Hitauden huippu!

kyllästynyt

tähän ikuiseen odottamiseen. Ei aukea etusivu, ei aukea keskustelut, treffit jne. kuin minuuttien kuluttua. Onks ylläpitäjän manit loppu vai tietotekniikka lomilla tai ammattitaidotonta. Nyt ei ole omasta masiinasta kysymys, muut aukeaa silmänräpäyksessä. Luvataan korjata, kuukausikaupalla. Osaako kukaan selittää mistä on kysymys?

14

956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miettiskä

Sama ongelma, mistä lie johtuu?

• maisisko

Minulla nopeus korjautui kummasti, kun koneelta poistettiin turhia tiedostoja.
        Siellä oli kuulemma moneen kertaan samoja asioita tallessa. Oli sellaisiakin tiedostoja, joista itse en tiennyt mitään. Putsaapa Sinäkin.

• vanha nörtti

Ei täällä linjoilla ole ollut hidasteita ainakaan kuukauteen. Olisiko vika omassa härvelissäsi, siivoaa cookies hakemistosta tiedostot ja jos sinulla on Adware ohjelma ajaa se. Jo viikossa kertyy haittatiedostoja kymmenittäin jos surfailet netissä. Jos ei auta kysy operaattoriltasi olisiko palvelinongelma.

• kyllästynyt

En tehnyt vielä mitään kun tämä yllättäen avautui nopeasti. Tai sitten "linjoilla" ei ole ruuhkaa. (Vai ottiko tekniikka opikseen.) En nimittäin ole ainoa, joka tästä valittaa. Jopa tuliterillä ohjelmilla ja koneilla.

• ii-li
        kyllästynyt kirjoitti:

En tehnyt vielä mitään kun tämä yllättäen avautui nopeasti. Tai sitten "linjoilla" ei ole ruuhkaa. (Vai ottiko tekniikka opikseen.) En nimittäin ole ainoa, joka tästä valittaa. Jopa tuliterillä ohjelmilla ja koneilla.

Silloin ei ole mitään merkitystä evästeillä. Itse teen lähes päivittäin seuraavasti:

Työkalut -> Internet-asetukset -> Yleiset -> Väliaikaiset Internet-tiedostot: Poista evästeet, Poista tiedostot ja lisäksi: Sivuhistoria -> tyhjennä.

Jos ei ole laajakaistaa, niin evästeet voi jättää, mutta on hyvä tarkistaa, mitkä ovat "hyviä" evästeitä ja mitkä "pahoja". Ad-Aware on siihä hyvä keino.

• poisto-ohjelmia
        ii-li kirjoitti:

Silloin ei ole mitään merkitystä evästeillä. Itse teen lähes päivittäin seuraavasti:

Työkalut -> Internet-asetukset -> Yleiset -> Väliaikaiset Internet-tiedostot: Poista evästeet, Poista tiedostot ja lisäksi: Sivuhistoria -> tyhjennä.

Jos ei ole laajakaistaa, niin evästeet voi jättää, mutta on hyvä tarkistaa, mitkä ovat "hyviä" evästeitä ja mitkä "pahoja". Ad-Aware on siihä hyvä keino.

CCleaner ja Easy Cleaner, tuo CCleaner on helppokäyttöinen kannattaa asentaa, molemmat ohjelmat on saatavana myös suomenkielisinä.
        Kannattaa myös asentaa Spybot - Searh & Destroy ( saatavana myös suomenkielisenä) haitta- ja vakoiluohjelmien poisto-ohjelma esim. AdAwaren lisäksi.
        Selaimeksi tietenkin Mozilla Firefox.
        ps. Ei tuo Easy Cleanerkaan yliluonnollisen vaikee ole käyttää.

• Sekin voi vaikuttaa

Koneen siivoamisen lisäksi kovalevyn eheyttäminen voi nopeuttaa, jos se on ollut käytössä pitkään ilman eheytystä. Eheyttäminen kestää melko kauan 5-15 min.

(Varmuuden vuoksi: Klikkaa hiiren oikealla "käynnistä", -> klikkaa "Avaa" ja valitse levy osoitekentän nuolen takaa ilmestyvästä valikosta -> Klikkaa valkoiseen osaan hiiren oikealla -> avautuvasta valikosta klikkaat "ominausuudet" -> uudesta valikosta klikkaat "työkalut" ja sieltä "eheytä".)

Suomi24 ei ole hidastellut viime aikoina ollenkaan, joten jokin erikoissyy sinun kohdallasi täytyy olla.

• kyllästynyt

yrittää nyt toimia ohjeiden mukaan. Pitää kai ensin kirjoittaa paperille polut, ei noita muuten muista. Ja uusien ohjelmien lataaminen taitaa olla liian isotöinen juttu, ja hidastaa taas lisää. Vai?

Minulla on Welho -laajakaista ja sen turvajärjestelyt. Ei pitäisi olla viruksia tai muita pöpöjä, sen jo tarkistin. Tosin kameraohjeet, skype ja google.mail voivat jotain häikkää tehdä. Skypen kanssa on välillä ongelmia, se tahtoo heittäytyä kesken puhelun mykäksi ja jumittaa koko koneen. Oisko perimmäinen syy siinä?

• ii-li
        kyllästynyt kirjoitti:

yrittää nyt toimia ohjeiden mukaan. Pitää kai ensin kirjoittaa paperille polut, ei noita muuten muista. Ja uusien ohjelmien lataaminen taitaa olla liian isotöinen juttu, ja hidastaa taas lisää. Vai?

Minulla on Welho -laajakaista ja sen turvajärjestelyt. Ei pitäisi olla viruksia tai muita pöpöjä, sen jo tarkistin. Tosin kameraohjeet, skype ja google.mail voivat jotain häikkää tehdä. Skypen kanssa on välillä ongelmia, se tahtoo heittäytyä kesken puhelun mykäksi ja jumittaa koko koneen. Oisko perimmäinen syy siinä?

Ei ainakaan minun konettani haittaa.

Jos nyt haluat harmittomamman selaimen, niin lataa Mozilla Fierefox. Sen näkymät ovat hiukan erilaiset kuin Explorerin, mutta siinä ei ole samoja ongelmia kuin Microsoftin selaimessa, Explorerissa. Ei kestä kuin hetken, kun lataat sen koneellesi.

http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/

Ei ole isotöinen ollenkaan.

Firefoxin etu on siinä, että sitä vastaan ei tehdä ollenkaan niin paljon hyökkäyksiä kuin Exploreria vastaan. Joissakin tapauksissa se on nopeampi kuin Explorer. Siinä eivät virukset leviä ollenkaan samaan tahtiin kuin Explorerissa, mutta muut haittaohjelmat kylläkin ihan samalla tavalla. - Itse en käytä Firefoxia paljonkaan, koska olen tottunut Explorerin näkymiin (ne ovat "nätimpiä"), mutta on hyvä olla kaksi selainta.

Voiko olla myös niin, että koneesi kovalevy alkaa olla täynnä? (Jos sinulla on 1-2 vuotta vanha kone, niin silloin ei voi olla kysymys siitä.) Minun vanhassa, 5-vuotiaassa koneessani oli vain kahdeksan gigan kovalevy, ja se tuli lähes täyteen ja alkoi hidastua kunnes se sitten pimahti. Tässä nykyisessä on 80 gigaa, joten jos koneessasi on runsaasti levytilaa, niin sinne mahtuu vallan mainiosti yksi Firefox.

• kyllästynyt
        ii-li kirjoitti:

Ei ainakaan minun konettani haittaa.

Jos nyt haluat harmittomamman selaimen, niin lataa Mozilla Fierefox. Sen näkymät ovat hiukan erilaiset kuin Explorerin, mutta siinä ei ole samoja ongelmia kuin Microsoftin selaimessa, Explorerissa. Ei kestä kuin hetken, kun lataat sen koneellesi.

http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/

Ei ole isotöinen ollenkaan.

Firefoxin etu on siinä, että sitä vastaan ei tehdä ollenkaan niin paljon hyökkäyksiä kuin Exploreria vastaan. Joissakin tapauksissa se on nopeampi kuin Explorer. Siinä eivät virukset leviä ollenkaan samaan tahtiin kuin Explorerissa, mutta muut haittaohjelmat kylläkin ihan samalla tavalla. - Itse en käytä Firefoxia paljonkaan, koska olen tottunut Explorerin näkymiin (ne ovat "nätimpiä"), mutta on hyvä olla kaksi selainta.

Voiko olla myös niin, että koneesi kovalevy alkaa olla täynnä? (Jos sinulla on 1-2 vuotta vanha kone, niin silloin ei voi olla kysymys siitä.) Minun vanhassa, 5-vuotiaassa koneessani oli vain kahdeksan gigan kovalevy, ja se tuli lähes täyteen ja alkoi hidastua kunnes se sitten pimahti. Tässä nykyisessä on 80 gigaa, joten jos koneessasi on runsaasti levytilaa, niin sinne mahtuu vallan mainiosti yksi Firefox.

Koneeni on kyllä useita vuosia vanha, tosin siinä on Windows 2000 ohjelma, ettei ihan aatamin aikuinen kuitenkaan. Hankintavuotta en muista.

Jos tietäisin kohtuuhintaisen Toshiba-korjaamon (Hesa/Espoo) niin kiikuttaisin läppärini sinne oitis. Taitavat vaan olla niin kalliita, että sillä rahalla saa uuden.

Kaikista ohjeista on pää jo pyörällä, selviänköhän ilman havereita? Jos nyt alkaisi siitä kovalevystä.

• kyllästynyt kirjoitti:

Koneeni on kyllä useita vuosia vanha, tosin siinä on Windows 2000 ohjelma, ettei ihan aatamin aikuinen kuitenkaan. Hankintavuotta en muista.

Jos tietäisin kohtuuhintaisen Toshiba-korjaamon (Hesa/Espoo) niin kiikuttaisin läppärini sinne oitis. Taitavat vaan olla niin kalliita, että sillä rahalla saa uuden.

Kaikista ohjeista on pää jo pyörällä, selviänköhän ilman havereita? Jos nyt alkaisi siitä kovalevystä.

käynnistyy uudelleen ja uudelleen, käynnistä kone vikasietotilassa ilman turhia ajureita. Silloin ei kiintolevylle kirjoitella liikoja ja eheytys etenee vauhdilla (?) jos muutamaa tuntia voi vauhdiksi sanoa "ikieheyttämättömän" koneen kohdalla.

• ii-li
        kyllästynyt kirjoitti:

Tämä ei ole mainos, vaan informaatiota.

Tätä firmaa on moitittu näillä palstoilla, mutta minä olen saanut aina asiantuntevaa ja kohteliasta palvelua, ja kaikki ongelmat ovat ratkenneet. Firman omistaja on Osuuspankit, joten taustavoimat ovat kunnossa. Siellä on myös Toshiba-huolto.

http://www.powermill.fi/

Ainakin minun tietämättömiä kuvauksiani ja tyhmiä kysymyksiäni on jaksettu kuunnella kärsivällisesti ja jaksettu kaivaa esiin todellinen ongelma.

• ii-li

Siellä on kaksikin ketjua, joihin on ollut tarkoitus kerätä senioreitten tietoteknisiä ongelmia.

Siellä on Mirjamarjan kaksi ketjua "Tietokoneen käsittely" ja Ii-lin aloittama "Kysymyksiä ja vastauksia tietotekniikasta." (Aloitin sen, koska Mirjamarja on ollut kesämökillä jo pari kuukautta.)

Molempien ketjujen tarkoitus on kerätä yhteen tietotekniikan ongelmia, jotta vastaukset löytyisivät helpommin. Tietoteknikan ongelmakysymykset ovat nyt kovin hajallaan eri ketjuissa.

Jos joku nyt epäilee tätä mainokseksi, niin sitähän sen onkin. :)

Aikaisemmin vastaajana oli usein TitaniumMan, joka auttoi monia neuvoillaan, mutta nyt hän on ikävä kyllä kokonaan hävinnyt jonnekin.

• kyllästynyt

Ehdin jo viedä koneeni ensiapuun. Ei kyllä luvattu pitkää ikää, sillä kone on jo 5v. Luen nuo ketjut jos saisi edes vähän sivistystä itseensä. Joskus on oma apu se lähin apu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3037
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3001
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2377
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1780
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      79
      1307
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1260
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79