Isäni on pedofiili

peloissani

Isäni on pedofiili. Hän on käyttänyt minua hyväksi puoli vuotta. Olen kasiluokkalainen tyttö. Isä uhkaa minun henkeä jos kerron jollekkin.

Iltaisin minua pelottaa käydä nukkumaan koska tiedän hänen hiipivän huoneeseeni ja tekevän sen mitä on tehnyt joka ilta. Hän pakottaa minut imemään penistään ja hieroo alapäätäni. Eilen illalla hän sanoi, että huomen iltana eli tänä iltana hän aikoo panna minua joka reikään.

Äitini lähti, kun olin viisi vuotias eikä perheessämme ole lisäkseni kuin pikkusiskoni joka on minua kolme vuotta nuorempi, hänet isä on toistaiseksi jättänyt rauhaan, mutta sanoi myös, että jos ilmoitan poliisille aikoo hän tappaa siskoni.

Mitä ihmettä minä teen? Tämä ilta pelottaa isän sanojen vuoksi.

Sanoinko häntä isäksi... Ei tuollainen ihminen voi olla isä eikä edes ihminenkään.

125

24077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 34v

      Siis nyt välittömästi lähdet poliisiasemalle, kerrot kaikki. He ottavat yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, sinun ei tarvitse enää olla isäsi kanssa tekemisissä. Isäsi ei tapa siskoasi, mutta hän yrittää saada sinut sillä tavalla pysymään vankinaan. Nyt tästä paikasta lähdet sieltä pois! Onko sinulla joku turvallinen aikuinen, jolle voit kertoa ja joka tulisi kanssasi poliisiasemalle. Jos pystyt niin ota pikkusiskosi mukaan. Voit myös mennä terveyskeskukseen, jossa kerrot esim. lääkärille tai jollekin muulle, mutta tämä on poliisiasia!

      • justin fani

        mä taas voi ei nyt se imee en haluu idiootti isä inee sun penistä ioikeesti


    • sinun on pakko

      Isäsi toiminta ei ole tervettä, mene heti poliisille kertomaan.

      Monesti ajattelee uhkauksista (isäsi sanoi että aikoo tappaa) että ei kannata tehdä mitään asialle, koska siinä on henget vaarassa.. mutta se ei ole niin.

      Asia on niin, että otat pikkusiskosi mukaan poliisiasemalle ja kerrot asiasta, niin teidän ei enää tarvitse mennä kotiin isän luokse sen jälkeen.. oikeastaan teitä ei edes päästetä sinne enää. Joten ei teidän henki ole vaarassa enään sen jälkeen kunhan olette saanut asiasta kerrottua..olette sen jälkeen turvassa. Isänne joutuu muualle ja te pääsette parempaan kotiin.

      Älä enää alistu tuollaiseen vaan mene heti kertomaan asiasta poliisille. Pikkusiskosikin takia, hän kohdistaa muutaman vuoden päästä luultavasti pedofiliansa pikkusiskoosi.

      Mene heti tänään.

      En tiedä oliko provo, mutta jos ei ollut niin on tässä asiassa tosi kyseessä.

    • ja ota

      siskosi mukaan, menette vaikkapa leikkimään, sanot isällesi. Sitten kun olette ulkona suunnistatte suoraan Poliisilaitokselle taikka jos sinulla on kännykkä soita lähimmälle tutulle aikuiselle johon hiukankaan osaat luottaa. Ja sano että tulisitte käymään, kerrot hänelle kaiken ja pyydät hänet tulemaan poliisilaitokselle mukaan. Sen jälkeen kaikki jo menee omalla painollaan ja pääsette tuollaisesta isästä eroon. Kaikki muuttuu paremmaksi, kun tämän vaan ensiksi teet.

      Hyi, miten yököttävä isä teillä on.

    • kun......

      kirjoittelet teiniksi aika hyvin ja ilman kirjoitusvirheitäkin? Kuin aikuinen kirjoittaisi.?!

      • tarkennan

        Eiköhän kahdeksasluokkalaisen pitäisi jo osata kirjoittaakin ilman kirjoitusvirheitä?! Ei se siitä provoa tee jos on hyvä kirjoittamaan... Toisella on oikeasti kova hätä ja sinä syytät provoksi kevein perustein.


      • idiootti

        Sanopa mitä merkitystä sillä on, onko tämä viesti provo? Tuliko mieleesi että tämä voi olla tottakin ihan yhtä hyvin? Että tuollaista tapahtuu? Että noin sanomalla voisit vaikeuttaa toisen ongelmia entisestään, kun tämä luultavasti ei kehtaa koskaan hakea apua (kukaan ei tietenkään usko jne.)? Että neuvomalla kirjoittajaa, voisit ainakin auttaa jonkun toisen ongelmaa, joka sattuu lukemaan viestin?


      • .....

        aihehan on vakava, mutta otetaan nyt tämäkin huomioon.

        Ikäänkuin ulkopuolisena keskusteluna. Eli provoa tukee myös se että tyttö on kahdeksannella luokalla 14-15 vuotias ja äiti on lähtenyt tytön ollessa viisivuotias, kuitenkin hänella on kolme vuotta nuorempi pikkusisko?

        MUTTA JOS TÄMÄ ON TOTTA, ja ohjeeksi kaikille samassa tilanteessa oleville:

        1. pikkusisko mukaan
        2. ulos talosta niinkuin mitään ei olisi tapahtunut
        3. poliisiasemalle tai terveyskeskukseen

        jos matkaa on paljon, hakeudu johonkin turvalliseen paikkaan ja soita poliisiasemalle.


      • kalkulaattori
        ..... kirjoitti:

        aihehan on vakava, mutta otetaan nyt tämäkin huomioon.

        Ikäänkuin ulkopuolisena keskusteluna. Eli provoa tukee myös se että tyttö on kahdeksannella luokalla 14-15 vuotias ja äiti on lähtenyt tytön ollessa viisivuotias, kuitenkin hänella on kolme vuotta nuorempi pikkusisko?

        MUTTA JOS TÄMÄ ON TOTTA, ja ohjeeksi kaikille samassa tilanteessa oleville:

        1. pikkusisko mukaan
        2. ulos talosta niinkuin mitään ei olisi tapahtunut
        3. poliisiasemalle tai terveyskeskukseen

        jos matkaa on paljon, hakeudu johonkin turvalliseen paikkaan ja soita poliisiasemalle.

        2006-14=1992 1992 5=1997
        2006-11=1995 onhan se kerennyt se pikkusisko syntymään, ennenkuin muiori häippäs.
        Ja jos kouluun mennään 7v,8-luokalla ollaan 14v.
        Hilppase nyt äkkiä sieltä poliisilaitokselle,hoitakoot vaikka sossuntädin hakemaan sut pois siskon kans poliisilaitokselta.
        Ja jos se mies muka tappais, sehän joutuu vankilaan, eikö!
        Suomalainen poliisi osaa selvittää rikollisen,usko pois!
        Ja vaikka oliskin provo,joku oikeasti saattaa olla tässä tilanteessa, ja saada tästä neuvon,mitä pitää tehdä!


      • mietein

        just ihan samaa... Jollain on ruuvit putoillu pois...


      • Vauhtia!

        Jos noin osaa ilmaista itseään keskustelupalstalla, voi sen tehdä kyllä lääkärillä ja sossussa tai missä muualla tahansa.
        Ihan turhaa etsiä täältä lässyn-lässyn-ymmärtäjiä, sillä kukaan meistä ei pysty tarttumaan tähän asiaan. Itse sen sinun tehtävä, jos asia on kuten sanot. Jos ei, niin ajattele vähän ensin, ennen kuin kirjoitat!


      • Vauhtia!
        idiootti kirjoitti:

        Sanopa mitä merkitystä sillä on, onko tämä viesti provo? Tuliko mieleesi että tämä voi olla tottakin ihan yhtä hyvin? Että tuollaista tapahtuu? Että noin sanomalla voisit vaikeuttaa toisen ongelmia entisestään, kun tämä luultavasti ei kehtaa koskaan hakea apua (kukaan ei tietenkään usko jne.)? Että neuvomalla kirjoittajaa, voisit ainakin auttaa jonkun toisen ongelmaa, joka sattuu lukemaan viestin?

        Lääkärin velvollisuus on uskoa, jos tyttä menee kertomaan pedofiliasta. Tutkimukset kyllä osoittavat, miten asia on.
        Lääkäriin heti!


      • 15v nuori

        Anna mun kaikki kestää.. Pitääkö täälläkin teidän saatanan vittupäiden tulla tänne kirjoitusvirheistä vinkumaan? Entä jos tässä onkin vain läksynsä lukenut likka, niin sen takia jää ilman apua, kun pidätte häntä aikuisena "trollina"
        Tämä nuori nainen ja hänen siskonsa tarvitsevat apua, ja hänen isänsä tarvitsee vankilatuomion.


      • Tällaiset heti ilmi
        Vauhtia! kirjoitti:

        Jos noin osaa ilmaista itseään keskustelupalstalla, voi sen tehdä kyllä lääkärillä ja sossussa tai missä muualla tahansa.
        Ihan turhaa etsiä täältä lässyn-lässyn-ymmärtäjiä, sillä kukaan meistä ei pysty tarttumaan tähän asiaan. Itse sen sinun tehtävä, jos asia on kuten sanot. Jos ei, niin ajattele vähän ensin, ennen kuin kirjoitat!

        ÄLKÄÄ IVATKO! 8-luokkalainen on vielä lapsi ja tietämätön oikeuksistaan, vaikka se hassulta kuulostaa. Itse olin ihan lapsellinen vielä lukio-ikäisenäkin, kyllä meitä tietämättömiä ja epätietoisia löytyy kun on tiukat vanhemmat, jotka uhkailevat ja alistavat määräysvaltansa alle. Itsellä oli kuitenkin suht onnellinen lapsuus ja perusturva-asiat todellakin kunnossa, mutta lapsellinen olin ja täysin ohjailtavissa siihen asti kunnes muutin pois kotoa.

        Ohjeet on ihan oikein eli kyseisessä tilanteessa olevat: menkää terveyskeskukseen tai poliisiasemalle. Jos ne on kaukana niin kun lähtee siskon kanssa normaalisti kouluun, menevät yhdessä kouluterveydenhoitajan puheille ja kertovat tilanteen. Ja pyytävät että heille järjestetään paikka turvakodista, niin ettei kotiin tarvitse mennä ja kohdata isää.

        Isälle ei halaistua sanaa, ei siskollekaan, vaan sitten kun on koulussa niin menee sitten terveydenhoitajan puheille tai sinne terveyskeskukseen tai poliisiasemalle, sisko voi saada tietää asiasta silloin, ei yhtään aikaisemmin ettei vaan vahingossa kerro isälle ja tämä estä asiaa.

        Jos siskoa ei saa mukaan, mene yksin. Älä silloinkaan kerro siskolle tai isälle mitään vaan mene yksin kouluterveydenhoitajan puheille, tai terveyskeskukseen tai poliisiasemalle ja kerro tilanne. Sisko voidaan hakea sitten koulusta/kotoa turvaan. Onnistuu kyllä ja muuta et voi tehdä kuin kertoa asian omasta puolestasi ulkopuoliselle, nimenomaan viranomaiselle eli poliisi tai terveydenhoitaja/lääkäri. Se riittää.

        Hyväksikäytetyllä on oikeus ilmoittaa tilanteesta ulkopuoliselle, uhkailla voi millä vain mutta toisen oikeuksia ei voi polkea. Vanhempi sen isompana, vahvempana ja aikuisena vaan voi tehdä, mutta se on vanhemman oikeuksien väärin käyttöä eikä sellaista pidä sietää. Asia ei ratkea vanhemman kanssa jos kyse insestistä joten silloin aina ulkopuolisen tahon juttusille ilman vanhemman tietämistä jo siinä vaiheessa jos minkäänlaista selvästi seksuaalista koskettelua tapahtuu jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Vauhtia! kirjoitti:

        Lääkärin velvollisuus on uskoa, jos tyttä menee kertomaan pedofiliasta. Tutkimukset kyllä osoittavat, miten asia on.
        Lääkäriin heti!

        Voi luoja sairasta


      • Anonyymi
        Vauhtia! kirjoitti:

        Jos noin osaa ilmaista itseään keskustelupalstalla, voi sen tehdä kyllä lääkärillä ja sossussa tai missä muualla tahansa.
        Ihan turhaa etsiä täältä lässyn-lässyn-ymmärtäjiä, sillä kukaan meistä ei pysty tarttumaan tähän asiaan. Itse sen sinun tehtävä, jos asia on kuten sanot. Jos ei, niin ajattele vähän ensin, ennen kuin kirjoitat!

        IDARI.


    • kirjoitat

      totta niin mene jo asemalle, ei se mitään oikeasti tapa, uhkaile vain että olisit hiljaa, tuossa käy vielä pahemmin jos annat tilanteen jatkua!

    • Vilmas

      Mene luotettavan aikuisen ystävän/tuttavan/sukulaisen luo siskosi kanssa ja kerro tilanteestasi. Jos sellaista ei ole, mene alueesi terveysasemalle ja terveydenhoitajan vastaanotolle - hänen velvollisuutensa on auttaa sinua eteenpäin. Sinun on päästävä pois siskosi kanssa isäsi vaikutuspiiristä. Hän on teille vaarallinen. Muista, että sinä et ole syyllinen, ei tarvitse tuntea häpeää - koko se taakka kuuluu isällesi. Isäsi on sairas. Suojele itseäsi ja siskoasi. Hae heti apua! Vilmas

    • et1990

      tämähänn menee jo poliisijutun puolelle
      pahimmillaan vaikuttaa henkilön lapsuuteen

    • Heti.

      Lähde siskon kanssa "ulos leikkimään" tai jotain. Mene poliisille tai lääkärille ja puhu asia. Minne vain, mutta älä jää kotiin.

      Voimaa ja rohkeutta.

    • mikäli tarvetta on

      Mikäli kirjoittaja on "kasiluokkalainen" eli noin 14-15 vuotias, kuten hän kirjoittaa, ei hän enä ole missään "leikki-iässä".

      Täällä, jotkut kirjoittavat, että sano isällesi meneväsi "ulos leikkimään..." ja sitten marssi poliisiasemalle.
      Kyllä 14 - 15 -vuotias on sangen tietoinen yhteiskunnasta ja poliisista. Hänellä varmaan on myös henkilökohtaine kännykkä, jolla soi soittaa suoraan poliisille tai esimerkiksi turvakotiin.

      Jotenkin minusta tuntuu, että tässä on provon aineksia... Tietysti samaan aikaan toivon, että tällainen kohtalo EI olisi totta.

      Jos on tosi tarina, niin ei muuta kuin apua hakemaan terveyskeskuksesta, poliisista tai paikallisesta turvakodista. Myös kunnan sosiaaliviranomaiset auttavat. Heillä on tietääkseni myös sosiaalipäivystys, ainakin useimmissa Suomen kunnissa. Joten apua kyllä löytyy.

      • Jotaintolkkuaaikuiset

        "Ei muuta kun apua hakemaan" just näin ihmiset munkin mielikuvissa ajattelee. Ei ole niin helppoa siinä vaiheessa kun luottamus ihan kaikkeen on menetetty ja eletty parhaimmillaan vuosia valeitsen kautta (jotta selvitään hengissä) 14 vuotiaalla muutama vuos tietenkin aikaa elää mahdollisesti turvallisessa ympäristössä mutta ei sitä apua oikeasti kukaan pysty itse tuossa tilanteessa hakemaan. Joskus tilanne on se että apua pystytään vaivihkaa ja kiertoilmauksin pyytämään kun joku aikuinen muodostuu turvalliseksi ajan kuluessa. TÄLLÖINKIN USEIN KÄY NIIN ETTEI TILANNETTA HALUTA NÄHDÄ JA LAPSI KOKEE UUDEN HYLKÄYKSEN luottaessaan johonkuhun. Mielestäni tähän ongelmaan voitaisiin jo lähteä kehittelemään todellista ratkaisua. Ei kukaa hyväksikäytetty lapsi todellakaan marssi poliisiasemalle että nyt on ollut tämmöistä on todella särkyneen mielen peruspalikoiden ymmärrys hukassa jos näin kuvittelee. Ylipäätään tässä luodaan asetelma jossa lapsi olisi vastuussa avun hakemisesta mikä ei tietenkään pidä paikkaansa ko tilanteessa. Tarvitaan ihmisiä jotka pystyvät näkemään, luomaan turvallisuutta ja selkeä ohjeistus ja koulutus miten toimitaan. Näitä lapsia on kouluissa ehkä enemmän kuin uskommekaan useimmat käytösongelmaisia, päätyvät myöhemmin elämässä huumeisiin tm. itsensä vahingoittamiseen jos heitä ei nähdä. Silloin se kaikki on TURVALLISESTI heidän syytään kuten on osoitettukin ja todelliset haavat pysyvät piilossa. Tämä aihe käy näköjään todella tunteisiin.


    • ............

      Ulos pikkusiskon kanssa sieltä talosta niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja poliisiasemalle tai terveyskeskukseen.. et palaa enää samaan taloon sen "isäsi" kanssa.

    • menee..

      jos et HETI kerro poliisille ja/tai muille tutuille. Lähtekää välittömästi kotoa.

      • äiti85

        Voi sinua lapsiraukkaa! Mene vaikkapa koulussa terveydenhoitajan tai opettajan luo, jollet muuten kotoa pois pääse kuin kouluun. Kavereidesi vanhemmat auttavat sinua ihan varmasti!
        Soita jollekkin ystävällesi ja pyydä hänen vanhempiaan hakemaan sinut ja pikkusiskosi pois kotoa.
        Hankkiudu isaresi kanssa turvaan! Pelastat sen, mitä itsestäsi on jäljellä ja sisaresi!

        Voimia sinulle! Jaksamista ja halauksia!


      • Jotaintolkkuaaikuiset
        äiti85 kirjoitti:

        Voi sinua lapsiraukkaa! Mene vaikkapa koulussa terveydenhoitajan tai opettajan luo, jollet muuten kotoa pois pääse kuin kouluun. Kavereidesi vanhemmat auttavat sinua ihan varmasti!
        Soita jollekkin ystävällesi ja pyydä hänen vanhempiaan hakemaan sinut ja pikkusiskosi pois kotoa.
        Hankkiudu isaresi kanssa turvaan! Pelastat sen, mitä itsestäsi on jäljellä ja sisaresi!

        Voimia sinulle! Jaksamista ja halauksia!

        Harvoimpa todellisuudessa auttavat kavereiden vanhemmat. Ei haluta nähdä eikä ottaa vastuuta


    • floorukka

      Olet arvokas ihminen, niin kuin jokainen:Sinua ei saa kohdella noin. Olen samaa mieltä kuin monet muut täällä ovat sanoneet, että ilmoita poliisille, että pääsette turvaan siskonne kanssa.

      Haluan toivottaa sinulle Jumalan Siunuatsa, apua ja rakkautta!

      • hmmm

        Trolli?


    • nyt kyllä

      suhtautua tekstiin vähän ihmetellen. Ensinnäkin asia on kirjoitettu todellakin lyhyesti ja ytimekkäästi.
      Yleensä pedofiilin uhri on niin ahdistunut että asiasta puhuminen ja saatikka kirjoittaminen on lähes yhtä ahdistavaa kuin itse tapahtuma.
      Harvemmin tuovat heti esille tekotapoja muuten kuin kysyttäessä.
      Joten mieleeni tuli monta asiaa. Tekstin on kirjoittanut pedofiili, aikeensa suunnitteleva ja toteuttava isä, keskenkasvuinen henkilö pilailu mielessä.
      Mutta asiasta ei voi olla varma joten neuvoksi että avun saa ottamalla yhteyttä poliisiin, päivystävään sosiaalityöntekijää ,kriisipuhelimiin soittaminen. Tuon ikäisiä on valistettu niin paljon mistä apua voi hakea että kyllä sieltä joku pistää asina etenemään mihin ikinä sitten ottaa yhtetyttä.

      • kopinen-

        ottamaan yhteyttä mihin tahansa. eikä kaikki ole provoa,kaikki ei käyttäydy paineen alla samanlaisena. ja nimettömänä täällä voi todella kirjoittaa pahimmatkin ajatuksensa...


      • khjkhdjjh

        Se, että täällä mietitään ääneen, onko kirjoitus provo, niin vie uskon tältä alkuperäiseltä kirjoittajalta siihen, että kun hän kävelee poliisiasemalle, niin häntä uskotaan mitä hän sanoo. Uskon, että nykyään jokainen tietää, mistä apua voi saada, mutta miksi tätä sitten tapahtuu yhä edelleen joka päivä ja täysin salassa tuttavilta ja sukulaisilta? Koska se on niin hirveä asia! Kun seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi joutunut nuori menee hakemaan apua, niin hänen täytyy uskaltaa puhua asiasta jollekin tai sitten joku aikuinen vaistoaa asian ja pistää hänet puhumaan vaikka väkisin.
        Uskon tätä alkuperäistä kirjoittajaa täysin. Ja niin häntä uskovat myös viranomaiset kun hän vain menee ja puhuu rohkeasti jollekin, poliisille tai sosiaalitoimiston sosiaalityöntekijälle.
        Kyse ei ole siitä, että he eivät tietäisi, että mihin mennä vaan he häpeävät tilannetta, syyttävät itseään ja alistuvat uhkauksiin.Ihminen on silloin niin ahdistunut ja peloissaan, ettei usko edes omia tuntemuksiaan ja epäilee jopa todellisuutta, onko tämä kaikki tapahtunut totta, hän miettii sitä itse jatkuvasti ja on vain hiljaa pelkonsa kanssa. Todennäköisesti tämä isä haukkuu vielä hulluksi ja kieltää kaiken. Hyväksikäytetylle tämä on niin kauhea asia, että hän jopa toivoo itsekin, että kunpa hän kuvittelisikin kaiken ja olisi siten itse ´sairas`, koska silloin jäisi jäljelle oman isän terve rakkaus lastansa kohtaan. Eli mieluiten hyväksikäytetty ottaisi sen vaihtoehdon, että hän onkin kuvitellut kaiken ja on itse hullu, koska se olisi helpompaa. Mutta todellisuus ei muutu, ja hyväksikäytetty joutuu elämään sen tosiasian kanssa, että kaikki tapahtunut on totta. Joten, apua hakemaan! Yhtäkään sekuntia ei kannata uhrata elämästään sairaan ihmisen sairaalloisten ja rikollisten asioiden kohteena olemiseen.


      • Pedofiilin uhri

        Olen itse aikoinaan kirjoitellut tuohon sävyyn. Isoisäni käytti minua 7 vuotta hyväksi. Käytti monia muitakin, eikä kukaan suojellut meitä.


      • voitte päätellä?

        Onko aloittaja provoilumielessään kirjoittanut ton juttunsa, koska tuo voi olla totta ja tuollaista on tapahtunutkin kautta aikain maailmassa, vaikkakin harvinaista tuollainen on, ja sitä paitsi tuossa tapauksessa isä harrastaa enempikin insestiä, eikä varsinaisesti saata olla pedofiili, vaan olosuhteidensa ja häiriintyneen mielensä takia on alkanut kohdistamaan seksuaaliset paineensa omaan lapseensa, joka on tietysti ei-normaalia käytöstä.
        Itse kehoittaisin aloittajaa ottamaan pikemmin yhteyttä terveys-, sosiaali- ja ennen kaikkea poliisivirastojen puoleen tai kertoa jollekin luottoaikuiselle moisesta sairaalloisesta toiminnasta isänsä taholta, ja jos aloittaja on ihan oikeasti lapsi, unohtaa isänsä tappouhkailut, joita hän latelee vain sen takia, ettei asia tulisi julki, ja isä joutuisi ns. kiikkiin.
        Oksettaa tommoset tapaukset ja vastaavatkin perhepiirissäkin tapahtuvat lapsiin kohdistuvat seksuaaliset häiritsemiset; yäks!


      • Kaikenlaista on
        kopinen- kirjoitti:

        ottamaan yhteyttä mihin tahansa. eikä kaikki ole provoa,kaikki ei käyttäydy paineen alla samanlaisena. ja nimettömänä täällä voi todella kirjoittaa pahimmatkin ajatuksensa...

        niin voi, ja muistella kaikki kohtaamansa vääryydet, jos vaan tahtoo.
        Itekkiin olen kirjoittanut, mutta poistanutkin miltei saman tein, koska olen tullut katumapäälle, ja ajatellut, että mitäpä tänne avautumaan, eihän tää mikään auttava foorumi monessakaan asiassa ole kuitenkaan, ja asiat pitää ihan oikeesti pohtia muualla riippuen tietysti asioista.


    • poliisn juttusille

      Mene vaikka koulun jälkeen poliisin juttusille pikkusiskosi kanssa. Apu löytyy varmasti. Kun kerrot viranomaisille, nämä eivät voi olla uskomatta sinua ja tutkimatta tilannetta.

    • mukaan

      ja menkää HETI poliisin luo välittömästi. pelasta itsesi ja sisaresi kun vielä on mahdollisuus ja jotain teistä on vielä jäljellä. teidän ei tarvitse olla "isänne" kanssa enää missään tekemisissä..

    • Mulla on..

      ..sinulle kaksi ohjetta ja toivon, että noudatat niitä heti oman ja siskosi turvallisuutesi takia:

      1. soita (tai jos mahdollista käy) poliisiasemalla ja kerro tilanteesi mitään salailematta

      2. puhu esim. koulusi terveydenhoitajalle ja KAIKILLE TUNTEMILLESI JA TIETÄMILLESI AIKUISILLE tästä lähtien täysin suoraan ja salailematta, mitä kotonasi tapahtuu! Uskon, että asianne lähteävät siitä selviämään. Sun täytyy vain yrittää jaksaa uskoa siihen.

      Toimithan näin heti, jookos? Sinä et ole salailemalla sinulle tapahtuneita vääryyksiä mitenkään velvollinen suojelemaan isääsi ja osallistumaan tämän sairauteen. Tee loppu kärsimyksistäsi heti.

      Sitten kritiikkiä palstan aikuisille: h*tto, että tää on sairas palsta! H- vetin nettinörtit...Mitä h-mmetin väliä sillä on, onko ap kirjoitus provo, vaiko ei?? Jokatapauksessa on olemassa mahdollisuus, että tuon todella kirjoitti hädissään oleva nuori tyttö. Eikö se riitä?!

      Sokissa ja hädässä ihminen käyttäytyy usein poikkeuksellisen analyyttisesti, joten en ihmettele kirjoittajan selkeää kirjoitustyyliä ollenkaan. Itsekin olin kasiluokkalaisena kympin tyttöjä äidinkielessä, joten en ihmettele yhtään kahdeksasluokkalaisen kykyä kirjoittaa virheettömästi ja selkeästi. Ei pitäis ihmetellä teidänkään?!

      Pedofiilien osalta sanon vain sen verran, että siinä on melkeinpä ainoa ihmisryhmä, joiden kohdalla voisin kannattaa kuolemanrangaistusta (jos joku on yksiselitteisin todistein pedofiiliksi todistettu).

      Hävetkää provoarvuuttelijat! Mun itsetunto ei ainakaan kärsi yhtään siitä, jos tuo provoksi osoittautuisikin. Toteaisin siinä tapauksessa vain, että Suomen mielenterveyshuollolla on ilmeisesti liian vähän taloudellisia resursseja etc, etc.

      Aikuinen on tuollaisen kirjoituksen kohdalla kuitenkin sellaisen nähdessään velvollinen auttamaan.

      • turvakotiin

        ota yhteyttä sos-ja kriisipalveluun tai mene suoraan turvakotiin osoitteen saat nettiturvakodista.


      • tärkeintä olisi,
        turvakotiin kirjoitti:

        ota yhteyttä sos-ja kriisipalveluun tai mene suoraan turvakotiin osoitteen saat nettiturvakodista.

        ..että sinä ap toimit nyt HETI jotenkin!

        On ymmärrettävää, että pelkäät isääsi, etenkin kun hän on sinua painostanut vaikenemaan sairailla uhkauksillaan. Jos sinä vaikenet, sinä kuitenkin teet väärin ennenkaikkea itseäsi ja siskoasi kohtaan, sekä suojelet sitä epäihmistä, jota sinun isäksesi on pitänyt kutsua.

        Toimi siten, että soitat poliisiasemalle. On eirtyisen tärkeää, että kerrot myös kaikista uhkauksista, joita isäsi on sinulle antanut! Näin sinua ja siskoasi voidaan suojella parhaiten. Siskosi on myös vaarassa yhtälailla, kuin sinäkin. Isäsi luultavasti jo on käyttänyt, tai yrittäisi myöhemmin käyttää hyväkseen myös häntä, jollet sinä urheana ja fiksuna tyttönä teitä siltä hullulta pelasta.

        Sinä pääset varmaankin soittamaan helposti? Toimi, ja voimia asoiden selvittämiseen.


      • megz
        turvakotiin kirjoitti:

        ota yhteyttä sos-ja kriisipalveluun tai mene suoraan turvakotiin osoitteen saat nettiturvakodista.

        Turvakodit:

        Espoo (09) 591 5130
        Helsinki (09) 477 7180
        Iisalmi 050 371 4207, (017) 272 3284 (ei jatkuvaa päivystystä)
        Imatra (05) 472 4909
        Jyväskylä (014) 337 2450
        Kokkola (06) 831 9518
        Lahti (03) 875 090
        Oulu (08) 561 5500
        Pori (02) 633 3850
        Raahe (08) 221 202
        Rovaniemi 020 741 4732
        Tampere (03) 3143 4840
        Turku (02) 513 4100
        Vaasa (06) 312 9666
        Vantaa (09) 839 20071

        SPR:n nuorten turvatalot
        Helsinki (09) 622 4322
        Vantaa (09) 871 4043
        Turku (02) 253 9667
        Tampere (03) 211 0205 ja
        Espoo (09) 8195 5360

        Lisätietoja www.turvakoti.net

        Provo tai ei, toivottavasti sinulla ap. on voimia toimia. Toivottavasti saamme kuulla vielä että kaikki on hyvin.


      • Pedofilia ei ole rikos. Lasten raiskaaminen sensijaan on ja on sanoinkuvaamattoman surullista että sellaista tapahtuu, vieläpä omien vanhempien toimesta.

        Miksi toivot kuolemaa päästään sairaille ihmisille? Mitenkä se auttaa tekemään tästä maailmasta yhtään nykyistä parempaa paikkaa? Eikö olisi järkevämpää pyrkiä selvittämään pedofiliaan johtavia syitä ja pyrkiä estämään vastaavat teot tulevaisuudessa? Ja auttaa myös niitä, jotka eivät ole vielä tehneet mitään, mutta joilla on pedofilisia ajatuksia, pääsemään niistä eroon?


    • Charitzy

      Jos olisitte opetelleet koulussa äidinkielenne täydellisesti niin huomaisitte, että teksti ei ole täysin kirjakieltä eikä täydellistä. Tällä palstalla näkee aikuistenkin tekstejä, joissa on todella pahoja puutteita. Monet nuoremmatkin osaavat äidinkielen paremmin. Tärkeintä tässä tilanteessa on se, että mahdollisen teon kohde ja hänen sisarensa pääsevät turvaan.

      T.Charitzy

    • apua löytyy

      Sinun pitää kertoa ehdottomasti jollekin. Se mitä isäsi tekee on todella väärin! Jos äidille ei voi puhua, miten olisi mummi tai opettaja, koulun terveydenhoitaja, mannerheimin lastensuojeluliittoon voi soittaa maksutta 0800-120 400 (ark klo 14-20, la ja su 17-20) tai kirjoittaa heille www.mml.fi/nuortennetti
      Heillä on vaitiolovelvollisuus ja osaavat varmasti auttaa sinua!

      Isäsi pelottelee sinua, koska tietää itsekin tekevänsä väärin. Ja kun joku saa tietää tilanteesta, autetaan sekä sinua ja siskoasi! Ja isäsi joutuu vastuuseen teoistaan. Sinä et ole tehnyt mitään väärin!

      • nettiosoite

        Mannerheimin lastensuojeluliiton nettoosoite on edellisessä viestissä väärin.

        Oikea osoite on:

        www.mml.fi/nuortennetti

        tai

        www.nuortennetti.fi


      • niinku
        nettiosoite kirjoitti:

        Mannerheimin lastensuojeluliiton nettoosoite on edellisessä viestissä väärin.

        Oikea osoite on:

        www.mml.fi/nuortennetti

        tai

        www.nuortennetti.fi

        siis ossu on www.mll.fi/nuortennetti


    • Hyvä neuvo

      Kun isäsi on nukkumassa sikeästi, ota siskosi mukaan ja menkää kaksistaan poliisiasemalle ja kerrot niille minkälainen se sun isäs oikeen on. Kerrot ihan vakavissas, niin ne laittaa sen putkaan ja se saa lähestymiskiellon teihin. Niin pääsisitte turvaan kumpikin. Muistakaa olla varovaisia.

    • Voisit

      Vaikka ilmoittaa osoittees mulle jollain keinolla, niin tulen välittömästi hoitamaan ongelman pois.minulla on kertakaikkiaan mitta täynnä näitä saatanan lapsiinsekaantujia ja raiskaajia kohtaan!!! NYT PISTI VIHAKSI!!!

      • puolustat:)

        Tuntuu kyllä tosi hyvältä, että moni on henkeen ja vereen pedofiliaa vastaan. Se onkin ainoa asia, jonka tehnyt ei tarvitse armahdusta koskaan eikä mitään lieventäviä asianhaaroja ole.
        Karmea tarina tuo ap:n kertomus jos tosiaan pitää paikkaansa. JÄRKYTTÄVÄÄ suorastaan että tuota kuitenkin oikeasti tapahtuu!!
        Ap:lle; missään nimessä et odota enää yhtään. Poliisi järjestää sinulle ja siskollesi turvapaikan eikä teidän tarvitse ikinä enää mennä isänne luo eikä nähdä tätä. Se on selvä homma, eli luota vain aikuisiin. Tuo ei ole mikään pikkujuttu eikä sitä pidä koskaan sietää. Isäsi on eläin eikä ansaitse armoa millään muotoa.


    • ihmeiida

      OLEN KAHDEKSANNELLA JA TEKSTIN TYYLI EI KUULOSTA VIERAALTA.

      Kamalaa jos olisin itse samantapaisessa tilanteessa. Pistää ajattelemaan.

      Ellei ollut provo...

    • tästä

      hätä-viestistä POLIISILLE ja he rupesivat tutkimaan asiaa ja mahdollisesti pääsevät alaikäisten avuksi jo pelkkän IP-osoitteen selvittämisen kautta.

      HUOMIO!!
      Poliisi otti asian tosissaan aitona ilmoituksena eikä provona TYTTÖJEN onneksi : )

      Terv. Erään pedofiilin uhriksi joutuneen tytön äiti

      • sinulta

        Olen itse kahden teini-ikäisen pojan äiti ja en voi kuin ihmetellä, että automaattisesti virheetöntä tekstiä pidetään provona ja teinien pitäisi kirjoittaa "huonosti". Omat lapseni ovat kirjoittaneet erittäin hyvää suomen kieltä jo alaluokilta alkaen. Kieliopillisesti paljon parempaa kuin minä ja huomauttavat pilkkuvirheistäni. No he ovat "ysin" kirjoittajia, mutta niin ovat monet muutkin, tytöthän usein kirjoittavat vielä poikia paremmin.

        Mutta hyvä, että teit jotain. Kyllä tuo hätähuudolta kuulostaa. Niinhän ne monet uhrit sanovat, että kukaan ei kuitenkaan usko tai ukosnut. Tässähän se nähdään.


      • Kyynelvirta

        Ihan todella upeasti tehty! Oikeastaan arvasin, että joku on ollut niin fiksu ja laittanut asian eteenpäin. Itse mietin, että ottaako poliisi näitä kesk.palstan juttuja todesta, mutta nähtävästi ottaa ja jos näin on pienikin mahdollisuus pelastaa lapsia, hyvä näin.

        Kiitos Sinulle meidän kaikkien aikuisten puolesta kun teit reippaan ja hienon teon!!


      • olisi tuollaisessa
        Kyynelvirta kirjoitti:

        Ihan todella upeasti tehty! Oikeastaan arvasin, että joku on ollut niin fiksu ja laittanut asian eteenpäin. Itse mietin, että ottaako poliisi näitä kesk.palstan juttuja todesta, mutta nähtävästi ottaa ja jos näin on pienikin mahdollisuus pelastaa lapsia, hyvä näin.

        Kiitos Sinulle meidän kaikkien aikuisten puolesta kun teit reippaan ja hienon teon!!

        tilanteessa, kuin aloittaja kertoo, mutta onhan se tosiasia, että noita pedofiilejä on joka puolella. Olen samaa mieltä aikaisemmin kirjoittaneiden kanssa, että pedofiileillä ei ole oikeutta elää. Heillä on päässä jotain niin vinossa, ettei se parane (paitsi poikkeustapauksissa), ja heidän vankilassapitämisensä tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Minusta heitä voitaisiin käyttää elinten luovuttajina, kuten Kiinan valtio käyttää Falung Kong -kannattajia. Maksa, munuaiset, silmät, sydän, iho - heistä voisi vielä olla jotain hyötyäkin yhteiskunnalle.

        Hyvä, että joku kertoi asiasta poliisille.


      • kuolemantuomiota
        olisi tuollaisessa kirjoitti:

        tilanteessa, kuin aloittaja kertoo, mutta onhan se tosiasia, että noita pedofiilejä on joka puolella. Olen samaa mieltä aikaisemmin kirjoittaneiden kanssa, että pedofiileillä ei ole oikeutta elää. Heillä on päässä jotain niin vinossa, ettei se parane (paitsi poikkeustapauksissa), ja heidän vankilassapitämisensä tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Minusta heitä voitaisiin käyttää elinten luovuttajina, kuten Kiinan valtio käyttää Falung Kong -kannattajia. Maksa, munuaiset, silmät, sydän, iho - heistä voisi vielä olla jotain hyötyäkin yhteiskunnalle.

        Hyvä, että joku kertoi asiasta poliisille.

        mutta pedofiileillä ei mielestäni ole oikeutta elää.


      • peloissani

        En kirjoittanut tuota teksiä kotoani käsin eli eivät he olisi minua saaneet silläkeinoin kiinni, mutta kiitokset kuitenkin vaivan näöstä.


      • ghost3000
        kuolemantuomiota kirjoitti:

        mutta pedofiileillä ei mielestäni ole oikeutta elää.

        Hyi en haluaisi lapsenraiskaajien elimiä! Oon kuullu että kun elimiä siirretään niin vanhan henkilön dna:ta ja geenejä siirtyy sinuun jolloin sinuun voi tulla vanhan henkilön luonteenpiirteitä ja voit ehkä käyttäytyä hieman samalla lailla kun se luovuttaja


      • Anonyymi

        Hei
        Saanko yhteyttä sinua?


    • voit,

      saitko,uskalsitko hakea apua???
      t.huolestuneena seurannut kirjoittelua.

    • olis vastannut

      Jos kirjoitus ei olisi provo, varmaankin alkuperäinen kirjoittaja olisi jatkanut tarinaansa ja edes jotain vastannut lukuisille hänelle kirjoittaneille. Ikävää, että joku pelleilee vakavalla asialla, mutta lohdullista huomata, että näin moni vaivautuu tarjoamaan apuaan.

      • meidän neuvojien kustannuks...

        Kyllähän minäkin jo alun alkaen ajattelin, että tässä on provon piirteitä, mutta neuvotaan nyt silti varmuuden vuoksi.
        Kyllä niitä on kaikenlaisia hattarapäitä kirjoittamassa... Ehkäpä se joskus kolahtaa ns. omaan nilkkaan, kun vakavalla asialla pelleilee.


      • on hyötyä
        meidän neuvojien kustannuks... kirjoitti:

        Kyllähän minäkin jo alun alkaen ajattelin, että tässä on provon piirteitä, mutta neuvotaan nyt silti varmuuden vuoksi.
        Kyllä niitä on kaikenlaisia hattarapäitä kirjoittamassa... Ehkäpä se joskus kolahtaa ns. omaan nilkkaan, kun vakavalla asialla pelleilee.

        muillekin uhreille - oli tämän keskustelun aloittaja sitten tosissaan tai ei. Et kai kiellä sitä, että pedofiileja on, ja heidän uhrinsa todella tarvitsevat apua. Toivon, että tästä keskustelusta on hyötyä joillekin heistä.

        Ehkä aloittaja ei pääse nettiin joka päivä. Ehkä hänen isänsä sai selville selailuhistoriasta, mitä tytär oli kirjoittanut, ja laittoi uuden tunnussanan koneelle, tai uhkasi tappaa jos tytär vielä kirjoittelee. Tai ehkä isä katui ja lupasi muuttua. Tai ehkä isä on nyt vankilassa ja tytär muualla, eikä ole päässyt tietokoneelle vielä.


      • eräs äiti
        on hyötyä kirjoitti:

        muillekin uhreille - oli tämän keskustelun aloittaja sitten tosissaan tai ei. Et kai kiellä sitä, että pedofiileja on, ja heidän uhrinsa todella tarvitsevat apua. Toivon, että tästä keskustelusta on hyötyä joillekin heistä.

        Ehkä aloittaja ei pääse nettiin joka päivä. Ehkä hänen isänsä sai selville selailuhistoriasta, mitä tytär oli kirjoittanut, ja laittoi uuden tunnussanan koneelle, tai uhkasi tappaa jos tytär vielä kirjoittelee. Tai ehkä isä katui ja lupasi muuttua. Tai ehkä isä on nyt vankilassa ja tytär muualla, eikä ole päässyt tietokoneelle vielä.

        Tyttö ei uskalla kirjoittaa enää, kun näki ettei häntä uskota ja alistuu edelleen. Jokainen, joka epäilee tätä provoksi ja osoittautuu, että tyttö ehkä jopa pelastuu täältä saatujen neuvojen avulla, nurkkaan häpeämään!

        Jo tuon ensimmäisen tekstin kirjoittaminen vaatii paljon uskallusta. Kaikki eivät toimi niinkuin ites toimisi, eikä voi tietää miten ihminen yleensä hädässä toimii, ellei itse ole sitä kokenut. Yleensä lapset eivät uskalla ikävistä asioista kertoa kellekään, varsinkaan uhattuna. Nimenomaan se, ettei ap tule kommentoimaan, kertoo että hätä on suuri.


      • pari sanaa
        eräs äiti kirjoitti:

        Tyttö ei uskalla kirjoittaa enää, kun näki ettei häntä uskota ja alistuu edelleen. Jokainen, joka epäilee tätä provoksi ja osoittautuu, että tyttö ehkä jopa pelastuu täältä saatujen neuvojen avulla, nurkkaan häpeämään!

        Jo tuon ensimmäisen tekstin kirjoittaminen vaatii paljon uskallusta. Kaikki eivät toimi niinkuin ites toimisi, eikä voi tietää miten ihminen yleensä hädässä toimii, ellei itse ole sitä kokenut. Yleensä lapset eivät uskalla ikävistä asioista kertoa kellekään, varsinkaan uhattuna. Nimenomaan se, ettei ap tule kommentoimaan, kertoo että hätä on suuri.

        Mitä ihmeen järkeä on kirjoitella noita "tämä on takuulla provo"-kirjoituksia linkkeihin? Paljon uskomattomia asioita tapahtuu kaiken aikaa.

        Ja vaikka oma kokemusmaailma ei ymmärtäisi toisen hätää, niin mitä hyötyä on vaivautua esittämään vähättelevät ja epäilevät ajatuksensa tylsänä "tää on hei varmaan provo"-viestinä?

        Ei varmasti paljoa tarvitse kun hädässä oleva masentuu, luovuttaa tai säikähtää, ellei jopa häpeä avun hakemistaan.
        Siihen voidaan tarvita vain yksi ymmärtämätön tai epäileväinen "tämä on provo"-viesti.


      • muuten

        sellaista asiaa että omine ongelmine ja vastauksine olin puoli vuotta kirjoittamatta mitään koska muutamat kommentit tuntuivat niin pahalta silloin. Elämääkin on tullut nähtyä ja koettua useamman vuosikymmenen verran. Eikä enää pienestä hätkähdä kuin toisinaan, voi vain kuvitella miltä se nuoresta ihmisestä tuntuu jos epäillään ja provosoidaan kirjoituksia..

        Varmasti provojakin on mutta mutta niinhän kaikkialla elämässä. Kun on oikea hätä niin ei tunnu näinkään vanhanakaan todellakaan mukavalle kun joku arvostelee heti provoksi kirjoitusta eikä voi ajatella että jollain on oikea hätä.


      • kirjoitit asiaa***
        muuten kirjoitti:

        sellaista asiaa että omine ongelmine ja vastauksine olin puoli vuotta kirjoittamatta mitään koska muutamat kommentit tuntuivat niin pahalta silloin. Elämääkin on tullut nähtyä ja koettua useamman vuosikymmenen verran. Eikä enää pienestä hätkähdä kuin toisinaan, voi vain kuvitella miltä se nuoresta ihmisestä tuntuu jos epäillään ja provosoidaan kirjoituksia..

        Varmasti provojakin on mutta mutta niinhän kaikkialla elämässä. Kun on oikea hätä niin ei tunnu näinkään vanhanakaan todellakaan mukavalle kun joku arvostelee heti provoksi kirjoitusta eikä voi ajatella että jollain on oikea hätä.

        Säälittäväähän se on että joillakin ei ole muuta annettavaa keskusteluun (ja silti pakko osallistua kun tarvii huomiota?) kuin "hei tää taitaa olla provo". Ketä sitäpaitsi tuollainen arvelu kiinnostaa. Senhän voi kirjoittaa täällä jokaikisen viestin jälkeen. Jos ei ole muuta tekemistä eikä ajatusmaailma riitä kovin pitkälle.


    • peloissani

      En ole voinut kirjoittaa tänne palstalle pitkään aikaan. Silloin, kun tuon aloitusviestin kirjoitin ja odottelin muutaman vastauksen, päätin, että on aika toimia todella koska en halunnut kokea sitä, jota olisi illalla ollut luvassa.

      Teimme siskoni kanssa niin, että lähdimme ulos kodistamme ja menimme ystäväni luokse, joka ei tiennyt kotona tapahtuneista asioista. Kokosin itseni ja kerroin koko jutun ystävälleni ja sen jälkeen kerroimme yhdessä ystävän vanhemmille. Nämä vanhemmat soittivat sosiaaliviranomaisille ja sitä kautta asiat alkoivat järjestyä. Poliisit vierailivat isäni luona ja veivät hänet mukanaan kuulusteltavaksi.

      Oikeudenkäynti on käyty, isä saanut rangaistuksen ja me pikkusiskon kanssa pääsemme sijaiskotiin, kun sopiva paikka löydetään. Siihen asti majailemme tämän ystäväni luona. Onneksi saamme olla siellä.

      Ja jotkut epäilivät minua kirjoitukseni perusteella. Että kirjoitan liian hyvin tai jotain. Kyllä minun mielestä tämän ikäisen pitäisikin jo osata kirjoittaa virheettömästi. Vaikka olenkin kyllä aika hyväkin äidinkielessä, tai no ysin sain viimeksi todistukseen.

      Kiitoksen mieleni rohkaisusta ja hyvää jatkoa kaikille.

      Tästä alkaakin minun ja pikkusiskon uusi ja oarempi elämä!

      • mööh

        vuonna 2006 tehty kuulusteluja, esitutkintaa, syyttäjän ja oikeuden käsittelyä ja tuomiota julistamista 3 viikossa, joten koko juttu on täyttä soopaa.


      • 20 + 5
        mööh kirjoitti:

        vuonna 2006 tehty kuulusteluja, esitutkintaa, syyttäjän ja oikeuden käsittelyä ja tuomiota julistamista 3 viikossa, joten koko juttu on täyttä soopaa.

        Et siis usko että pedofiilejä on oikeasti olemassa?
        Minusta tapahtumaketju on harvinaisen looginen kokonaisuudessaan, ja tytöltä hyvin toimittu.
        Tytöt oli otettu isältään, jota kuulustellaan, kaikki täsmää mielestäni hyvin. Missä se soopa oli, en tiedä?


      • hyi helvatti
        mööh kirjoitti:

        vuonna 2006 tehty kuulusteluja, esitutkintaa, syyttäjän ja oikeuden käsittelyä ja tuomiota julistamista 3 viikossa, joten koko juttu on täyttä soopaa.

        Olkootpa provo tai ei, niin tuollaista tapahtuu joidenkin lasten kodeissa ihan oikeesti.


    • Nopeesti

      Koitan hakeutua nopeast poliisin juttusille ja ota siskosi mukaan koska kyllähän sinä tiedät että myös hän on tai tulee olemaan sen hyväksikäytön uhri.

      Isäsi ei koskaan pääse olemaan teidän kanssa enää kahdestaan ja tappamaan hän ei teitä pysty.

      Helvetin nopeasti pois noin sairaan luota. Missä tahansa muualla on parempi kuin hullun isäsi luona.

      Muista hänen tarkoitus on pelotella sinua niin ettet uskalla tehdä yhtään mitään koska tietää että jos puhut polisiille niin hän menettää kaiken otteen teihin...

      Vankilassa isäsi saa kyllä selville mitä normaalit ihmiset ajattelevat pedofiileistä

      • ,

        katsonut viestiketjun ALOITUSPÄIVÄÄ?! Neuvot 4 v jälkeen...


        Mööh; samaa mietin.


    • Rajansa kaikella

      Noin raskaasta rikoksesta kirjoittaminen pitää perustua tosiasioihin.
      On mahdollista ja oikein ottaa selvää mistä ko. kirjoitus on kirjoitettu ja ryhtyä tutkimuksiin, sillä syytös miestä kohtaan on kova. Syylliseksi todettu joutuisi vuosiksi linnaan ja lapset huostaan ja terapiaan. Joku huolestunut lukijakin saattaisi ruveta ajamaan asiaa pelokkaan tytön hätäännyttämänä.

      Näillä asioilla ei pidä leikkiä ja provoilla, kuten tässä tapauksessa tuntuu tehdyn.
      Ainakin kiireinen loppulausunto asioiden parantumisesta osoittaa, että kirjoittaja on säikähtänyt kirjoituksensa seurauksia ja yrittää parantaa tilanteen pois päiväjärjestyksestä. Kirjoittelusta on jo vuosia, joten lienee nyt tähän turha enää puuttua.

      Mutta seuraavat ongelmien keksijät pysykööt hiukan säällisimmissä murheissa. Palstan lukijoitakaan ei menisi yöunet.

    • mk

      Poliisi asemalle ja heti ja kerrot kaiken niin pääsette lastensuojelun piiriin niin helpotta ja isäsi hommataan hoitoon tai johonkin muuhun laitokseen.

      • höhhelihöh

        Joten tapaus on kyllä niin vanha että turha hohkottaa sitä täällä tämän enempää. Tuskin enempää tehtävissä kuin huomata kirjoituksen vuosiluku!


    • 3+5

      Ota sisko mukaan ja mee poliisiasemalle kertomaan kaikki.

      • Neljä vuotta myöhäss

        Sinä annoit viisaan neuvon, mutta neljä vuotta myöhässä. Tarkistakaa kirjoituspäivämäärät ennen kohdennettuja mielipiteitä. Yleisellä tasolla ohjeesi on pätevä


      • Tyttö-97
        Neljä vuotta myöhäss kirjoitti:

        Sinä annoit viisaan neuvon, mutta neljä vuotta myöhässä. Tarkistakaa kirjoituspäivämäärät ennen kohdennettuja mielipiteitä. Yleisellä tasolla ohjeesi on pätevä

        Mutta minuakin kyllä kiinnostaisi tietää, missäpäin tämän tekstin aloittaja oikeen asuu nyt ja kuinka jakselee?

        Tapahtumasta on kulunut aikaa 4 vuotta ja uskoisin , että puoli vuotta vielä päälle,vaikken olekkaan matikassa mestari, mutta näin ollen pystyn asian käsittämään.

        Olenhan minäkin syntynyt vuonna 1997. Riippuu ihan syntymävuodesta tuo ikä, mutta -97 ovat 12-13-vuotiaita.Itse olen 13-vuotias. Ja hyvin osaan kirjoittaa,peruskoulun 5lk viimeksi (kun käyn nyt toista kertaa 6lk,peruskoulussa enkä ole vielä tämän vuoden todistukseen saanut syventyä,eikä kukaan muukaan!) todistushan se mulle todisti.
        Todistus loisti valoa,
        Toi mulle iloa,
        Vaikka olihan viime vuonnakin pari surua...Siis todistuksessa.


      • ViisaatKannustukset
        Neljä vuotta myöhäss kirjoitti:

        Sinä annoit viisaan neuvon, mutta neljä vuotta myöhässä. Tarkistakaa kirjoituspäivämäärät ennen kohdennettuja mielipiteitä. Yleisellä tasolla ohjeesi on pätevä

        Minä ainakin kirjoittelen vastauksia ja kannustusta neuvoineen myöhemminkin vaikka aloituksesta olisi aikaa. On hyvin todennäköistä että joku samanlaisessa tilanteessa oleva avaa viestiketjun ja saa siitä apua.


      • Etovaa
        ViisaatKannustukset kirjoitti:

        Minä ainakin kirjoittelen vastauksia ja kannustusta neuvoineen myöhemminkin vaikka aloituksesta olisi aikaa. On hyvin todennäköistä että joku samanlaisessa tilanteessa oleva avaa viestiketjun ja saa siitä apua.

        Niinpä, olet oikeassa, ja samoin minäkin ajattelen, että ihan hyvä, kun tää ketju on nostettu ylös, vaikka aikaa on kulunutkin tuosta aloituksesta.

        Tuollaista tapahtuu, sillä ihmismaailma voi olla sattumalta jonkun lapsen kohdalla ihan oikeesti tollasta. Olkootpa aloitus vaikkapa provo tai ei, kuten täällä jotkut ovat epäilleet.


    • 25

      Selvä provo tuo aloitus. Ei kukaan tuon ikäinen hyväksikäytetty kirjoittaisi noin provosoivasti ja "pervosti", vaikka "joka reikään" olisikin uhattu tehdä ties mitä. Kirjoittajan, luultavasti nuori mies, oma fantasia, tai tyhjänpäiväinen provo. Turha vastata.

      • voi olla tottakin

        Et voi tietää, onko tuo aloitus ollut provo!


    • huolissansaaaa

      Onko tilanteesi jo ratkennut? Tuli kamala olo kun luin tämän. Toivottavasti selviät!

      • ........

        aloitus on.


      • määmy
        ........ kirjoitti:

        aloitus on.

        aina on mahdollista, että samankaltaisessa tilanteessa joku on ja lukiessaan aloituksen osaa toimia.

        Niin, kolmessa viikossa valmis esitutkinnasta tuomioon on aika nopeasti. Tosin jos mies tunnustaa ja syyttäjällä ei ole isompia rikoksia kuten murhia alla.


      • Czy

        Ei ollut trolli/provo tolle tytölle oikeesti kävi noin! Se kertoo nyt kuulumisiaan toisessa sivustossa..se pääs asumaan kaverinsa kotiin siksi aikaa että saisi sijaiskodin -_- EI OLLUT SIIS TROLLI se siis pääs tosta pinteestä menemällä poliisiasemalle siskonsa kanssa... Joo kyl tiiän et tää kaikki on 8vuotta vanhaa juttua mut sanoinpahan vaa jos vaikka joskus vuonna 2035 vaikka joku tulisi kutsumaan tätä trolliksi xD


    • että niiku tota

      HEH HEH teidän IP-osotteet ette satu tietää että esim.mokkulayhteydessä se vaihtuu joka kerta kun otetaan yhteys,kyllä sillä polliisillakin on parempaa tekemistä kun kytätä jotai IP-osotteita,HEI haloo!
      Mutta jos tää oli tosi homma niin aika erikoista oli,johan nyt yleensä tuon ikäset kimulit potkii faijaa kännis munille ja puukolla tökkii keuhkoihin että ihmettelempä vain?

    • Huolla Veneesi, HV

      HAISTAKAA KAIKKI NYT VITTU JA AIKUISTUKAA! KAIKEN MAAILMAN NO-LIFET TULEE KIRJOITTELEMAAN OMIA "SIVISTYNEITÄ" NÄKEMYKSIÄÄN ASIASTA. JOS TEKSTI OLI PROVO/ TROLLI, OLKOON. EI SILLÄ VÄLIÄ.

    • voi kauhea

      voi hirveä ! pedofiili isäsi oikeasti onko hän niin väkivaltainen ihminen voi hirveä.voi lapsi kulta sano isällesi että muutat pois tai että sinä et jaksa tälläistä ja tee se näin.1.mene hänen vierelleen 2.sano että muutan pois vitun pedifiili 3.mene ulows isääsi piiloon ja sano lähteväsi se kyllä toimii testaa testaa

      • HaeApuaUlkopuolelta

        Älä kerro että lähdet tai että aiot kertoa jollekin ulkopuoliselle. Se ei auta mitään. Kotona vaan vaikeuttaa asioita. Sen kun lähdet ja menet terveyskeskukseen tai poliisiasemalle. Kerro mistä on kyse, vaikka kuinka hävettäisi. Se ei ole sinun syysi. Se ei koskaan ole lapsen syy. Vastuu on aikuisella pitää lapsesta huolta ja kohdella lasta lapsen arvoa kunnioittavasti. Tuollainen lapseen kajoaminen tai väkivalta ei ole lapsesta huolehtimista tai hänestä välittämistä millään tasolla. Maailma on hyvä paikka muualla, vain tuollaiset vanhemmat ja koti saavat lapset uskomaan muuta.


      • HienoksiKääntyy
        HaeApuaUlkopuolelta kirjoitti:

        Älä kerro että lähdet tai että aiot kertoa jollekin ulkopuoliselle. Se ei auta mitään. Kotona vaan vaikeuttaa asioita. Sen kun lähdet ja menet terveyskeskukseen tai poliisiasemalle. Kerro mistä on kyse, vaikka kuinka hävettäisi. Se ei ole sinun syysi. Se ei koskaan ole lapsen syy. Vastuu on aikuisella pitää lapsesta huolta ja kohdella lasta lapsen arvoa kunnioittavasti. Tuollainen lapseen kajoaminen tai väkivalta ei ole lapsesta huolehtimista tai hänestä välittämistä millään tasolla. Maailma on hyvä paikka muualla, vain tuollaiset vanhemmat ja koti saavat lapset uskomaan muuta.

        Esim lähdet ihan normaalisti kouluun ja sitten kesken koulupäivää voit mennä kertomaan jollekin ulkopuoliselle aikuiselle, mieluiten kouluterveydenhoitaja, koulupsykologi tai lähimmän poliisiaseman poliisi. Siten kaikki kääntyy hyväksi eikä vanhempasi pääse enää kajoamaan sinuun (vaikka muuta uhkailisi). Rohkeati vain. :)


    • jk

      aika paska

    • vihainen mies

      Mikä sun osoite on . tulen hakkaamaan isäsi sillai ettei se kävele enään ikinä. Mä vi..tu vihaan pedofiilejä.

    • saman läpikäynnyt

      Minun isäni käytti minua hyväksi noin kaksikymmentä vuotta ja nyt olen 51 vuotias, käyn terapiassa ja tunnen olevani elossa ja voin hyvin. olen saanut apua. Ota yhteyttä www.riku.fi sieltä saat kaiken avun. Lämpimin terveisin. sinulla on vielä koko elämäsi edessä ja jos vaan jaksat uskoa että saat apua ja uskallat ottaa apua vastaan niin hyvin menee.

      • en luota keneenkään

        Ihan kauheeta, vaikka aikaa on tuosta kirjoituksestasi kulunut jo kolmatta vuotta, mutta miten voit tänään nm:llä: "saman läpikäynnyt"? Voimia kaikille vastaavaa kokeneille. Onneksi paha saa aina palkkionsa jossain muodossa, vaikka se ei lohduta sinänsä uhria, mutta kuitenkin jollain tavalla lievittää, vaikka varmasti sitä toivoo, että mitään ei olisi edes tapahtunut koskaan.
        Mutta miksi vaikenit noin kauan isäsi käyttäessäsi sua hyväksi tuolla sairaanloisella tavalla?
        Itse vaan ajattelisin, että jos minua olisi oma isäni käyttänyt noin 20 vuotta seksuaalisesti hyväksi, en kyllä noin pitkään olisi vaiennut, vaan kun sun ikääsi ajattelee, niin lapsuutesi sijoittuu jonnein 60-luvun ja 70-luvun aikaan, jolloin nuo kyseiset väärinkäytöt olivat aivan varmasti vaikeita lapsen tuoda esiin, koska ei ollut edes sellaisia auttajapaikkoja, jonne olisi voinut mennä kertomaan, mitä kotona tapahtuu tuolla saralla riippuen tietysti lapsen iästäkin ja ymmärryksestä, jolloin väärinkäyttö on tapahtunut.
        On erittäin hyvä, että nykyään on ja on ollut jo vuosia auttajapaikkoja, johon lapsetkin uskaltavat ottaa yhteyttä noissa asioissa, Delfins r.y. ja erilaiset auttavat puhelinpalvelutkin, jotka ohjaavat lapsen eteenpäin, mutta kun ajattelee, että jo aivan pientä tyttöä tai poikaa alle kouluikäistä jo jotkut kahjot isät tai kuka vaan käyttää seksuaalisesti hyväkseen, niin eihän joku kolmevuotias edes ymmärrä, mistä on kyse, vaan vasta kasvettuaan ymmärtää, että eihän toiminta olekkaan oikeaa.


    • hei

      sinuna soittaisin poliisille ja jos hän uhkailisi eikä välitä, tapa hänet.

    • sairasta, nopeasti puhelu poliisille!

    • poliisikuuntelee

      Voi olla totta tai täyttä tarua mut jos tänne osaa noinkin selkeesti kirjoittaa niin varmasti osaa kertoa poliisillekin. Jos pelkää, ei kirjoittele tuollaisia.

      Sanoisin PROVO

      • jskumu

        :(


      • Ohje
        jskumu kirjoitti:

        :(

        Kaikille niille jotka vastaavassa tilanteessa: Älä välitä täällä muiden mielipiteistä. Mene poliisiasemalle tai koulun terveydenhoitajan luo tai terveyskeskukseen ja pyydä akuutti aika terveydenhoitajalle koska kotona aikuinen kajoaa sinuun. Ei siinä ajanvarauksessakaan tarvitse muuta sanoa. Kerrot sitten kouluterveydenhoitajalle, terveysaseman sairaanhoitajalle tai lääkärille tai poliisille mistä on kyse. Jos eivät myönnä terveyskeskuksesta heti aikaa, kerro siinä ajanvarauksessa mistä on kyse. Sinun ei tarvitse hävetä, se ei ole sinun vikasi! Ei koskaan ole lapsen vika jos aikuinen käyttäytyy väärin lasta kohtaan. Lapsi ei koskaan ole sitä mitenkään provosoinut tai itse aiheuttanut, ja oli niin tai näin, niin aikuinen on aina itse päättänyt käyttäytyä tietyllä tavalla ja siten aikuinen itse on täysin vastuussa omista tekemisistään eli aikuinen on tuossa aina se syypää ja se jonka tulee hävetä. Rohkeasti vain ulkopuolisen asiantuntijan puheille!


    • Vaikeita kokenut

      Te, jotka epäilette kirjoittajaa (tai livenä kertojaa; näitähän on paljon)...

      Lapsena vakavasti traumatisoitunut nuori tai aikuinen voi toimia / puhua välillä täysin rationaalisesti ja tunteettomasti - ja toisena hetkenä käyttäytyä "hysteerisesti". Ensin mainittua käyttäytymistä tulkitaan usein ei-kärsimykseksi (jolloin ei tarjota apua) tai valehteluksi, vaikka se kuuluu asiaan. Vasta jos ihminen puhuu vakavasti loukkaantuessaan tai sairastaessaan hyvin rationaalisesti, tunteettomasti, ihmiset alkavat oivaltaa... MUTTA hei: miten lapsi muuten kestäisi toistuvaa kipua, kauhua kuin heittäytymällä tunteettomaksi?

      Te, jotka jaatte neuvoja... Hyvä, hienoa - mutta millä perusteilla teette johtopäätöksen "isä vain uhkaa, ei hän tee mitään". On jo tehnyt. Kun ihmisen mieli on pahasti vino, on vaikea arvioida nettikirjoituksesta, kuinka vino se on!

      Siis vastaavassa tilanteessa elävä: älä anna tekijälle vihiä siitä, että aiot mennä poliisin luo. Kysy asemalla, onko heillä poliisia, joka on erikoistunut tällaisiin rikoksiin. Nämä osaavat arvioida tilanteen ja he myös tulkitsevat oikein mahdollisen tunteettoman, rationaalisen käyttäytymisesi. Tarvitset paljon henkistä tukea, mutta on hyvä muistaa: jos aikuinen kieltäytyy uskomasta sinua tai vähättelee tapahtumaa... se on merkki siitä, että hän ei osaa / jaksa käsittelemään noin kovia asioita.

    • EskoKivikovaKoivupuu

      Noniin taas tumpit, ettekö tunnista jo trollia?
      Voin sanoa että teksti ei ole peräisin kasiluokkalaiselta, vaan yksinäiseltä lihavalta mieheltä joka istuu fantasioimassa asiasta.

    • 100nen veto

      Jus niin provo. 2-viikossa isä pidätetty ja ollut muka oikeudessa rangaistuskin jo saatu. Suomessa ei ole näin nopeaa toimintaa.....

    • Kovia kokenut

      Tietenkin alkuperäinen teksti voi olla provo. Itse asiassa kaikissa vaikeissa asioissa kestää face-to-face -kontaktissakin hyvin kauan ennen kuin "totuus" paljastuu. Esimerkiksi ei todellista älykkyystestiäkään suoriteta yhdellä istumalla.

      Ainakin omissa neuvoissani lähtökohta oli se, että tilastollisesti olisi suuri epätodennäköisyys, ettei kukaan lukija ole "oikeassa tilanteessa". Heitä ei auta se, että keskitymme "true or not true" -ilmiöön.

      Itsetuntemuksen kannalta on hyvä pohtia miettiä, minkälaisia asioita "epäilee" ja minkälaisia ei. Silloin kun itselle ei ole käytännön merkitystä epäilys kertonee ennen kaikkea kokijan kokemusmaailmasta. Esimerkiksi kerran eräs taksikuski nauroi minulle toisen asiakkaan puheita tyyliin "en sentään mitä tahansa usko"... kun tämä oli kertonut harvinaisesta sairaudestaan. Minua nauratti, sillä ko. sairaudesta on tehty jopa monta dokumenttia, Suomen tv:ssäkin esitettyä. Mitä olisikaan kuski oppinut elämästä, jos olisi keskittynyt pääasiaan eikä arviointiin...

    • Tekopillu..

      Wow.. Hanki isälles tekopillu..

    • KUSIPÄÄISÄT

      SAIRASTA.... MITEN TOLLASIA ISIÄ ON OLEMASSA

      • Boy -00

        lolololololol toi tapahtu 7vuotta sitten! ^^ olin siihen aikaan eskarissa -.-


      • Molo kuohintaan

        Onneksi mun isäni oli normaali, vaikkei yksi veljistäni ollutkaan, mutta veljeni ei sentään noin paha ollut kuin mitä aloituksessa oleva isä on tyttärilleen tehnyt. YÄK!!!!

        Siis en voi käsittää tuollaista kaltoin kohtelua omalta isältään lastaan kohtaan. en sitten ikinä.


    • Hyisaasta

      Miksi ette voi muuttaa äitisi luo? Heti kerrot poliisille!

    • Kamalaa!

      Tuollaisessa tilanteessa saman tien koulun terveydenhoitajan puheille tai koulupsykologin, tai terveyskeskuksen sairaanhoitajan, vastaanoton sairaanhoitajallekin voi kertoa terkkarilla mistä on kyse.

      Sano ettet uskalla mennä takaisin kotiin ja että sisarukset on vaarassa.

      Tuo on sairasta ja täysin laitonta. Se vahingoittaa lasta todella pahasti ja loppu iäksi. Mitä aikaisemmin saadaan loppumaan, sen parempi ja sen paremmat toipumismahdollisuudet lapsella sitten kun on päässyt muuttamaan toisaalle rakastavaan ympäristöön.

      Vanhemmat voi vedota lapselle tässä uhkailuun, pelotteluun, yksin jäämiseen, omaan huonoon kohteluunsa, lasten huonoon kohteluun ja vaikka mihin kauheuksiin ja mitä kaikkea tekevät. Eivät voi tehdä jos viranomaiset puuttuvat ja pääset asumaan muualle. Viimeistään viranomaiset sitten turvana tässäkin.

      Mutta totuus on se että maailma on muualla hyvä paikka ja ihmiset sellaisia että heihin voi luottaa ja he arvostavat sinunkin ihmisyyttäsi ja arvoasi, tunteitasi, yksityisyyttäsi. Heti vaan ilmoitus rohkeasti ulkopuoliselle jos tällaista on kotona, turha vanhemmalle silloin on tästä puhua. Jos tuollaista tekee, ei mikään puhe tai muutkaan teot vanhemman suuntaan auta, lapsi vaan turvaan ja heti.

    • LapsenOikeudet

      Oli hyväksikäyttäjä/pedofiili sitten isä, äiti, setä, täti, eno, isovanhempi, serkku, isäpuoli, äitipuoli, äidin uusi mies, isän uusi nainen, ystävän isä tai äiti, joku muu sukulainen, ystävä, tuttava, vieras tai joku muu ihminen, pedofilia on aina tuomittavaa! Lapsi voi aina mennä kertomaan asiasta ulkopuoliselle aikuiselle ja hän saa aina apua, siitä ei tarvitse murehtia tai pelätä seurauksia, kaikki järjestyy.

      Pedofilia ei ole sallittua eikä hyväksyttävää toimintaa aikuiselta ihmiseltä missään olosuhteissa, ei missään muodossa, ei lievimmässä muodossaankaan. Aikuinen ei saa kosketella lasta sopimattomalla tavalla. Seksuaalisuus kuuluu kahden aikuisen ihmisen väliseen toimintaan jossa kumpikin osapuoli on vapaaehtoisesti ja painostamatta hyväksynyt asian osaksi kahden täysi-ikäisen henkilön välistä kanssakäymistä.

      Lapsen ei tarvitse alistua tällaiselle hyväksikäytölle koskaan eikä se ole koskaan hyväksyttävää toimintaa lapsen ja aikuisen välillä.

      Jokaisen lapsen on hyvä tietää tämä oikeutensa koskemattomuuteen. Ja lapsen on hyvä tietää oikeutensa apuun ja turvaan vientiin, pois pedofiilin ulottuvilta, jos tällaista kaikesta huolimatta tapahtuu.

      Tämä pätee siitä riippumatta oli lapsi itse sitten tyttö tai poika, sillä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ei ole koskaan hyväksyttävää eikä lapsi ole siihen koskaan itse syyllinen, näytti sitten miltä tahansa tai käyttäytyi tai oli käyttäytynyt sitten miten tahansa, oli pedofiilin elämäntilanne millainen tahansa tai oli kuka hyvänsä tehnyt millaisia asioita tahansa, pedofilia ei ole hyväksyttävää vaan rangaistavaa ja aikuiset ihmiset tietävät että se on laissa kielletty.

      Mene heti vain kesken koulupäivän terveydenhoitajan puheille tai koulusta suoraan poliisiasemalle tai terveyskeskukseen ja kerro asia rohkeasti.

      Syy ei ole lapsen. Ei koskaan. Pedofiili voi väittää niin. Hän voi uhata hengenlähdöllä tai että vahingoittaa jotain muuta henkilöä. Pedofiili ei voi tehdä sitä, sillä hän joutuu tilille teoistaan.

      Älä kerro pedofiilille että aiot kertoa hänestä jollekulle toiselle. Älä kerro että olet menossa poliisille tai terveyskeskukseen tai turvakotiin, tms.

      Valitse jokin hetki jolloin pääset puhumaan ulkopuoliselle. Esim lähdet normaalisti kouluun ja menet siellä puhumaan. Tai sanot meneväsi ulos leikkimään ja lähdet pihalta sitten salaa poliisiasemalle tai terveyskeskukseen. Jos jäät kiinni "karkaamisesta" ennen kuin olet päässyt kertomaan asiasta jollekin, älä kerro mitä olit menossa tekemään. Valehtele pedofiilille vaikka lyhyesti että olit menossa kaverillesi, älä selittele, älä puolustele, et ole velvollinen kertomaan mitään tuollaiselle aikuiselle. Ja lähde sitten heti uuden tilaisuuden tullen kertomaan poliisille tai terveyskeskuksen lääkärille asiasta.

      Jos sisaruksesi tai joku muu perheenjäsenesi on vaarassa, pyydä hänet mukaan pihalle leikkimään ja sitten menkää yhdessä poliisiasemalle tai terveyskeskukseen, mutta älä kerro etukäteen kenellekään mihin olette menossa ja mitä tekemään. Jos et saa sisarustasi/perheenjäsentäsi mukaan kertomatta hänelle tai jollekulle muulle mitä teette tai mihin olette menossa, mene yksin. Kun olet kertonut asiasi poliisille tai terveyskeskuksen lääkärille tai muulle ulkopuoliselle aikuiselle ihmiselle, he auttavat sekä sinua että sisarustasi/perheenjäsentäsi heti. Saat apua saman tien. Älä turhaan murehdi.

      He uskovat kyllä sinua, älä huoli. Kukaan ei tuomitse sinua, älä pelkää. Sinulla on oikeuksia ja sinun ei lapsena tarvitse huolehtia kenenkään muun turvallisuudesta tai hyvinvoinnista kuin omastasi. Auttamalla itseäsi voit auttaa myös muita. Jopa sitä pedofiiliä sillä hän pääsee sovittamaan syntinsä ja saa apua ammattilaisilta, myös psykiatrista keskusteluapua jotta hän ei enää ikinä toista samaa kaltoinkohtelua kenellekään toiselle ihmiselle.

      Sama koskee fyysistä pahoinpitelyä tai hakkaamista, heti ilmoitus ulkopuoliselle. Samoin jos joudut kasvamaan niin ahdistavassa henkisen väkivallan ilmapiirissä tai välinpitämättömyyden tai kaltoinkohtelun ilmapiirissä kotonasi että koet että on vaikea jaksaa päivästä toiseen tai että olet jotenkin perustavanlaatuisesti vääränlainen vanhempiesi mielestä, tai ajattelet itsetuhoisia ajatuksia, mene koulupsykologin puheille, he ovat siellä sinua varten ja voivat auttaa. Heti yhteys ulkopuoliseen aikuiseen tahoon, terveydenhoitaja, poliisi, lääkäri, sosiaalitoimiston täti, tms. ja kerro rohkeasti mikä on tilanne kotona. Älä pelkää turhaan. Maailma on ihana paikka, vaikka koti ei olisikaan.

      Voimia ja rohkeutta kaikille!

    • lässyti lää

      lässyn lässyn sossutantat on p*rseestä

    • Hae apua

      Mene poliisiasemalle siskosi kanssa ja kerro heille kaikki isäsi uhkailuja myöden.
      Saat heidän kautta varmasti apua, eikä teidän tarvitse enää mennä tuollaisen pedon luokse.
      Tuo tappamisella uhkailu on isäsi kaltaisille vain yksi keino pitää tämä hyväksikäytettävä luonaan.

      • Taaksejäänyttä

        Tuo aloitus on ollut jo vuonna 2006, että tulee tuo hyvä ohje sinänsä liian myöhään.

        Inhoan kyllä omalta osaltani tuon kaltaisia isiä, ja omakohtainen kokemukseni tuolta saralta kylläkin lievempänä versiona on jo vuosikymmeniä sitten lapsuuskodissani, jossa yksi veljistäni ahdisteli ja kiusi minua tuolla saralla.

        Veljeni on jo kuollut, joten en viitsi jatkaa enempää ko. aiheesta. Mutta onneksi maailma on muuttunut tuoltakin osin, ja lapsia valistetaan ja rohkaistaan menemään ajoissa kertomaan ammattiauttajille, jos kotonaan kohtaavat vastaavaa häirintää.

        Siis mua puistattaa ja etoo aina, kun noita juttuja tulee esille nykypäivänä median kautta.
        Tiedän itse, miten paljon lasta vaurioittaa tuon kaltaiset tapahtumat, ja terapia on tarpeellista riippuen tapauksesta.


    • Etovaaaaaaa......

      Toivottavasti pollarit ovat tämän aloituksen selvittäneet aikanaan, jos tää on todenperäisesti kirjoitettu vuonna 2006!!!!!

      • järkyttyny '0'

        Siis iha hirrveetä, jos niiku jonku isä ees tekee tollasta! Menis vaa baarii ja iskis jonku naise. Ei kasvavalle vois tehä noi. Oisin kirjottanu sillo ku ois vuos 2006 mutta en sillo ees osannu puhuu xd. Mä oon ny ite 12
        Jos mun oma faija tekis tollee mä oisin pyrassu sitä XD. Onkoha sille jääny lapsuuen traumat? Säälin. Jos nyt luet tätä tän jutun kirjottaja siis! Nii koeta jaksaa ja äläkä ees muistele tota!:-*


      • nyt heti
        järkyttyny '0' kirjoitti:

        Siis iha hirrveetä, jos niiku jonku isä ees tekee tollasta! Menis vaa baarii ja iskis jonku naise. Ei kasvavalle vois tehä noi. Oisin kirjottanu sillo ku ois vuos 2006 mutta en sillo ees osannu puhuu xd. Mä oon ny ite 12
        Jos mun oma faija tekis tollee mä oisin pyrassu sitä XD. Onkoha sille jääny lapsuuen traumat? Säälin. Jos nyt luet tätä tän jutun kirjottaja siis! Nii koeta jaksaa ja äläkä ees muistele tota!:-*

        Mene siskosi kanssa heti poliisi asemalle ja kerro isästäsi niin he kyllä pidättävät hänet


    • Emmylia

      Oikeastikko? Sano Isälles Että Et Ole Vielä Aikuinen. Onko Hänellä Kondomi Kun Panee Sua? Jos Ei Ole Niin Sano Että Et Ole Valmis Myöskään Saamaan Lasta. Sanot Suoraan Että Tuo Ei Ole Kivaa. Et Ole Vielä Aikuinen. Kyllä Se PikkuHiljaa Alkaa Ymmärtää. Mene Poliisi Asemalle Ota PikkuSiskosi And Go! Ootko Tikkakoskelta? Sitten Tunnen Sen Miehen. Voin Jopa Auttaa Sua. Emmy.

    • Pövnäily mies 69

      Miksi vitussa kirjoitat tästä suomi kaksneloseen? Aavistan trollausta! :3

    • Pövnäily mies 69

      Miksi vitussa kirjoitat tästä suomi kaksneloseen? Aavistan trollausta! :3

    • profiloija

      Vanha juttu, mutta pakko vastata, jos aloittaja sattuu lukemaan. Aloittaja oli kirjoittamishetkellä n. 45-50 vuotias lihavahko työtön eronnut/naimaton mies, jolla on perverssejä seksifantasioita pikkutytöistä. Hänen lempilukemistoaan ovat postimyyntiluetteloiden lastenvaatesivut. Varsinkin alusvaate, uima-asu yms. sivut. Tällä hetkellä hän on täysin samassa jamassa. Työtön, lihavahko ja pervo, joka edelleen fantasioi pikkutytöistä. Hänen suosituin hakunimike on 'mother daughter incest porn'. Olenko hyvä profiloija olenko?

    • pikkupoju20veee

      luulenpa että aloittaja oli laiha 20 vuotias köyhä opiskelija joka punnitaan neuvolassa ja jolla kasvaa pari finniä otsassa.

      • Anonyymi

        varakas sairas exä nauttii yhdessäolosta ukrainalaisen huoran ja sen 16 v likasta, tyttö menee viereen makaa kannikat paljaana, saa julmettoman summan käyttörahaa kk.


    • Anonyymi

      haluaisin kuulla seksifantasioita sun isästä t: kyrpä kovana 18v

    • Anonyymi

      Ilmoita ihan rauhassa sosiaaliviranomaiselle. Mutta tee se isältäsi tietämättä, koeta päästä myös johonkin somekanavaan tunnistamattomana mutta niin, että isäsi tunnistetaan. Siltä loppuu kyllä huvit tuolla tavalla, sosiaaliviranomaiseen ja poliisiin sinun pitää olla myös yhteydessä. Jos pystyt voit puhua asiasta myös ystävillesi.

    • Anonyymi

      Sinä voisit tarinoiva palstasetä uhkailla itsesi vaikka vinssikaivoon

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe