John Deeren kestävyys

zanus

Tervehdys!

Ollaan vaihtamassa Valtra C120:stä joko Deutz Fahr 155:een tai 135:een tai John Deeren johonkin malliin (6820,6620 tqi 6920). Koeajossa oli aiemmin kesällä deutzin 155 ja nyt on jontikan 6820. onko kokemuksia näiden traktporeiden kestävyydestä? kyllästynyt valtroihin tällä hetkellä siis T140 johon piti tehdä jarruremontti 2500 tunnin kohdalla ja nyt reistaa pikavaihteet. C:ssä ollut kytkimen säätöjen kanssa ongelmia alusta lähtien samoin kuin erinäisiä sähkövikoja. mitä kokemuksia muilla?

13

13692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai niin

      Deutsit ja jontikat on täysiä romuja...

      • lisää näitä

        ...näissä sitä on informaatiota.


      • ihme juttu,
        lisää näitä kirjoitti:

        ...näissä sitä on informaatiota.

        Kun maristaan ,ettei maataloudessa mistää makseta MITÄÄ JA SIITÄ HUOLIMATTA OLLAAN OSTAMASSA ULKOLAISTA TRAKTORIA.....

        P.S. AMERIKKALAISET OMISTAA VALTRAN.(mainitsin tään sen ettei luulla etten muka tietäisi koko jutusta)


      • ihmeellistä ole
        ihme juttu, kirjoitti:

        Kun maristaan ,ettei maataloudessa mistää makseta MITÄÄ JA SIITÄ HUOLIMATTA OLLAAN OSTAMASSA ULKOLAISTA TRAKTORIA.....

        P.S. AMERIKKALAISET OMISTAA VALTRAN.(mainitsin tään sen ettei luulla etten muka tietäisi koko jutusta)

        talous on monilla niin tiukalla, ettei VALtion TRAktoritehtaan tuotteiden remontteihin yksinkertaisesti riitä rahat.

        Heh, jenkit ei taida tietää mistä heidän traktorin merkki on lyhennetty:D


      • tutulla
        ihmeellistä ole kirjoitti:

        talous on monilla niin tiukalla, ettei VALtion TRAktoritehtaan tuotteiden remontteihin yksinkertaisesti riitä rahat.

        Heh, jenkit ei taida tietää mistä heidän traktorin merkki on lyhennetty:D

        on jontikka ja ollu todella iso pettymys... Tila meni sen takia vararikkoon...


    • ollut jonkin aikaa

      Eikä kyllä yhtään harmita. Hyvin toiminut ja ominaisuuksiltaan passeli kone. Itsekkin kokeilin Deutzia enkä oikeen vakuttunut. Ohjaamo jotenkinkin sekava. Tavaraa roiskittu pitkin koneen kylkeä sinne tänne.

      • j d

        on 6820autopoveri ajanu joku 2000 tuntii jaa ainoo vika on että ko käy kauan tyhjäkäyntii ni se yskäsee pari kertaa muttei muuta.kovin on kehunu jontikkaa.


    • Minulla on C-100 vm 2004 2400h ajettu. Heti uutena oli ongelmia voimanoton kanssa piti puhdistaa tehtaan jäljiltä putkistot. Siellä oli epäpuhtauksia. Ilmastointi ei toiminut ennenkuin uusi ohjausyksikkö vaihdettiin. Sittemmin on mennyt ihan hyvin. Suorituskyky on ollut lievä pettymys, luulin terhakkaammaksikin. Ei kulje juurikaan paremmin kuin entinen 80 hv traktori, ei ollut kotimainen.
      Etukuormainkäytössä ihan pätevä peli, aika tyytyväinen olen ollut, kun suurin osa hommista ek käyttöä.

      • Johan deeri

        se on 1980 luvun malli kone kolistaa hieman ehkä säätövika? hyvin on lumityöt pystyny tekemään, hän uskoo jontikan kestävyyteen vahvasti vaikka vähän koliseekin.hänen miehensä kyllä moittii että vie löpöä liikaa, muuten hyvä 70hp kone.


      • JD forever
        Johan deeri kirjoitti:

        se on 1980 luvun malli kone kolistaa hieman ehkä säätövika? hyvin on lumityöt pystyny tekemään, hän uskoo jontikan kestävyyteen vahvasti vaikka vähän koliseekin.hänen miehensä kyllä moittii että vie löpöä liikaa, muuten hyvä 70hp kone.

        ettei kolina tule kampiakselin hihnapyörän kohdalta.
        Siinä on hydr. pumppu ko. pyörän edessä, eikö vaan?
        Siellä hihnapyörän "sisällä" on pumpun akselin laipan ja hihnapyörän keskiön välissä vaimennin kumi.
        Tärinän vaimennusta pitäisi tehdä. Noin vanhassa se on voinut kovettua / murtua ja se saattaa rikkoa hydr. pumpun. Ko. kumi maksaa n. 20e. Pumppu on "vähän" kalliimpi. Vaihtokin on suht. helppo.


    • Has.....

      Deutz kokeilleena minulle ei sellaista tule. Liian sekavan oloinen. Tällä hetkellä Valtra 8550 HT ajettu 7500t ilman mitään remonttia.

      John Deerestä sen verran kokemusta, että ei mikään hyvä käynistymään talvella kovalla pakkasella. Viime talvena tuttavalla oli, mutta vaihtoi pois sen takia.

      Naapurin Deeressä oli joku pieni sähkövika. Poltti pääsulaketta, jolloin meno loppui kokonaan. Vian aiheuttaja oli kuitenkin joku pikku juttú.

      Eli yhteenvetona voin sanoa, että ei noissa koneissa isoja eroja ole kestävyydessä.

      En sitten tiedä mistä johtuu, mutta lähiseudulla oleva urakoitsija, joka urakoi lannanlevitystä, säilörehuntekoa kahdella silppurivaunulla ym. ym. vaihtoi John Deeret valtroiksi. Tällä hetkellä sillä on 2x M150 ja T190.

      Aiemmin jotain 6-syl Jontikoita

    • mkhy

      olen tutustunut monipuolisesti jontikan sielunelämään maatalouskonehuoltoyritäjän kurssilla, joka em. jontikan kurssi.

      monta vanhempaa jontikkaa pilkottiin osiksi ja uudempia hämmästeltiin pinnallisemmin.

      hyvää tekniikkaa enemmistön mielestä, tosin suht monimutkaista ja jos ongelmia alkaa kasautua, ni aika pulassa on. sama kyl kaikissa merkeissä.

      jontikka rakensi jo 80-luvulla teknisesti moderneja koneita, joihin valtra vastaavassa määrin keskittyi vasta 90-luvun lopulla. eli jontikalla on hieman teknistä etumatkaa joka esiintyy käyttövarmuutena ja kokemuksena.

      2000-luku vaikutaa siltä että konemalleja työnnetään kilpaa väkisin markkinoille ja maanantai päivän koneita paljon totuttua enemmän joka merkillä. laadusta tingitään, hinnan kanssa kilpaa.
      ympäristönsuojeluasiat tuottaa kustannuksia ja kohtuuttomia haasteita konevalmistajille ja taas laadusta on tingitty, joka merkillä.

      jontikassa on joitakin anturivikoja, kuten kierrosluku, aika monissa koneissa

      ja sähkövikoja noin yleensä ja sit viel lisäksi kalibrointiongelmat ja sähköhydrauliikan säädöt. usein vika on käyttäjässä ja jopa huoltomiehessäkin. koneet on niin monimutkaisia ja herkkiä et pienikin "vika" voi aiheuttaa kohtuutonta harmia.

      kaikki viat tulisi korjata viipymättä alkuperäiseksi. näin kone säilyy korjattavassa kunnossa. kun vikoja kasautuu, niin kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ongelmat kasautuu.
      kone on pidettävä poikkeavan huolellisesti ja vaalittava puhtautta, ni huipputekniikan kanssa pärjää ja siitä saa kaiken tehon irti, muutoin käy päinvastoin.
      ja esim. jos vaihteistoöljyn lämmöt nousee, niin tietysti on etsittävä vian syy. monet urakoitsijat painaa kaasua ja sit kone ajetaan vaihtokonekatokseen kun kaikki monilevyhydraulipakat rikki ja uusi kone. sama kaikissa merkeissä.

      tiedän muuan urakoitsijalla monivikaisen uuden jontikan jossa valoja palaa näytössä kuin joulukuusessa. syy löytyy lattialta. tupakan tumppeja täynnä ja mukitelineeseen tumpattu. ei tuollaisella käyttäjällä 2005 vuoden jontikka pysy kasassa. se on fakta. on sil risoja valtrojakin.

      jontikan suunnanvaihto on ollut hieman konstikas ja niskat taittava, mutta uusissa koneissa ei tuota ongelmaa enään?

      aika monet jontikat on ilmattava kun ne seisoo useamman päivän, se on helppoa ilmata/automaattista, mut hämmästystä herättävää.

      muutenkin polttoaineen syötössä pieniä ongelmia ja moottoripolttoöljy eräs ratkaisu ongelmiin.

      tiedän åkermannin kaivurin jolla on kaivettu 10000h samoilla polttoainesuodattimilla. kyllä konekauppias ihmetteli kun katseli kaivuria.
      ei se huoltotyö takaa itsestään selvästi että kone toimii, vaan koko käyttötottumus ratkaisee. jos polttoaineet ovat puhtaita ei suodattimet likaannu. tuossa lienee mäntyharjulaisen maarakennusfirman menestyksen eräs salaisuus.

      kyllä jontikka on yksi parhaista koneista. mutta tietty vanhanaikaisuus on hyväksi. eli osta aina mallisarjan viimeisiä malleja, koska niiden lastentaudit on jo tehtaalla korjattu. ja toisaalta hintaa voi tinkiä kun kone jo vanhaa mallia vaikka aika uusi olisikin.
      mieti aina millaisia varusteita oikeasti tarvitset. ylivarustelu vaatii hyvin huolellisen kuljettajan. vähän kuin rekkakuskin, että kengät jätetään astinlaudalle oven alle suojaan, ohjaamon ulkopuolelle.
      karvalakkimallit soveltuvat hieman huolettomampaan menoon.

      sähköä tulee aina kunnioittaa.. eli apuvirran antamista harkita tarkasti. huolehtia akun kunnosta ja että virtaa on yllinkyllin. huolehtia puhtaudesta ja muistaa että sähkössä maadoitusjohdot ovat yhtä tärkeitä kuin virtajohdotkin.
      ja omat lisävarusteasennukset aina releohjattuna suoraan akulta.

      muistinko mainitakkaan että puhtaus ja kuivuus on tärkeää.
      kotelosuoja-aine (spray) on hyvä korroosionesto aine sähköasennuksissa. antaa vedenpitävän suojan.

      virityslastut perustuu ajatukseen että konetta huijataan, eli sille syötetään vääriä arvoja ja kone antaa tehoa enemmän kuin normaalisti. eri lastuissa on eroja ja just toiminta ideassa. koneen alkuperäiset asetukset huomioi eri käyttöolosuhteet toisin kuin monet virityslastut. eli lastutetun koneen käyttöön tulis suhtautua kuin kilpakoneeseen. lastutettu kone ei tiedä onko ulkolämpötila 30 vai -30, lastuttamaton kone saattaapi tuon eron havaita, eikä anna täyttä tehoa tai kierroslukua ja säälii konetta näin.
      toisaalta koneesta ei tulisi vaatia aina 100% tehoa, vaan jos kone joutuu aina antamaan kaikkensa, ni kannattaa harkita isompaa traktoria.

      tuossa tulikin tärkeimmät jontikan ja valtran kestävyyserot. kyllä nois valtrois on ollu ongelmii enemmän ja litkiivät enemmän polttoainetta kuin jontikat?

      • vioista

        vain 2450 ollu vikaa se tyypillinen seering rengas vaihdelaatikossa oli vikana ajettu n.3500 sit tuli 6200 ajettiin n.6500h ei mitään vikaa nyt 6420 ei ongelmia tunteja 2400h ja viel luottamusta koneeseen ainakin yhdeks vuodeks ennen kuin vaihtoon eikä varmaan vikojen takia vaan tilaajan vaatimuksen vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1974
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1677
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      247
      1592
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1544
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1408
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      20
      1281
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1187
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      38
      1015
    Aihe