Mitähän tuo koiranluiden vaihto mahtaa kustantaa ihan merkkikorjaamolla?
Entäs pelkkien osien hinta? Nehän ei ole kai kovin vaikea itsekään vaihtaa... Tarviiko pyöriä suuntailla osien vaihdon jälkeen?
Koiranluiden vaihtokustannukset?
19
17084
Vastaukset
- fjord
joo siis malli on 2001 perus 1,6 bensavehje...
- focus99
Mun vm99 Focukseen vaihdettiin 90 tonnin huollon yhteydessä motonetistä ostamani koiranluut (20 euroa/kappale).
Vaihtotyön osuus laskussa oli 15 euroa.
Huollossa luut olisivat maksaneet paljon enemmän.- Yli 150 eur/h!
Taidat puhua puppua, ainakin Fordilla osat 100 eur/kpl ja työt 300 eur!
- 2.0 Ghia
Yli 150 eur/h! kirjoitti:
Taidat puhua puppua, ainakin Fordilla osat 100 eur/kpl ja työt 300 eur!
Motonetistä saa tuohon hintaan eikä ne ole vaikea itsekään vaihtaa. Merkkiliike ottaa aina vähän "merkki"-lisää. Ihmettelen miksi kaikki aina vaihtavat koiranluut kun ne rupeavat natisemaan. Sehän on vaan rasvan puutetta. Ei muuta kuin apteekista tarpeeksi pieni ruisku(ettei talvella menisi suolavesi sisään) millä saat moottoriöljyä suojakumien väliin. Maksaa noin 70 senttiä. Itselläni on toiminut yhdellä rasvauksella jo kolme vuotta eikä katsastuksessa ainakaan ole kukaan sanonut että nivelissä olisi välyksiä.
Osien valmistajat ovat huomanneet että ihmiset eivät itse enää tee mitään ja näinollen tekevät osat niin että vuoden päästä nivelet alkavat pitää ääntä rasvan puutteen takia ja sitten puhutaan kulutusosista. Kallistuksenvakaajat eivät ole mitään kulutustavaraa. - fjord
2.0 Ghia kirjoitti:
Motonetistä saa tuohon hintaan eikä ne ole vaikea itsekään vaihtaa. Merkkiliike ottaa aina vähän "merkki"-lisää. Ihmettelen miksi kaikki aina vaihtavat koiranluut kun ne rupeavat natisemaan. Sehän on vaan rasvan puutetta. Ei muuta kuin apteekista tarpeeksi pieni ruisku(ettei talvella menisi suolavesi sisään) millä saat moottoriöljyä suojakumien väliin. Maksaa noin 70 senttiä. Itselläni on toiminut yhdellä rasvauksella jo kolme vuotta eikä katsastuksessa ainakaan ole kukaan sanonut että nivelissä olisi välyksiä.
Osien valmistajat ovat huomanneet että ihmiset eivät itse enää tee mitään ja näinollen tekevät osat niin että vuoden päästä nivelet alkavat pitää ääntä rasvan puutteen takia ja sitten puhutaan kulutusosista. Kallistuksenvakaajat eivät ole mitään kulutustavaraa.Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu. - luista.
fjord kirjoitti:
Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu.Ei mokomien vehkeiden kanssa kannata kikkailla. Väljä on väljä, ei auta voiteet. Niin on muissakin hommissa.
- 2.0 Ghia
fjord kirjoitti:
Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu.Terve
Ostat apteekista samanlaisen ruiskun millä lääkärissä imetään verta. Sensijaan vaan ruiskutat moottoriöljyn sen kallistuksenvakaajan kumien sisään.. eli pukkaat sillä terävällä piikilla kumesta läpi.. sellaiseen kohtaan mistä mahdut sen tekemään. Rengas täytyy ottaa pois. Piikki täytyy vaan olla tarpeeksi pieni että sadevesi tai suolaloska ei sitten menisi ajan kanssa kumen sisään ja näinollen ruostuttaisi niveltä puhki. Itselläni on kohta 3 vuotta ja 50000 kilometriä kestänyt tuolla konstilla eikä kyseisessä nivelessä ole yhtään väljää. Olen suositellut konstia kaikille tutuillekin eikä heilläkään ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Ei kallistuksenvakaajat mitään kertakäyttötavaraa ole. - 2.0 Ghia
fjord kirjoitti:
Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu.Kyllä se suihkekin varmaan ajaa saman asian mutta se pitäisi jotenkin saada kumen sisälle. Jos venyttää sen kumen löysäksi sillä että sinne yrittää tunkea jotain väliin tai raottaa suihkuttamista varten,niin luulisi että sen jälkeen sinne pääsisi paremmin sadevesi väliin. Moottoriöljy ainakin on kestänyt siellä hyvin. Vaseliini varmasti olisi parempaa, mutta sitä ei tahdo saada millään kumen sisään.
- J..
Yli 150 eur/h! kirjoitti:
Taidat puhua puppua, ainakin Fordilla osat 100 eur/kpl ja työt 300 eur!
Ensinnäkin, Fordin korjaamoisssa töillä on kiinteä hinnoittelu, tuntivelotuskäytäntöä ei ole!
Samantekevää, kestääkö asentajalta työ 6 vai 60 minuuttia, hinta ei siitä muutu.
Koiranluut maksavat noin 60 euroa kappale, ja töitä tulee muistaakseni molempien vaihdosta noin 100 euroa.
Huollon yhteydessä vaihtotyö tehdään niinsanottuna alatyövaiheena, joka on yleensä noin puolet edullisempi, kuin päätyönä tehty vaihto.
Molempia vaihtaessa toinen koiranluu vaihdetaan myös alatyönä, ja tulee siis oikeastaan halvemmaksi vaihtaa molemmat kerralla, kun toisenkin joutuu jossain vaiheessa uusimaan.
T: Ford-Asentaja. - J...
2.0 Ghia kirjoitti:
Kyllä se suihkekin varmaan ajaa saman asian mutta se pitäisi jotenkin saada kumen sisälle. Jos venyttää sen kumen löysäksi sillä että sinne yrittää tunkea jotain väliin tai raottaa suihkuttamista varten,niin luulisi että sen jälkeen sinne pääsisi paremmin sadevesi väliin. Moottoriöljy ainakin on kestänyt siellä hyvin. Vaseliini varmasti olisi parempaa, mutta sitä ei tahdo saada millään kumen sisään.
Väljään, kolisevaan koiranluuhun, (Kallistuksenvakaajan YHDYSTANKOON, ei kallistuksenvakaajaan) ei mitkään rasvakonstit tai injektiot auta. Suurin osa näitä kuitenkin vaihdattaa väljyyden takia, ei narinan. Mielestäni nykyisten, tiiviillä suojakumilla varustettujen nivelien "kunnostus" rasvoilla sun muilla on muutenkin vähintään kyseenalaista. Ainekin itse katsoisin melko kieroon, jos autoa myydessä mulle selostettaisiin tälläisiä korjauskeinoja käytetyn.
Ja katsastusmiehen mielipiteellä auton kunnosta on mielestäni yhtä suuri painoarvo, kuin R-Kioskin myyjällä tai naapurin Pena-Eerolla. Nähty on, omakohtaisesti, sekä asiakkaiden autoissa.
T: Ford-asentaja - fjord
J.. kirjoitti:
Ensinnäkin, Fordin korjaamoisssa töillä on kiinteä hinnoittelu, tuntivelotuskäytäntöä ei ole!
Samantekevää, kestääkö asentajalta työ 6 vai 60 minuuttia, hinta ei siitä muutu.
Koiranluut maksavat noin 60 euroa kappale, ja töitä tulee muistaakseni molempien vaihdosta noin 100 euroa.
Huollon yhteydessä vaihtotyö tehdään niinsanottuna alatyövaiheena, joka on yleensä noin puolet edullisempi, kuin päätyönä tehty vaihto.
Molempia vaihtaessa toinen koiranluu vaihdetaan myös alatyönä, ja tulee siis oikeastaan halvemmaksi vaihtaa molemmat kerralla, kun toisenkin joutuu jossain vaiheessa uusimaan.
T: Ford-Asentaja.Motonetillä nuo "koiranluut" eli se yhdys/tukitanko maksaa 20 e / kpl ja ilmeisesti laadukkaampi TRW 30 e / kpl.
Eli tuo kikkare mitä tällä sivulla vaihdetaan:
http://www.teamfocus.us/swaybarendlink.htm
Fordin alkup. osat lienee tulee samoilta verstailta eri leimalla....aika hyvät on katteet mokomalla osalla. Eipä tosiaan tarvi olla mikään ruudinkeksijä että tuon saa vaihdettua, joten meikäläinenkin voi kokeilla. :) 2.0 Ghia kirjoitti:
Terve
Ostat apteekista samanlaisen ruiskun millä lääkärissä imetään verta. Sensijaan vaan ruiskutat moottoriöljyn sen kallistuksenvakaajan kumien sisään.. eli pukkaat sillä terävällä piikilla kumesta läpi.. sellaiseen kohtaan mistä mahdut sen tekemään. Rengas täytyy ottaa pois. Piikki täytyy vaan olla tarpeeksi pieni että sadevesi tai suolaloska ei sitten menisi ajan kanssa kumen sisään ja näinollen ruostuttaisi niveltä puhki. Itselläni on kohta 3 vuotta ja 50000 kilometriä kestänyt tuolla konstilla eikä kyseisessä nivelessä ole yhtään väljää. Olen suositellut konstia kaikille tutuillekin eikä heilläkään ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Ei kallistuksenvakaajat mitään kertakäyttötavaraa ole.Taidettu suvussa paljon piikillä tehdä reikiä kumien kärkeen teilläpäin...
Höpöhommaa, ja koiranluut ei narise vaan kolisevat, tietäisit asian jos ymmärtäisit niiden homman ja miten niihin voima vaikuttaa.
- luut.
Ei tarvitse suunnata luiden vaihdon takia. Ei ole sen kummemmat vaihtaa, kun renkaatkaan. Irtoaa nivelestä mutterilla kummassakin päässä. Tarvitaan lenkki tai lukkopihdit pitämään nivel paikallaan, ettei pyöri, kun avaa mutterit. Hommaan on hyvä varata tunkkki millä saa mukavasti alemman varren oikealle korkeudelle.
Motonetin vähän kalliimmat (TRW) luut ovat toimivia, ei muista hintaa mutta edulliset ovat. - tyytyväinen
Nyt on vuosi 2014 eksyin tänne lukemaan koiranluista. Minulla Ford Ka 89.
Ajettu 80 000km.
Mieskaverini eilen haki koiranluut motonetista 13e kpl noin 25cm pitkät. Vaihtoi eteen kumallekkin puolelle.Työhön meni tunti aikaa.
Kyllä täytyy sanoa että auto muuttui tukevaksi, ja natina poistui kahden vuoden jälkeen. - korjasin 98
Nyt on vuosi 2014 eksyin tänne lukemaan koiranluista. Minulla Ford Ka 98v.
Ajettu 80 000km.
Mieskaverini eilen haki koiranluut motonetista 13e kpl noin 25cm pitkät. Vaihtoi eteen kumallekkin puolelle.Työhön meni tunti aikaa.
Kyllä täytyy sanoa että auto muuttui tukevaksi, ja natina poistui kahden vuoden jälkeen.- Anonyymi
Nyt on vuosi 2024 eksyin tänne lukemaan koiranluista. Minulla Ford Ka 68.
Ajettu 80 000km.
Mieskaverini eilen haki koiranluut motonetista 13e kpl noin 25cm pitkät. Vaihtoi eteen kumallekkin puolelle.Työhön meni tunti aikaa.
Kyllä täytyy sanoa että auto muuttui tukevaksi, ja natina poistui kahden vuoden jälkeen.
- Anonyymi
Relluun merkkihuollossa vaihdettuna molemmille puolille olisi ollut 330€, osat motonetistä 40€ pari, reilun tunnin työstä siis itselle vaivanpalkkaa 290€.
- Anonyymi
Työ 15 min. per puoli. osat n.20e kpl. Loput kustannukset merkkiliike lisää.
- Anonyymi
Juu, ammattilaiselta menee tuo puolituntinen, mutta toisen kerran elämässä tekijältä menee se reilu tunti hommassa. Ammattilainen siis pitää tuntipalkkanaan 580€/tunti. Tai tietty nuo 40€ osat on hinnoiteltu merkkihuollossa satasen arvoisiksi, mutta samoista kikkareista on kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo769292Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per623368- 422758
- 272271
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto522247Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 131947
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151793- 691725
- 181659