1 paikkainen???

Tietämätön täti

Jos moottoripyörän rekisteriotteessa on merkitty "istumapaikkoja 1", saako sillä kuljettaa toista henkilöä? Penkki on kahdelle ja jalkatapit on myös matkustajalle.
Vai rapsahtaako sakot?
Jos joutuu rekisteröimään uudelleen, paljonko sillä mahdollisesti olisi hintaa?

9

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s a a

      anna mennä vaan. tota asiaa on täällä ennenki puitu. saa viedä jos on tapit ja penkki apukuskille

      • Tietämätön...

        No mutta onko se laillista?
        Miten käy ratsiassa *huoks*


    • Siinä varmasti lukee:

      Henkilöluku
      Kuljettajan lisäksi 1

      Mulla tosin on pari vanhaa rekisteriotetta (2000 & 2001) joissa kyseiseen kohtaan ei ole merkitty mitään, ei nollaa eikä ykköstä - ei niissä ole edes kokonaismassaa eikä akselimassoja.

      Joten tuskin sä matkustajan kuskaamisesta sakkoja saat - kunhan vakuutuksesi kattaa matkustajan, on muiden kuljettaminen aika riskitöntä touhua.

      Muutos rekisteriotteeseen maksaa jotain kybän tienoilla.

      • Siinä lukee: istumapaikkoja 2, jos se on kahdelle.


      • vanha-erkki kirjoitti:

        Siinä lukee: istumapaikkoja 2, jos se on kahdelle.

        ehkä jossain rekisteriotteessa voi niin lukea mut mulla on tässä kädessä 5 pyöräni rekisteriotteen tekniset osat (vanhaa punapohjasta mallia) ja näissä ei todellakaan missään, ei niinku missään kohtaan mainita "istumapaikkojen" lukumäärää!

        Näissä vaan lukee

        Henkilöluku:

        - Kuljettajan lisäksi

        - Seisomapaikkoja

        - Kuljettajan vieressä

        Ainoastaan mun uusimman mopon, gsxr1000 K3, rekisteotteessa on laitettu "kuljettajan lisäksi" sarakkeeseen numero 1.

        Kerro mulle missä kohtaa sä oikein näet tuon lausekkeen "istumapaikkoja" rekisteriotteessasi?!?


      • Tietämätön...
        isorotta kirjoitti:

        ehkä jossain rekisteriotteessa voi niin lukea mut mulla on tässä kädessä 5 pyöräni rekisteriotteen tekniset osat (vanhaa punapohjasta mallia) ja näissä ei todellakaan missään, ei niinku missään kohtaan mainita "istumapaikkojen" lukumäärää!

        Näissä vaan lukee

        Henkilöluku:

        - Kuljettajan lisäksi

        - Seisomapaikkoja

        - Kuljettajan vieressä

        Ainoastaan mun uusimman mopon, gsxr1000 K3, rekisteotteessa on laitettu "kuljettajan lisäksi" sarakkeeseen numero 1.

        Kerro mulle missä kohtaa sä oikein näet tuon lausekkeen "istumapaikkoja" rekisteriotteessasi?!?

        Uuden mallisessa (vihreässä) rekisteriotteessa 5. rivillä on loppurivillä ruudut:
        - istumapaikkoja kuljettajan vieressä
        - S.1 istumapaikkoja
        - S.2 seisomapaikkoja

        Meikäläisellä ainoastaan "S.1 istumapaikkoja/sittplatser" -kohdassa on merkintä "1", muissa kohdissa ei ole merkintöjä.

        Edelleenkin pohdin saako näillä merkinnöillä kyydissä olla toista henkilöä, autossahan henkilöluku on sitova istuinpaikkojen mukaan (poislukien se lasten 50% sääntö)

        Kysyin tämän tänään myös katsastus.fi sivustolta mutta arvatenkin virkamiehet lomailevat lokoisasti elokuun lopulle saakka!


    • *M*

      Ennen vappua minunkin pyörällä sai kuljettaa matkustajaa kyydissä, mutta vaihdoin vakuutusyhtiötä ja pyöräni oli muuttunut pyöräksi, jossa istumapaikkoja on 1!
      Pyörä on reilusti "rippikouluikänen" ja mikään muu ei muuttunut paitsi rekisteriotteen väri punaisesta vihreä/violetiksi ja paperin koko pienestä lirvusta tuli A4.
      Täällä ihmettelen minäkin voinko ottaa ketään kyytiin, jos viuhka käy....

      • keneltäkään

        uudesta vihreästä rekisteriotteesta merkintää, jossa istumapaikkojen lukumäärä moottoripyörässa olisi 2 ja jos löytyy, mikä pyörä on kyseessä? Ilmeisesti kaikki vanhemmat pyörät omaavat merkinnän 1. Meidän kahdessa mopossa näyttää merkintänä olevan 2.


      • Arvo Metalli
        keneltäkään kirjoitti:

        uudesta vihreästä rekisteriotteesta merkintää, jossa istumapaikkojen lukumäärä moottoripyörässa olisi 2 ja jos löytyy, mikä pyörä on kyseessä? Ilmeisesti kaikki vanhemmat pyörät omaavat merkinnän 1. Meidän kahdessa mopossa näyttää merkintänä olevan 2.

        Suzuki Bandit 1200 S.... S.1 Istumapaikkoja 2


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe