Ainakin Canonin PowerShot ja Ixus-sarjan kameroissa on ikävän kuuluisaksi noussut ja kohuakin aiheuttanut ns. E18-vika.
Vian nimi johtuu siitä, että se aiheuttaa kameran näytölle E18-vikakoodin. Vika taas johtuu siitä, että kameran objektiivi ei putoamisen, lian tai jopa kulumisen takia mene sisään.
Kamerasta tulee käyttökelvoton vuodessa tai kahdessa käytöstä riippuen. Miksi siis ostaisti Canonia?
>>> ÄLÄ osta CANONia
15
5302
Vastaukset
- Uusikohu
Mix kamera ei kestänyt kun yritin naulata sillä. Nyt ei mene objektiivi sisään. Naulat oli aika pieniä.
- fdddf
Kamera ei ole vasara, ei edes Canon.
- Alvari R, antiikkia itekin
Paitsi F1, se ensimmäinen versio. Pärekattoo synty kummasti. Laiturintekoon en rohkene suosotella. Teltan kiilat kyllä uppoo, ellei kalliolle pystytä tilapäismajaansa.
- Optique
Nikon,Panasonic,Samsung,Sony,Fuji,Pentax,Casio,HP...Kaikista niistä on löytynyt vika ;-)
- kun ilmoitit
kolmen Canonnin omistajana,toi oli kyllä tärkeä tieto...
- pärjännyt
Olisit pärjännyt yhdellä kameralla jos olisit tiennyt etukäteen!
- Googleen...
Laittakaapa Googleen hakusanaksi
Canon E18
Kyllä maailmassa on "muutama" Canon hajonnut tuohon E18-vikaan! :o- noin
hakukoneita käytetään niin sitten Nikonin system error vetää reilusti pitemmän korren..dumass..!!
- EddyM
siinä tapauksessa viesti kuuluisi, joko canonin tai digipokkareiden osastoon. Ei tänne.
- kokemusta on...
toista canonia ei ikinä!!!!!!!
- ikinä ostaisi...
Ja kumminkin olet ostanut!
Canon on Paras!!
Vaikka siinä onkin E18 Vika,mutta sen saa korjattua itse!
Mitä väliä sillä on vaikka sillä onkin vain 1 vuoden takuu?
Voihan siihen aina ostaa 2 v takuu.
Niinkun minä ostin.
Eikä ollu ees kallis!- mulle
miten korjaan itse?
Kameran ostin maaliskuussa ja nyt jo tökkii! Googlettamalla kyllä löyty joku ulkomaan tekstillä oleva korjausohje.
Taitaa olla ixuksien ongelma tuo E18. Itsellä power shot 520.
Perseestä tämä nykytekniikka kaikki hajuaa tai sekoilee ainaki mulla, digiboksi, dvd ja nyt digikamera! Siirryn takasi kunnon vanhaan järjestelmäkameraan. - ja kokosin
mulle kirjoitti:
miten korjaan itse?
Kameran ostin maaliskuussa ja nyt jo tökkii! Googlettamalla kyllä löyty joku ulkomaan tekstillä oleva korjausohje.
Taitaa olla ixuksien ongelma tuo E18. Itsellä power shot 520.
Perseestä tämä nykytekniikka kaikki hajuaa tai sekoilee ainaki mulla, digiboksi, dvd ja nyt digikamera! Siirryn takasi kunnon vanhaan järjestelmäkameraan.Itse avasin A510:n, mutta sieltä objektiivin sisältä oli yksi muoviosa murtunut. Laitoin takaisin kasaan ja myyntiin.
- A700mallin
ja kokosin kirjoitti:
Itse avasin A510:n, mutta sieltä objektiivin sisältä oli yksi muoviosa murtunut. Laitoin takaisin kasaan ja myyntiin.
Ja selvää vauriota zoomia siirtävässä hammasvaihteen pienimmässä hamaspyörässä muovia kertoakaa jos tiedätte mistä noita pieniä osia voisi saada? Helppo vaihtaa,
tai toki vaatii kelloseppä koulutuksen tai jotain mekaaniikan ja elektroniikan tuntemusta.
Niin mun kameralle kävi niin että rupes zoomi jumittaan kun sinne pääsi likaa ja siksi toi hammaspyörä joutui liian koville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482503
- 1801748
- 921598
- 691583
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68891
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188844- 61818