Sony/Bmg kopiosuojaus?

Hippo

Ostin Christinan "Ain´t no other man" sinkun. Onkohan siinä tuo Sonyn surullisenkuuluisa haittaohjelma mukana? Sama julkaisija on myös albumilla, joten uskaltaako sitä kuunnella tietokoneen kautta ollenkaan?

7

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hese

      En tiedä tuota varmuudella, mutta mikäli se on vuonna 2006 julkaistu siinä ei pitäisi olla tuota haittaohjelmaa. Viime vuonna julkaistuissa se saattaa olla. Suomen kaltaisissa pienissä maissa saatetaan myydä melkein mitä sontaa tahansa. Minun tietääkseni ne poistettiin myynnistä, mutta kyllähän niitä on sen jälkeen kuitenkin joissain nettimyymälöissä myyty.

      • Hippo

        Kyselin asiaa ulkomaiselta foorumilta ja Sony ei kuulemma enää käytä tuota "kopiosuojausta" vai mikä spyware se nyt olikaan? Vastaus ei ollut mitenkään Sonyn virallinen, mutta muistelen että melkoinen haloo tuosta rootkit ohjelmasta aikoinaan nousi, ja enää niitä ei kai ole uusilla CD kiekoilla. Kaipa uskallan laittaa sinkun pyörimaan koneeseen?


      • simple
        Hippo kirjoitti:

        Kyselin asiaa ulkomaiselta foorumilta ja Sony ei kuulemma enää käytä tuota "kopiosuojausta" vai mikä spyware se nyt olikaan? Vastaus ei ollut mitenkään Sonyn virallinen, mutta muistelen että melkoinen haloo tuosta rootkit ohjelmasta aikoinaan nousi, ja enää niitä ei kai ole uusilla CD kiekoilla. Kaipa uskallan laittaa sinkun pyörimaan koneeseen?

        Jos menee rikki, nii kero meille. ;> No, ei. Ehkäpä uskallat, jos joku on kerran sinulle sanonut, ettei sitä ole...


      • simple
        simple kirjoitti:

        Jos menee rikki, nii kero meille. ;> No, ei. Ehkäpä uskallat, jos joku on kerran sinulle sanonut, ettei sitä ole...

        Kuuntelitko jo tietokoneella? Uskallanko tunkea tämän pikku sinkun tuonne mustaan aukkoon? ;>


      • Hippo
        simple kirjoitti:

        Kuuntelitko jo tietokoneella? Uskallanko tunkea tämän pikku sinkun tuonne mustaan aukkoon? ;>

        Pitää pian kokeilla, mitään dramaattista tuskin tapahtuu? Ja tuskinpa noissa 2006 julkaisuissa on enää noita pahan Sonyn Spywareja.


      • simple
        Hippo kirjoitti:

        Pitää pian kokeilla, mitään dramaattista tuskin tapahtuu? Ja tuskinpa noissa 2006 julkaisuissa on enää noita pahan Sonyn Spywareja.

        Jos on, niin saavat kyllä kuulla kunniansa. Kokeilen ehkä huomenna... Tai ylihuomenna... :D


    • Tietääkseni tuota XCP- kopiosuojausta ei enää käytetä.

      Nuo ns. toisen sukupolven suojaukset ovat kaikki samanlaisia paskoja. Esimerkiksi EMI käyttää edelleenkin levyssäin suojauksia.

      Otin juuri tänään sellaisen opelin autosoittimen sisältä pois. Opel ei muuten ole ainoa auto merkki, jossa voi noin käydä.
      Nyky autoissa tuo soittimen pois otto ei ole ihan pikku juttu ( muuten ei saa levyä otettua pois). Lisäksi se pitää resetoida ennen kuin se alkaa pelaamaan.

      Suosittelen, että jättää kaupan hyllylle kaikki "kopiosuojatut cd:t". Niistä on tullut niin paljon harmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe