PÄTKIS

-----

Kuka muistaa 80-luvun alussa TV:stä tulleen piirretyn lastenohjelman nimeltään Pätkis. Muistan sitä kakara-ajoilta hämärästi jotain, mutten esim. tiedä oliko se Disneyn, Warner Brosin vai jonkun muun tuotantoyhtiön ohjelma. Onko Pätkiksessä olleita piirrettyjä sittemmin ilmestynyt videolla?

7

8303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L.N.

      Juu, kyllä meitzi Pätkiksen muistaa, pyöri 70-luvun alussa Maikkarin ohjelmaslotissa ja koostui monenmoisesta animaatiosta:Warnerin, Disneyn, MGM:n ynnä muiden tekijöiden sälästä.
      Mukana oli mmm.Väiski Vemmelsäärtä, Tipi&Sylvesteriä, Maantiekiitäjää, Aku Ankkaa ja muuta vastaavaa.
      Idea oli todella hyvä, mutta siihenkin aikaan moni noista pilattiin dubbailulla.Jossakin vaiheessa YLEn kommarien vaatimuksesta Pätkisestä poistettiin kaikki jenkkikama ja sarja päättyi,päätöksen taustalla silloinen poliittissävyinen keskustelu "TV-väkivallasta".
      Pätkis kuitenkin palasi 80-luvun alussa, ja Maikkarin dubbaukset herättivät pahaa verta, Pöllölaaksossa luvattiin lopettaa moinen touhu, vai loppuiko se...kuinkas sitten kävikään?
      Sittemmin klassista TV-animaatiota ei ole pahemmin nähtykään, paitsi tuolloin tällöin tulevia klassikkojuttuja:Disneyn klassikkopiirretyt, Maantiekiitäjä...

    • KJIIN

      ONKS TÄSTÄ MITÄÄ IMBD LINKKIÄ OLEMASSA

    • 80-luvun_lapsi

      En tiennyt että Pätkiksiä tuli jo 70-luvulla. Itse näin tätä 80-luvun alussa. Pitkään mukana oli tekstitys mutta jossain kohtaa se katosi ja tilalle tuli jonkun suojatyöläisen surkein dubbaus ikinä! Joku vanha nainen puhumassa / huutamassa KAIKKIEN hahmojen repliikit kuin lukisi paperista putkeen huonosti ja sieluttomasti. Hirvein kohta paloi mieleeni kun eukko toisteli todella väsyneesti jotain laulua dubatessaan: "KUN KARUSELLI PYÖRII PYÖRII PYÖRIIIII!" Ei tarvinnut enää sen jälkeen vaivautua katsomaan. Silti tekstitettyjä jaksoja ennen sitä tuli nauhoitettua Betamax-nauhoille kymmeniä kasetteja. Monia löytyy Youtubesta tänä päivänä jos jaksaa etsiä.

      • oli_jo-60-luvulla

        Kyllä sitä pätkistä tuli jo 60-luvulla Maantiekiitäjät ja Kelju K. Kojootti, veikkaisinpa että sitä on tullut jo 50-luvulla


    • Pätkiksessä esitettiin ainakin sellaista sarjaa kuin SuperTed (suom. Supernalle ja Teräsnalle) ja sitä on 1990-luvulla Suomessa julkaistu ainakin parin VHS-kasetin verran. Ääninäyttelijänä noissa jaksoissa on legendaarinen Helge "Heguli" Herala,

    • gfutyuty

      Pätkiksestä muistan Smurffit. Oliko vielä Nils Holkersson ja Tohtori Sykerö Pätkisessä?

      • Anonyymi

        Holgerssonnilla oli oma sarjansa, olisko jakso kerran viikossa kuten kaikilla muillakin siihen aikaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2222
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1715
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      379
      1682
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1206
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1049
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      97
      1035
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1014
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1003
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      867
    Aihe