Mitä mieltä näistä Luontokuvistani ?

11

1594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisin:(

      Sorry, this GeoCities site is currently unavailable.

      The GeoCities web site you were trying to view has temporarily exceeded its data transfer limit. Please try again later.

      Are you the site owner? Avoid service interruptions in the future by increasing your data transfer limit! Find out how.

      Learn more about data transfer.

    • -T-

      Upeita kuvia salamoista!Maisemat aika peruskauraa, mutta avaruus systeemi varmaan ok, mitään siitä puolesta en kyllä tiedä;)

    • tytti

      todella hienoja kuvia.

    • tomppa300

      Erityisesti tykäsin salamaniskukuvista ja siitä kastepisarakuvasta.

    • Apes

      hienoja kuvia. kiva nähdä vanhan luokkakaverin otoksia tutuista maisemista.

    • termiä

      "pakattu" en tajunnut, oletko jotenkin kuvannut samaan ruuttun useamman valotuksen??

      • Kuvankäsittelyohjelmassa (esim. Paint Shop Pro 9) pystyy summaamaan (Arithmetic Add) monta kuvaa "päällekkäin". Tai keskiarvottamaan (Arithmetic Average). Ennen vanhaan(luemma) panivat monta rakeista negaa päällekkäin ja siitä ottivat positiivin, rakeisuudet tasoittuu.

        Summaamalla saa hyvin vähäiset valot voimistumaan,
        esim. 4 eri 15 sekunnin valotusta summaamalla saapi kuvan joka likimain vastaa sitä kuin kameran suljin olisi ollut 60 sekuntia auki.

        Maksimissaan olen yhdistänyt jopa 40 kuvaa (40x15sek = 10 minuuttia) mutta tuommoisen digipokkarin kennon ja taivaanvalon kohinat voimistuu jo aika pahasti sillä kanssa ja tähtien liikket heilahtelut tekee kuvasta aika epäterävän ja sumean.


    • toppiska

      En usko

      • hienoja

        Todella hienoja kuvia! Mitä kameraa käytät?


      • hienoja kirjoitti:

        Todella hienoja kuvia! Mitä kameraa käytät?

        Digipokkari, mutta manuaalisesti voi aika paljon itsekin määrittää ja säätää, joten se on kuin välimalli digipokkari ja järjestelmäkameran väliltä.
        10x optiseen Zoomiin pystyvä.

        Aikaapystyy säätään 1/1000 s ...15 sec manuaalisena ja tarkennustakin pystyy säätämään käsin jos tahtoo.


      • Kun on aboutti säkkipimeää yöllä muulloin paitsi salamaniskiessä niin käsivaraisesti pystyy pitkällä valotuksella saamaan tarkkoja kuvia. Se on kuin luonnon salamalaite ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe