Mitä jos ei halua?

Ihmettelijä?

Minulla on ollut mahdollisuuksia, mutta en ole niitä käyttänyt hyväksi.

Miksi?

Koska en yksinkertaisesti halua. Minun tavoitteeni on yksinkertaisesti olla sinkku mahdollisimman pitkään, sillä silloin ihminen voi elää. Ei siinä ole sen monimutkaisempaa ja ihmeellisempää.

Kuitenkin varsinkin jollekin vanhemalle sukupolvelle on muodostunut täysin päinvastainen käsitys asiasta. He käsittävät, että jokaisen ihmisen jatkuva tavoite on ainainen pariutuminen. Jos se ei sitä tee, siinä on jotain vikaa. Homo, tyhmä, rikollinen, renttu, persoonallisuushäiriöinen, vaikka mitä.

Ymmärrän kyllä heitä, sillä he elävät edelleen kuin sitä omaa nuoruuttaan ja kuvittelevat että maailma on samanlainen kuin silloin heidän nuoruudessaan. Välillä ottaa kuitenkin päähän se, että ne kuvittelee tuntevansa ja yrittävät tyrkyttää sinne sun tänne ja "vihjailla" kaiken näköistä.

Tottakai he ajattelevat itsekkäästi myös omaa mainettaan ja asemaansa suhteessa muihin. Joskus aikoinaan silloin kuin leivästä oli pulaa, pariutuminen oli melkeinpä pakonomainen tarve selviytymisen kannalta ja vanhainpiiat olivat lähes tulkoon hävettävä asia.

Nykyaikana monen muun asian lisäksi asiat ovat kääntyneet päälaelleen. Nykyään hyvän toimentulon kannalta nimenomaan kannattaa olla sinkku. Arvatkaapa vaan olenko työnantajan silmissä hedelmää. Minua ei rajoita mikään. Voin matkustella, uhrata aikaa, kokea asioita, näyttää komealta, hinkata rahaa, rahaa ja vielä enemmän rahaa, eikä tämä stressaa minua ollenkaan.

7

847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moda

Viestistäsi näkee, että olet vielä nuori. Ja hyvä niin, että ajattelet vielä noin. Itse olen 43-vuotias ja teen töitä avustamalla vanhoja ihmisiä kotiaskareissaan. Näen päivittäin sen tuskan ja yksinäisyyden kun ihminen vanhenee ja joutuu pärjäämään yksin. Kyllä se kumppani harmaahapsisena vasta hyvältä tuntuu! Mutta turha sitä on vielä parikymppisenä tai kolmikymppisenä murehtia, hienoahan olisi, että sitten kun ei enää ole uraa mitä rakentaa niin sitten tapaisi toisen yksinäisen ja alkaisi uusi toisenlainen elämä ilman yhteiskunnan luomia paineita.

• tohvelieläin

Tuollaiset uraihmiset yleensä tuppaavat kuolla kupsahtamaan heti kun eläkkeelle pääsevät tai jo vähäsen ennen sitä, niin että ei jää tyhjää yksinelon aikaa paljoakaan "kärsittäväksi". Kun on elämäntehtävä suoritettu, eipä noilla enää täällä ole mitään tekemistä ja siirtyvät pian uusiin seikkailuihin.

• Mies tältä tähdeltä

Minä olen 43 v ja en todellakaan ole koskaan seurustellut ja n varmaan koskaan tule seurustelemaankaan.
        Ihan hyvää elämää olen silti elänyt. Tekemistä on ollut ja mitään perhehelvettiä en ole ikävöinyt.
        Näitä saa usein lukea iltapäivälehdistä, kuinka puoliso tappaa kumppaninsa, ja ulospäin on kyseessä ollut ns. ihanneperhe, hyvät ammatit kummallakin , kaikkiaineelliset asiat ok. Ja sitten kumminkin jossain mättää, ympäristön kunnioittamassa perheessä tapahtuu kaikkien yllätykseksi tragedia.
        Mun elämä saattaa näyttää jostakin ulkopuolisesta surkealta. Elän yksin, elintasoni on vaatimaton, koulutus vähäinen, siis kuulun tähän yhteiskunnan alempaan luokkaan. Siitä huolimatta olen sisäisessä elämässäni onnellinen ja tyytyväinen. Tyydyn vähään enkä tavoittele kuuta taivaalta.
        Miten se tarina siitä häntäänsä jahtaavasta kissasta nyt menikään, jotenkin niin että kissa pyörii ympyrää ja jahtaa häntäänsä eikä tajua että menis vaan eteenpäin rauhallisesti, niin kyllä se häntä automaattisesti seuraa perässä.

• Mies tältä tähdeltä kirjoitti:

Minä olen 43 v ja en todellakaan ole koskaan seurustellut ja n varmaan koskaan tule seurustelemaankaan.
        Ihan hyvää elämää olen silti elänyt. Tekemistä on ollut ja mitään perhehelvettiä en ole ikävöinyt.
        Näitä saa usein lukea iltapäivälehdistä, kuinka puoliso tappaa kumppaninsa, ja ulospäin on kyseessä ollut ns. ihanneperhe, hyvät ammatit kummallakin , kaikkiaineelliset asiat ok. Ja sitten kumminkin jossain mättää, ympäristön kunnioittamassa perheessä tapahtuu kaikkien yllätykseksi tragedia.
        Mun elämä saattaa näyttää jostakin ulkopuolisesta surkealta. Elän yksin, elintasoni on vaatimaton, koulutus vähäinen, siis kuulun tähän yhteiskunnan alempaan luokkaan. Siitä huolimatta olen sisäisessä elämässäni onnellinen ja tyytyväinen. Tyydyn vähään enkä tavoittele kuuta taivaalta.
        Miten se tarina siitä häntäänsä jahtaavasta kissasta nyt menikään, jotenkin niin että kissa pyörii ympyrää ja jahtaa häntäänsä eikä tajua että menis vaan eteenpäin rauhallisesti, niin kyllä se häntä automaattisesti seuraa perässä.

...tutulta tuntuvaa tekstiä. Ajattelen itsekin välillä noin. Ainoastaan välillä, kuitenkin kaipaan läheistä ihmistä. Siihen kai jää koukkuun, kun kerran pääsee kokemaan, menee elämän arvot vähän uusiksi...

Olen toivottavasti päässyt eroon ajatuksesta, että julkisivun pitäisi olla kunnossa. Minun elämääni saa surkutella, jos oma sattuu olemaan liian täydellistä :D

• muutenvaaN1

..että saapi tehdä juuri sellasia asioita mistä nauttii..mut tuumasin täs sellast asiaa et miksi pitää vähätellä tai suorastaan kammoksua erilaisia ratkasuja..siis täl tarkotan nyt puheita perhehelvetistä tai vastaavia..jos on tyytyväinen siihen mitä on niin ei kait sitä tarvi kuitenkaan karsastaa muunlaista elämää..varmaa kait kuitenkii on et ratkasuillaan ja valinnoillaan on pyrkimys tulla onnelliseksi...:-))

• Tyttis

Jotenki kauheeta, kun ihmiset puhuvat etteivät halua "perhehelvettiin"...no hei haloo valtaosa perheistä elää tasapainoista ja varmasti onnelliseksi katsomaansa elämää (on suht helppo erota tarvittaessa).

Henk.koht. en tiedä yhtäkään perhehelvettiä. Lapsuudenkodissa oli hyvä meininki kaikilla asukkailla, mitä nyt "normimäärä" surua ja murhetta kuten muillakin ihmisillä. Jotenki tuntuu hassulta että jos perustaisi perheen niin siitä sitten seuraisi perhehelvetti. Ei kai kukaan järkevä perusta mitään helvettiä. Jos ei omat kyvyt riitä tavisperheen perustamiseen, niin vika on perustajassa eikä perheinstituutiossa. Eli omaa naamavärkkiä voi katsoo peilistä...ja positiivista on se että itteensä voi pyrkiä muuttamaan/kehittämään....vaikka siihen (harjoittelemalla) että osaa elää yhdessä toisen ihmisen, mahd. lasten kanssa yhteiskunnan sääntöjen puitteissa.

Tulee mieleen, että missäs nää puhutut perhehelvetit sitten ovat...ettei vaan sanojansa kotona, lapsuudenkodissa, tai entisessä elämässä tai muussa lähipiirissä.

Perustakaa perhe eikä perhehelvettiä. Aika yksinkertaista jos ei sit oo tapana lähtee soitellen sotaan sitä perhettä perustamaan, jolloin perhehelvetinmahdollisuus kasvaa epäsopivan kumppanin, kahjojen sukulaisten :P tai muiden epäkohtien kautta.

• Kkkkkkk
        Tyttis kirjoitti:

Jotenki kauheeta, kun ihmiset puhuvat etteivät halua "perhehelvettiin"...no hei haloo valtaosa perheistä elää tasapainoista ja varmasti onnelliseksi katsomaansa elämää (on suht helppo erota tarvittaessa).

Henk.koht. en tiedä yhtäkään perhehelvettiä. Lapsuudenkodissa oli hyvä meininki kaikilla asukkailla, mitä nyt "normimäärä" surua ja murhetta kuten muillakin ihmisillä. Jotenki tuntuu hassulta että jos perustaisi perheen niin siitä sitten seuraisi perhehelvetti. Ei kai kukaan järkevä perusta mitään helvettiä. Jos ei omat kyvyt riitä tavisperheen perustamiseen, niin vika on perustajassa eikä perheinstituutiossa. Eli omaa naamavärkkiä voi katsoo peilistä...ja positiivista on se että itteensä voi pyrkiä muuttamaan/kehittämään....vaikka siihen (harjoittelemalla) että osaa elää yhdessä toisen ihmisen, mahd. lasten kanssa yhteiskunnan sääntöjen puitteissa.

Tulee mieleen, että missäs nää puhutut perhehelvetit sitten ovat...ettei vaan sanojansa kotona, lapsuudenkodissa, tai entisessä elämässä tai muussa lähipiirissä.

Perustakaa perhe eikä perhehelvettiä. Aika yksinkertaista jos ei sit oo tapana lähtee soitellen sotaan sitä perhettä perustamaan, jolloin perhehelvetinmahdollisuus kasvaa epäsopivan kumppanin, kahjojen sukulaisten :P tai muiden epäkohtien kautta.

Voi olla totta, että perhehelvetistä puhuvat ovat saaneet olla itsekin sellaisessa mukana koko ikänsä. Kun näkee millä kaikilla tavoilla ihmiset pyrkivät hallitsemaan, tuhoamaan ja kahlitsemaan toisiaan, kuvottaa kun vastaavia tyyppejä tulee itseäkin vastaan perheenperustamistarkoituksessa.

Eiköhän onnellisuus ole jokaisen ihmisen tavoite. Yksi löytää sen perhe-elämästä, toinen yksilöllisestä elämästään. Onnellisuus lienee tila, missä ihminen saa olla varsin täysipainoisesti oma itsensä ja toteuttaa itseään omana itsenään - toki sellainen ihminen, joka on haluaa jatkuvasti kehittyä henkisesti.
        Jollekin onnellisuus tarkoittaa perhettä, toiselle perheinstituutiosta vapautumista ja itsenäistä elämää. Yhteiskunnan säännöt kun sallivat molemmat vaihtoehdot.

Olet onnellisessa asemassa, jollet ole joutunut näkemään yhtäkään perhehelvettiä edes lähipiirissäsi. Itse kun joskus mietin, tiedänkö yhtäkään onnellista pidempään jatkunutta parisuhdetta. Usein vaikuttaa, että parisuhdetta pitävät koossa muut syyt kuin henkilöiden välinen antoisa suhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe