Ystävät koolla pöydän ääressä, rapukaulurit kaulassa
Huurteinen ryyppy ja valkoviinilasi edessään.
Innokas odotus, edessä iso punainen kasa keitettyjä rapuja ja huurteinen tuikku ja sekä lasi valkoviiniä
Kukin omalla tavallaan avaa rapuherkun ja kasaa parhaat pyrstöpalat rapealle , voilla voidellulle paahtoleivälle.
Ihana oli se ensihaukkaus , rapea haukkaus, ja huurteinen siihen päälle
Näin muistelen muinaista , tapahtumarikasta elämääni
Rapujuhlat, muistorikkaat
7
464
Vastaukset
- muinaista
tuu mukaan rapubileisiin, tosin on vain pakastettuja turkkilaisia, mutta tuo viinit tullessas!Ja ittes, se on tärkeintä!
- lea
Mennään mökille pienen järven rantaan korpeen omaan rauhaan. Laitetaan muutama merta järveen ja saalis on taattu. Rannassa laiturilla ,tai kuistilla ihaillaan ilta aurinkoa tai sateen ropinaa kynttilöiden pehmeässä valossa ja naukkaillaan viiniä ja kuunnellaan luontoa,nautitaan tästä hetkestä. Ei vielä muistella menneitä.Upea syksy on tulossa ja mikäs sen mukavampaa.
pidetty ,ainakin yhdet . Ne olivat sellaiset nyyttikestit . Juomat oli omat ,vaikka talonisäntä meinas ihan väkisin pistää maistamaan jotain Apsoluut Votkaa joka on maustettu ja on kuulemma naisten makuun . Meitä oli iso porukka ja monet sitä maistelikin ,ja ainakin vaikutti hyvin .
Kyllä ne sellaset Lean juhlat ovat enemmän minun makuuni ,pienellä porukalla ,mieluummin kaksin ,niinkun me sisareni kanssa sillon kun hän vielä oli täällä meidän porukoissa . Olimme molemmat leskiä ja aina haaveiltiin että kun minä jään eläkkeelle ,meillä on kivaa yhdessä . Mutta niin ei käynynytkään, hän sairastui ja jätti minut
Siittä on jo 7v ,ei uskois ,ja nyt hänkin lähentelisi 80:piä,kyllä se aika rientää.
Rapujuhlista saa ihanat tunnelmalliset ,kun on kaunis ilta ja paljon kynttilöitä. Eihän ne Ravut ole kun rekvisiittaa siihen yhdessä olemiseen.
Terveisiä sinulle Lea minulta,ja ihanalle haukulle,Jerryltä:=)- a-woman1
Olen lapsena pyydystänyt rapuja. Hauskaa puuhaahan se oli hiipiä yön hämärissä pitkin rantaa syöttejä katsomassa. Myimme ravut ja saimme taskurahaa.
Aikuisena olen kerran ollut ravustamassa. Oli nostalgista :).
Rapujuhlissa olen ollut pari kertaa nuorena aikuisena. Nyt, kun en enää pyydä rapuja, en niitä syökään, ostoravut varmaankin liian kalliita... - Likka123
a-woman1 kirjoitti:
Olen lapsena pyydystänyt rapuja. Hauskaa puuhaahan se oli hiipiä yön hämärissä pitkin rantaa syöttejä katsomassa. Myimme ravut ja saimme taskurahaa.
Aikuisena olen kerran ollut ravustamassa. Oli nostalgista :).
Rapujuhlissa olen ollut pari kertaa nuorena aikuisena. Nyt, kun en enää pyydä rapuja, en niitä syökään, ostoravut varmaankin liian kalliita...Mökkinaapuri ravustaa itse ja joka vuosi pääsemme juhliin mukaan.Eivät esim. turkkilaiset pakasteravut kovin kalliita ole ja muutama per nokka jo virittää tunnelmaan.Juhlat voi pitää vaikka parvekkeella.Voihan muitakin sesongin herkkuja juhlia, esim . parsaa ja syksyllä sadonkorjuuta. Naapureitten kanssa pitäisi enemmän pitää kemuja.
- maisisko
Kylläpä herätit ihanat ja mukavat muistot.
Oi niitä aikoja.......... Oltiin joskus (vuonna nolla) kertausharjoituksissa ja kuultiin huhuina, että sotajohto pitää "neuvottelutilaisuuden" sotaleirialueen saunalla.
-mikä aihe? ahaaaa - on ensimmäinen rapupäivä ja tottahan sitä esikunta juhlii.
Äkkiä siis kolehti teltassa pystyyn ja lähetti hankintamatkalle.
Illalla sitten pidettiin mekin rapujuhlaa: Katkaravun pyrstöjä 2/nenu, mutta taskulämmintä juotavaa hieman enemmän kuin ryyppy/saksi.
Oltiin aamulla yhtä kipeitä kuin esikunnan herrat ;-)
PS miksi rapujuhla pitää aloittaa nielemällä kokonainen kirsikka?
Tietysti siksi, että sen ilmaannuttua oksennuksen päälle, tietää että nyt on maha tyhjä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa3173773Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard1142788SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän962265Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1092043Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --581988Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂311737Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1311607Tulli ja Poliisi HAZMAT-suojauksin varustettuna omakotitaloa tutkimassa.
Todennäköisesti kysymyksessä huumelaboratorio, jossa käsitellään tappavia ja vaarallisia kemikaaleja. Tulli ja poliisi241389Nainen sä olet
Ihailtava ihminen siinä mielessä että teet miten sydän käskee ja toisaalta taas pidättäydyt kaikesta. Pakenet ja lähest771358Oho! Martina Aitolehti uhoaa ex-mies Esko Eerikäiselle: "Sata tonnii, niin..."
Martina Aitolehti pitää ex-miehensä Esko Eerikäisen kanssa Martina & Esko podcastia. Pariskunta on ollut naimisissa ja h1221271