään). Tiedän sen jo etukäteen heidän luonteensa tuntien.
        Meidän muuttommekaan ei oikein tule kysymykseen (talo rakennettu juuri yms.), joten aika vaikea tilanne.
        Miehelleni olen jo asiasta puhunutkin ja ihanan ymmärtäväisesti hän suhtautuu. Mutta hänkin on vähän kysymysmerkkinä, kun tietysti appivanhemmillakin ikää tulee ja he tietysti kaipaisivat turvaa ympärilleen ja toisaalta voidaanko me nyt heille oikein asiaan mitään sanoa.


      • miniä2
        miniä2 kirjoitti:

        ...tuppaantuvat ja osallistuvat elämäämme kaikin puolin (eihän heillä ole täällä muita ystäviäkään). Tiedän sen jo etukäteen heidän luonteensa tuntien.
        Meidän muuttommekaan ei oikein tule kysymykseen (talo rakennettu juuri yms.), joten aika vaikea tilanne.
        Miehelleni olen jo asiasta puhunutkin ja ihanan ymmärtäväisesti hän suhtautuu. Mutta hänkin on vähän kysymysmerkkinä, kun tietysti appivanhemmillakin ikää tulee ja he tietysti kaipaisivat turvaa ympärilleen ja toisaalta voidaanko me nyt heille oikein asiaan mitään sanoa.

        ...hieman tuota anoppini luonnetta, sillä eihän se muutto muutoin niin ahdistavalta tuntuisikaan: Suoraan sanottuna hän on todella poikkeavan outo verrattuna näihin anoppien stereotypioihin, joista täällä on tottunut lukemaan.

        Jostain kumman syystä hän pyrkii olemaan minulle aivan kuin jokin "ikäiseni sydänystävä". Jos hänellä vaan on mahdollisuus, niin kaikkien minun ja mieheni tuttavien tuttavaksi hän pyrkii keinolla millä hyvänsä jopa sieltä nykyiseltä toiselta paikkakunnaltaan ( on myös valmis tekemään kaiken maailman anoppimaista tutkimustyötä asian eteen). Hius ja vaatevalinnoissaan olen huomannut selvää jäljittelyä omiini. Useissa mielipideasioissa huomaan hänen ensin tarkistavan minun mielipiteeni, ja vasta sen jälkeen hän luo omansa, joka on yllättäen sama kuin minun.

        Välillä tuntuu, että sellainen perinteinen jäkättävä stereotypia-anoppi olisi paljon helpompi tapaus, kuin tällainen outous.

        No, appiukko taas puolestaan (mikäli olen oikein ymmärtänyt) näkee tämän "hengaamisen" ja toisaalta myös minun torjuvan suhtautumiseni siihen ja onkin sitten sellainen epäkohteliaisuuksia möläyttelevä mölliäinen aina sopivan tilaisuuden tullen.

        Niin, näistä syistä se kanssakäyminen tuntuu kertakaikkiaan melko hankalalta. Ja tuo alkuperäisen kirjoittajan päänsärky appivanhempien vierailusta ei ole minullekaan mitenkään vierasta.


      • yks neuvo
        miniä2 kirjoitti:

        ...hieman tuota anoppini luonnetta, sillä eihän se muutto muutoin niin ahdistavalta tuntuisikaan: Suoraan sanottuna hän on todella poikkeavan outo verrattuna näihin anoppien stereotypioihin, joista täällä on tottunut lukemaan.

        Jostain kumman syystä hän pyrkii olemaan minulle aivan kuin jokin "ikäiseni sydänystävä". Jos hänellä vaan on mahdollisuus, niin kaikkien minun ja mieheni tuttavien tuttavaksi hän pyrkii keinolla millä hyvänsä jopa sieltä nykyiseltä toiselta paikkakunnaltaan ( on myös valmis tekemään kaiken maailman anoppimaista tutkimustyötä asian eteen). Hius ja vaatevalinnoissaan olen huomannut selvää jäljittelyä omiini. Useissa mielipideasioissa huomaan hänen ensin tarkistavan minun mielipiteeni, ja vasta sen jälkeen hän luo omansa, joka on yllättäen sama kuin minun.

        Välillä tuntuu, että sellainen perinteinen jäkättävä stereotypia-anoppi olisi paljon helpompi tapaus, kuin tällainen outous.

        No, appiukko taas puolestaan (mikäli olen oikein ymmärtänyt) näkee tämän "hengaamisen" ja toisaalta myös minun torjuvan suhtautumiseni siihen ja onkin sitten sellainen epäkohteliaisuuksia möläyttelevä mölliäinen aina sopivan tilaisuuden tullen.

        Niin, näistä syistä se kanssakäyminen tuntuu kertakaikkiaan melko hankalalta. Ja tuo alkuperäisen kirjoittajan päänsärky appivanhempien vierailusta ei ole minullekaan mitenkään vierasta.

        Anoppisi yrittää jäljitellä makuasi ja valloittaa poikasi. Kateudesta pohjimmaltaan on kyse.
        Suhteiden kehittyminen on kiinni miehesi suhtautumisesta. On tehtävä säännöt tai jollakin tavalla rajoittaa teidän elämäänne tunkeutuminen. Puhukaa se selväksi ennen mahdollista muuttoa.

        Ihmettelen aikuisten ihmisten mustasukkaista käytöstä. Lapset on opetettava elämää varten itsenäisiksi. Kannustus ja tietty tuki tarpeen tullen, mutta ilman kontrolleja.


    • Pidä puolesi

      Päänsärky on pieni vaiva appivanhemmista puhuttaessa! Mahahaava, migreeni ja sepelvaltimotauti uhkaavat, jos joutuisin tapaamaan heitä joka viikko. Onneksi ei tarvitse nähdä kuin muutaman kerran vuodessa - pakosta.

      Miksi appivanhemmat tunkevat teille? Jos heillä on omat avaimet kotiinne, ota pois. Pidä ovet lukossa, älä päästä sisälle. Mies menkööt kotiinsa tapaamaan vanhempiaan. Ei sinun sinne tarvitse mennä.

      Meillä appivanhemmat käyvät kylässä vain sovittaessa. Olen tehnyt selväksi, ettei tarvitse tulla meille yllätyskylään. Vastaavasti emme ikinä mene anoppilaan ilmoittamatta.

      Olin toista vuotta käymättä appivanhemillani, kun määräilivät jatkuvasti ja puuttuivat elämäämme. Kas kummaa, kohtelu oli tauon jälkeen paljon asiallisempaa. Pakosta en anoppilaan mene. Käyn siellä kylässä vain jos huvittaa. Muuten en pidä yhteyttä, eipä ole mitään puhuttavaakaan anopin ja apen kanssa.

    • )))))))))))))))

      Appiukkosi on kuin miehesi 25 vuoden päästä.

    • Taidat olla

      hemmoteltu minä itse -tyyppi. Sellainen mieli tulee kirjoituksestasi. Lueppa oma tekstisi:
      SINÄ et jaksa heitä.
      SINÄ saat päänsäryn.
      SINULLA ei ole mitään yhteistä heidän kanssaan.
      SINÄ masennut heistä.
      Ajatteles minkälainen olo heillä ehkä on, ainakin musta tuntuu, että et itsekään ole mikään unelmaminiä. Koitappa nyt vaikka miehesi ja hänen vanuempiensa takia kestää ja mieti millaisia ovat omat vanhempai ehkä miehesi mielestä. Aina ei saa mitä haluaa, joskus on vaan parempi kestää.

      • kuitenkin

        olisi appivanhempien etu, että moinen miniä pysyy tosi kaukana heistä. Näin itse haluaisin jos minulla moinen olisi.


      • ei tuollaista
        kuitenkin kirjoitti:

        olisi appivanhempien etu, että moinen miniä pysyy tosi kaukana heistä. Näin itse haluaisin jos minulla moinen olisi.

        kukaan anoppikaan haluaisi...,lapsellisempaa mielipidettä ei voi täältä enää saada, kuin että kun en vaan tykkää..., he he

        aivan minä-itse-tyyppi -
        muut ---ei mitään !

        varmasti tulet saamaan olla pian rauhassa heiltä, eri asia sitten kokonaan on se, miten miehesi tämän kaiken syvällä sydämessään kokee...,

        (mutta eihän se taida sinua liikuttaa)


      • itsekkyyttä jos

        appivanhemmat tunkevat itseään tykö, vaikka näkevät sen raottavan lapsensa ja hänen puolisonsa välejä. Eikö silloin olisi appivanhempienkin ajateltava vastapuolta, tinkiä omista vaateistaan ja antaa "tilaa", jotta heidän lapsensa suhde säilyisi. Ei ole yksi eikä kaksi surullista tarinaa tässä maassa, joissa parisuhde olisi kestänyt ilman appivanhempien aiheuttamaa jatkuvaa vääntöä.


      • appivanhemmat
        itsekkyyttä jos kirjoitti:

        appivanhemmat tunkevat itseään tykö, vaikka näkevät sen raottavan lapsensa ja hänen puolisonsa välejä. Eikö silloin olisi appivanhempienkin ajateltava vastapuolta, tinkiä omista vaateistaan ja antaa "tilaa", jotta heidän lapsensa suhde säilyisi. Ei ole yksi eikä kaksi surullista tarinaa tässä maassa, joissa parisuhde olisi kestänyt ilman appivanhempien aiheuttamaa jatkuvaa vääntöä.

        laitat, pystyvät erottamaan pariskuntia jotka rakastavat toisiaan. ja aina miespuolisen vanhemmat, ja vielä äiti . onpa mahtava voima , jess... enpä ole tajunnutkaan, pitääkin alkaa toimia ...


      • puhun...
        appivanhemmat kirjoitti:

        laitat, pystyvät erottamaan pariskuntia jotka rakastavat toisiaan. ja aina miespuolisen vanhemmat, ja vielä äiti . onpa mahtava voima , jess... enpä ole tajunnutkaan, pitääkin alkaa toimia ...

        Eikö voisi antaa tilaa. Olla ihminen ihmisille. Ehkä ne välit eivät sitten olisikaan niin kireät. Ehkä sinua ei silloin koettaisikaan niin ikävästi.

        Siksi toisekseen. Lueskelepa täällä sivuilla näitä tarinoita. Yllättävän moneen tapaukseen olen törmännyt, jossa miehen ja vaimon suhde olisi periaatteessa ollut ihan ok. Kyllä se vaan niin on, että vaikka rakkautta olisi, niin kyllä hankala ympäristö voi elämän tehdä aika vaikeaksi.
        Mikä ihmeen omistusoikeuskiista tämä oikein sinullekin on ?


    • tutulta

      voisit melkein olla olla miniäni, niin siis jos pappi olisi jo sanonut aamenensa, vaan onneksi ei ole.

      Aivan samat tuntemukset sain poikani tyttöystävästä, siis hänen ajatuksen juoksustaan.

      Kyllähän sen tyhmempikin huomasi, joten meillä sitten laitettiin tytölle porttikielto "anoppilaan". Eipä ole tympeätä naamaa tarvinnut katsella, ihan hyvä ratkaisu.

    • ViallinenVika

      Moi voisiko sinussa myös olla jotain vikaa? Pystyisitkö miettimään mitä sinä voisit tehdä toisin. Ole vaikka aivan ylettömän vittumaisen ystävällinen ja katso miten se tehoaa.

    • kohtalotoveri

      päänsäryn saan minäkin, sillä erolla, että miniän ajatteleminenkin sen jo aiheuttaa. Särjetään kuule yhdessä!

    • valinnut mieheksesi

      näin kamalien vanhempien pojan?
      Koska vanhemmat ovat masentavia ihmisiä, niin luulisi miehesikin olevan. Onhan hän kuitenkin vanhempiensa kasvattama ja elänyt suuren osan elämästään heidän kanssaan.
      Sanot, ettet haluaisi kiristää välejä miehesi ja hänen vanhempiensa välillä. Täytyyhän sinun ymmärtää, että näin väistämättömästi tapahtuu, jos kiellät appivanhemmiltasi pääsyn kotiinne.

      Kaiken järjen mukaan miehelläsi olisi sitten vastaava oikeus sinun vanhempiesi suhteen.
      Voihan olla, että sinulla on suhtautumiseesi todellinen syy. Et kuitenkaan kertonut, muuta kuin, että he ovat masentavia ihmisiä. Ikävä kyllä, sinusta saa myös masentavan ja itekeskeisen kuvan. Näillä tiedoilla säälin appivanhempiasi, joiden pojan ja mahdolliset lapsenlapset aiot erottaa heistä.

    • ex.miniä

      Minulla on ollut anoppi ja appi jo yli kolmekymmentä vuotta.Lähes kolmekymmentä vuotta yritin olla heidän kanssaan tekemisissä.
      Alusta alkaenkaan anoppini ei sietänyt minua.Eivät mm.tulleet ainoan poikansa häihin, koska en suostunut heidän vaatimuksestaan tekemään avioehtoa(emme mieheni kanssa omistaneet juuri mitään siihen aikaan, miehelläni oli jonkin verran jotain oblikaatioita tms).Mieheni ei moista edes kehdannut minulta kysyä, vaan paperi putosi hänen taskustaan vahingossa ja kysyin, että mikä tämä on?Hän vähän nolona,että tämä on ehto, että vanhemmat tulevat häihin.
      Silloin jo päätin, että minä en heitä tarvitse, tavatkoon mies, jos haluaa.
      Lapsemme synnyttyä olimme jo järjestelleet ristiäisetkin niin, että he eivät tule(koska mitään yhteydenottoa he eivät olleet ottaneet, vaikka mieheni kävikin heitä tapaamassa).
      Yllättäen muutamaa päivää ennen he halusivatkin nähdä lapsenlapsensa ja järjestää ristiäiset heidän kodissaan ja ns.tehdä sovinnon.Silloin olin vielä niin sinisilmäinen, että uskoin, että he tekevät niinkuin lupaavat ja suostuin ns.sovintoon.
      Ne ristiäiset olivat tunnelmaltaan kuin hautajaiset sanoivat kaikki niissä olleet, itse en juuri sitä päivää muista, koska olin aivan kauhusta jäykkänä koko päivän, kun pelkäsin, mitä anoppi keksii sanoa.
      Kolmeenkymmeneen vuoteen mahtuu paljon, ei juuri kiitosta tai kehuja anopin puolelta, vaikka olisin tehnyt mitä. Sanottakoon vielä, että kun aikoinaan suostuin heitä uudellen näkemään, sovin mieheni kanssa, että minun ei tarvitse riidellä hänen äitinsä kanssa, mies lupasi hoitaa erimielisyydet heidän kanssaan.Minä puhuin yleensä vain lapsista ja säästä ym. vaarattomista aiheista.Minä kun olen vain köyhästä kodista enkä akateemisesti koulutettu, enhän minä mitään mistään tiedäkään.
      Kyllähän he meitä auttoivat myös taloudellisesti, heillä kun oli mistä antaa.Mutta mitään ei koskaan saatu, ettei sitä olisi sopivassa tilanteessa oltu vaatimassa takaisin muka velkana tai muuten vaan yritetty kiristää asioita sillä varjolla, että on saatu heiltä rahaa.Emme koskaan pyytäneet heiltä rahallista apua.Mieheni pyynnöstä yritin aina uudelleen ja uudelleen kestää anoppiani.
      Aluksi mieheni selitti äitinsä käytöstä hänen oman anoppinsa kohtelulla ja pyysi minua muuttumaan ja ymmärtämään.Myöhemmin, kun miehenikin vihdoin tajusi anoppini olevan sekä alkoholisti että lääkkeiden väärinkäyttäjä hän selitti asiaa niillä.(minä puhuin anopin alkoholismista miehelleni jo vuosia ennenkuin mieheni tajusi asian).Viimeiset kymmenen vuotta minun olisi pitänyt ajatella asiaa siltä kannlta, että anoppi ja appi ovat jo vanhoja eivätkä enää terveitä, ettei minun tarvitse välittää enää heidän sanomisistaan.
      Kuten sanottu, lähes kolmekymmentä vuotta minä yritin, kunnes erään ison riidan jälkeen heidän kanssaan, kun anoppi alkoi taas kerran haukkua minua omassa kodissani sillä kertaa ja pyysi miestäni heittämään kaamean akkansa pihalle,silloin minä sanoin miehelleni, että nyt lähtee anoppi ja viimeisen kerran minun kodistani, koskaan en häntä haukkunut ja silloinkin pidättelin sanomisiani etten sanoisi pahasti vaan pyysin häntä katsomaan peiliin, kuka käytäytyy korrektisti ja kuka ei(anoppi oli juuri eteisen peilin edessä mieheni taluttaessa häntä ulos meiltä viimeistä kertaa.
      Sen jälkeen päätimme vihdoin muutta pois anopin naapurista ja nyt olemme asuneet jo pari vuotta muualla.Mies ja lapset(lapset ovat kaikki aikuisia)käyvät silloin tälläin tapaamasaa anoppi ja appea.Lapset lähinnä velvollisuudesta muutaman kerran vuodessa ja mies katsomassa heidäm pärjäämistään(ovat jo oikeasti vanhoja ja myös muistamattomia).Kukaan heistäkään ei käy siellä mielellään.
      Itselläni on vieläkin pelko,kun puhelin soi, että anoppi soittaa(onneksi nykyään näkee kuka soittaa eikä tarvitse vastata, jos se on anoppi.)En myöskään asioi niissä kaupiossa, joissa tiedän heidän käyvän, ettei tarvitse kohdata heitä.Olen ehkä hieman vainoharhainen heidän suhteensa, mutta oikeasti he piinasivat minua niin kauan, etten osaa olla vapaasti ennenkuin heistä aika jättää.
      Ps.Kaikki meidän ystävät ja sukulaiset olivat onnellisia puolestani ,kun vihdoin katkaisin välit anopin ja apen kanssa, myös he ovat aina pelänneet heitä varsinkin anoppia.

    • anoppi helvetistä

      Samansuuntainen on tarina täälläkin.. Pieniä poikkeavuuksia löytyy, myös minun asuntooni anoppini on tullut huutamaan ja vaatimaan.. Silloin päätin että en halua tekemisissä olla..
      Minulla on myös ex anoppi jonka kanssa välit ovat edelleen hyvät ja kaikesta voidaan jutella ihan ihmisinä, ikinä ei ole kanssaan tarvinnut riidellä. Nykyinen on senverran vaativa että hänen odotuksiaan ei kykene täyttämään kukaan.

      Mies käy äiteellään kolmasti vuodessa: joulupäivänä, syntymäpäivänä ja äitienpäivänä muutaman tunnin. Siinä koko yhteydenpito noin suunnilleen.. Apellani emme myöskään käy, hän puolestaan on alkoholisti joka vetää viinaa jokainen pe-su.. siis ketään miehen sukua ei enää oke haluja tavata. Jos näen jossain en ole näkevinäni. Asumme eri paikkakunnalla mutta tark muuttaa vielä kauemmas..

    • 6 v. vanhempi

      Joko olet aikuistunut etkä enää "tyttö"? Liittoasi on jo kestänyt 6 vuotta.
      Kerropa nyt, miten olet selvinnyt elämän karkoissa.
      Ehkäpä päänsärkysikin jo laantuu.
      Ehkä appivanhempiesikinn vointi on parempi.

      Kaikki oppivat ja kehittyvät.

    • Anopin vihaaja

      Minulla on kans niin vittumainen anoppi, et tekisin mitä vain, jos saisin hänet pyyhittyä elämästämme.. Olen lopen vittuuntunut kuuntelemaan hänen mielipiteitään siitä kuinka hän on täydellinen. Ja että kehtaaki tulla neuvomaan lasten hoidossa, kun itse on sukulaisillaan kasvattanut kaksi lasta, kun minulla niitä on viisi, joita hoidan itse ! Raivostuttava tapaus.. Mutta niinhän se menee, kun roska on omassa silmässä sitä ei huomaa, koska se on liian lähellä. Toisen silmästä roskan huomaa heti.. Minäkin olin aiemmin hänelle ystävällinen, ihan vain siitä syystä, etten mieheni mieltä pahoittaisi. Mutta viime vkl:na tuli viimeinen tikki, kun alkoi minua haukkua omassa kodissa lasteni kuullen ja siinä sivussa minun sukulaisia.. En unohda en, hyvä syy lenkkeillä tästä lähtien kun tuon minun kynnyksen ylittää !

    • shsrsrsr

      selkeä diili, teidän kotiinne eivät appivanhemmat tule, MUTTA ei myöskään sinun omat vanhempasi astu jalallaan kynnyksen yli.
      Myös se että sinun ei tarvitse appivanhempien kanssa olla tekemisissä, niin ei tartte myöskään sun miehes olla sun vanhempien kanssa tekemisissä.

      Sillon säännöt on samat molemmille... Että kuullostaako toi hyvältä..

      Älä vaadi mieheltä mitään sellasta mihin et itse pysty tai halua ryhtyä.
      Että mietippä nyt kaksi kertaa!!!

      • kaikkea kanssa

        Ihan lapsellinen vaatimus! Voihan tuon aloittajan vanhemmat käyttäytyä aivan normaalisti päin vastoin kuin miehen vanhemmat. Miksi heitä pitäisi rankaista miehen äidin inhottavan käytöksen takia? Ei mitään syytä tehdä moista sääntöä väkisin.


    • luuser miniäkö aina?

      Sinulla on oikeus omassa kodissa olla rauhassa anopilta ja muilta jos et tule toimeen ja et siis ole nainut hänen vanhempiaan vaan pelkästään miehesi se riittää.
      Miehesi voi siis käydä vanhemillaan jos haluaa ja sinä jäät vaikka kotia. Parempi se kuin ikuinen riita ja hammasten kiristys..

      Minulla on kokemusta varsin sairaasta anopista joka pilasi elämäni avioliiton pari ekaa vuotta ja sen jälkeen tein pesäeron heihin yms sisaruksiin. Syynä oli mitätöiminen, keljuilu, ilkeily ja pahan puhuminen ja ulos sulkeminen sukujuhlissa. Eikö se riitä jo että selväksi tuli asia. No enkä myöskään koskaan veisi lastani heidän luokseen..
      Tosin lapsia ei ole ja tuskin hankinkaan.

    • vävy

      Suomi on luonnevikaisia appivanhempia pullollaan. Ei sinun ole mikään pakko tavata appivanhempiasi, mutta yksi on varmaa että heidän sinun "myrkyttämisensä" jatkuu lopunikää. Teit niin tai näin.

      Itse annoin appivanhemmille porttikiellon 10v. sitten asuntooni. 10 vuotta siedin piinaavia ongelmakeskeisiä appivanhempia.

      Appiukko on virtahepo olohuoneessa mallia. Käy ryyppyputkien jälkeen vähintään 3 kertaa vuodessa tahdistuksessa veronmaksajien piikkiin. Kuolisi pois sanoo akkakin. Anoppi on heikkohermo ja luulosairas. Jo 20 vuotta jankannut ottavansa juoppomiehestään eron. En jaksanut enää kuunnella hänen vikinää ja valitusta.

      Valitettavasti omassa puolisossa alkaa olla anopin piirteitä. Asiat on hyvin, mutta kaikesta keksii sanomista. Sietämätöntä.

    • ex.miniälle kysymys

      Miksi avioehdon tekeminen oli sinulle ongelma?

    • Mieti sitä

      Niin, et kertonut, miten appivanhempasi ovat sinua kohdelleet, kun olet heille laittanut porttikiellon kotiisi, joka on käsittääkseni myös miehesi koti. Uskon, että jokainen appivanhempi haluaa miniälleen, joka siis on heidän poikansa vaimo, kaikkea hyvää. Monta kertaa suhteiden umpisolmut johtuvat väärinkäsityksistä, joten kannatan kyllä avoimuutta ja suoraan puhumista. Myös anteeksipyytäminen ja anteeksiantaminen on sallittua. Kyllä minun mielestä perheeseen kuuluvat myös molempien vanhemmat tasapuolisesti. Toki kulttuuri- ym. eroja voi olla, mutta kirjoittajan olisi kannattanut asiaa tuumia ennen kuin yhteisen kodin näin huonot geenit omaavan pojan kanssa perusti.

    • Päätös asialle

      Aloituksesta on nyt 6 v. Kirjoittaja käy varmasti edelleen palstalla saamassa vertaistukea kärsimystovereiltaan, joita on palstalla riittänyt ihan kiitettävästi.

      Nyt aloittaja voisi kirjoiottaa ja kertoa miten asiat ovat lutviutuneet, vai ovatko kenties välit katkenneet täysin.

      Samalla voisit valaista miten elämä aviomiehen kanssa sujuu, jos olet julistanut appivanhemmat pannaan? Paraniko perhesopu?

      • Päätös asialle

        Sama vielä!
        Katsoin päivämäärän uudelleen, Tasan 7 v. on jo kulunut! Kaikilla on ikää ja elämäntilanteita tullut roppakaupalla lisää.
        Vieläkö samat asiat kaivertavat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe