minnepäin meksikoa?

Ihan itekseen

Ollaan kaverin kanssa lähdössä joulukuussa meksikoon ja nyt kiinostaisi tietää minnepäin kannattaa mennä? Lennetään eka Mexico cityyn ja siellä olis tarkotus olla pari päivää, mutta muuten ei olla vielä suunniteltu, että minne mennään. Haluttaisiin ehkä käydä jossakin rantapaikkassa, mutta ei kuitenkaan missään "turistiryssä". Ehdotuksia? Kannattaako varata etukäteen majapaikkoja? Aikaa meillä on vajaa 3 viikkoa ja lento Suomeen lähtee kans Mexico citystä.

9

1985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mellit

      Meksiko on seitsemän kertaa Suomen kokoinen maa. Näin ollen tekemistä ja näkemistä on varmasti joka lähtöön. Suosittelisin, että ottaisitte kuitenkin jo etukäteen selvää, että missä oikein haluaisitte käydä. Muuten voi tuonkokoisessa maassa liikkuminen yllättää ensinnäkin välimatkojen pituuksien osalta ja toisekseen kustannusten osalta. Bussilla kulkeminen liet edullista, mutta kaupunkien väliset lennot voivat olla kalliitakin. Ja joillekin alueillehan ei Ulkoministeriö suosittele matkustelua ollenkaan; esim. Usa:n ja Meksikon välinen rajaseutu oli jokin aika sitten sellainen. Joten eipä muuta kuin Formin.fi -sivuille niitä asioita tutkimaan ja kirjakauppaan hakemaan opasta Meksikosta. Ja tietysti netistä löytyy tietoa eri paikoista. Lisäksi teidän on syytä huomioida, että isompien turistikohteiden ulkopuolella EI pärjää englannilla, vaan espanjaa olisi osattava.

      • meksikossa ollut

        hei,

        itse teimme reissun meksikoon muutama vuosi sitten kesäkuussa, lensimme meksico cityyn ja matkailimme reilut kolme viikkoa. käytimme lähinnä kakkosluokan busseja ja kiersimme pieniä kyliä, joissa olimme tosiaan ainoat vaaleaihoiset. lähdimme ensin itärannikolle mm. jalapan ja veracruzin kautta, josta jatkoimme sierra madren yli länsirannalle oaxacaan, puerto angeligoon, puerto escondidoon ja lopuksi acapulcoon. itärannalla tuli jo tosiaan ikävä englannin kieltä osaavia, kun oma espanjamme ei ollut kovinkaan hyvä. lisäksi koko ajan olimme silmätikkuina, kun kukaan ei ollut aiemmin nähnyt vaaleaihoista, ja seuraamme tunki koko ajan paikallisia miehiä "opastamaan" kaupungissa. kannattaa olla ystävällinen, muttei liian. länsirannan rantakohteet olivat aivan mahtavia! joulukuussa lämpötila vuorilla ja öisin on aika kylmä, joten kannattaa varautua. Suosittelisin ehkä jättämään tuon itärannan pois, keskittämään matkan mexico citystä etelään ja lännen rannoille. jos oman auton vuokraus onnistuu, suosittelen sitä, pääsee kohteisiin helpommalla. Ostakaa lonely planet, siitä selviää halvat majoitukset ja vierailemisen arvoiset paikat.


      • nyt meksikossa
        meksikossa ollut kirjoitti:

        hei,

        itse teimme reissun meksikoon muutama vuosi sitten kesäkuussa, lensimme meksico cityyn ja matkailimme reilut kolme viikkoa. käytimme lähinnä kakkosluokan busseja ja kiersimme pieniä kyliä, joissa olimme tosiaan ainoat vaaleaihoiset. lähdimme ensin itärannikolle mm. jalapan ja veracruzin kautta, josta jatkoimme sierra madren yli länsirannalle oaxacaan, puerto angeligoon, puerto escondidoon ja lopuksi acapulcoon. itärannalla tuli jo tosiaan ikävä englannin kieltä osaavia, kun oma espanjamme ei ollut kovinkaan hyvä. lisäksi koko ajan olimme silmätikkuina, kun kukaan ei ollut aiemmin nähnyt vaaleaihoista, ja seuraamme tunki koko ajan paikallisia miehiä "opastamaan" kaupungissa. kannattaa olla ystävällinen, muttei liian. länsirannan rantakohteet olivat aivan mahtavia! joulukuussa lämpötila vuorilla ja öisin on aika kylmä, joten kannattaa varautua. Suosittelisin ehkä jättämään tuon itärannan pois, keskittämään matkan mexico citystä etelään ja lännen rannoille. jos oman auton vuokraus onnistuu, suosittelen sitä, pääsee kohteisiin helpommalla. Ostakaa lonely planet, siitä selviää halvat majoitukset ja vierailemisen arvoiset paikat.

        Suosittelen kylla aina parhaimman mahdollisimman bussin ottamista, koska hintaerot eivat ole meille suomalaisille mitaan!!! Bussilla matkustaminen on siis todella edullista, joten etenkin pitkilla matkoilla kannattaa myos panostaa bussin laatuun!
        Ja mielestani itarannikossakaan ei ole mitaan vikaa, joten suosittelen lampimasti!
        Vaaleaihoset ja -hiuksiset tosiaan huomataan, mutta itse ei kannata kiinnittaa asiaan juurikaan huomiota.


      • meksikossa
        nyt meksikossa kirjoitti:

        Suosittelen kylla aina parhaimman mahdollisimman bussin ottamista, koska hintaerot eivat ole meille suomalaisille mitaan!!! Bussilla matkustaminen on siis todella edullista, joten etenkin pitkilla matkoilla kannattaa myos panostaa bussin laatuun!
        Ja mielestani itarannikossakaan ei ole mitaan vikaa, joten suosittelen lampimasti!
        Vaaleaihoset ja -hiuksiset tosiaan huomataan, mutta itse ei kannata kiinnittaa asiaan juurikaan huomiota.

        missapain meksikoa olet?


    • minä vaa

      niin ja vielä siitä että majapaikkaa ei kannata varata etukäteen, vapaita guest houseja löytyy aina paikan päältä, paljon käytännöllisempää, enkä tiedä ovatko edes nuo majapaikan pitäjät tottuneet etukäteen varaamisiin, itse ainakin menimme vain ovelle (lonelyplanetin kartan mukaan)kolkuttamaan, ja aina saimme sänkypaikan.

    • chaparrita

      Omat suosikkini Zacatecas, Guanajuato, Guadalajara ja Jaliscon rannat(Barra de Navidad, Tenacatita, Careyes ja Puerto Vallartan kautta takaisin).
      Oaxacan kaupunki ja rannat ovat myos kivija ja hopeakaupunki Taxco.
      Vaihtoehtoja on paljon, kannattaa etsia matkailusivustoilta lisaa tietoa.
      Joulu ja uusivuosi on yleensa rannoilla hotelleissa kiireista aikaa...

      • chaparrita

        Unohtui entinen "kotikaupunki" Colima joka on matkan varrella Guadalajarasta rannoille.


    • kuitenkin

      Jukatanin alueella, ja katsomassa Mayojen rakennelmat, sekä vaikka uimassa Tulumin hiekoilla, y.m. vaikka ei pidä turistipaikoista, kuten en minäkään. Sisämaassakin on paljon näkemisen/kokemisen arvoista. Pari kertaa siellä olen kierrellyt ja tykkään.

    • meksiko citystä on suht lyhyt matka acapulcoon!hieno bilemesta ja rannat ihan jees hostelli k3 on hyvä ja ihmiset ystävällisiä.hinta yöltä 175pesoa eli jotai 15euroa.siitä sitten puerto escenditoon,se on pieni ja rento surffareiden suosima paikka.välttäkää oxacakaa.tylsä mesta,en tykänny!hyvää matkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe