joskus työn takia tarvitsisi vetää asuntovaunua kuorma-autolla. Miten olette tehneet valot eli oletteko vaihtanut lamput 24V systeemiin vai tehneet relekytkennän jännitteen alentimen kautta. Sillon toimis muutkin sähköt vaunussa. Miten vetokoukku, onko lisäkoukku laitettu pelkästään vetokitaan vai tarviiko sitä tukea muualtakin.
asuntovaunun veto kuorma-autolla
6
1516
Vastaukset
- oli joskus
Meillä oli aikoinaan 16 tonnin rahtilavalla varustetussa kuokissa asuntovaunun vetolaitteet. Ihan järkeväksi ratkaisuksi se meidän tapauksessa osoittautui.
Itse vaunussa kaikki muut kuin valot kytkettiin pois virransyöttöjärjestelmästä ja tilalle laitettiin 24 v polttimot. Jännitteenalennin olisi järkevämpi, koska polttimoiden vaihtohomma siirryttäessä henkilöautoon oli kiusallinen ja turha työ etenkin kovilla pakkasilla, mutta 24 v:t polttimot olivat liian himmeät 12 v:lla.
Itse koukku toteutettiin hitsaamalla lavan alle sellainen tukeva teline, johon koukku pultattiin, että se saatiin riittävän matalalle ja tarpeeksi ulos, lavan ylitys kun oli suuri.
Lain koukeroista ja katsastusasetuksista en sitten tiedä, meillä kun sitä ei lyhyen käyttötarpeen aikana katsastettu koskaan, eikä viritelmää pitkistä ulkomaille siirtomatkoista huolimatta tarvinnut tien päällä poliiseillekaan esitellä.
Itse hinaaminen olikin sitten jo toisen luokan juttu. Vaunun suuresta koosta huolimatta siitä ei näkynyt edes kattoa korkeiden laitojen yli, joten linjat piti ottaa varmuuden vuoksi vähän reippaammin, vaikkakin pitkä takaylitys varmasti antoikin vähän anteeksi.- ..............................
minä ajattelin työkomennus keikoille majoitukseen kuljettaa sitä mukanani kun sellanen sattuu olemaan. Ei kai sitä koukkua tarvitse katsastaa erikseen en ainakaan minä aio katsastaa. Onko kellään tietoa?. Se vähän epäilyttää että jos vaunuun tulee joku vika sitä vetää perässään vaikkei siinä olisi des renkaita, tarkoitan ettei sitä varmaan tunne jos vaikka jarru jumii.
- On!
.............................. kirjoitti:
minä ajattelin työkomennus keikoille majoitukseen kuljettaa sitä mukanani kun sellanen sattuu olemaan. Ei kai sitä koukkua tarvitse katsastaa erikseen en ainakaan minä aio katsastaa. Onko kellään tietoa?. Se vähän epäilyttää että jos vaunuun tulee joku vika sitä vetää perässään vaikkei siinä olisi des renkaita, tarkoitan ettei sitä varmaan tunne jos vaikka jarru jumii.
Teimme isännän kans pari vuotta si nuppi koukun kuorkkuun EIKÄ! kuorma autoon sitä tarvitse katsastaa!!!! Tunnottomia ovat peräs vedettävät ja MEILLÄKIN OLI VARMUUDEN VUOKSI extra kettinki vedettynä pv:n veto puomiston ja koukku telineen välille. Kuningas ajatuksena oli löytää romikselta Japanilaisen neliveto maasturin takaluukussa oleva perävaunun valojen alennus loota,mut siihen hätään ei niitä löytynyt. Siispä ostettiin 20metriä 7napaista johtoa ja Traktorin kärryn takavalot ja Vot! Normaalista Nato pistokkeesta katon yli piuha ja extra valot taakse kiinni ja menoks.
- ..............................
On! kirjoitti:
Teimme isännän kans pari vuotta si nuppi koukun kuorkkuun EIKÄ! kuorma autoon sitä tarvitse katsastaa!!!! Tunnottomia ovat peräs vedettävät ja MEILLÄKIN OLI VARMUUDEN VUOKSI extra kettinki vedettynä pv:n veto puomiston ja koukku telineen välille. Kuningas ajatuksena oli löytää romikselta Japanilaisen neliveto maasturin takaluukussa oleva perävaunun valojen alennus loota,mut siihen hätään ei niitä löytynyt. Siispä ostettiin 20metriä 7napaista johtoa ja Traktorin kärryn takavalot ja Vot! Normaalista Nato pistokkeesta katon yli piuha ja extra valot taakse kiinni ja menoks.
joo tosiaan toyotan maasturissa oli tosiaan alennin, täytyy etsiä jos jostain sais semmosen sopivaan hintaan. Saahan sen tehtyä tavallisellakin alentimella ja laittamalla valojen väliin releet.
- Kilpuri
.............................. kirjoitti:
joo tosiaan toyotan maasturissa oli tosiaan alennin, täytyy etsiä jos jostain sais semmosen sopivaan hintaan. Saahan sen tehtyä tavallisellakin alentimella ja laittamalla valojen väliin releet.
Mistä Toyosta tuollainen löytyy? Voisi alkaa etsiskeleen, kun tulee itsellekin ajankohtaiseksi.
Kilpuri kirjoitti:
Mistä Toyosta tuollainen löytyy? Voisi alkaa etsiskeleen, kun tulee itsellekin ajankohtaiseksi.
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.adita.fi/docimages/Jännitteen-alennin.jpg&imgrefurl=http://www.adita.fi/?tuotteet.3;2;2900;2900.html&h=100&w=100&sz=3&hl=fi&start=9&tbnid=bTLcto2wdF9LaM:&tbnh=82&tbnw=82&prev=/images?q= jännitteenalennin &svnum=10&hl=fi
Ja sieltä jännitteenmuuntimet. Joskus olen tuollaisen laittanu, hintoja en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808