Tarkoitukseni on hankkia itselle uudet kaiuttimet, jotka tulisivat sekä musiikin kuunteluun että elokuvien äänien kuunteluun. Kannattaako siis ostaa jalustakaiuttimet vai lattiakaiuttimet? budjetti on noin 300e ja sillä pitäisi saada etu- ja takakaiuttimet sekä keskikaiutin. En ole mikään erityinen hifisti mutta olisi tietysti kiva saada hyvän äänenlaadun omaavat kaiuttimet. Kannattaako esim ostaa Audio Pro Soniq 404 kaiuttimia? tai sitten Mindtechin AF-8 system järjestelmää. myydään anttilassa ja ljudiassa. ehdottakaa kaiuttimia. KIITOS!!!
Kaiuttimia hankkimassa....
11
2888
Vastaukset
- kaukaa
Kierrä kaukaa anttilat ja ljudiat ja vastaavat paikat. Sijoita se 300 euroa aluksi kahteen kaksitiejalustakaiuttimeen jotka hankit hifi-liikkeestä. Näin saat hyvän alun kunnolliseen äänenlaatuun. Hanki loput kaiuttimet hiljalleen sitä myöten kun pystyt säästämään. Keskikaiuttimen olisi hyvä olla samalainen kuin etukaittimet. Käytännössä takakaiuttimiksi riittää hiukan vaatimattomammat kaiuttimet.
- aloittelija1
Meneekö rahat siis oikeasti hukkaan jos ostan jonkun noin 300 e setin missä on 2 etu, 2 taka ja 1 keskikaiutin? Eikö siis mindtechia kannata ostaa ja miksi pitää esim ljudia kaukana? Millaisia kaiuttimia ehdotat minulle?
- ldsfj
aloittelija1 kirjoitti:
Meneekö rahat siis oikeasti hukkaan jos ostan jonkun noin 300 e setin missä on 2 etu, 2 taka ja 1 keskikaiutin? Eikö siis mindtechia kannata ostaa ja miksi pitää esim ljudia kaukana? Millaisia kaiuttimia ehdotat minulle?
ota nyt ihmeessä neuvosta vaarin ja säästä rahasi! tuo ljudian ja anttilan "kaiuttimet" on arvoltaan ehkä jotain 20-30 euron luokkaa, loppu hinta on pelkkää katetta. niiden sointibalanssi on onnetuon ja tarkkuus surkea. 300 eurolla saat kohtuulliset 2-tie etu(hylly)kaiuttimet, esimerkiksi wharfedale, chorus yms.
- Hifi
ldsfj kirjoitti:
ota nyt ihmeessä neuvosta vaarin ja säästä rahasi! tuo ljudian ja anttilan "kaiuttimet" on arvoltaan ehkä jotain 20-30 euron luokkaa, loppu hinta on pelkkää katetta. niiden sointibalanssi on onnetuon ja tarkkuus surkea. 300 eurolla saat kohtuulliset 2-tie etu(hylly)kaiuttimet, esimerkiksi wharfedale, chorus yms.
Tässä on jo edellä pariinkin kertaan varoitettu halpakaiuttimista. Niihin ei missään tapauksessa kannata työntää rahojaan. Äänenlaatu ei parane olivatpa entiset kaiuttimet kuinka surkeat tahansa. Itse olen ehtinyt vuosikymmenien aikana rakennella lukuisia erilaisa kaiuttimia ja siinä on ehtinyt oppia yhtä jos toista äänentoistosta. Mene suosiolla hifi-kauppiaan luokse ja kerro mitä haluat. Tuo 300 euroa on riittävä etukaiuttimiin joita ei ihan ensimmäiseksi tarvitse olla vaihtamassa parempiin. Hanki ne loput kaiuttimet myöhemmin.
- Santtuli
osoitteeseen www.thomann.fi Sieltä saa edullisia kaiuttimia ym. ja postikulut on noin 17e vaikka tilaisit mitä ja kuinka paljon. Ei kyl sieltäkään saa 300e kunnon tavaraa...
- Hifisti81
Noita Ljudian tai anttilan sarjoja ei tosiaan kannata harkitakaan jos äänenlaadulla on merkitystä.
HYVIÄ jalustakaiuttimia n.300e parilta maksavassa hintaluokassa ovat esimerkiksi:
Magnat Quantum 503
Tannoy Mercury F2
Wharfedale Diamond 9.2
Chorus Compact 662
Dali Concept 2
B&W DM601 S3- Hifi
Käy huviksesi jossakin hifi-liikkeessä kuuntelemassa mitä hyvä äänentoisto on. Sen jälkeen ymmärrät paremmin miksi markettikaiuttimia ei pahemmin suositella. Jos et kuule merkittävää eroa, niin sitten voit hankkia ihan mitä tahansa.
- Nimetön
Nyt olen päättänyt että tilaan Aw-6i rakennussarjan ja teen 5 sellaista. budjetti ei oikein hyväksy 300 pari valmiita kaiuttimia..
- Hifisti81
Nimetön kirjoitti:
Nyt olen päättänyt että tilaan Aw-6i rakennussarjan ja teen 5 sellaista. budjetti ei oikein hyväksy 300 pari valmiita kaiuttimia..
Järkivalintaan päädyit. AW-6i ovat varsin laadukkaat toistimet. Chorus Compact 662 rakennussarjaversiona.
- mieltä
Hifisti81 kirjoitti:
Järkivalintaan päädyit. AW-6i ovat varsin laadukkaat toistimet. Chorus Compact 662 rakennussarjaversiona.
Onneksi olkoon hyvästä valinnasta:)
Muista panostaa kotelon saumojen tiiviyteen ja kotelon jäykkyyteen, sekä vaimentamiseen.
Mulla olis ylim. valmiit kopat Hifi-talon 50/3 rakennus-sarjaan pyydän niistä 40€ ja niissä on jo terminaalit kiinni, ei mene valmiina paljoa yli sun budjetin ja saa kyllä rehoilleen vastinetta. Käy katsomassa hifitalo.fi, Sieltä lisää tietoa.
[email protected]
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432786Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061614Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 581351
- 941253
- 471129
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121128