itse tehty vaimennin piekkariin

neuvoja?

ois suunitelmissa tehdä vaimennin piekkariin ni oisko jollaan mittoja kuinka pitkiä niiden "prikkojen" välien pitäis olla vaimentimen sisällä? ja kuinka tiukkoja niiden prikkojen reikien täytyy olla luotiin nähden?

9

7555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pönttö

      Ei se ole niin justiinsa. Laita prikkojen väliä ~puolet pöntön halkaisijasta.
      Ensimmäinen ns. paisuntakammio voisi olla suurempi kuin loput kammiot. Ehkä 1,5 x halkaisija.
      Reikien tiukkuus sen mukaan miten suoraan pönttö tulee piippuun, ts. pienempi parempi, kunhan luoti ei osu vaimentimen sisuskaluihin.

      Lopuksi muutama kysymys:
      Tuleeko vaimennin kivääriin?

      Mitä materiaaleja on käytössäsi?

      Tapahtuuko valmistus nyrkkipajassa vai konepajassa?

      • neuvoja?

        no toimin vain suunnittelijana ja siis se omaan tulee pienoiskivääriin ja shulzerilla on tuttu sorvaamassa on tullu teetettyä siel muitakin osia pyssyihin ja hyvää jälkeä on tullu mut ei huvittais maksaa mansikoita kaupan vaimentimista

        nii ja mites noi vaimennin kierteet ku ei huvittais pilata hienoa piippua ni onko ne pakolliset jos kehittää jonku muun toimivan jutun siihen


      • Mies iisalamesta
        neuvoja? kirjoitti:

        no toimin vain suunnittelijana ja siis se omaan tulee pienoiskivääriin ja shulzerilla on tuttu sorvaamassa on tullu teetettyä siel muitakin osia pyssyihin ja hyvää jälkeä on tullu mut ei huvittais maksaa mansikoita kaupan vaimentimista

        nii ja mites noi vaimennin kierteet ku ei huvittais pilata hienoa piippua ni onko ne pakolliset jos kehittää jonku muun toimivan jutun siihen

        Minä uon käättänä pienoiskivväärin vaementajana täättä lasvillarulloo. Tähteeminen vuan on vaekeempoo, vuan suupammaus lähtöö tääsin.


      • neuvoja? kirjoitti:

        no toimin vain suunnittelijana ja siis se omaan tulee pienoiskivääriin ja shulzerilla on tuttu sorvaamassa on tullu teetettyä siel muitakin osia pyssyihin ja hyvää jälkeä on tullu mut ei huvittais maksaa mansikoita kaupan vaimentimista

        nii ja mites noi vaimennin kierteet ku ei huvittais pilata hienoa piippua ni onko ne pakolliset jos kehittää jonku muun toimivan jutun siihen

        Kyllä se pitää kierteyttää tuo piippu.
        Sisäpuolista jenkaa ei paljon päällipuolelle näy.
        Kuitenkin suosittelisin hakemaan kaupasta vaimentimen ja asesepän sovittamaan se paikalleen.
        Ei se montaa kymppiä maksa.


      • rallaat
        vanha-erkki kirjoitti:

        Kyllä se pitää kierteyttää tuo piippu.
        Sisäpuolista jenkaa ei paljon päällipuolelle näy.
        Kuitenkin suosittelisin hakemaan kaupasta vaimentimen ja asesepän sovittamaan se paikalleen.
        Ei se montaa kymppiä maksa.

        Itse tein pienoispistooliin vaimentimen. Halkaisialtaan noin 40mm putki ja pituudeltaan noin 350mm , sisälle noin 8mm putki joka täynnä reikiä. Pienen ja ison putken väli on täynnä villaa, päätylaipat ja ehdottomasti kierteet jotka ovat yhtenäiset piipun kierteiden kanssa. Eipä pienoispistooli käyttöön parempaa äänenvaimenninta ole. Suurin ääni tulee kun hylsy tippuu lattialle. Mutta tarvitset sorvin. Eli äänenvaimentaja toimii samalla tavalla kuin mopon pakoputki.


      • Anonyymi
        Mies iisalamesta kirjoitti:

        Minä uon käättänä pienoiskivväärin vaementajana täättä lasvillarulloo. Tähteeminen vuan on vaekeempoo, vuan suupammaus lähtöö tääsin.

        Voisko joku suomentaa tuon tekstin kiinnostais tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisko joku suomentaa tuon tekstin kiinnostais tietää

        Tässä tekstin Suomennos:
        "Itse tein pienoispistooliin vaimentimen. Halkaisialtaan noin 40mm putki ja pituudeltaan noin 350mm , sisälle noin 8mm putki joka täynnä reikiä. Pienen ja ison putken väli on täynnä villaa, päätylaipat ja ehdottomasti kierteet jotka ovat yhtenäiset piipun kierteiden kanssa. Eipä pienoispistooli käyttöön parempaa äänenvaimenninta ole. Suurin ääni tulee kun hylsy tippuu lattialle. Mutta tarvitset sorvin. Eli äänenvaimentaja toimii samalla tavalla kuin mopon pakoputki."


    • osviittaa

      Reflex-tyyppinen vaimennin: halkaisija 48 mm, prikkojen väli 10-12 mm, piipun päällä 120 mm ontto tila, piipun suulta 70 mm, jonka sisällä prikat 4 kpl, ensimmäisessä prikassa piipun suulta katsoen jyrkkä kartio, muissa loivempi. Cal 222 vaimentimen reikä 7-8 mm.
      Kuvan saat googlesta, kun kirjoitat hakusanaksi: aseen äänenvaimennin.

      • Anonyymi

        Limsapullo on vanha klassiko 🙃🙃🙃


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe