mistä perinteisen kameran saa ostaa

axax

Tietääkö joku onko Helsingissä tai Turussa kamerakauppaa, joka myy perinteisiä kameroita.
Koska tarvitsen neuvoja sen ostamisessa, en voi turvautua nettikauppaan.

6

2319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valo kuvaaja

      Helsingissä pari kokeilemisen arvoista kauppaa ovat Optotek Runeberginkadulla ja MR. Kamera Malminrinteessä (Kamppi). Molemmat löytyvät myös googlella. Turusta en sitten tiedäkään yhtään mitään.

      Liikkeiden hinnat ovat kyllä usein varsin korkeita, joten kannattaa seurailla myös yksityisten myynti-ilmoituksia esim. valokuvausfoorumeilla.

      Tattista.

      • kameroiden

        hinnat on tullut pokkaritasolla niin paljon alaspäin että monikaan liike ei edes pidä enää ihan sitä halvinta mallistoa hyllyssä, 28mm laajakulmaa kun saa 100 euroon. Ihmettelen vaan tuota varsin korkeiden hintojen huomautusta, liikkeissä tukkuhintaan lisätään n. 10-20 prosenttia, joten eipä noissa summissa kovin paljoa ole ilmaa välissä.

        Outo kysymys kuitenkin, mutta ei mitenkään harvinainen nykypäivänä, tuohon törmää viikottain kun asiakkaat kysyy et myydäänkö täällä kameroita kun valokuvausliikkeesen astuvat, mutta niihän se on et kameroista enää n. 25 prosenttia ostetaan valokuvausliikkeistä.!!


      • fotokauppias
        kameroiden kirjoitti:

        hinnat on tullut pokkaritasolla niin paljon alaspäin että monikaan liike ei edes pidä enää ihan sitä halvinta mallistoa hyllyssä, 28mm laajakulmaa kun saa 100 euroon. Ihmettelen vaan tuota varsin korkeiden hintojen huomautusta, liikkeissä tukkuhintaan lisätään n. 10-20 prosenttia, joten eipä noissa summissa kovin paljoa ole ilmaa välissä.

        Outo kysymys kuitenkin, mutta ei mitenkään harvinainen nykypäivänä, tuohon törmää viikottain kun asiakkaat kysyy et myydäänkö täällä kameroita kun valokuvausliikkeesen astuvat, mutta niihän se on et kameroista enää n. 25 prosenttia ostetaan valokuvausliikkeistä.!!

        Kameroiden myyntikatteet ovat aina olleet todella pienet, eikä suomalaisten fotokauppojen Keski-Eurooppaa hieman korkeampi hintataso johdu kauppiaiden ahneudesta vaan korkeammasta sisäänostohinnasta. Mielelläni myisin samalla hinnalla kuin saksalainen kollegani, mikäli maahantuojien hinnoittelupolitiikka sen sallisi.


    • turisti_tallaaja

      Käppäilin juuri turun keskustassa, törmäsin neljään fotoliikkeeseen ja kaikissa hyllyt täynnä uusinta digiä.. ei käytettyjä missään.

      Itse maksoin Hämeenlinnassa käytetystä Canon EOS600 järkkäristä, jossa lisukkeena canonin "perus" putki ja salama 90€. Ei mielestäni paha hinta. Liikkeestä ostaessa on aina kuluttajansuoja mukana, se kannattaa muistaa.

      • Optique

        www.rajala.fi
        Klikkaa Helsingin tai Turun myymälä ja "Vaihtolaitteet".
        Myyvät kyllä uusiakin kinareita,mikäli joku niitä vielä valmistaa.


    • Helsingissä ainakin ep kamera nimisessä liikkeessä on hyvät valikoimat käytettyjä. Toki uusiakin löytyy ja paljon asiantuntemusta valokuvauksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe