Pan europeanin (vm.1997)nopeusmittari

Panisti

Moi,
Olin tulossa pari viikkoa sitten saaristoreissulta Turusta kun nopeusmittarin viisari alkoi soutaa ja näytti liian pientä nopeutta kunnes lopetti toimimasta kokonaan (siis myös matkan mittaus).

Ostin uuden vaijerin ja ihmettelin sitten sitä asentaessa että eihän entinen vaijeri ole mennyt poikki.

Siinä vaiheessa arvasinkin että eipä taida uusikaan vaijeri saada mittaria toimimaan ja olin valitettavasti oikeassa.

Mikä mittarista siis on mennyt, tietääkö kukaan? Olisiko niin että rasvan puutteessa ollut vaijeri on edistänyt mittarin mekanismien kulumista ja ne loppuivat edellä esitetyllä tavalla?

Voiko mittaria purkaa ja vaihtaa sisäkaluja?

Ja onkohan osat/uusi mittari kalliskin?

5

1007

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jii--jii

Mittarin päästä mitään hajonnut,yleisin "vika"
      on se alapään ratas systeemi,pistä vaijeri kiinni
      vaan alapäähän ja pyöritä pyörää,ja katso pyöriikö
      vaijeri,jos ei niin sitten hakemaan vikaa mittarista.

• Toinen konsti on laittaa vaijeri ,jos mahdollista,porakoneeseen kiinni,pyörittää ja katsoa tapahtuuko mittarissa elonmerkkejä.

• Vika?

Juuri näin. Ja se alapäänkin pyörijä voi aivan hyvin vaikuttaa ehjältä, kun siinä paikallaan vähän pyöritelee. Tilane muuttuu, kun kun tule vähän enemmän kierroksia mukaan.

Eli ensin testaamaan porakoneela toimiiko mittari ja jos toimii niin sitten pyörijää purkamaan.

• STX

Varsin tyypillinen vika pannareissa.Harmittava homma joka pyöräs.
      Mittari alkaa temppuilemaan 450 000 ajetun kilometrin jälkeen.
      Kumma kun eivät saa sitä kestään ku pyörä muuten pelais mainiosti;)

• tyyppiv

Japanialaisen kertakäyttömopon tyyppivika!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      83
      1664
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      139
      1243
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      126
      985
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      29
      883
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      32
      825
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      41
      778
    7. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      14
      694
    8. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      68
      680
    9. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      29
      666
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      69
      640
    Aihe