Eihän täällä suomen maassa nyt hyvänen aika kukaan voi kadota jäljettömiin niin etteikö siitä olisi liutaa havaintoja! Luulisi että havaintoja olisi reilusti enemmän sillä Raisalla oli säähän nähden tosi kevyet kamppeet ja yleensä sellaisen tavallisesta poikkeavan luulisi jäävän jokaisen mieleen...
Oletetusta Raisastahan oli useampia eri auto havaintoja mutta kaikki tuntuivat olevan jokseenkin epävarmoja...eikö kukaan ole todellakaan pannut sen tarkemmin mieleen autojen luona nähdyn tytön vaatetusta ja varsinkin kun se on ollut säähän nähden poikkeuksellinen niin luulisi että muistuu mieleen...jo niin pienellä asialla olisi helppo sulkea asiaan kuulumattomat autot pois sillä on sanomattakin selvää ettei kaikki ne autot voi liittyä Raisan katoamiseen! Olisi hyvä kun saataisiin keskitettyä haku yhteen autoon...se cadillac teoriakin näytti olevan vielä pahasti hakusessa!
Minusta oli ylipäätään yllättävää ettei havaintoja ollut sen enempää...
Mitä luulette selviääkö tämä juttu koskaan? Tuntuu ikävä kyllä aika toivottomalta jos ei tekijä itse tunnusta ja se olisi aika epätodennäköistä...
Kaikki mahdollinen todistusaineisto kun katoaa aina vaan kauemmaksi ajan kuluessa...
Miksi Raisan tapaus ei
11
2632
Vastaukset
- TAAS kerran
Se olisi pitänyt siirtää KRP:lle jo vuoden sisällä!!
Murhaajat tuskin jää koskaan kiinni? HUOM. MURHAAJAT- Derfezt
Sanon vain, että varmasti on epäilty/epäillyt mutta näyttö tätä vastaan puuttuu. Niin kauan, kun sitä ei ole niin asialle ei voi mitään. Sitäpaitsi, kyseessä on rikostutkinta ja poliisi tuskin antaa kaikki käänteet medialle (iltalehdet jne..) roskalehdille ja miksi ne kuuluisivatkaan kesken tutkinnan koko kansalle. Sama asia on pasilan poliisitalon autopommijutussa, jossa tekijät ovat tiedossa mutta näyttö heitä vastaan puuttuu.
- Joku
Derfezt kirjoitti:
Sanon vain, että varmasti on epäilty/epäillyt mutta näyttö tätä vastaan puuttuu. Niin kauan, kun sitä ei ole niin asialle ei voi mitään. Sitäpaitsi, kyseessä on rikostutkinta ja poliisi tuskin antaa kaikki käänteet medialle (iltalehdet jne..) roskalehdille ja miksi ne kuuluisivatkaan kesken tutkinnan koko kansalle. Sama asia on pasilan poliisitalon autopommijutussa, jossa tekijät ovat tiedossa mutta näyttö heitä vastaan puuttuu.
aina katoaa.Ihmiset saattavat tietääkin jotain tällaisesta kadonneesta vaikka eivät katso tarpeelliseksi käydä sellaista kertomassa poliisille.
Kuinkahan monta kadonnutta olisikaan löydetty jos kaikki olisi poliisille käyty kertomassa,vaikka ei muuta kuin aika jostain tapauksesta.Se saattaisi tutkijat uuden suunnan löytymiseen tutkinnassa ja tiedä vaikka juttu ratkeaisi.
On hyvin tärkeää kertoa jos on nähnyt jonkun kuvatunlaisen henkilön jossain muualla tuohon aikaan jonka poliisit ilmoittavat henkilön katoamiseen olevan viimeinen paikka jossa nähty.
On tärkeää tietää aika.Jos viimeiseksi havaintopaikaksi ilmoitetaan linja-autoasema klo.13.30 ja etsitään siellä olleilta ihmisiltä mahdollista tietoa mutta kuitenkin joku on nähnyt saman henkilön 10 km päässä menossa johonkin taloon klo 13.45,se tieto saattaisi olla ratkaiseva koska saatat olla ainoa ihminen joka tietää asiasta.
Kaikki pitää ilmoittaa.Kadonneiden etsiminen ei ole helppo asia. - mitä shittiä
Joku kirjoitti:
aina katoaa.Ihmiset saattavat tietääkin jotain tällaisesta kadonneesta vaikka eivät katso tarpeelliseksi käydä sellaista kertomassa poliisille.
Kuinkahan monta kadonnutta olisikaan löydetty jos kaikki olisi poliisille käyty kertomassa,vaikka ei muuta kuin aika jostain tapauksesta.Se saattaisi tutkijat uuden suunnan löytymiseen tutkinnassa ja tiedä vaikka juttu ratkeaisi.
On hyvin tärkeää kertoa jos on nähnyt jonkun kuvatunlaisen henkilön jossain muualla tuohon aikaan jonka poliisit ilmoittavat henkilön katoamiseen olevan viimeinen paikka jossa nähty.
On tärkeää tietää aika.Jos viimeiseksi havaintopaikaksi ilmoitetaan linja-autoasema klo.13.30 ja etsitään siellä olleilta ihmisiltä mahdollista tietoa mutta kuitenkin joku on nähnyt saman henkilön 10 km päässä menossa johonkin taloon klo 13.45,se tieto saattaisi olla ratkaiseva koska saatat olla ainoa ihminen joka tietää asiasta.
Kaikki pitää ilmoittaa.Kadonneiden etsiminen ei ole helppo asia.Ja sitten sanotaan että joo joo. Ei pienintäkään mielenkiintoa.
- Jaska Palonen
Siis miksi ihmeessä Raisan matkapuhelin "hiljeni" (mitä se sitten täsmällisesti tarkoittaakaan) yhtäkkiä ? Jos se olisi ollut päällä jonkin aikaa pitempään, olisi sitä voitu jäljittää tukiasemien tunnistetietojen avulla. Jos viimeisin yhteys verkkoon on ollut Tampereen keskustan alueella, on puhelin suljettu ilmeisesti väkisin autossa.
Tuota samaista kännykkää ei ilmeisesti ole sen jälkeen televerkkoon yhdistetty.Ehkä matkapuhelimesta oli mennyt akku?Raisahan soitti poikakaverilleen ennen katoamistaan joten poliisi on varmasti penkonut jätkän kännykän.Toinen vaihtoehto on se,että murhaaja/murhaajat ovat ottaneet kännykän ja rikkoneet sen.Nämäkin tosin ovat arvailuja.
- Kapitän
Leena kirjoitti:
Ehkä matkapuhelimesta oli mennyt akku?Raisahan soitti poikakaverilleen ennen katoamistaan joten poliisi on varmasti penkonut jätkän kännykän.Toinen vaihtoehto on se,että murhaaja/murhaajat ovat ottaneet kännykän ja rikkoneet sen.Nämäkin tosin ovat arvailuja.
...että matkapuhelimen akku olisi loppunut juuri samoihin aikoihin, kun Raisa katoaa for good. *Mahdollistahan* se tietenkin on, mutta ei mielestäni edes todennäköistä ! Olisiko sieppaajilla niin hyvää tuuria ?
- sitten
Leena kirjoitti:
Ehkä matkapuhelimesta oli mennyt akku?Raisahan soitti poikakaverilleen ennen katoamistaan joten poliisi on varmasti penkonut jätkän kännykän.Toinen vaihtoehto on se,että murhaaja/murhaajat ovat ottaneet kännykän ja rikkoneet sen.Nämäkin tosin ovat arvailuja.
upotettu veteen.
- silloin kun
sitten kirjoitti:
upotettu veteen.
Raisa hyppäsi veteen.
- Raisa on
silloin kun kirjoitti:
Raisa hyppäsi veteen.
haudattu jonnekkin metsikköön...se selittäisi helpostikin sen ettei häntä ole löydetty eikä välttämättä ikinä löydetäkkään!!
Olihan tämä vastikään metsiköstä löytynyt Mikakin kymmenisen vuotta kuolleena siellä kenenkään tietämättä ja nyt vasta löydettiin...eikä ruumista oltu edes kunnolla peitelty! Jos Raisa on haudattu ihan kunnolla maahan niin ruumista voi olla jopa mahdoton löytää...
Tuntuukin aivan siltä että Raisan on surmannut yksi mies koska yleensä jos tilanteessa on ollut useampia mukana juoru lähtee kulkemaan jotakin kautta...
- hmm..
itse ainakin jos olisin halunnu lähtee poikaystävän luokse niin olisin lähteny sinne kävelee vaikka kuin kylmä olis ollukin ja liftannu siinä matkalla sitten.. kännissä tekee paljon asioita miettimättä ihan loppuun asti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514