Olen pienellä sairauseläkkeellä,
täytyis käydä asiantuntevalla
lääkärillä ja hammaslääkärillä.
Ei ole aikoja,kehoittavat menemään
yksityiselle,siellä nämä samat
terveyskeskuslääkärit harjoittavat
omaa vastaanottoa.
kehoitetaan menemään
14
1088
Vastaukset
- sateenkaari
...olen ollut terv.keskuksen hammashoitolaan jonossa kohta kaksi vuotta, että se siitä hoitotakuusta!
- jämäkkä ja valita
Meillä pelaa kaikki. Pari kuukautta sitten minulla oli tuskainen ientulehdus. Kävelin terveyskeskukseen ja siellä ystävällinen hoitaja sanoi, että kestätkö tunnin. Niin olin tunnin päästä tuolissa ja kohta antibioottikuuri kädessä, hammaslääkäri tuputti vielä jotain turruttavaa, että apteekissa käyntikin onnistui.
Lapsenlapseni nuhakuume nousi sellaisiin lukemiin, että ilmoitin lähteväni terveyskeskukseen. Suoraan sisälle ja keuhkoputken tulehdushan se oli. Lääkäri sanoi, että hän katsoo onko fysioterapeutilla hieman aikaa, että saadaan sitä limaa keuhkoista pois.
Järjesti 15 minuuttia ja teki jotain liikkeitä, jolloin limaa poistu ainakin kahvikupillinen ja lapsi oli kuin toinen ihminen.
Olen onnellinen, että saan asua pienessä kunnassa ja täällä todella vielä huolehditaan toisista, esimerkiksi kukaan ei varmaan pane auton ovia lukkoon.- leila-mlä
asua sellaisessa pikkukunnassa. Aivan täytyi kahdesti tekstisi lukea, ja mietiskelin, että missähän mahtaa tälläinen "lintukoto "olla.
Olen mitättömällä työttömyyseläkkeellä ja keväällä totesin etten päivälläkään näe liikennemerkkejä enkä auton mittareita. Olimme olleet hieman pitempään lomalla.
Sain lähetteen (yksityislääkäriltä)läheiseen keskussairaalaan jossa aikaisimmaksi leikkausajankohdakai tarjottiin MAHDOLLISESTI lokakuuta.
Yksityispotilaaksi ei päässyt vaikka olisin halunnut nopeuttaa prosessia.
Onneksi mahdollisuus löytyi 120km:n päästä.
Valittelivat 3:n viikokon viivettä ensimmäisen silmän kanssa. Toisen leikkaus kaksi viikkoa myöhemmin.
Todella harmi ettei läheisessä keskussairaalassa ollut mahdollisuutta nopeampaan yksityispotilaskäsittelyyn.
Nyt asia ja näkö on kunnossa. Muuten koko kesä olisi ollut pilalla.
Erinomainen asia että tämä yksityinen reitti on edes jossain käytettävissä!- Catleija
Minulla on sellainen käsitys, että nykyään yksityispotilaana ei voi ohitella jonossa muita. Ennen tämä kyllä kävi päinsä.
Eri sairaaloissa jonojen pituudet vaihtelevat. Catleija kirjoitti:
Minulla on sellainen käsitys, että nykyään yksityispotilaana ei voi ohitella jonossa muita. Ennen tämä kyllä kävi päinsä.
Eri sairaaloissa jonojen pituudet vaihtelevat.Tällä käyttämälläni yksityisklinikalla valittelivat tuota 3:n viikon viivettä.
Toisen silmän leikkausta 2:n viikon kuluttua ehdotti leikkelijä itse.
Kuten mainitsin, olisi "kunnallinen polku" ollut harmillisen hidas, 6 kuukautta. Ehkä tarkoituksena pelkästään hoitotakuun puitteissa saada merkintä papereihin?
Tuskin minä tässä tapauksessa ketään ohittelinkaan.
Toisaalta, KELAn kompensation jälkeen osuudeksini jäi noin 2460E lääkärikäyntien omavastuut noin 120E matkat
.
Onneksi vielä voi itse hieman vaikuttaa näihin aikatauluihin!- Catleija
laiska-lasse kirjoitti:
Tällä käyttämälläni yksityisklinikalla valittelivat tuota 3:n viikon viivettä.
Toisen silmän leikkausta 2:n viikon kuluttua ehdotti leikkelijä itse.
Kuten mainitsin, olisi "kunnallinen polku" ollut harmillisen hidas, 6 kuukautta. Ehkä tarkoituksena pelkästään hoitotakuun puitteissa saada merkintä papereihin?
Tuskin minä tässä tapauksessa ketään ohittelinkaan.
Toisaalta, KELAn kompensation jälkeen osuudeksini jäi noin 2460E lääkärikäyntien omavastuut noin 120E matkat
.
Onneksi vielä voi itse hieman vaikuttaa näihin aikatauluihin!Tuo jonotus tosiaan koskee vain julkisen puolen sair.hoitoa, jossa yksityispotilaat ja muut ovat jonotuksen suhteen samassa asemassa.
Ennen vanhaan saattoi jonon ohittaa. - Iltamyöhä
Jo kaksi vuotta sitten minulle todettiin kasvavan harmaakaihi molempiin silmiin. Toinen kuitenkin kasvoi huomattavasti nopeammin ja kahtena kesänä jo vahvistettiin linssejä. Nyt tämän vuoden huuhtikuussa kävin silmälääkärillä, joka laittoi leikkauslähetteen Kys:iin.
Kesäkuussa rupesin soittelemaan Kysiin mahdollisesta jonosta koska olin lähdössä reissuun. Ei olisi kiva, jos reissun vuoksi siirtyisi jonossa kauemmaksi. Kysyivät puhelimessa voisinko tulla peruutuspaikalle, jos sellainen aukeaisi. Kerroin, että se käy, muuten arvioitu keikkaus kohdallani olisi lokakuu. Seuraavana aamuna soittivat, sopisiko tulla huomenna leikkaukseen ja mullehan kävi. Jälkitarkastuksenkin kerkesin käydä ennen reissuun lähtöä. Kaksi kuukautta meni siis minulla siinä jonossa. Soitelkaa ja kyselkää.
- Köyhyyseläkeläinen
Rahalla pääsee välittömästi leikkauksiin ja voi pitää hyvät hampaansa tai teettää implantit viivyttelemättä.
- saa!!
Kaihileikkausta jouduin odottamaan 3-viikkoa.
Säästääkseni 1000E hammassillassa täytyi se teettää Tallinassa.
Välttyäkseni KELAn lääkekorvauksen omavastuilta täytyy mieidän hakea ilmaiset reseptilääkkeet Espanjasta.
Joten ei se nyt niin nopeaa ja kivutonta ole.
Käyttää rahaa enemmän, vähemmän tai ei ollenkaan! - ilmaiset lääkkeet
saa!! kirjoitti:
Kaihileikkausta jouduin odottamaan 3-viikkoa.
Säästääkseni 1000E hammassillassa täytyi se teettää Tallinassa.
Välttyäkseni KELAn lääkekorvauksen omavastuilta täytyy mieidän hakea ilmaiset reseptilääkkeet Espanjasta.
Joten ei se nyt niin nopeaa ja kivutonta ole.
Käyttää rahaa enemmän, vähemmän tai ei ollenkaan!Espanjasta?
Entä tuliko hammassilta hyvä?Oliko Virolainen hammaslääkäri?
Onko muuten kukaan teettänyt silmälaseja Tallinnassa? - saa!!
ilmaiset lääkkeet kirjoitti:
Espanjasta?
Entä tuliko hammassilta hyvä?Oliko Virolainen hammaslääkäri?
Onko muuten kukaan teettänyt silmälaseja Tallinnassa?Suussani on kaksi identtistä "peilikuvasiltaa".
2001 tehty Suomessa ja 2002 tehty Tallinnassa.
En ole huomannut mitään eroa.
Tallinnan hampurin vastaanotto vanhan kaupungin sataman puoleisessa päässä. Asialliset laitteet, hampuri puhui suomea ja oli täydentänyt opintojaan Suomessa.
Ilmeisesti Tartosta saisi halvemmalla.
Silta valmis kahdella käynnillä, viikko väliä.
Leukaperät kyllä kipeät sen jälkeen.
Espanjan reseptilääkkeet. Itse olen työttömyyseläkkeellä, 62v. Vaimo sairaseläkkeellä 58v.
KELAlta EU-kortti ja varmuuden vuoksi espanjankielinen todistus eläkeläisyydestä. Niillä on valmiina.
Espanjassa heidän tunteman kauppanimen tunnistaminen apteekissa.
Terveyskeskukseen, ko. keskuksen korttin kirjoitus, voimassa 0,5 vuotta. Huom! Tarvitaan passi!
Lekurille aika. Kirjoittaa reseptit kolmelle lääkkeelle/hlö ja kuukaudeksi.
Rahaa ei tarvitse käyttää missään vaiheessa.
Itse olen hakenut kolmasti peräkkäin joten 3 - 4 Espanjan käyntiä / vuosi riittää.
Kävisimme muutenkin.
Jos kävisimme harvemmin niin ottaisin useammalle kuukaudelle / vierailu.
Suomen reseptejä olemme kuskanneet mukana mutta emme ole tarvinneet. Vaadittaessa pitäisi kai esittää Suomeen palatessa?
Silmälasit Tallinssa.
Kahdet lasit olen hakenut mutta nykyään hyöty on marginaalinen.
Ilmainen tarkastusresepti täältä.
Reseptin skannaaminen tai lähetys faxilla kolmelle optikolle Tallinnassa. Soitto perään varmistukseksi. Tarjoukset. Ajankohdan sopiminen.
Sovin lauantaiksi. Heti yhdeksältä optikolle. Lasit silmillä iltapäivällä klo 14.00.
Tämä on ollut minun tapani. Tietysti fiksumpiakin menetelmiä löytyy! - seikkaperäisestä vastauksesta
saa!! kirjoitti:
Suussani on kaksi identtistä "peilikuvasiltaa".
2001 tehty Suomessa ja 2002 tehty Tallinnassa.
En ole huomannut mitään eroa.
Tallinnan hampurin vastaanotto vanhan kaupungin sataman puoleisessa päässä. Asialliset laitteet, hampuri puhui suomea ja oli täydentänyt opintojaan Suomessa.
Ilmeisesti Tartosta saisi halvemmalla.
Silta valmis kahdella käynnillä, viikko väliä.
Leukaperät kyllä kipeät sen jälkeen.
Espanjan reseptilääkkeet. Itse olen työttömyyseläkkeellä, 62v. Vaimo sairaseläkkeellä 58v.
KELAlta EU-kortti ja varmuuden vuoksi espanjankielinen todistus eläkeläisyydestä. Niillä on valmiina.
Espanjassa heidän tunteman kauppanimen tunnistaminen apteekissa.
Terveyskeskukseen, ko. keskuksen korttin kirjoitus, voimassa 0,5 vuotta. Huom! Tarvitaan passi!
Lekurille aika. Kirjoittaa reseptit kolmelle lääkkeelle/hlö ja kuukaudeksi.
Rahaa ei tarvitse käyttää missään vaiheessa.
Itse olen hakenut kolmasti peräkkäin joten 3 - 4 Espanjan käyntiä / vuosi riittää.
Kävisimme muutenkin.
Jos kävisimme harvemmin niin ottaisin useammalle kuukaudelle / vierailu.
Suomen reseptejä olemme kuskanneet mukana mutta emme ole tarvinneet. Vaadittaessa pitäisi kai esittää Suomeen palatessa?
Silmälasit Tallinssa.
Kahdet lasit olen hakenut mutta nykyään hyöty on marginaalinen.
Ilmainen tarkastusresepti täältä.
Reseptin skannaaminen tai lähetys faxilla kolmelle optikolle Tallinnassa. Soitto perään varmistukseksi. Tarjoukset. Ajankohdan sopiminen.
Sovin lauantaiksi. Heti yhdeksältä optikolle. Lasit silmillä iltapäivällä klo 14.00.
Tämä on ollut minun tapani. Tietysti fiksumpiakin menetelmiä löytyy!Jos olisi printteri printtaisin sen ulos.
Oletko muuten kuullut, että jos on Espanjassa yli puoli vuotta kirjoilla,ei tarvitse maksaa kumpaankaan maahan veroja.Tämä on joku vanha sopimus maiden välillä, voi kuulemma tarkastaa verovirastosta.
Kuulin eräältä tuttavalta, joka asuu Teneriffalla talvet.
Ps saman ikäinen pariskunta ollaan, mutta minä eläkkeellä ja 62 v,mies 58 ja vielä työelämässä.Ei voida näin ollen vielä aikoihin sitä puolen vuoden "keikkaa" ajatella. seikkaperäisestä vastauksesta kirjoitti:
Jos olisi printteri printtaisin sen ulos.
Oletko muuten kuullut, että jos on Espanjassa yli puoli vuotta kirjoilla,ei tarvitse maksaa kumpaankaan maahan veroja.Tämä on joku vanha sopimus maiden välillä, voi kuulemma tarkastaa verovirastosta.
Kuulin eräältä tuttavalta, joka asuu Teneriffalla talvet.
Ps saman ikäinen pariskunta ollaan, mutta minä eläkkeellä ja 62 v,mies 58 ja vielä työelämässä.Ei voida näin ollen vielä aikoihin sitä puolen vuoden "keikkaa" ajatella.eläkeläiset selviävät veroitta(?) Viime talvena tuli asiaan joku muutos. Menikö yksityiset verolle, kun julkisen hallinnon eläkeläisten verot alenivat. En ole ottanut selvää.
Suomen KELA-kortti vaihtuu Espanjalaiseen jos ottaa "residenssin". Ajokortti pitää kirjata Espanjaan, eikä sitä enää sen jälkeen saa Suomesta. Ellei kirjaa, pitää ajaa kortti uudestaan Espanjassa jos esim. voro vie.
Monta pikkuseikkaa, joita ei heti uskoisikaan olevan. Lääkkeet saa ilmaiseksi Espanjassa jos olet siellä _alle_ puoli vuotta (182 päivää) kalenterivuodessa. Suomeenkaan ei tarvitse heti tulla vaan voi vaikkapa matkailla. (ota selvää matkavakuutuksesi kattavuudesta (3 kk?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159