He ovat niitä tynnyrissä eläjiä, joille ei kelpaa mikään "yliluonnollinen" ja vaikeasti asiaan kiinni pääseminen on se ongelma heille, koska heidän täytyy koskettaa kuin pienen lapsen jotain esinettä, ennen kuin siitä tulee todellinen heille, joten ilmankos kaikki arkisuudesta poikkeava täytyy kieltää ja laittaa "hihhuleiden sekoiluiksi"
...AIVAN KUIN MURROSIKÄISET, JOTKA VAIN INKUTTAVAT vastaan nämä skepsistietäväiset, kun on niin vaikeaa. Muistan aina, kun Luukanen puhui näistä samoista astroneuttien tekemistä havainnoista 10-15v. sitten, niin aivan älyttömän ylimielisinä ja kaikkitietävinä nypristeltiin ja hymyiltiin vieressä.
Skeptikoilla on vaikeita aikoja edessä
23
1287
Vastaukset
- fghfgh
Tuli murrosikäisestä muukin mieleen kuin skepot..
- uskooyliluonnolliseen
Niiden, jotka uskovat ilman vakuuttavia todisteita (ei skepot), pitäisi loogisesti ajatellen uskoa jokainen oppi, mitä maa päällään kantaa.
Jos ei vaadita todisteita, niin silloinhan kaikki ristiriitaisetkin opit ja ismit pitäisi ottaa samanlaisella vakavuudella, esim kaikki uskonnot. Ei kai sinun Ismisi ole sen arvokkampi, kuin Afrikkalaisen noitatohtorin, joka puhuu sieniaterian jälkeen esi-isiensä hengille. Henkiin, enkeleihin, paholaisiin uskoo varmasti suurempi määrä ihmisiä kuin UFO:ihin, ja monilla on niistä henk. koht. kokemuksia jo satojen- tai tuhansien vuosien ajalta. Uskotko sinä?
UFO:istakin on niin paljon ristiritaisia väitteitä, etteivät läheskään kaikki voi olla totta.
En tarkoita tällä pilkata kenenkään uskoa. Tarkoitan vain, että maailmankuva on hyvin hataralla pohjalla, jos tiukka kriitisyys omien uskomusten suhteen puuttuu.- minä vaan
Tätä mä en ole koskaan ymmärtäny. miksi joidenkin pitää vetää ufoista puhuttaessa mukaan jotain noitia tai kummituksia jne? Eihän ihminenkään ole mikään yliluonnolionen olio, eli miksi toisella planeetalla syntynyt elämä olisi? On aivan eriasia puhua toisella planeetalla syntyneestä elämästä kuin esim siitä, että ihminen kuoltuaan alkaa haahuilemaan ympäriinsä kummituksena.
- ahab
minä vaan kirjoitti:
Tätä mä en ole koskaan ymmärtäny. miksi joidenkin pitää vetää ufoista puhuttaessa mukaan jotain noitia tai kummituksia jne? Eihän ihminenkään ole mikään yliluonnolionen olio, eli miksi toisella planeetalla syntynyt elämä olisi? On aivan eriasia puhua toisella planeetalla syntyneestä elämästä kuin esim siitä, että ihminen kuoltuaan alkaa haahuilemaan ympäriinsä kummituksena.
Minäkin olen niin paljon ihmetellyt miksi skepot vetää hihastaan aina tuon yliluonnollinen-kortin kun tulee kyseeseen avaruusäly.
- tarkemmin
minä vaan kirjoitti:
Kysymys oli maailmankuvan perusteista. Perustuuko maailmankuva tutkittuun tietoon vai uskomuksiin. Jos se perustuu uskomuksiin tai intuitioon, ovat kaikki opit saman arvoisia. Esimerkkni olivat tietysti tahallisia kärjistyksiä.
Aloituskirjoituksessakin oli kyllä mainittu "yliluonnollinen" tosin lainausmerkeissä.
Itse uskon maan ulkoisen älyn olevan HYVIN todennäköistä. Pidän jopa mahdollisena, että UFO-havainnoissa voi olla aitoja maan ulkoisen älyn aikaansaannoksia. Mutta suurin osa väitteistä on täyttä roskaa ja usein keskenään ristiriitaista.
Ei tarvitse olla skeptikko epäilläkseen. Pelkkä terve maalaisjärki riittää. ahab kirjoitti:
Minäkin olen niin paljon ihmetellyt miksi skepot vetää hihastaan aina tuon yliluonnollinen-kortin kun tulee kyseeseen avaruusäly.
Niitä ne ovat. Todistakaa että ne eivät ole! Tai todistakaa ne muukalaisaluksiksi. Lohikäärmeetkin ovat täysin realistisia olentoja, vai eivätkö? :)
- Järki käteen
ahab kirjoitti:
Jos muukalaisaluksia on olemassa, niissä ei ole mitään paranormaalia. Ne ovat aluksia siinä missä meidänkin lentokoneemmekin.
Monet ufouskovaisetkin liittävät ärsyttävästi muukalaisaluksiin mystiikkaa ja uskontoa, mikä menee mielestäni aivan metsään. - metsähänmennään
Järki käteen kirjoitti:
Jos muukalaisaluksia on olemassa, niissä ei ole mitään paranormaalia. Ne ovat aluksia siinä missä meidänkin lentokoneemmekin.
Monet ufouskovaisetkin liittävät ärsyttävästi muukalaisaluksiin mystiikkaa ja uskontoa, mikä menee mielestäni aivan metsään."Monet ufouskovaisetkin liittävät ärsyttävästi muukalaisaluksiin mystiikkaa ja uskontoa, mikä menee mielestäni aivan metsään."
Metsäänmenon lisäksi nämä tarjoavat Owashin kaltaisille skepoille oivallisia maalitauluja, jos nyt OW viitsii tuhlata ruutiaan liian helppoihin maaleihin. Joka tapauksessa vakavampienkin kirjoittajien uskottavuus kärsii.
Ei silti, kyllähän täällä kaikilla pitää olla oikeus mielipiteensä ilmaisuun. Ja mistäs sitä tietää, kuka on oikeassa. - Ruby
Owashi kirjoitti:
Niitä ne ovat. Todistakaa että ne eivät ole! Tai todistakaa ne muukalaisaluksiksi. Lohikäärmeetkin ovat täysin realistisia olentoja, vai eivätkö? :)
on raportoitu paljon ufohavaintoja ja humanoidikontakteja, luotettavaltakin taholta, ja sitä nämä pässinpäät eivät suostu ilmeisesti hyväksymään. Miksikään ufohihhuliksi ei tarvi leimautua, kun hyväksyy faktat. Itse olen maan ulkoisesta elämästä vakuuttunut, vaikka omakohtaisia kokemuksia ei olekaan.
Satuolennot ovat sitten asia erikseen. Owashi kirjoitti:
Reilu vuosi sitten muuten näytettiin Discovery Channelilla dokumentti, jossa tutkittiin universaalin lohikäärme -ilmiön taustoja. Dokumentin tekijät olivat sitä mieltä, että taustalla saattaa olla ehkä enemmänkin kuin pelkkä myytti. Noh, jokainen voi itse päättää mitä mieltä on, mutta dokumentin toteutus oli nähtävästi erittäin hieno (kannattaa katsoa linkit ihan mielenkiinnosta).
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000260&posting=22000000007177131#22000000007177131- Folio Mulder
Ensinnäkään en kuulu mihinkään ismiin, vaan "uskontoni" tulee monenlaisesta luetusta filosofiasta ja luotettavien henkilöiden ja omista kokemuksista koottuna ja siihen kuuluu monenlaista myös muilta tasoilta. Sanotaanko, että suuren ja äärettömän luomus on suuri ja monipuolinen.
Ei ufot mitenkään henkiseen uskontooni liity, vaan siihen, että universumissa on muillakin ihmisolennoilla olemassaolon oikeus kuin maan rauhattomalla ihmisellä.
Aidoissa havainnoissahan kyseessä on hallittuja, ohjattuja lentäviä aluksia eikä mitään suokaasuja jne..kyllä astronautit ja monet monet tuhannet ihmiset ovat nähneet jotain ja tietävät sen, joka ei ole ihmisen teknistä tuotetta ja se riittää asian olemassaoloon, jota ei mitkään huuhaa havainnotkaan poista.
Ja mitä tulee henkiin jne..esim telepatiaan, jota epäilin nuorena aikuisena, niin uskon että eri taajuudella voi jopa ajatuskin kulkea vastaanottajan korviin ja minulle siitäkin on omakohtainen todiste aivan selvänä ja rentoutuneena ollessani (ei ole riippuvuutta aineisiin koskaan ollut, jotka saisivat hallusinaatioita aikaan) ja sen sanoman tapaus oli erittäin mielenkiintoinen kokemus (ei pelottava).
Ja sen kokemuksen aitous ja sanoman yllättävyys liittyi päivän tulevaan tekemiseen, jota ei meikäläinen sellaisena sateisena päivänä ulkona koskaan tehnyt eikä moni muukaan saatika, että se ei kuulunut minun yleisiin harrastuksiini, mutta niin kävi, että valmistuin ja kohta minua pyydettiin asiaan mukaan. (minulle sanottiin viestissä, että minun täytyy mennä mukaan)
Minun uskontoni ei liity yhteen asiaan tai filosofiaan (olisi liian rajattua) ja lyhyesti loppuun sanottuna: Jumalan valtakunta on paljon rikkaampi ja monipuolisempi, kuin me maan ihmiset osaamme edes mielikuvituksessa kuvitella. Ruby kirjoitti:
on raportoitu paljon ufohavaintoja ja humanoidikontakteja, luotettavaltakin taholta, ja sitä nämä pässinpäät eivät suostu ilmeisesti hyväksymään. Miksikään ufohihhuliksi ei tarvi leimautua, kun hyväksyy faktat. Itse olen maan ulkoisesta elämästä vakuuttunut, vaikka omakohtaisia kokemuksia ei olekaan.
Satuolennot ovat sitten asia erikseen.Ympäri maailmaa ollaan myös tehty erillaisia uskonnollisia kokemuksia, kuten on myös merenneitojen havaintoja on enemmän mitä edes muukalaisista, ottamatta edes huomioon sitä, että valtaosa 'muukalaishavainnoista' on pelkkiä UFO:ja eli tunnistamattomia. Ihmisen mielikuvitus luo niistä sitten mitä kukin mielii, eli nykyaikana useimmiten varmaan muukalaisaluksia.
Kuinka voit väittää että UFO-havainnot ovat ennemmin muukalaisaluksia kuin lohikäärmeitä? :)mrkala kirjoitti:
Reilu vuosi sitten muuten näytettiin Discovery Channelilla dokumentti, jossa tutkittiin universaalin lohikäärme -ilmiön taustoja. Dokumentin tekijät olivat sitä mieltä, että taustalla saattaa olla ehkä enemmänkin kuin pelkkä myytti. Noh, jokainen voi itse päättää mitä mieltä on, mutta dokumentin toteutus oli nähtävästi erittäin hieno (kannattaa katsoa linkit ihan mielenkiinnosta).
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000260&posting=22000000007177131#22000000007177131Herran tähden, et kai oikeasti ota noin tosissaan Discovery Channelia? :D Noh, mikäpä siinä, koitan ottaa asian sitten itsekin vakavasti.
Missä ovat lohikäärmehavainnot, fossiilit ja elävät yksilöt? Toisin sanoen niistähän ei ole mitään konkreettista todistusaineistoa. Miksi nuo elikot ovat niin poikkeavia toisistaan eri alueilla ja yleensä maagisia. Siis 'aito' tarunmukainen lohikäärmehän ei edes omaa siinä määrin suuria siipiä jotta se voisi lentää, vaan se lentää magiikan keinolla.
Myös niiden poikkeavuus osoittaa, etteivät ne ole kaikissa kulttuureissa lohikäärmeitä. Kaikki niistä eivät sylje tulta ja monet kuvaukset näyttävät kovasti poikkeavilta toisistaan, tämä osoittaa että niille on jokin oma mielikuvituksen lähde eikä suinkaan mikään yksi ja konkreettinen lähde. Lisäksi lohikäärme on erityisen lähellä käärmettä, sen kehittäminen mielikuvituksen turvin ei siis olisi mikään yllätys. Eteenkin niiden kuusiraajaisuus hämmästyttää. Tällaisia taas ei ole löydetty _mitään_ liskoja tai vastaavia eläimiä, kuten ei myöskään näistä ole löydetty tulta syökseviä mahdollisuuksia :P
Omasta mielestänihän Discoveryn idea toimiikin monissa dokumenteissa juuri siiten, että esitellään jotain yleisöön vetoavaa ja epäluonnollista sekä uskomatonta välittämättä sen todenmukaisuudesta. Lisäksi kun asia esitetään mahdollisimman myönteisesti ja jätetään kriittiset asiat välistä, on kokonaisuutena yleensä sangen ylipuhuva teos joka on kuitenkin varsin puolueellinen. No mutta hauskoja ja hienojahan ne dokut kuitenkin ovat :) Samanlainen tyyli on monesti Tieteen kuvalehdelläkin.
Katselin nuo sivustot eikä siinä ainakaan näkynyt yhtään mitään vakuuttavaa. Pelkästään se, että tuo elikko on saatu tietokoneella näyttämään elävältä ei riitä minulle. Ajattelin ihan mielenkiinnon vuoksi katsella tuon sadun kuitenkin jos sen vain löytäisi.- Ruby
Owashi kirjoitti:
Ympäri maailmaa ollaan myös tehty erillaisia uskonnollisia kokemuksia, kuten on myös merenneitojen havaintoja on enemmän mitä edes muukalaisista, ottamatta edes huomioon sitä, että valtaosa 'muukalaishavainnoista' on pelkkiä UFO:ja eli tunnistamattomia. Ihmisen mielikuvitus luo niistä sitten mitä kukin mielii, eli nykyaikana useimmiten varmaan muukalaisaluksia.
Kuinka voit väittää että UFO-havainnot ovat ennemmin muukalaisaluksia kuin lohikäärmeitä? :)on uskominen, lohikäärmeiden olemassaolo ei tunnu niin kaukaa haetulta. Maapallon hallitsijasuvut olisivat siis geneettisesti maanulkoisten matelija-/liskorotujen ja ihmisen risteytys. Tänäkin päivänä on nähty näiden muuttavan olomuotoaan hetkeksi liskoksi.
Ufokirjallisutta olen lukenut sen verran, että voin surutta uskoa muukalaisten olemassaoloon. Silmät ovat niinkun auenneet. Oletko itse lukenut?
Vaikeahan ufoja varmasti on todistaa fyysisellä tasolla. Kokemus on meille osaksi henkinen. Muukalaiset hallitsevat aineen värähtelytason muutokset. Ruby kirjoitti:
on uskominen, lohikäärmeiden olemassaolo ei tunnu niin kaukaa haetulta. Maapallon hallitsijasuvut olisivat siis geneettisesti maanulkoisten matelija-/liskorotujen ja ihmisen risteytys. Tänäkin päivänä on nähty näiden muuttavan olomuotoaan hetkeksi liskoksi.
Ufokirjallisutta olen lukenut sen verran, että voin surutta uskoa muukalaisten olemassaoloon. Silmät ovat niinkun auenneet. Oletko itse lukenut?
Vaikeahan ufoja varmasti on todistaa fyysisellä tasolla. Kokemus on meille osaksi henkinen. Muukalaiset hallitsevat aineen värähtelytason muutokset.Oletko valmis lähettämään rahaa?
http://www.davidicke.com/index.php/
Lue mieluummin Weekly World News -lehteä, siellä on paremmat jutut!
http://www.weeklyworldnews.com/features/aliens/
Mitä liskoihmisiin tulee, suosittelen Lovecraftin kirjoja:
http://www.litgothic.com/Authors/authors.html- Ruby
sharyn kirjoitti:
Oletko valmis lähettämään rahaa?
http://www.davidicke.com/index.php/
Lue mieluummin Weekly World News -lehteä, siellä on paremmat jutut!
http://www.weeklyworldnews.com/features/aliens/
Mitä liskoihmisiin tulee, suosittelen Lovecraftin kirjoja:
http://www.litgothic.com/Authors/authors.htmlon, että rahaa tarvitaan eri asioihin tässä yhteiskunnassa.
Ruby kirjoitti:
on, että rahaa tarvitaan eri asioihin tässä yhteiskunnassa.
Kyllä minä ainakin suuresti epäilen David Icken ja muiden ufo-illuminati -kirjoittelijoiden kroonista rahantarvetta, kuten aikaisemminkin olen lukemattomat kerrat tuonut ilmi. Tällä hetkellä pahimmalta tällä sektorilla näyttää vanha tuttu huijauskuvio Nesara, jossa vuoden 2006 aikana Dove of Oneness on edennyt viimeistä ennakoivaan vaiheeseen.
Jo viime vuoden puolella Dove rikkoi "hiljaisuuden" ja alkoi kerätä avoimesti taas rahaa vanhoin ja koetelluin metkuin. Tuolloin rahaa selvästi alkoi virrata sisään kohtuullisen hyvin. Tällä hetkellä projekti on edennyt siten, että pyritään pääsemään suoraan käsiksi todellisiin suursijoittajiin - sellaisiin joilla on käytettävissä vähintään miljardi dollaria sijoittamiseen. Heille on luvattu rahojensa yli nelinkertaistuminen, mikäli he lähtevät leikkiin mukaan. Luonnollisesti perinteisten huijausmetodien tapaan aikaa päätökselle on annettu vain muutamia päiviä, jottei järki ehdi astua tunteiden ja ahneuden tilalle.
Tämän kokoluokan sijoittajia ei ole kuitenkaan kovinkaan tiheässä, minkä Dovekin on huomannut. Lisäksi miljardiluokan sijoittajat miettivät vielä toisenkin kerran, mihin rahansa syytävät. Niinpä uusimpana koukkuna tarjotaan hämäräperäistä sijoitusmahdollisuutta miljoonaluokassa. Sijoittamalla vähintään 5 miljoonaa dollaria nyt luvataan sijoittajan saavan 2-3 kuukauden päästä tilalle useita satoja miljoonia dollareita. Rahat siis muka monikymmenkertaistuvat aivan hetkessä.
Sanomattakin selvää, että merkit ovat nyt sellaiset, että Dove on keräämässä kimpsujaan ja kampsujaan ja valmistautumassa pikapuoliin painumaan maan alle rahojen kanssa. Eräässä tuoreessa viestissä hän toisaalta kertoi, että "vasta sitten kun Nesara-ohjelma on saanut 140 miljoonan dollarin lahjoituksen, hän pystyy kertomaan milloin Nesara ja avaruusolennot tulevat". Tavoitteita pitää olla.metsähänmennään kirjoitti:
"Monet ufouskovaisetkin liittävät ärsyttävästi muukalaisaluksiin mystiikkaa ja uskontoa, mikä menee mielestäni aivan metsään."
Metsäänmenon lisäksi nämä tarjoavat Owashin kaltaisille skepoille oivallisia maalitauluja, jos nyt OW viitsii tuhlata ruutiaan liian helppoihin maaleihin. Joka tapauksessa vakavampienkin kirjoittajien uskottavuus kärsii.
Ei silti, kyllähän täällä kaikilla pitää olla oikeus mielipiteensä ilmaisuun. Ja mistäs sitä tietää, kuka on oikeassa.En minä jaksa jokaiseen järjettömään väitteeseen tarttua ennen kuin siitä oikeasti aletaan väitellä :) Täällä kyllä riittää sen verran hämärää porukkaa, että pitäisi viettää lukemattomia työtunteja jotta jokaiselle tavaisi kuinka heidän kuvitelmansa eivät ole järkeenkäypiä tai mahdollisia. Ja niin, oikeastaan minullehan se on vain hyvä kun osa hourii niin päätöntä huttua ettei sitä voi ottaa tosissaan kuin 'kiihkohörhöisin eliitti' ja muuten tekevätkin itsensä naurunalaisiksi.
Ruby kirjoitti:
on uskominen, lohikäärmeiden olemassaolo ei tunnu niin kaukaa haetulta. Maapallon hallitsijasuvut olisivat siis geneettisesti maanulkoisten matelija-/liskorotujen ja ihmisen risteytys. Tänäkin päivänä on nähty näiden muuttavan olomuotoaan hetkeksi liskoksi.
Vaikeahan ufoja varmasti on todistaa fyysisellä tasolla. Kokemus on meille osaksi henkinen. Muukalaiset hallitsevat aineen värähtelytason muutokset.Jollei asiaa osaa tutkia myös toiselta puolelta niin ihmisen saa uskomaan vaikka hattivatteihin.
Ei, en usko haamuihin enkä liskoihmisiin ja mieluummin jätän moiset aiheet täysin käsittelemättä siihen asti kunnes siitä tuodaan jotain konkreettista aineistoa. Vaikka tosiaan, eihän haamuista saa konkreettista, niin mieluummin unohdan sen kokonaan kuten muutkin henkiluokan asiat Jumalineen.
- black project
Tjaah. Kyllä minulla on skeptikkona melkoisen helppoa. Tähän saakka en ole _ikinä_ törmännyt yhteenkään ufo-havaintoon, jota ei voisi ihan järkevästi selittää. Ylipäätään liikkuessani "yliluonnollista"-palstoilla, en ole törmännyt tapaukseen jossa terve järki ei voittaisi kaiken maailman uskontohörhöilyjä.
Ylipäätään raporttia tehdessä on hyvä muistaa sekin, että kun tapaus näyttää vaikelta ratkaistavalta niin voi aina vedota havaitsijan mielenterveyteen tai terveydentilaan. Kaikkea ei kannata ottaa vakavasti tai imaista itseeensä. Eräskin "kummitustalo"tapaus Turussa paljastui ihan elävän lihallisen olennon, eli ihmisen tekosiksi. Joku dorka oli päästänyt pari pahansisuista koiraa vapaaksi. Ei siellä metsässä mitään kummituksia ollut kun selvitin tapauksen perinjuurin. Talon raunio on joidenkin Turkulaisten mielestä edelleenkin "kummitustalo", vaikka talolla ei yöaikaankaan tapahdu mitään tavallisesta poikkeavaa enää. - allikkoon
Asiallinen ufokeskustelu tyrehtyy alkuunsa, koska typerä polarisointi ja vastakkainasettelu pilaa sen nopeasti. Miksi hemmetissä pitää asettua heti taisteluhautoihin? Miksi pitää löytää vastustaja tai hakea tukea samoin ajattelevilta? Jos et ole puolellani, oletko minua vastaan?
Onpa mitä mieltä tahansa ilmiöstä tai kuuluupa mihin leiriin vain, perustelutta teilaaminen ja ilkkuminen osoittaa vain tyhmyyttä ja/tai laiskuutta.- mielipuolta
Suurin osa kirjoituksista on kypsymätöntä "Eipäs-Juupas keskustelua" Ei juoksuhautoihin kaivautumalla ajeta mitään asiaa.
Itselleni vastakkaisista mielipiteistä ja perusteluista voin aina oppia enemmin kuin samaa mieltä olevilta selkääntaputtelijoilta.
Ei ihmisten mielipiteitä (ja samalla ihmisiä) herjaamalla saada rakentavaa keskustelua. Tähän sorrutaan molemmilla laidoilla. Pienet kärjistykset tietysti kuuluvat kirjoitteluun.
- Minä taasen
Kaikki tietokoneesi osaset ja toimintamenetelmät ovat skeptikoiden kehittelemiä: ei uskota, ennen kuin todistettavasti toimii.
Toki edessämme on vaikeita aikoja, asiat kun ovat niin monimutkaisia.
Kaikki yliluonnollinen kelpaa skeptikolle, mutta jos siihen pitää vain uskoa eikä sitä saa tutkittavaksi, asia jää jossittelun varaan. Jossittelu on kivaa, mutta jossittelemalla ei rakenneta tietokoneita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1323587- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246