Itse olen tällä saralla melkoisen aloittelija, joten kysynkin teidän mielipidettä ehdotuksestani.
Aloitan kohta remontoimaan vuonna -74 rakennettua osaketta, jossa seinissä lastulevyt rakoineen elämisvarana. Ajettelin tehdä niin, että kittaan ko. raot umpeen ja nauhoitan ne, jonka jälkeen tasoitan sen tarpeeksi leveältä molemmin puolin. Tuon jälkeen olisi tarkoitus laittaa lasikuitutapetti ja maalauksen jälkeen minulla pitäisi olla valmista seinäpintaa. vai?
Lastulevyseinien raot ongelmana
3
1146
Vastaukset
en suosittelisi kyseistä menetelmää.niillä elämisraoilla on tarkoituksensa,eli puumateriaali elää kosteusvaihtelujen mukaan.näkisin järkevämmäksi
poistaa lastulevyt ja levyttää esim kipsilevyllä uusiksi tai laittaa lastulevyjen päälle 6mm saneerauskipsilevyn ja saumojen tasoituksen..varmasti kestävämpi lopputulos.- vain
lasikuituvahvisteiset saumanauhat liimalla rakojen päälle ja lasikuitutapetti siihen päälle. hyvin kesti ne vuodet ku siinä asuin. katsot vaan ettei tapetin sauma osu ihan lähelle lastulevyn saumaa.
- mami1
Ohuet puusoirot rakoihin ja tasotetta päälle. Hyvin pysyy raot ummessa ja tapetit päällä. Ollut meillä jo yli 10 vuotta ja ei minkäänlaista elämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457