Rajuilma

Rellutar

Rajuilma

Rankkasade hakkasi ruutuihin
huuhtoen pintoihinsa
tarttuneet urvut
lintujen jätökset.

Sadekuulat jatkoivat rummutustaan
liekehti salamoiden meri,
kärjet ristikkäin rätisivät.

**

Puut huusivat apua
julmuuden alla

vavisi kallio ikivanha.

Rauhaa aneli mummo
ja hiljaisuutta,
mökissä peloissansa
yksin itki.

Vaarin oli sairaus uuvuttanut,
saatellut ikuisille viheriöille.
Mummo nyyhkytti ikäväänsä,
luonnon voimain tehdessä
raakaa työtään.

Myrsky tuhosi
ei auttanut puiden avunhuudot
ei armon anelut.
Juurineen repi ja nosti -
karskisti runkoa monta
ikuisen kallion
vetistelevään syliin.

Mummo kiikkui kiikkumistaan
pyöritellen peukaloitaan
hiljaa hyräillen virttä
*maan korvessa kulkevi
lapsosen tie*

Laantui myrsky
ärtyisät aallot huokuivat
väsyneenä rauhoittuen.

Mummo virkkoi kiikkuessaan;
*kiitos kun kuulit toiveeni,
kiitos kun palautit rauhan*

Voi levolle mummo käydä,
kissa kehräävä kainalossaan.

Hyvää yötä vaarille toivottaa
tähden kärjellä katselevalle
mummon unta valvovalle.

Rauha oli palannut luontoon ja mökkiin.

14

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun mielestä

      ole tää....

      • Rellu

        elämästä kertovaa, oikeilla sanoilla,
        tapahtuneilla asioilla.
        Eihän voi olla kaikkien mieleen, eikä
        edes tarvitse.

        Kiitos kuitenkin kommentoinnista ja
        hyvää illan jatkoa.


    • Tämä oli

      oikein hyvä runo, se saa mukaansa menneisiin aikoihin..:)

      • Rellu

        kiva, jos miellytti,
        kiitän.

        Menneisiin aikoihin osa elementeistä
        kyllä vie, vaikka noita rajuilmoja
        onkin koettu tänä suvena.

        Leppoisaa iltaa, ilman rajuilmaa :D


    • oli niin todellista,
      kesällä täällä riehui rajuilma.

      Puut juurineen nurin,tiet tukossa
      salamoi ja vettä kaatoi kaatamalla.
      Nyt lapsenlapseni pelkää joka jyräystä.

      Kiitos tästä,oli todellista:)

      • Rellu

        niin riehui täälläkin, siitähän tuo
        aiheeni virisi.

        Lapset usein pelkää, tosin -
        pelkään itsekkin.

        Leppoisaa iltaa ja kiitos.


    • lomalainen,,

      pidin runostasi.

      • Rellu

        cucculuuruu pitkästä aikaa :D

        Sinun sanavarastosi alkaa pitkän loman
        myötä tyrehtymään, huomaan ma, mutta
        kiva, että curccasit.

        Lämmin kiitos, kiwa kuulla että pidit.

        Lupsakkaa iltaa.


    • Hienon runon, kuvauksen olet aikaan saanut. Kosketti paljon syystä monesta.

      • Rellu

        kiitoksia sinulle.

        Hyvää päivän jatkoa ja kivaa wekendiä.


    • Jeessmoke

      rompi on siellä ollu....Jännee luettavvoo ja hyvä kun mummu selevis.

      • Rellu

        nojoo, oli täällä melkonen myräkkä, mutta
        ei se nyt repiny puita juurineen, se osa
        runostani on vuoden takainen, väliäkö
        tuolla nyt sitten kuitenkaan.

        Mummukin oli runossa fiktiota, ajatukseni
        synnyttämä, mikä lie.

        Noh, lupsakkaa päivää vuan sinne savvoon,
        ja kiitti, kun kommentoit.


    • Niinkuin moni näistä kommentoijista on todennut, että aidosti olet tunnelmat taltioinut vaikka sanoitkin osan olevan edelliskesästä ja jonkin osan fiktiota. Kuitenkin hienosti olet koonnut menneisyyden, fiktion ja nykyisyyden yhteen.

      :)

      • Rellu

        runoihin on melko helppo koota elämästä
        aineksia, tulos tietty vaihtelee.

        Lämmin kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe