Nyt aloitetaan porukalla kansanliike tax freen ja jatkuvan laivaliikenteen palauttamisen puolesta. Tämä maa on todella kahtiajakautunut ja helsinkikeskeisyys vaan lisääntynyt koko ajan. Tämän maan päättäjät tekivät suuren virheen lopettaessaan laivaliikenteen pietarsaaresta ja vaasasta v. 2000. laivoissa ei todellakaan ollut pulaa matkustajista. Aina olivat täynnä, mutta nämä meidän päättäjät silloinen pääministeri Lipponen ja valtiovarainministeri Niinistö halusivat laivojen kulkevan vain helsingistä ja turusta. Joku viisas onjälkeenpäin sanonut että he olisivat voineet estää taxfree liikenteen lopettamisen ja että laivat olisivat kiertäneet jonkun mutkan että tämä tax free olisi voitu säilyttää. Mutta tämä oli sitä poliittista peliä. Oli virhe myydä aikanaan hyvin menestynyt Jakob Lines silloiselle vaasanlaivoille joka taas oli siljan tytäryhtiö joka myöhemmin fuusioitui siljaan ja näin alasajo alkoi. Oltiin tässä viime viikonvaihteessa tallinnan risteilyllä mutta se oli kärsimystä koko matka koska ensin piti ajaa autolla satamaan, matkaan meni 6,5 tuntia ja väsymys oli todella kaamea. Ja hytissä ei saanut hetkeäkään levätä kun naapurihytissä oli joku helsinkiläinen ryyppyporukka mekastamassa koko matkan ajan. Toista oli vanhaan hyvään aikaan jolloin pääsi lähempää ennenkuin tämä "paha virhe" tapahtui. Ja toivottavasti en saa yhtäkään mainosta enää laivamatkoista koska täältä ei niin vain tulla sinne helsinkiin ja hypätä laivaan niinkuin te teette.
Huomio Pohjanmaa!
7
801
Vastaukset
- nostalgiaa
Muistan kaiholla niitä aikoja, kun sai seilata Wasa Queenillä ruotsiin. Nyt täytyy tyytyä Europaan.
- Klaus G
Viime reissulla koko Tallinnan paatti oli täynnä
jurrisia pohjalaisia. Niitä ei olisi päässyt edes pakoon hyttiä vaihtamalla.joo. En tarvi tollaisia pelle kommentteja ollenkaan täällä! Sanoin vaan että meidän reissu oli sellainen. Siihen en ota kantaa miten arvon kirjoittajan matka on mennyt.
Niin ja onneksi olkoon Tallinkille siljan ostosta! Toivottavasti uusi omistaja tajuaa tilanteen ja korjaa sen pikimmiten. Toisten kuin edellinen omistaja joka byrokraattien vallan alla joutui lopettamaan merenkurkun liikenteen.
- Vai-junnaako
Mites kansanliike edistyy?
- Pårs_Reikä
Hienosti! Laiva kulkee jälleen Vaasasta Uumajaan! Tervetuloa kokeilemaan!
- Anonyymi
Suomi ei tuota määrää vaan EU
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592
