kiinalaiset mönkkärit

kyka90

Onko kenelläkään kokemusta kiinalaisista mönkijöistä? Esim.Bashan 200 kuutioista myydään 1250€. Kuvassa näyttää hyvältä ja myyjäkin väittää, että on hyvä peli. Ei ainakaan ole hinnalla pilattu.

24

29950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stt

      Halvat mopot ja mönkijät vaarallisia
      31.7.2006 8:54
      Kuluttajavirasto varoittaa halpojen minimopojen ja
      -mönkijöiden turvallisuusriskeistä.
      Kuluttajavirastoon on tullut alkukesän aikana useita ilmoituksia mopoista ja mönkijöistä, joita voi Suomessakin ostaa postimyynnistä ja internetistä jopa parilla sadalla eurolla.
      Kuluttajaviraston mukaan useissa eri maissa tehdyissä tutkimuksissa minimopoissa ja -mönkijöissä on havaittu vakavia turvallisuuspuutteita muun muassa kestävyydessä, jarrujen toiminnassa ja osien suojauksessa. Lisäksi huonojen rakenneratkaisujen takia kuljettaja joutuu hengittämään polttoainehöyryjä ja polttoaineletkut vuotavat ja aiheuttavat palovaaran.
      Minimopoja hankitaan edullisuutensa ja pienen kokonsa takia usein erityisesti lapsille. Kuluttajavirasto muistuttaa, että menopelit saattavat vaikuttaa harmittomilta, mutta turvallisuusvaatimukset täyttäväkään minimopo ei ole lasten lelu. Minimopoja ei ole yleensä tarkoitettu tieliikennekäyttöön.

      STT

      • Tosimies™

        Voisit vastata siihen mitä kysytään.
        Kukaan ei ole kysynyt minimopoista, eikä minimönkijöistä mitään.


    • tiedä,

      mutta ostin swhizz runner 200:sen tuohon hintaan ja ei ole muutakuin hyvää sanottavaa. Uutena vaan muistaa tarkastaa ja kiristää ruuvit ja sähköliitokset, niin saa mainion pelin.
      Akun tuohon jouduin vaihtaan, mutta muuten on saanut vain kovaa kättä ja on vielä kova kulkuinenkin!

      • kyka90

        Paljonko oot ajellu sillä, ja onko se ollu huvi vai työajoa Mun mönkijä tulisi sekä huviin, että työhön, mutta käyttö on niin vähäistä, ettei viitsi montaa tonnia uhrata. Toi Bashanin hinta kuulosti sopivalta ja kai siinä on voimaakin kun on 200cc.


      • huvia vaan.
        kyka90 kirjoitti:

        Paljonko oot ajellu sillä, ja onko se ollu huvi vai työajoa Mun mönkijä tulisi sekä huviin, että työhön, mutta käyttö on niin vähäistä, ettei viitsi montaa tonnia uhrata. Toi Bashanin hinta kuulosti sopivalta ja kai siinä on voimaakin kun on 200cc.

        Minulla on se ollut vasta reilun kuukauden, mutta ajanut olen melkein joka päivä vähäsen.
        Ainut moite noissa on juuri se suomalainen työjälki,eli huolimaton kasaus, jonka takia kaikki kannattaa käydä läpi. Itselläni oli takapyörätkin väärinpäin.
        Meikäläisen painolle (110kg) tahtoo vaan noi iskarit olla liian pehmeät, mutta tarkoitus olisi ne vaihtaakin parempiin.


      • nogame
        huvia vaan. kirjoitti:

        Minulla on se ollut vasta reilun kuukauden, mutta ajanut olen melkein joka päivä vähäsen.
        Ainut moite noissa on juuri se suomalainen työjälki,eli huolimaton kasaus, jonka takia kaikki kannattaa käydä läpi. Itselläni oli takapyörätkin väärinpäin.
        Meikäläisen painolle (110kg) tahtoo vaan noi iskarit olla liian pehmeät, mutta tarkoitus olisi ne vaihtaakin parempiin.

        mutta mistä varaosia vuoden päästä witsiin ja muihin merkkeihin!?


      • mistään
        nogame kirjoitti:

        mutta mistä varaosia vuoden päästä witsiin ja muihin merkkeihin!?

        Kertakäyttöpelejä. Myydessä voidaan kehua, että homma toimii, mutta eihän nuo vuoden päästä ketään kiinnosta. Uuden myyvät, kun vanha hajoaa.


      • Pettynyt
        mistään kirjoitti:

        Kertakäyttöpelejä. Myydessä voidaan kehua, että homma toimii, mutta eihän nuo vuoden päästä ketään kiinnosta. Uuden myyvät, kun vanha hajoaa.

        Voi kiinalaisiakin jostain kohtuullisia saada, mutta tuo yllämainittu myyjä ei välitä mitään, kun on saanut sinulle rojunsa myytyä. Muista en samaa kritiikkiä ole kuullut enkä kokenut.


      • glans sucks
        Pettynyt kirjoitti:

        Voi kiinalaisiakin jostain kohtuullisia saada, mutta tuo yllämainittu myyjä ei välitä mitään, kun on saanut sinulle rojunsa myytyä. Muista en samaa kritiikkiä ole kuullut enkä kokenut.

        Älä koskaan osta sieltä mitään niin vietät paljon onnellisemman elämän, uskokaa jo.


      • anjoko
        mistään kirjoitti:

        Kertakäyttöpelejä. Myydessä voidaan kehua, että homma toimii, mutta eihän nuo vuoden päästä ketään kiinnosta. Uuden myyvät, kun vanha hajoaa.

        itselläni ollut yli vuoden 110cc ja hyvin pelaa edelleen... Kulutus osia joutunu vaihtaan ei muuta! Tuo 110 kuutioinen riittää metsään oikein hyvin mutta jos vauhtia haluu niin isompi kannattaa ostaa ehdottomasti! Tuon huippu noin 60-80km/h ja jollain menny runko poikki... Hmm kannattaa katsoa millaisen ruhon iskee penkkiin kiinni... Tuon minun mönkijän kantavuus on 100kg ja ala kanttiin se on aika reilusti kun tavaraa ollu kyydissä jo tun edestä ja oma massa lisäksi! Ehkä sillä jolla oli runko poikki menny viikossa niin on valmiste vika rungossa ollu tai sit omaa massaa rankasti yli! :) en tietenkään tiedä tarkoin mistä merkistä on kyse mut omani on toiminut jopa paremmin kuin hyvin vuoden päivät!


    • CORPORATIONs

      Mukava peli, ja laadukas. Iskarit irtosäiliöin, Raptorin kokoinen, ja alusta pelaa uskomattoman hyvin! Nestejäähdytetty kone, jossa tosin liian pieni suutin kaasuttimessa vakiona. 135 on sopiva(98 vakio), ja tyhjäkäynti 50(vakio 40, myös neulan sokkaa kantsii kokeilla, mulla nytten keskellä. Ilmanputsariksi laitoin powerfiltterin, ja vain hienosti öljyttynä.Omaani oli hitsattu prikka pakoputken alkukäyrään, jonka ajoin "vinkulla" pois. Takapönttöön saa normaalilla 10mm terällä porattua 3 reikää ulostulosta, jolloin se virtaa vapaasti, ja tuntui riittävän parhaan kyydin saamiseksi. Gps taskussa antoi parhaaksi nopeudeksi 98km/h, tosin olen ajanut vasta n.10h, joten uskon että vielä kone tästä hiotuneena antaa parempaakin menoa.

      • viikolla

        meni jo runko poikki, nyt uskon että halavalla ei saa hyvää mutta jos tykkää ruuvata niin mainioita pelejä


      • siinä on!
        viikolla kirjoitti:

        meni jo runko poikki, nyt uskon että halavalla ei saa hyvää mutta jos tykkää ruuvata niin mainioita pelejä

        6kk. Tosin sen jälkeen kyllä pitää hitsailla saumat ite. Tämä on varmaan myös käyttäjä, ja käyttökysymys, koska tiedän tapauksen jossa myös tommosesta 660 Raptorista katkesi takahaarukka, ja myöhemmin samasta vehkeestä lenti hypyn jälkeen eturenku.
        Tiiäppä näistä, taitaa olla kaikki samaa KINKKI laatua kohta,kun ainakin tuo Loncin tekee jo alihankintana paljon osia mm. yamaha, ja suzuki merkkisiin mönkijöihin. Ja myös Polariksen, mm.työkalupakin avaimissa, ja joissain muissa rungon komponenteissa lukee, made in china...


    • mrxxx

      itsellä on tollanen kinkku 200 crossipyörä ja on ihan loisto peli, jos vaan jaksaa huoltaa ja rassata sitä. eli jos et omista(itse tai naapuris) hitsauskonetta ja vähän mielenkiintoa niin kannattaa miettiä vahän aikaa ostoa. itse sanoisin että hyvä peli

    • Mulla on linhai 260 atv ja se on pelannut tosi hyvin ei mitään sanottavaa,hyvä peli ekaks vehkeeks

      • halvalla ei hyvää saa

        Pojat saivat ekat mönkijät motor powerista 06,eli usatec 50 mini ja usatec 150 crossi.6kk jälkeen kaikki kumiosat ja puslat olivat aivan loppu ja murentuneet.50.ssä taka-akselin laakeri halkesi,mutta koneet kyllä kesti hyvin.04/07 vaihdettiin hawai 110 ja falmek forse 250 pro mönkijöihin.Ne toimi hienosti sen 5kk mitä meillä oli.Pojat kyllästy mönkijöihin ja vaihtoivat yamaha 80 crossi pyörään ja toinen monkeyhin.Halpa hinta kyllä kostautuu ennemmin tai myöhemmin.


      • kamalia vehkeitä.
        halvalla ei hyvää saa kirjoitti:

        Pojat saivat ekat mönkijät motor powerista 06,eli usatec 50 mini ja usatec 150 crossi.6kk jälkeen kaikki kumiosat ja puslat olivat aivan loppu ja murentuneet.50.ssä taka-akselin laakeri halkesi,mutta koneet kyllä kesti hyvin.04/07 vaihdettiin hawai 110 ja falmek forse 250 pro mönkijöihin.Ne toimi hienosti sen 5kk mitä meillä oli.Pojat kyllästy mönkijöihin ja vaihtoivat yamaha 80 crossi pyörään ja toinen monkeyhin.Halpa hinta kyllä kostautuu ennemmin tai myöhemmin.

        Kaikki laakerit ja puslat ja nivelet heti vaihtoon.Sähköt suojata ja akulle kunnon kotelo.Ja ei todellakaan kule 200cc pikkasen vaille satasta, eihän sillä uskaltas edes ajaa vaikka kulkiskin niin kovaa.Katteet kovaa muovia, ei anna armoa jos kaadut, poikki ja halki.Jarrusatula tippuu, suuttimet liian pienet.Näihin ei riitä että omistaa työkalut tai että työkalut pysyy kädessä, niillä on osattava tehdä ja paljon näihin...


    • TK

      Niin korjaat sitä hankintahinnan verran ellet enemminkin tulen huomaamaan että kallis kunnon mönkijä olisi tullut saman hintaiseksi ja sitten v*tuttaa kerran olen itse kiinalaista kokeillut enkä enää kiinalaisiin koske

    • Onko kellään.Olisi kiva kuulla kokemuksia Viper50cc.Olen harkinnut 300ccVaipperin hankkimista itselleni koska nassikan 50cc on toiminut moitteetta,lähinn toi 300cc kiinnostas

    • ycf

      kikkelii oikeesti ihan paska joku mönkkäri ostakaa ycf 125-150 crossi saat hullun hyvän crossin ja mulla kestäny 125 3 vuotta!!!!!!!!!!!!

    • Tiedän.

      Siis bashan ja yamahahan painii kokonaan eriluokilla, joku bashan on valmistusmaa kiina niin tietää että saa olla jakarikädessä syntynyt jos semmosen meinaa ostaa, itelllähän on kokemusta tosta 200cc jonka rakeenteelinen nopeus oli 75km/h, kiinalaiset ovat kyllä aika paskoja luokitelemaan nopeudet tai sitten on kyllä kookastaporukkaa. Painan 90kg ja kulki 95km/h GPS:ään eikä oo mitenkään räpelletty. Eli se kulkeminen on vähän valio kohtaista että toinen kulkee ja toinen ei. Yamahahan on Italialainen eli se on ainakin laadukasta tavaraa, pojallahani on kans yamaha yz 125cc krossari 2t niin kyllä se ilosesti kulkee, suutii, keulii, mutta ainahan saa kiristellä muttereita kireemälle sanoisin että on lähisen 8vuotta ollut yamaha ja todennut että halvalla ei saa hyvää.

    • HAWAI ATV

      Kuka viittis kertoa kannattaako ostaa HAWAI ATV 200cc mönkijää?
      Kestävätkö normaali ajoa vai miten. Kun itsellä ei ole kovin mönkiöistä kokemusta, mopoista enemmän.

      • JH

        Mulla on Hawai 200 cm3 ollut viisi vuotta ja paljon on korjattu runkoa ja muovikatteita, mutta painoa onkin aikuisella miehellä 100 kg ja ajo pelkkää kuopalla kaahausta. Halpa oli ja hintansa väärtti, mutta mulla onkin työkalut ja tilat itse huoltaa ja korjata. Vaihteiston pakkiratas menetti hampaan, eli pakki puuttuu, mutta eteenpäin kulkee hienosti. Tosi harva välitys, kulkee ainakin 80, enempää ei oma kantti kestä hiekkakuopalla. Suosittelen keskenkasvuisille tiheämpää välitystä ettei karkaa lapasesta. Sama kone kuin Bashan 200 joten varaosia saa halvalla ja ulkopuolista huoltoakin on tarjolla. Yhteenveto: kätevälle kaverille sopii ensimmäiseksi isommaksi mönkijäksi. Kevyellä pojalla runkokin kestää ainakin tasamaalla. isolla miehellä on nivelet ja runko sorakuopissa kovilla.


    • uusi tuttavuus

      Mistä mahtais saada Bashan atv250s korjaamokäsikirjan?Ostin kyseisen laitteen ja edellinen omistaja oli alkanut korjaamaan vaihdelaatikkoa jonkun vaihdeongelman takia.Nyt laatikko j kone on yksin kappalein ämpäreissä.Tars alkaa kasaamaan mutta taitaa mennä arpapeliksi ilman räjäytyskuvia.
      Jos jollain jotain linkkejä olis ihan kiva. [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe