http://www.iltasanomat.fi/autot/Scania R 560/1235900
Scania R 560!.
20
5595
Vastaukset
- olleet
ihan moottoriradalla scanian kyydissä.Me ajettiin
volvo 660hv:tä ihan oikeessa tukinajossa pari
päivää,ja ihan omilla kuormilla!
Kyllä 580 kanikat tuli perä edellä vastaan..liekö
suuttimissa ollut vikaa?- MB4880
Tämä se vasta oli pirun tärkeä tietää.Että ihan 660 heppasta.Alkoiko puntissa pullottaa??Ja tuntuiko oikein maanteiden kuningas-fiilikset??
- stycke
Minkälaisia kuskeja nykyään oikein on, kun mun mielestä noi tikut on tulleet mettästä pois 400-heppaisillakin ihan hyvin aikanaan? Itsekin aloitin ulkomaanajot 380hv täysperällä ja silläkin pääsi joka kerta perille (paitsi kerran kun kuivaksi jäänyt perä levisi, eikä silloin ollut edes kuormaa!).
Mieleen tulee huoltoasemien vessoissa usein havaittu teksti:
"Höpelö onx kiire" - voidaan
stycke kirjoitti:
Minkälaisia kuskeja nykyään oikein on, kun mun mielestä noi tikut on tulleet mettästä pois 400-heppaisillakin ihan hyvin aikanaan? Itsekin aloitin ulkomaanajot 380hv täysperällä ja silläkin pääsi joka kerta perille (paitsi kerran kun kuivaksi jäänyt perä levisi, eikä silloin ollut edes kuormaa!).
Mieleen tulee huoltoasemien vessoissa usein havaittu teksti:
"Höpelö onx kiire"sanoa,että takavuosina F12 volvo Teho >400hv,
oli suosituin puutavara-auto.
Mutta nyt on Jorma Halonen(ex-scania johtaja)
volvolla,niin alko tehot nousee! - jiyyjnkj
stycke kirjoitti:
Minkälaisia kuskeja nykyään oikein on, kun mun mielestä noi tikut on tulleet mettästä pois 400-heppaisillakin ihan hyvin aikanaan? Itsekin aloitin ulkomaanajot 380hv täysperällä ja silläkin pääsi joka kerta perille (paitsi kerran kun kuivaksi jäänyt perä levisi, eikä silloin ollut edes kuormaa!).
Mieleen tulee huoltoasemien vessoissa usein havaittu teksti:
"Höpelö onx kiire"Mitä sitä pienellä koneella ku kaupasta saa isojakin, että kannattas jyväskylän nurkilla käyä koittamassa ajaa keppiä pois metästä niin on ajatukset pikkasen toisenlaiset. Ehkäpä siellä ulkomaan reissuilla ei paljon pieltä tarvi poistua.Emmä sitä meinaa etteikö pikkukonellakin metästä pois pääse, mut miks tehä elämästä vaikee ja kiusata tuttua miestä ja sekin huomattu ettei pikkukoneiset kestä ku niitä joutuu polokee liikaa.
- m u t t a
jiyyjnkj kirjoitti:
Mitä sitä pienellä koneella ku kaupasta saa isojakin, että kannattas jyväskylän nurkilla käyä koittamassa ajaa keppiä pois metästä niin on ajatukset pikkasen toisenlaiset. Ehkäpä siellä ulkomaan reissuilla ei paljon pieltä tarvi poistua.Emmä sitä meinaa etteikö pikkukonellakin metästä pois pääse, mut miks tehä elämästä vaikee ja kiusata tuttua miestä ja sekin huomattu ettei pikkukoneiset kestä ku niitä joutuu polokee liikaa.
En tiedä yhtään tapausta jossa olisi jouduttu pulaan liian tehon vuoksi...
- stycke
jiyyjnkj kirjoitti:
Mitä sitä pienellä koneella ku kaupasta saa isojakin, että kannattas jyväskylän nurkilla käyä koittamassa ajaa keppiä pois metästä niin on ajatukset pikkasen toisenlaiset. Ehkäpä siellä ulkomaan reissuilla ei paljon pieltä tarvi poistua.Emmä sitä meinaa etteikö pikkukonellakin metästä pois pääse, mut miks tehä elämästä vaikee ja kiusata tuttua miestä ja sekin huomattu ettei pikkukoneiset kestä ku niitä joutuu polokee liikaa.
Juu, en hetkeäkään epäile etteikö voimakas auto helpota työntekoa. Lähinnä kommentoinkin siinä mielessä, että siinä edellinen kommentoija oli melkein vaijerihenkseleitä vailla - että kestää paukutella...
- Rattimatti
stycke kirjoitti:
Minkälaisia kuskeja nykyään oikein on, kun mun mielestä noi tikut on tulleet mettästä pois 400-heppaisillakin ihan hyvin aikanaan? Itsekin aloitin ulkomaanajot 380hv täysperällä ja silläkin pääsi joka kerta perille (paitsi kerran kun kuivaksi jäänyt perä levisi, eikä silloin ollut edes kuormaa!).
Mieleen tulee huoltoasemien vessoissa usein havaittu teksti:
"Höpelö onx kiire"Justiinsa näin. Toisaalta ymmärtää voiman tarpeen, toisaalta ei. Siinä mielessä tämä kisailu suuritehoisimmasta autosta on pikkuviikarien juttuja. Miksi juttua ei voida ajatella toisinpäin? Ajotaito punnitaan siinä, että saa "mopolla" vietyä kuorman perille. Miltä kuulostaisi vaikkapa "pimpula-Volvolla" (FL7 tai 10) tai 9-litra Scanialla metsästä noudettu täys pöllipoka?
- pölliä
Rattimatti kirjoitti:
Justiinsa näin. Toisaalta ymmärtää voiman tarpeen, toisaalta ei. Siinä mielessä tämä kisailu suuritehoisimmasta autosta on pikkuviikarien juttuja. Miksi juttua ei voida ajatella toisinpäin? Ajotaito punnitaan siinä, että saa "mopolla" vietyä kuorman perille. Miltä kuulostaisi vaikkapa "pimpula-Volvolla" (FL7 tai 10) tai 9-litra Scanialla metsästä noudettu täys pöllipoka?
ajettiin F86 volvolla,jossa kaks akselinen
perävaunu(täys)!Harmittaa kun ei ole kuvaa
jäänyt tuosta. - tehtaan porttivahti
Rattimatti kirjoitti:
Justiinsa näin. Toisaalta ymmärtää voiman tarpeen, toisaalta ei. Siinä mielessä tämä kisailu suuritehoisimmasta autosta on pikkuviikarien juttuja. Miksi juttua ei voida ajatella toisinpäin? Ajotaito punnitaan siinä, että saa "mopolla" vietyä kuorman perille. Miltä kuulostaisi vaikkapa "pimpula-Volvolla" (FL7 tai 10) tai 9-litra Scanialla metsästä noudettu täys pöllipoka?
Joitain vuosia sitten taisi olla jollain keskisuomalaisella autoilijalla vaaleansininen FL10 pöllin ajossa - olisiko ollut Viitasaarelta tai Pihtiputaalta. Ajoi ainakin Varkauden tehtaille puuta sieltäpäin. Eli eihän nuo "mopot" kovin kaukana historiassa liene...
- lainsäädäntö
Rattimatti kirjoitti:
Justiinsa näin. Toisaalta ymmärtää voiman tarpeen, toisaalta ei. Siinä mielessä tämä kisailu suuritehoisimmasta autosta on pikkuviikarien juttuja. Miksi juttua ei voida ajatella toisinpäin? Ajotaito punnitaan siinä, että saa "mopolla" vietyä kuorman perille. Miltä kuulostaisi vaikkapa "pimpula-Volvolla" (FL7 tai 10) tai 9-litra Scanialla metsästä noudettu täys pöllipoka?
60 tonnin kokonaispainolle tarvitaan vähintään 410 hevosvoimainen veturi.
- Rattimatti
lainsäädäntö kirjoitti:
60 tonnin kokonaispainolle tarvitaan vähintään 410 hevosvoimainen veturi.
Vaan miten nuo jotkut peijakkaat ajelee alta nelisatasella moottorilla varustetulla autolla moduulikärry perässä? Tietty nyytin ajossa harvoin tulee kantavuuskuormia vaan sitten kun sellainen kohdalle iskee, niin monikohan kyseisellä yhdistelmällä ajava "unohtaa" asian. On tullut nähtyä terminaalissa täydessä kaljapokassa oleva FL10, moduuli perässä.
- teppo
Rattimatti kirjoitti:
Vaan miten nuo jotkut peijakkaat ajelee alta nelisatasella moottorilla varustetulla autolla moduulikärry perässä? Tietty nyytin ajossa harvoin tulee kantavuuskuormia vaan sitten kun sellainen kohdalle iskee, niin monikohan kyseisellä yhdistelmällä ajava "unohtaa" asian. On tullut nähtyä terminaalissa täydessä kaljapokassa oleva FL10, moduuli perässä.
Noihin teho/paino-suhteisiin sovelletaan käsittääkseni ensirekisteröinnin hetkellä voimassa ollutta lainsäädäntöä. Sekään ei tunnu haittaavan, vaikka auto on välillä kilvistä pois. Itse tuli muutama vuosi sitten ajettua 400 heppasella 143:lla, joka oli ollut lähemmäs vuoden pois kilvistä ennen kuin siihen lyötiin kilvet takaisiin. Siitä huolimatta rekisteriotteessa luki yhdistelmän suurimpana kokonaispainona 60000 kg.
Eikä tuo ilmoitettu tehokaan aina autuaaksi tee. Tiedän yhden 460:sen viirusilmän, joka ei kulkenut mihinkään. Kun lastumies tuli ruuvaamaan sitä, ei siinä moottorissa ennen päivitystä ollut ohjelma antanut hänen mukaansa ulos edes neljääsataa heppaa. - Juise
lainsäädäntö kirjoitti:
60 tonnin kokonaispainolle tarvitaan vähintään 410 hevosvoimainen veturi.
näkee kun vedetään täysillä painoilla moduulia 380 heppasella FH-Volvolla
- Rattimatti
Juise kirjoitti:
näkee kun vedetään täysillä painoilla moduulia 380 heppasella FH-Volvolla
Nekin myllyt päivitetty suuremmiksi. Itsellä oli kerran 380-heppanen säiliöauto alla ja oli täysillä painoilla mäet aika tuskaisia. Leikillään jo heiteltiin työnjohdon suuntaan, että pitäisi varmaan hävittää vetokita pois siitä ja siirtyä nuppijakoon. Vaan "salkkumiehen" vierailun jälkeen alkoi pellin alla vähän tapahtuakin. Kertoi, että pelissä oli käsittelyn jälkeen n. 440 heppaa. Eipä olisi uskonut ekalle reissulle päivityksen jälkeen lähtiessä, että sama peli on alla.
- virkos
Rattimatti kirjoitti:
Nekin myllyt päivitetty suuremmiksi. Itsellä oli kerran 380-heppanen säiliöauto alla ja oli täysillä painoilla mäet aika tuskaisia. Leikillään jo heiteltiin työnjohdon suuntaan, että pitäisi varmaan hävittää vetokita pois siitä ja siirtyä nuppijakoon. Vaan "salkkumiehen" vierailun jälkeen alkoi pellin alla vähän tapahtuakin. Kertoi, että pelissä oli käsittelyn jälkeen n. 440 heppaa. Eipä olisi uskonut ekalle reissulle päivityksen jälkeen lähtiessä, että sama peli on alla.
kerta heitolla kun pistettiin 60 heppaa lisää, ennen ei tullut millään mustaa putkesta->ei tehoa ilman savua
- EU:hun
teppo kirjoitti:
Noihin teho/paino-suhteisiin sovelletaan käsittääkseni ensirekisteröinnin hetkellä voimassa ollutta lainsäädäntöä. Sekään ei tunnu haittaavan, vaikka auto on välillä kilvistä pois. Itse tuli muutama vuosi sitten ajettua 400 heppasella 143:lla, joka oli ollut lähemmäs vuoden pois kilvistä ennen kuin siihen lyötiin kilvet takaisiin. Siitä huolimatta rekisteriotteessa luki yhdistelmän suurimpana kokonaispainona 60000 kg.
Eikä tuo ilmoitettu tehokaan aina autuaaksi tee. Tiedän yhden 460:sen viirusilmän, joka ei kulkenut mihinkään. Kun lastumies tuli ruuvaamaan sitä, ei siinä moottorissa ennen päivitystä ollut ohjelma antanut hänen mukaansa ulos edes neljääsataa heppaa.Alamittainen vetäjä
http://www.mellistruckpics.com/veckans/2006/v38-39-06/21.JPG - Rattimatti
EU:hun kirjoitti:
Alamittainen vetäjä
http://www.mellistruckpics.com/veckans/2006/v38-39-06/21.JPGBörjen vi..uuntunut ilme. Ainahan sitä vatkataan, että pikkukone säästää naftaa, vaan kun laitetaan kantavuuskuorma kyytiin ja haastavampi maasto eteen, niin totuus voi olla toinen. Ei ole pitkä elinkaari tuollaisella vetoautolla.
Tulee mieleen, että vastaavanlainen koeajomahdollisuus pitäisi sisällyttää kaikkiin ajokorttiluokkiin. Näin oppisivat henkilöautojen kuljettajat ainakin kunnioittamaan ammattilaisia
- no kukapa se kissan
hännän nostaa jos ei kissa itse. Professionaalisuus on enemmän kuin että osata ajaa autoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä732142- 1331432
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331410- 1431102
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten365896Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673