Onko millainen operaatio ottaa madallusjouset pois ja vaihtaa vakiojouset tilalle sierrassa? Jousen puristimet löytyy, mut mites se purkujärjestys..?
i dohc ohjaustehostajalla
jousien vaihto
6
5827
Vastaukset
Aikaa menee kaikki neljä jousta vaihtaessa n. 10 tuntia.
Takapään jousia vaihdettaessa joutuu vetoakselit irrottamaan pois tieltä. Eli vetarit pyöränlaakeripesineen lähtee kun irrotat neljä pulttia ja nyppäät vetarit irti perästä (lähtee ihan kun ottaa käsin hyvän otteen ja vetäisee ulospäin).
Etupää on helppo kunhan jousijalan pultti ei katkea (itellä katkesi toiselta puolen).
Kannattaa hommata konehylsyjä, tavalliset napsahtaa heti halki, ainakin halpishylsyt. On meinaan aikas lujas pultit ja kannattaa huomioida että esim. etjousijalan pultti on lujempaa laatua kuin tavallinen 8.8 pultti, meinaan jos napsahtaa poikki niin ei aivan joka kaupasta löydy.- neuvolla
edellesen kaverin neuvoilla menee hyvinkin tuo 10 tuntia, ei siinä tartte vetareita pois ottaa käytä vähän hoksottimia? on helpompikin tapa, kahteen sierraan vaihtanut, sen verran tulis tekstiä ettei tähän kehtaa kirjootella.
- sierra2.0
neuvolla kirjoitti:
edellesen kaverin neuvoilla menee hyvinkin tuo 10 tuntia, ei siinä tartte vetareita pois ottaa käytä vähän hoksottimia? on helpompikin tapa, kahteen sierraan vaihtanut, sen verran tulis tekstiä ettei tähän kehtaa kirjootella.
taakse kyllä jo vaihdoin, mut en vetareita irrottanu. Lähinnä keulan purku kiinnostaa. Siis missä järjestyksessä, noin suunnilleen mikäkin osa irti...?
- harri908
sierra2.0 kirjoitti:
taakse kyllä jo vaihdoin, mut en vetareita irrottanu. Lähinnä keulan purku kiinnostaa. Siis missä järjestyksessä, noin suunnilleen mikäkin osa irti...?
1. löysää iskarin yläpää pultti älä irroita.avaat siis sen verran että aukeaa
2.auto ylös pyörä pois
3.irroita jarrusatula
4.irrota raidetangon pään ja alapallonivelen mutterit
5.paina rautakangella tai jollain kallistuksenvakaajaa alaspäin että saat alapallon pois.voit joutua hiukan naputteleen vasaralla
6.irroita yläpään mutteri
nyt pitäis olla koko tolppa kädessä ja eikun jousen vaihtoon - SierraiS Tic
harri908 kirjoitti:
1. löysää iskarin yläpää pultti älä irroita.avaat siis sen verran että aukeaa
2.auto ylös pyörä pois
3.irroita jarrusatula
4.irrota raidetangon pään ja alapallonivelen mutterit
5.paina rautakangella tai jollain kallistuksenvakaajaa alaspäin että saat alapallon pois.voit joutua hiukan naputteleen vasaralla
6.irroita yläpään mutteri
nyt pitäis olla koko tolppa kädessä ja eikun jousen vaihtoonKorjaa jos oon väärässä,mut eikös tolppa lähe irti olkavarresta yhdellä pultilla.
Ainakin mun 86 riesassa katkee tolppa niin ettei tartte alapalloja ja raidetangonpäitä irrotella. - harri908
SierraiS Tic kirjoitti:
Korjaa jos oon väärässä,mut eikös tolppa lähe irti olkavarresta yhdellä pultilla.
Ainakin mun 86 riesassa katkee tolppa niin ettei tartte alapalloja ja raidetangonpäitä irrotella.lähtee mut on yleensä niin ryyrynyt et kannattaa irrottaa koko hoito ei oo paha homma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743550
- 2012952
- 252840
- 492728
- 222624
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412425Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2412058Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241867- 421773
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen1651723