Mulla oli ihana anoppi

soilike

Oikeestaan oli useita
Poikaystäväni äiti teki parasta karjalan paistia , mitä olen ikuna maistanut.
Sakeeta ja maistuvaa, karjalanpiirakat siinä kastettuna.

Työkkärillä tanssittiin ja mentiin fillarilla hänen kotiinsa ja nukuimme lomittain, hellästi.
Silloin, v 1957, ei ollut tapana tehdä mitään muuta sängyssä, vaikka tunteet jylläsivät.
Se ei ollut kertakaikiaan sopivaa.
Muistatteko vielä sen ajan

8

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmästynyt ;)

Anopin kanssa hellästi lomittain?

• lukenut

tarkkaan. Se anoppi oli, siis paras puoli ettei ole enää.

Ei minusta anopeissakaan pahempia vikoja, mutta tupataan neuvomaan "itsenäisiä ihmisiä". Se on vain vanhempien huolenpitoa turhan pitkälle. Ei ne ihmisinä kuitenkaan hullumpia.

Yhden leskeksi joutuneen kanssa avioiduin. Lapset heti sanomassa että nyt saatiin ihan kahjo appiukkokin, Tottuivat kuitenkin parissa viikossa ja mukavaa tuntuu olleen heilläkin.

• vielä 60-luvulla

Mennä lyhyen seurustelun jälkeen poikaystävän kotiin nukkumaan. Miten nukutaan lomittain?Peddingiä harrastettiin, mutta opiskelukämpissä.

• Vaimo pitää ottaa anopin mukaan - kukaan muu ei pysty pitämään puolia vaimoa vastaan kuin anoppi, joka sitä on joutunut aina tekemään ;-)

Varmaan sama pätee appiukkoon. Jollette ole ajoissa pitäneet varaanne, ei teitä kukaan enää voi auttaa! ;-)

• Horjuen käydään

Mites tässä nyt, kun anoppini on vain vaivaiset 19 vuotta minua ainoan lapsen puolisoa vanhempi ? Hän 97 vuotias asuu palvelutalossa eikä halua tilata valmista ruokaa.
        Minun tekemääni hän mielellään syö. Mutta, mutta kun minä en enää jaksaisi ja minunkin käyntini alkaa horjua nivelkulumista johtuen. Ei riitä, että tekee ruuan. Aineet on haettava kaupasta ja valmiit ruuat on pakastettava.
        Maailman kultaisinta anoppia on kuitenkin jeesattava pitkän matkan taakse.

• Likka123

Anoppini piti huolta raittiudestani. Mökkinaapurit järjestivät kosteita juhlia ja anoppi ilmoitti aina : me ei sitten miniän kanssa oteta alkoholia.Hän neuloi ihania vaatteita käsin, minullekin leninkejä, tvinsettejä,jakkupukuja ja jopa pitkän reikäneuleisen aamutakin, joka on aarteeni vieläkin.Imelletyn perunalaatikon opin häneltä ja hätkähdytän savolaista sukuani sillä.Kaipaan anoppiani ja vieläkin , kun koen jotain mukavaa, olen tarttumassa puhelimeen jakaakseni ilon hänen kanssaan, mutta hän on ollut pari vuotta kuolleena. Äidille voin onneksi joka päivä soittaa.

• kopeloi

Kyllä sitä vuonna 1957 lomittain nukuttiin ,mitä nyt välillä naitiin useasti kolmeen neljään kertaan yössä ja viellä aamusella uudestaa ennen kuin kello viideltä lähdettiin navettaan lypsylle.Nidatti
        kuitenkin jo helvetisti puolisen aikaan ja piian
        kanssa heinäladossa homma hoidettiin.

• että hiirelläkin

himonsa. Oli varmaan sun ainoo mieskontakti sängyssä, ainakin siltä vaikutti. Ohhoijjaa.
      Oliko anoppi hetekan toisella puolella, kenties.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4899
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3840
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3611
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3279
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1961
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      185
      1833
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1696
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe