3-4kk Espanjassa

Liitu-Iita

Harkitsen talven viettoa Espanjassa. Onko joillakin kokemuksia miten pärjäilee yksin asuessa? Haluan kokeilla onko ilmastolla vaikutusta niveloireisiin.
Minkä kautta olette varanneet huoneiston, hotelli vai yksityis henkilön kautta.
Kiitos vihjeistä.

9

989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pärjäilijä

Mitenkäs se yksin tai kaksin pärjäilyyn vaikuttaa?
      Niveliin sun muuhun vaikuttanee suuresti se alue johon Espanjassa olet menossa.
      Mantereella ovat yöt etelässäkin melkein kylmiä.
      Mene Kanarialle!
      Asunnon laatu vaikuttaa myös.

Meillä rannan kosteus ja ilmeinen suolaisuus vaikuttaa hyvin myönteisesti minun nenänäoireisiini ja vaimon allergiaan.
      Nivelistä en tiedä.

Asunnon kysyjille olen suositellut matkustamista paikan päälle ja pitempiaikaisen asunnon valintaa siellä.
      Enemmän vaihtoehtoja ja halvempia.

• Mitä teet päivät pitkät??

Miten aika kuluu? Puhutko espanjaa? Aiotko liittyä,johonkin kerhoon esim. liikunta harrastus ym.Minä luulisin,että en välttämättä keksisi riittävän hauskaa puuhaa,vaan odottelisin kotiin pääsyä! Miten muut viettävät 3kk,ulkomailla?

• pärjäilijä
        Mitä teet päivät pitkät?? kirjoitti:

Miten aika kuluu? Puhutko espanjaa? Aiotko liittyä,johonkin kerhoon esim. liikunta harrastus ym.Minä luulisin,että en välttämättä keksisi riittävän hauskaa puuhaa,vaan odottelisin kotiin pääsyä! Miten muut viettävät 3kk,ulkomailla?

Tavallista elämää.
        Puhun hieman. Vaimo puhuu paremmin.
        Hoidan ruokaostokset. Teen ruuat. Aamulenkillä kalasatamaan hankin tarvittaessa/jos saan ilmaiset sardiinit. Joskus miekkakalan pään poskilihoineen.
        Patikoidaan. Luumuillaan kaupungilla (asuntomme keskellä sitä, rannassa).
        Seurustellaan muutaman tuttavan kanssa. Lueskellaan. Seurataan muutamia TV-ohjelmia.
        Käyn nettikahvilassa.

Huushollissa on aina jotain kohennettavaa. Olen kyllä hiton laiska.
        Nyt lokakuussa olen päättänyt käsitellä toisen makuuhuoneen. Vanhat maalit pois, tasoite hionta, maalaus. Katolle sama homma. Jalkalistat irti maalaus. Komeroiden kunnostus.
        Puuikkunat pitäisi vaihtaa Al-pokisiin ( en viitsi ) ym. ym. Hiki tuli jo ajatellessakin.

Kaikkinensa aika "valuu käsistä".
        Helppo elämä ja kaiken helppo saatavuus johtaa suunnittelemattomuuteen. Hups, sitruuna unohtui. Käynpä hakemassa ( alle 100m ).
        Ei viitsi tehdä edes ostoslistaa, paitsi rautakauppaan.
        Ensimmäinen kuukausi menee ilman mitään aikaansaannosta.

Muija kasaa välillä palapelejä ja kutoo puikoilla jotain.
        Kaikki on vaan arkista "tussurointia".
        Marraskuun lopulla tulee hölmön haikea olo poislähtöä' suunnitellessa. Pari kertaa olemme olleet sydäntalven yli mutta eristämätön asunto rannassa vaatii lämmitystä ja meillä se on kaasulämmitin.
        Ennen kaikkea, kylppäri on huushollin kylmin paikka. Ei kiva!

Teemme päivän käyntejä ympäristön kaupungeissa.
        Mihin nyt kätevästi bussilla pääsee.
        Jos jompi kumpi penska tulee kaverinsa kanssa saatamme tehdä vuokra-autolla muutaman päivän retken esim. Toledoon, Granadaan, Rondaan. Sevilla ja Gibraltar kauimmaisina.

Vaikea täällä Suomessa oloakaan olisi ryhtyä johdonmukaisesti erittelemään.
        Samanlaista elämää eri ympäristössä.

Ps. Aionko liittyä!?
        Asunto on ollut meillä 20-vuotta eikä ole tullut liityttyä.
        Emme seurustele paikallisen suomalaisklubin kanssa sen puitteissa. Muutaman henkilön kanssa kylläkin.

• pärjäilijä
        Mitä teet päivät pitkät?? kirjoitti:

Harrastuksista:
        Joku kalastelee rannalta/laiturilta, toinen golfaa, moni opiskelee kieltä, monet ovat paikallisen Suomi-klubin toiminnassa mukana.
        Jotkut tekevät pikkubisnestä, joku kännää itsensä hengiltä.
        Vaihtoehtoja on.

• Espanjan lämpöisin alue talvella on Almerian ja Alicanten väli. Jollet puhu espanjaa, hakeudu alueelle, jossa on englantilaisia tai suomalaisia. Torreviejassa on suomalaiskeskitys, mutta siellä on myös itämafia pahimmillaan. Etelässä Mojacarissa on lähes puhdas englantilaiskeskitys. Välille on tullut monta englantilaisten talvikylää.

Itse omistan mökkipahan siellä, mutta apartamentoksia saa melko halvalla hotellien kautta.

Yksinpärjäämisestä en tiedä, mutta nyt jo pärjäisin yksiksenikin, kun olen "ajanut itseni sisään" kylään ja sen tapoihin.

Nettikin kertoo paljon eri kaupungeista ja kylistä (kielitaito?)

• toola

...mutta haluaisin mukaan! hyvää matkaa!

• kuluu mukavasti

vaikka asuntoautossa,mölkynpelluussa fuengirolan ja Malakan seutuvilla,siellä on espanian opiskelua,joulunaikana joulunviettoa,kuin Suomessakin.

• Sens-Ori

Suosittelen Canarian saaria. Sää on ystävällisempää kuin Peninsulassa.
      Elinkustanuksetkin "pikuliitte" edullisemmat, vaikka outseason-hinnat mantereella ovatkin edullisia talvella.
      Kokeille seuramatkaa ensin ja vertaile.
      Kerrohan kokemuksistasi sitten.

• Eteläpäät lämpimämpiä kuin pohjoisrannat. Vuorelle nousu viilentää myös. Esim Teneriffalla Orotava on n 5 astetta kylmempi kuin Pto de la Cruz. Taloissa ei yleensä ole lämmitystä joten riittävästi villavaatetta illaksi mukaan. Lattiat ovat kylmät kivilattiat.

Uni on syvää viileässä makuuhuoneessa vällyjen alla. Päivisin kuin suomalainen kesä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe