>>> ÄLÄ osta CANONia

Lue miksi

Ainakin Canonin PowerShot ja Ixus-sarjan kameroissa on ikävän kuuluisaksi noussut ja kohuakin aiheuttanut ns. E18-vika.

Vian nimi johtuu siitä, että se aiheuttaa kameran näytölle E18-vikakoodin. Vika taas johtuu siitä, että kameran objektiivi ei putoamisen, lian tai jopa kulumisen takia mene sisään.

Kamerasta tulee käyttökelvoton vuodessa tai kahdessa käytöstä riippuen. Miksi siis ostaisti Canonia?

15

5305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusikohu

Mix kamera ei kestänyt kun yritin naulata sillä. Nyt ei mene objektiivi sisään. Naulat oli aika pieniä.

• fdddf

Kamera ei ole vasara, ei edes Canon.

• Alvari R, antiikkia itekin

Paitsi F1, se ensimmäinen versio. Pärekattoo synty kummasti. Laiturintekoon en rohkene suosotella. Teltan kiilat kyllä uppoo, ellei kalliolle pystytä tilapäismajaansa.

• Optique

Nikon,Panasonic,Samsung,Sony,Fuji,Pentax,Casio,HP...Kaikista niistä on löytynyt vika ;-)

• kun ilmoitit

kolmen Canonnin omistajana,toi oli kyllä tärkeä tieto...

• pärjännyt

Olisit pärjännyt yhdellä kameralla jos olisit tiennyt etukäteen!

• Googleen...

Laittakaapa Googleen hakusanaksi

Canon E18

Kyllä maailmassa on "muutama" Canon hajonnut tuohon E18-vikaan! :o

• noin

hakukoneita käytetään niin sitten Nikonin system error vetää reilusti pitemmän korren..dumass..!!

• EddyM

siinä tapauksessa viesti kuuluisi, joko canonin tai digipokkareiden osastoon. Ei tänne.

• kokemusta on...

toista canonia ei ikinä!!!!!!!

• ikinä ostaisi...

Ja kumminkin olet ostanut!

• Canon on Paras!!
      Vaikka siinä onkin E18 Vika,mutta sen saa korjattua itse!

Mitä väliä sillä on vaikka sillä onkin vain 1 vuoden takuu?
      Voihan siihen aina ostaa 2 v takuu.
      Niinkun minä ostin.
      Eikä ollu ees kallis!

• mulle

miten korjaan itse?
        Kameran ostin maaliskuussa ja nyt jo tökkii! Googlettamalla kyllä löyty joku ulkomaan tekstillä oleva korjausohje.
        Taitaa olla ixuksien ongelma tuo E18. Itsellä power shot 520.
        Perseestä tämä nykytekniikka kaikki hajuaa tai sekoilee ainaki mulla, digiboksi, dvd ja nyt digikamera! Siirryn takasi kunnon vanhaan järjestelmäkameraan.

• ja kokosin
        mulle kirjoitti:

miten korjaan itse?
        Kameran ostin maaliskuussa ja nyt jo tökkii! Googlettamalla kyllä löyty joku ulkomaan tekstillä oleva korjausohje.
        Taitaa olla ixuksien ongelma tuo E18. Itsellä power shot 520.
        Perseestä tämä nykytekniikka kaikki hajuaa tai sekoilee ainaki mulla, digiboksi, dvd ja nyt digikamera! Siirryn takasi kunnon vanhaan järjestelmäkameraan.

Itse avasin A510:n, mutta sieltä objektiivin sisältä oli yksi muoviosa murtunut. Laitoin takaisin kasaan ja myyntiin.

• A700mallin
        ja kokosin kirjoitti:

Itse avasin A510:n, mutta sieltä objektiivin sisältä oli yksi muoviosa murtunut. Laitoin takaisin kasaan ja myyntiin.

Ja selvää vauriota zoomia siirtävässä hammasvaihteen pienimmässä hamaspyörässä muovia kertoakaa jos tiedätte mistä noita pieniä osia voisi saada? Helppo vaihtaa,
        tai toki vaatii kelloseppä koulutuksen tai jotain mekaaniikan ja elektroniikan tuntemusta.
        Niin mun kameralle kävi niin että rupes zoomi jumittaan kun sinne pääsi likaa ja siksi toi hammaspyörä joutui liian koville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      102
      2160
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      59
      1287
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      228
      1139
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1115
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      10
      1056
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1005
    7. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      939
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      932
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      898
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      42
      862
    Aihe