Ei toiminut hälytys?

ruuti-ukko1

Kävin eilen iltapäivällä tuhlaamassa vähäisiä eläkerahojani isossa tavaratalossa.Ostin tuotteen joka maksoi 140 euroa.Maksoin sen käteisellä,siihen oli kiinnitetty ohuella vaijerilla "hälytin". Kassa ei huomannut tai muistanut poistaa sitä.Ajattelin ,kokeillaanpa mitä tapahtuu kun menen portista,pysähdyin portilla,ei ainakaan kuulunut mitään.Jäin odottamaan hetkeksi ulkopuolelle,ei mitään.Kotona katkaisin vaijerin.Kassakuitti ja hälytin on tallella.En suosittele että kokeilisitte samaa, vaikka nyt tiedän miten se onnistuu.Kuinkahan suuri"rikollinen"nyt olen????

12

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PLm/Etu-Töölö

Kun maksoit tuotteen niin kassaneiti poisti hälyttimen. Ko hälytin saattoi jäädä tuotteen mukaan mutta se oli kassalla poistettu toimimasta.

• ii-li

Olin tietotekniikan erikoiskaupassa, maksoin ostokseni, myyjä poisti hälytyskoodin jollakin laitteella. Mikään ei tietenkään hälyttänyt, koska myyjä on minä olimme tehneet kaiken reklementtien mukaan.

Sen jälkeen menin isoon markettiin ruokaostoksille, mutta sielläpä sama ostos hälyttikin yrittäessäni ulos.

Onneksi kuitti oli mukana, ja olin pannut elektroniikkakaupan ostoksen omassa pussissaan samalle liukuhihnalle kuin muutkin ostokset. Hälytyksen jälkeen marketissa koodi poistettiin sitten uudelleen. - Ja pääsinpähän sanomaan, ettei siitä marketista voi ostaa mitään elektoniikkaa, kun kaikki on lukkojen takana eikä myyjää missään. :)

• kerran käynyt

niin, että olen mennyt markettiin tavaroiden kanssa jotka ostin toisesta kaupasta.

Viisastuin kokemuksesta ja olen laittanut ostokseni niihin lukittaviin lokeroihin.
        Ilmaista se on ja rahansa saa takaisin, kunhan muistaa ottaa sen kolikon. Joskus on jäänyt, tätä se ikä teettää.

• ii-li
        kerran käynyt kirjoitti:

niin, että olen mennyt markettiin tavaroiden kanssa jotka ostin toisesta kaupasta.

Viisastuin kokemuksesta ja olen laittanut ostokseni niihin lukittaviin lokeroihin.
        Ilmaista se on ja rahansa saa takaisin, kunhan muistaa ottaa sen kolikon. Joskus on jäänyt, tätä se ikä teettää.

En ole milloinkaan edes tullut ajatelleeksi niitä lukittavia lokeroita.

Hyvä ideahan se on. Asun lähellä suurta kauppakeskusta, jossa asioin päivittäin. Siellä on vastakkain Prisma ja CityMarket. Käyn aina vain toisessa, kun en oikein halua mennä ruokakassin kanssa sitten enää toiseen, enkä viitsi viedä kassia autoon välillä. Lukittavat lokerot ovat niiden kahden kaupan välissä. Voisin ihan hyvin käyttää niitä, mutta se ei ole koskaan pälkähtänyt päähänikään.

• Catleija
        ii-li kirjoitti:

En ole milloinkaan edes tullut ajatelleeksi niitä lukittavia lokeroita.

Hyvä ideahan se on. Asun lähellä suurta kauppakeskusta, jossa asioin päivittäin. Siellä on vastakkain Prisma ja CityMarket. Käyn aina vain toisessa, kun en oikein halua mennä ruokakassin kanssa sitten enää toiseen, enkä viitsi viedä kassia autoon välillä. Lukittavat lokerot ovat niiden kahden kaupan välissä. Voisin ihan hyvin käyttää niitä, mutta se ei ole koskaan pälkähtänyt päähänikään.

Kerron tässä mikä sai minut käyttämään lokeroita:

Olin kysynyt luvan Citymarketin neuvonnasta, että saan kerätä tavarat omaan perässävedettävään kärryyni, koska se ei mahdu säilytyslokeroon. Kassalla sitten lopuksi nostin kärryn kassalle tarkistettavaksi, että se oli tyhjä.

Kerran sitten kävi nolosti. Olin valinnut kärryyn pohjimmaiseksi mustan T-paidan, enkä nähnyt sitä tyhjentäessäni muut tavarat hihnalle. Sitten nostin taas kärrykassini tarkistettavaksi niin kassa sanoi että mitäs siellä pohjalla on. Voi kauhia kuinka nolo olin. Sen jälkeen keksin laittaa pelkän kassin lokeroon ja kuljetan kärryosan kaupan rattaissa.

Lintuinfluenssapuheiden ollessa kuumimmillaan sain huomautuksen tästä ja senjälkeen laitan pyörien alle paperia, ettei tule pöpöjä kärryyn.

• ii-li
        Catleija kirjoitti:

Kerron tässä mikä sai minut käyttämään lokeroita:

Olin kysynyt luvan Citymarketin neuvonnasta, että saan kerätä tavarat omaan perässävedettävään kärryyni, koska se ei mahdu säilytyslokeroon. Kassalla sitten lopuksi nostin kärryn kassalle tarkistettavaksi, että se oli tyhjä.

Kerran sitten kävi nolosti. Olin valinnut kärryyn pohjimmaiseksi mustan T-paidan, enkä nähnyt sitä tyhjentäessäni muut tavarat hihnalle. Sitten nostin taas kärrykassini tarkistettavaksi niin kassa sanoi että mitäs siellä pohjalla on. Voi kauhia kuinka nolo olin. Sen jälkeen keksin laittaa pelkän kassin lokeroon ja kuljetan kärryosan kaupan rattaissa.

Lintuinfluenssapuheiden ollessa kuumimmillaan sain huomautuksen tästä ja senjälkeen laitan pyörien alle paperia, ettei tule pöpöjä kärryyn.

Miten joku voi väittää vedettävän kauppakassin pyörien saastuttavan koko kaupan? Entäpä kengät sitten? Pitikö kaupassa kulkea sukkasillaan? Kauppakärryjä viedään parkkipaikalle. Kaipa kauppa muisti desinfioida niiden pyörät.

Mitä vastasit? Toivottavasti keksit sanoa jotakin nenäkästä.

Nythän lintuinfluenssasta ei enää tarvitse välittää tämän vuoden puolella. Arvelin koko ajan, että on kysymyksessä sarsin tapainen vouhotus. Hyvä, että varauduttiin, mutta tuo kertomasi on kyllä kaiken huippu.

• Catleija
        ii-li kirjoitti:

Miten joku voi väittää vedettävän kauppakassin pyörien saastuttavan koko kaupan? Entäpä kengät sitten? Pitikö kaupassa kulkea sukkasillaan? Kauppakärryjä viedään parkkipaikalle. Kaipa kauppa muisti desinfioida niiden pyörät.

Mitä vastasit? Toivottavasti keksit sanoa jotakin nenäkästä.

Nythän lintuinfluenssasta ei enää tarvitse välittää tämän vuoden puolella. Arvelin koko ajan, että on kysymyksessä sarsin tapainen vouhotus. Hyvä, että varauduttiin, mutta tuo kertomasi on kyllä kaiken huippu.

Katso kun panin säilytyslokeroon sen kassikärryn kassin ja kuljetin sitä pyöräosaa kaupan kärryssä, niin sillä sen kärryn saastutin. Katsos kun kärryyn pannaan ruokatavaroita. Siksi laitoin paperia pyörien alle kauppakärryä suojaamaan.

Samaan aikaanhan puhuttiin lasten likaavan kengillään kauppakärryjä, kun vanhemmat kuljettavat lapsiaan niissä.

En sanonut muuta, kun että pakkauspaikaltanne oli käärepaperirulla lopussa, jota olen suojaksi laittanut. Ei ole kaupassanne paikkaa, johon voisin tämän minulle välttämättömän härvelin parkkeerata.

• ii-li
        Catleija kirjoitti:

Katso kun panin säilytyslokeroon sen kassikärryn kassin ja kuljetin sitä pyöräosaa kaupan kärryssä, niin sillä sen kärryn saastutin. Katsos kun kärryyn pannaan ruokatavaroita. Siksi laitoin paperia pyörien alle kauppakärryä suojaamaan.

Samaan aikaanhan puhuttiin lasten likaavan kengillään kauppakärryjä, kun vanhemmat kuljettavat lapsiaan niissä.

En sanonut muuta, kun että pakkauspaikaltanne oli käärepaperirulla lopussa, jota olen suojaksi laittanut. Ei ole kaupassanne paikkaa, johon voisin tämän minulle välttämättömän härvelin parkkeerata.

Kärryt ovat kromattua metallieverkkoa, eikä niitä muutenkaan putsata millään tavalla. Kyllä siltikin ihmettelen, että kaupan henkilökunnalla on otsaa huomauttaa tuollaisesta. (Se lasten kenkäjuttu oli minulle aivan uusia asia.)

Itse käytän aina muovikoreja, ja yleensä ne ovat likaisia.

Täällä meillä on marketti joka kuuluu "Suomen ainoaan kauppaketjuun, jolla on ympäristösertifikaatti". Se muovikorit ovat kaikki niin likaisia, että ihan arveluttaa panna niihin ruokatavaroita.

Suuri marketti ei muutenkaan ole mikään erityisen hygieeninen paikka. Saan aina aivastus- ja nuhakohtauksen marketissa, vaikka en ole allerginen enkä muualla ollessani nuhainen. - Siellä leijuu niin paljon kaiken maailman hiukkasia erilaisten puhaltimien ja erilaisten lämpötilojen vuoksi. Eihän sellaisessa paikassa voi poistaa tai pyyhkiä pölyä, sitä on ilmassa kaikkialla.

• Ikävä kyttääjä

Taloyhtiössä asustelee tapaus joka seurailee siis kyttää asukkaiden olemisia vieläpä naapuritalonkin.

Yksi jos toinenkin on joutunut kaupunkiin menevällä tiellä puhalluksiin, varsinkin kun kyttääjä on huomioinut vierailut.
      Miten saada "piuhat kuntoon" tämän tapauksen päässä. Joku johto tai johdin pitäisi kait asentaa. On vielä yksinkertaisen sorttinen kotiin tullessa kysyy jouduitko puhalluksiin, mitä näytti promillet.

Kaikilla meillä on ajokortit taskussa, mutta harmittaa tuo kyttääjä. Kaikenlisäksi laskee kenellä käy mies-, tai naisvieraita, yksinäisiä kun on monia.

• ii-li

...kyttääjien palstalla?

http://www.kyttaajat.net/

Meidän taloyhtiömme kyttääjä pääsi useaan otteeseen palstalle, mutta kaikki tiedot on hävitetty. (Kyttääjät.net antaa mahdollisuuden putsata taloyhtiön kyttäystiedot. Minä luulen, että se kyttääjä on muuttanut pois, koska nyt ei ole ollut aikoihin hölmöjä kieltokylttejä milloin missäkin.)

Onhan moinen naapuri todellinen riesa. Minusta poliisin pitäisi laskuttaa turhista hälytyksistä.

Erään tuttavani talossa oli kyttäävä talonmies (nainen). Hän istui AINA ikkunassaan katsomassa pihalle. Kaikki ulko-ovet olivat pihan puolella ja aina lukossa. Jos menin tapamaan tuttavaani, niin talonnainen oli salamana paikalla. "Mitä sinä täällä teet? Mihin olet menossa?"

"Ja minä kun en avaa alaovea tuollaiselle!", vaikka en ollut pyytänytkään, koska tuttuni tuli avaamaan sen itse.

Teimme aina siten, että poistuin tuttavani luota kellarin oven kautta. Sitä talonmies ei nähnyt ikkunastaan, vaan luuli, että olin jäänyt yöksi.

Jonkin ajan kuluttua isännöitsijä syytti tuttavaani sala-asukkaiden pidosta. No tuttavani nauroi päin naamaa isännöitsijälle, ja kutsui hänet tarkastamaan asuntonsa. Hän asui siellä yksin, eikä siellä ollut tietenkään mitään jälkeä muista asukkaista. Isännöitsijä oli kovin nolo.

Kyttäävä talonmies sai sitten potkut. Eihän kukaan talon asukas voinut sietää sitä, että talonmies häiritsi kaikkia kutsuttuja vieraita.

• Ostin puhelimen jatkojohdon ja menin tavaratalon vaateosastolle. Ulostullessa johto piippasi. Siinä ei ollut mitään hälyhälyä, mutta sellaisenaan se oli kela, joka oli vireessä hälyportin nuuskutaajuudella. Myyjän nähden taitteliin johdon kahtia ja kieputtelin uudelleen rullalle. Siihen katosi vinkunat.

Tietysti ihminen, joka ei ole itsensä kanssa tasapainossa, olisi ottanut herneen nokkaansa, mutta meillä myyjän kanssa oli vain hauskaa.

• ii-li

Hyvä tietää, että tuollainenkin voi hälyttää. Siinä ostoksessa, josta kerroin edellä oli juuri sellainen pieni kierukka liimattuna pakettiin.

En usko, että tuosta kukaan varsinaiseti ottaa hernettä nenäänsä, mutta kyllähän sitä aina hätkähtää, jos hälyttimet soivat.

Niistä hälytyksistä valtaosa on vääriä. Vartijat ovat yleensä kohteliaita, jos heitä edes kutsutaan paikalle. - Parille tuttavalleni on käynyt niin, että he ovat panneet kaljakorin kärryn alaosaan ja unohtaneet sen kassalla. Mikään ei hälyttänyt, mutta he olivat vähän noloja, koska ei ollut tietenkään tarkoitus varastaa kaljoja.

Olen kyllä nähnyt sellaisen tapauksen, jossa joku marssi ulos kaupasta suljetun kassan kohdalta ja hälyttimet pärähtivät. Silloin vartijat juoksivat perään. - Olen myös nähnyt tomeran kassatytön, joka oli niin tiukka, että tupakkaa varastanut poika antoin saaliinsa takaisin. (Olen myös nähnyt, miten kassa ei uskalla puuttua ilmiselvään myymälävarkauteen.)

Juuri pari viikkoa sitten TV:ssä valitettiin, miten romaneja vahditaan kaupoissa. - Siitä ei ole kauankaan, kun romanipariskunta oli edessäni kassalla runsaasti ostoksia kärryissään. Mies otti tupakkatelineestä kaksi savukerasiaa, mutta sujauttikin ne vaimolleen, joka pani ne taskuihinsa. Vartija tuli paikalle. Vaimo heitti tupakka-askit päälleni. Toinen putosi lattialle ja toinen lensi hyllylle. - Annoin ne sitten takaisin kassalle, kun pariskunta oli närkästyneenä purjehtinut ulos.

Opetus joka tapauksessa on se, että kuitit pitää säästää siihen asti että on kotona. Kauan sitten eräs tuttavani oli valintamyymälässä. Hän maksoi ostoksensa, mutta ei ottanut kuittia mukaansa. Sitten hän huomasi unohtaneensa jonkin ostoksen ja palasi takaisin kauppaan. Hän haki unohtamansa tavaran, mutta joutui ongelmiin muiden ostostensa kanssa. Hän sanoi kassalle, että juurihan minä olin tässä ja maksoin ostokseni. Kassa vastasi: "Ei pidä paikkaansa". No, hän kyllä selvisi tilanteesta, mutta muisti aina ottaa kuitin mukaansa sen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6057
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3566
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2721
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2199
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1679
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1272
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1236
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      26
      1127
    Aihe