Tossa on muutamia kuvia parketista:
http://schanz-stein-am-rhein.blogspot.com/2006/09/unterboden.html
Tosin kieli on saksa ja maakin muualla mutta kuvista kyllä näkee, että ei ole kovinkaan tasainen lattia.
Parkettiäijä sanoi, että /- 2 mm toleranssi sallii 4 mm kumpareet. Ei kait nyt sentään...
Mitä mieltä olette?
Lattian tasaisuus
8
1314
Vastaukset
- kuviasi
1.ja 3. kuva - liikaa
2. ja 4. kuva - mahtuu toleranssiin- tasapää
Moi,
kakkos ja nelos kuvissa töyssy on korkeampi kuin 1 mm. Jos päihin laittaa vain 1 mm korokkeet niin latan keskikohta otaa kiinni parkettiin.
Toi siis on kuvien 2 ja 4 max. 40 cm mittausetäisyydellä jolloin toleranssi on /- 1 mm.
Mielestäni kaikki kuvat on ulkona normista.
t:tasapää - tasapää
tasapää kirjoitti:
Moi,
kakkos ja nelos kuvissa töyssy on korkeampi kuin 1 mm. Jos päihin laittaa vain 1 mm korokkeet niin latan keskikohta otaa kiinni parkettiin.
Toi siis on kuvien 2 ja 4 max. 40 cm mittausetäisyydellä jolloin toleranssi on /- 1 mm.
Mielestäni kaikki kuvat on ulkona normista.
t:tasapäävanha neloskuva on nyt viidentenä.
t:tasapää - Lam...
tasapää kirjoitti:
vanha neloskuva on nyt viidentenä.
t:tasapääHeitot lattiassa sallitaan asennuspohjassa johon laitetaan joustava välike joka tasaa heittoja ja laminaatissa pohjassa saa olla 3mm/m! Käviskö tämä?
- tasapää
Lam... kirjoitti:
Heitot lattiassa sallitaan asennuspohjassa johon laitetaan joustava välike joka tasaa heittoja ja laminaatissa pohjassa saa olla 3mm/m! Käviskö tämä?
Ei kelpaa, koska rakennusnormi on seuraava:
Mittausetäisyys 0.4 m, Max. heitto /- 1 mm
Mittausetäisyys 1.0 m, Max. heitto /- 2 mm
Mittausetäisyys 2.0 m, Max. heitto /- 3 mm
Mittausetäisyys 4.0 m, Max. heitto /- 4 mm
Kyse ei ole Suomen normista mutta millit on yhtä suuria kaikkialla. Kumma juttu kun rakennusliike vänkää vastaan.
t:tasapää - Lam...
tasapää kirjoitti:
Ei kelpaa, koska rakennusnormi on seuraava:
Mittausetäisyys 0.4 m, Max. heitto /- 1 mm
Mittausetäisyys 1.0 m, Max. heitto /- 2 mm
Mittausetäisyys 2.0 m, Max. heitto /- 3 mm
Mittausetäisyys 4.0 m, Max. heitto /- 4 mm
Kyse ei ole Suomen normista mutta millit on yhtä suuria kaikkialla. Kumma juttu kun rakennusliike vänkää vastaan.
t:tasapääKirjoittelin alustasta en lattiasta! Nuo heitot valmiissa lattiassa kyllä liikaa oli mitä normeja hyvänsä!?
- tasapää
Lam... kirjoitti:
Kirjoittelin alustasta en lattiasta! Nuo heitot valmiissa lattiassa kyllä liikaa oli mitä normeja hyvänsä!?
olen täysin samaa mieltä.
Ja myös kyrpiintynyt näihin ulkomaan pelleihin jotka ei tajua vieläkään, että heidän täytyy tehdä uusi lattia.
t:tasapää tasapää kirjoitti:
Ei kelpaa, koska rakennusnormi on seuraava:
Mittausetäisyys 0.4 m, Max. heitto /- 1 mm
Mittausetäisyys 1.0 m, Max. heitto /- 2 mm
Mittausetäisyys 2.0 m, Max. heitto /- 3 mm
Mittausetäisyys 4.0 m, Max. heitto /- 4 mm
Kyse ei ole Suomen normista mutta millit on yhtä suuria kaikkialla. Kumma juttu kun rakennusliike vänkää vastaan.
t:tasapää-3mm kahdenmetrin matkalla eli 6mm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731641
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361216- 621125
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html189911- 44848
- 68757
- 49750
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244533681- 119654
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79620