On tää kummaa, vaikka kunnolla yrität tehdä pienessä ajassa hiki hatussa, niin mikään ei kelpaa. Asiakas oli valittanut, ja kaikkein eniten nyppii se, kun ei voida sanoa sitä suoraan, vaan pitää soittaa toimistoon työpaikkaohjaajalle ja hän sitä kautta mulle. Että ottaa päähän !!! Ei silti oon kyl semmonen ihminen, että teen työni kyllä hyvin, mutta näköjään löytyy myös kohteita, joissa ollaan erityisen tarkkoja, vähän liiankin kanssa !! Mutta onneks enää vko tätä duunii kestettävänä, sit koulunpenkil opiskelee toista ammattia..onnex!
valituksia, valituksia..
8
1837
Vastaukset
- valituksia
Mulle kävi edellisessä kohteessa samoin. Joku oli soittanut toimistoon, että kohteessa oli joku juttu. Sitten toimistosta soitettiin mulle, olin aivan ihmeissäni, ja olin myös itse erittäin kiinnostunut, mistä voisi olla kyse. No, mentiin sitten yhdessä esimiehen kanssa paikan päälle katsomaan, ja selvittämään asiaa. Loppujen lopuksi ilmeni, että kohteessa ei ollut mitään vialla; kaikki oli kunnolla siivottu ja siistiä oli! Esimies vain totesi, ettei mitään valittamisen aihetta ollut ja kaikki oli ok.
Minussa heräsi myös kiukun tunteita, sillä olin tehnyt työni kunnolla ja valitus tuntui loukkkaukselta. Tuollainen helposti laskee motivaatiota työhön, jos saa vain negatiivista palautetta. Olisikin hyvä, jos siivoojat edes joskus saisivat myös positiivisia kommentteja. Ikävä kyllä niitä yleensä on turha odottaa.. Jos olet tehnyt työsi hyvin, ihmiset ovat hiljaa, mutta huonosta jäljestä tulee palaute välittömästi.
Esimieheni totesi, että usein kyse voi myös olla psykologisesta asiasta. Jos vakituisen työntekijän tilalle tulee esim. nuori sijainen, alkaa asiakas katsoa kaikkea aivan toisella silmällä. Yhtäkkiä kaikki kohteessa onkin huonosti, vaikkei todellista syytä olisi. On ikävää, että useilla ihmisillä on tämänkaltainen asennevamma etenkin nuoriin. - olen todennut
Siivoustyössä harvoin saa esimieheltä tai asiakkaalta positiivista palautetta. Isoissa firmoissa systeemi on se, että valittaja valittaa joko ensin työpaikkansa yhteyshenkilölle, tämä sitten ottaa yhteyden siivousfirman pomoon tai palveluohjaajaan. Sieltä sitten ilmoitetaan siivoojalle tai pomo tulee katsomaan valituksen aihetta. Kunnalliselta alalta pomot osasivat hoitaa palautteen ja positiivista palautettakin tuli kerrottua siivoojalle pomon välityksellä. Usein syy voi olla se, että valittajat valittavat vaan huvin vuoksi, jotta saavat "siivoojan pysymään varpaillaan, eli hänen siivousjälkeään seurataan jotta tekee työn hyvin". Mutta kyllä sitä aiheestakin valitetaan, mutta miten pomo sen sitten käsittelee ja kertoo siivoojalle. Pomonkin olisi syytä kuulla myös siivoojan mielipidettä, miksi työ on tehty huonosti tms. tai onko mitoitus liian tiukka, ettei ehditty tehdä kunnolla, tai onko siivooja perillä tehtävistä, kuten työn opastus annettu.
Joten valituksen syy voi olla vaikka väärä mitoitus, mistä syystä siivousta ei ole ehditty kunnolla. Pomon pitää myös katsoa asioita siivoojankin silmin eikä vaan asiakkaan puolta pitämällä.- Tyttö vm 85
Olen tällä hetkellä muussa työssä, mutta opiskeluaikoina siivoilin osa-aikaisesti. Tänä päivänä olen takuulla ystävällinen kaikille siivoojille, tervehdin, kehun ja toivottelen hyvää päivän jatkoa.
Itse pidän työpöytäni siistinä ja mulla on laatikossa pieni miksroliina, jolla pyyhkäisen sekä tietsikan näytön että myös työpöydän koneen ympäriltä. Paprut vien keräykseen ja yritän olla mahdollisimman siisti. Niitä sottapyttyjä on ihan liikaakin.
Meillä yks mimmi valitti, kun siivoojat eivät muka koskaan pyyhi yhtä pöytää. Sanoin, että kyllä pyyhkivät joka kerta. Turhasta ei kannata valittaa. Kohta saadaan olla omissa "paskoissamme", kun jotkut nirppikset kehtaavat.
Muistan, että joskus lähdin poru kurkussa kotiin, kun valitettiin ihan turhista asioista mitkä ei kuulunut mulle, esim. tiskien laitto koneeseen.
Olkaa kiitollisia, että siivoojia on olemassa!!! - jaffat
Tyttö vm 85 kirjoitti:
Olen tällä hetkellä muussa työssä, mutta opiskeluaikoina siivoilin osa-aikaisesti. Tänä päivänä olen takuulla ystävällinen kaikille siivoojille, tervehdin, kehun ja toivottelen hyvää päivän jatkoa.
Itse pidän työpöytäni siistinä ja mulla on laatikossa pieni miksroliina, jolla pyyhkäisen sekä tietsikan näytön että myös työpöydän koneen ympäriltä. Paprut vien keräykseen ja yritän olla mahdollisimman siisti. Niitä sottapyttyjä on ihan liikaakin.
Meillä yks mimmi valitti, kun siivoojat eivät muka koskaan pyyhi yhtä pöytää. Sanoin, että kyllä pyyhkivät joka kerta. Turhasta ei kannata valittaa. Kohta saadaan olla omissa "paskoissamme", kun jotkut nirppikset kehtaavat.
Muistan, että joskus lähdin poru kurkussa kotiin, kun valitettiin ihan turhista asioista mitkä ei kuulunut mulle, esim. tiskien laitto koneeseen.
Olkaa kiitollisia, että siivoojia on olemassa!!!Kumpa sun kaltaisia olisivat muutkin jotka ovat opiskelujaan rahoittanut siivoustyöllä. Kun itse kokee mitä se on, niin toivon mukaan oppii sitä arvostamaan ja tietämään miltä tuntuu noi turhat valitukset ja juuri ne sottapytyt. Esim. toimiston naiset tahtoo pudottaa roskat lattialle roskakorin viereen. :( Se on todella ärsyttävää.
Tervehtiminen on myös tärkeää jo ihan yleisen käytöksen takia. - Työmieskö
Tyttö vm 85 kirjoitti:
Olkaa kiitollisia, että siivoojia on olemassa!!!Kyllä meillä ainakin siivooja laittaa tiskit koneeseen ja koneen päälle. Työläiset sitten itse ottavat koneesta astioita ja ruokailuvälineitä. Laitamme vaan kaikki tiskit tiskialtaaseen josta siivooja mättää ne koneeseen.
- aihe.
Työmieskö kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin siivooja laittaa tiskit koneeseen ja koneen päälle. Työläiset sitten itse ottavat koneesta astioita ja ruokailuvälineitä. Laitamme vaan kaikki tiskit tiskialtaaseen josta siivooja mättää ne koneeseen.
Olen alkanut ihmettelemään erästä sanontaa, "siisti sisätyö". Toimistotyötä se ei ainakaan tarkoita.
Tässä muutamia ihmetyksen aiheita:
Jos roska tippuu lattialle, miksi toimistotyöläinen (se tiputtaja) ei voi nostaa ja laittaa sitä roskiin? Miksi toimistotyöläinen ei voi lajitella papereita ja muita roskia niille tarkotettuihin roska-astioihin? Järkyttävät määrät paperia menee tavalliseen roskikseen! Miksi toimistotyöläinen ei voi laittaa mukia ym. ruokailuvälineitä suoraan astianpesukoneeseen (tai tiskata)? - Melina49
Työmieskö kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin siivooja laittaa tiskit koneeseen ja koneen päälle. Työläiset sitten itse ottavat koneesta astioita ja ruokailuvälineitä. Laitamme vaan kaikki tiskit tiskialtaaseen josta siivooja mättää ne koneeseen.
No miksi ei samalla vaivalla sitä kuppia saa sinne koneeseen?
Että tiskialtaaseen lojumaan?
Ja yleensä ne pienet keittiöt on muutenkin kuin pommin jäljiltä,huh. Melina49 kirjoitti:
No miksi ei samalla vaivalla sitä kuppia saa sinne koneeseen?
Että tiskialtaaseen lojumaan?
Ja yleensä ne pienet keittiöt on muutenkin kuin pommin jäljiltä,huh.Laittaako siivoja kupin tiskikoneeseen vai ei , se riippuu ihan sopimuksesta.
Itse olen huomannut saman, että aina on negatiivista palautetta. Harvoin tulee kehuja, siivoat hyvin tai huonosti.
Olen oppinutkin ajattelemaan niin, että valitusta ei tule se on itseasiassa kehu. Asiakas on tyytyväinen.
On olemassa erilaisia kohteita. Joistakin ei valiteta edes aiheesta ja joistakin napistaan joka asiasta. Ja ainakin oma esimiehenikin viimeksi sanoi: "Sieltä oli tullut valitus, mutta he ovatkin sellaisia itkupillejä.. " Positiivista se tämäkin, minua kohtaan siivoojana.
Yleensä valitusten määrä tuntuu riippuvan yhdestä tai kahdesta ihmisestä, siis aiheellisten valitusten määrä. Yleensä yksi tai kaksi ihmistä ovat niitä tarkimpia, jotka valittavat siivoojasta.
T: Jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712350En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831031Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581021- 108990
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81941- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67756- 33697
Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694