Tuo ohjelma on melkoisen suosittu varhaisnuorten ja teinien keskuudessa. Pelottavaa. Ryyppäämistä, sikailua, seksijuttuja... Eikä mitään fiktiota vaan aitoa "tosielämää".
Ja entäs tämä Sorella -kohu? Nainen on kolmikymppinen kasvatustieteiden maisteri, ja opettaa neljäsluokkalaisia espoolaisessa koulussa. Kännisekoiluja, seksimokailuja jne. ja oppilaat seuraavat nenä kiinni tv-ruudussa, kun ope on telkkarissa :/ http://bb.subtv.fi/subnetti/bigbrother2006/uutiset.shtml?471424
Mika ja Sorella kiehnäsivät toistensa kimpussa pitkin iltaa. Yön pikkutunneilla kaksikko päätyi samaan sänkyyn. --Molempien humalatila oli aikamoinen, jonka seurauksena Mika etsi epätoivoisena kadonnutta mikkiään. Etsinnän lomassa mies houkutteli Sorellaa viereensä. -- Lopulta Mika ja Sorella löysivät tiensä makuuhuoneseen ja yhteiseen sänkyyn.
Pitäisikö tällaisia tv-ohjelmia jotenkin boikotoida? Onko vanhemmilla vielä oikeus kasvattaa lapsensa vai onko kasvatusoikeus kaupallisilla tv-kanavilla. Tosiasia on, että näiltä on todella vaikea välttyä, kun koulussa kaveripiirissä nämä jutut kulkevat ja pitää tietää, mistä välitunnilla puhutaan. Suurimalla osalla käytössä tietokoneet ja tv:t, joiden käyttöä kaikki vanhemmat eivät pysty valvomaan. Entä onko tällainen edellä mainittu käytös ok opettajalta, haluaisitko hänet opettamaan omaa lastasi?
Katsotaanko teillä Big Brotheria?
17
1466
Vastaukset
- mockbanehnc
TAIDAT OLLA SAIRAS KU KATOT SITÄ ITE!!!
- vanhempi..
Yhdeksän jälkeen ei tule lastenohjelmia.
- Perheenäiti
Kielletty kaikilta, kun vanhemmat ei katso, ei lapsetkaan hinkua niin katsomaan sitä!Toimii meillä!
- asiaa, vaikka
eivät seuraisikaan kyseistä ohjelmaa.. kertoisin heille mitä tarkoittaa yhdyntä, seksi, mihin se voi johtaa, ja miksi pariskunnat,tai sitten jopa tuntemattomammat sitä tekevät. minulla ei ole lapsia,mutta olen kyllä itse ollut nuori ja lapsi myös,jolloin asiat ovat askarruttaneet. jos en asiaa olisi saanut selville vanhemmiltani, saisin sen tiedon jostain kuitenkin. mukavempi että vanhempi kertoo sen rehellisesti, ei minulla ainakaan ole tarvetta piilotella asioita tai tehdä esimerkiksi seksistä tabua.
enkä haluaisi lapseni opettajaksi, vaikka olisi kuinka fiksu ja seksikäs...Nuo ovat aikuisten juttuja, eikä pitäisi kuulua lasten maailmaan. Ällöttää...:(
- tyrmistynyt!!!
Jos neljäsluokkalainen näkee opettajansa tv:stä Big Brother -ohjelmassa, on vanhemmissa vikaa. Kyllä 10-vuotiaan pitäisi olla klo 22.00 nukkumassa! Ja muutenkin vanhempien tulisi vahtia lastensa tv:nkatselua.
- ........
Niinhän niiden vanhempien pitäisi tehdä paljon muutakin mitä ei valitettavasti kaikissa perheissä tehdä! Tiedätkö mitä kaikkea aiheeseen liittyvää löytyy netistä... ei siis tarvitse valvoa illalla telkkaa tuijottamassa tietääkseen että mikä on bb ja mitä siellä tapahtuu.
- meikämie
........ kirjoitti:
Niinhän niiden vanhempien pitäisi tehdä paljon muutakin mitä ei valitettavasti kaikissa perheissä tehdä! Tiedätkö mitä kaikkea aiheeseen liittyvää löytyy netistä... ei siis tarvitse valvoa illalla telkkaa tuijottamassa tietääkseen että mikä on bb ja mitä siellä tapahtuu.
Netti pois. Tai kone olohuoneeseen, jossa vanhemmat voivat valvoa, mitä sillä tehdään koko ajan.
- tyttö94-
moi... mä ainaski katson... vaik siin on kyl sellasta juttuja mitkä ei oo meiän ikäsille.... mut ei mulle oo kukaa sanomassa ettei sais katsoo.... :) se on niin hyvä ohjelma..
- keski-ikäinen...
Sillä että ette anna lapsenne katsoa ko. ohjelmaa ette voi välttyä siltä etteikö lapset (pienetkin!) puhuisi tästä. Aina löytyy niitä aikuisia jotka eivät välitä mitä lapset omassa huoneessaan tekevät, todellakin joku 4. 5. tai 6. luokkalainen tätä katselee ja tietysti tätä vanhemmat nuoret etenkin. Juttu "lentää" kouluissa ja asioista tirskutaan ja puhutaan... Monet vanhemmat kuvittelevat pitävänsä lapsensa pimennossa tälläisiltä asioilla sillä verukkeella ettei heillä katsota! Haloo, katsotaan jossain muualla! Netistä löytyy aiheeseen liittyvää juttua ja kuvaa, videoita...
Sanoisin että tämä on subin (ja yleensä koko television) pohjanoteeraus ja toivon että jossain vaiheessa jopa herätään tekemään asialle jotain ja mietitään että mikä on järkevää ja mikä ei. Jo pelkkä kielenkäyttö nykypäivänä tv:ssä on jotain niin uskomatonta ettei sitä tahdo ymmärtää. Kiroilu ja rumasti puhuminen näyttää kuuluvan ihan "arkipäivään". Yritä siinä sitten opettaa kauniita tapoja ja nättiä puhetta kun telkkarin suoltaa pelkkää v:tä illasta toiseen.
Voitaisiinko kaikki boikotoida tälläisiä ohjelmia lopettamalla maksamasta televisiolupamaksua! Kyllä löytyi Lordin tapauksessa yhteishenkeä, miksei tälläisessä löytyisi jos lopettaisimme kaikki yksissä tuumin telkkariluvan maksamisen tästä eteenpäin ennenkuin ohjelmien taso nousee! Kannatusta??- bb-boikottiin
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Tosin itse olen vasta päälle parikymppinen lapseton opiskelija.
Ainakin minä olen saanut ihan tarpeekseni television (mainoskanavien) törkyohjelmista. Esimerkiksi MTV3:n "roskalaatikko" SubTV näyttää lähinnä juuri sitä pahinta törkyä, mitä MTV3 ei ilmeisesti oman kanavansa nimissä kehtaa näyttää. Rahastahan tässä tietysti on kyse.
Kannattaa siis boikotoida mainoskanavia ja niiden mainostajia, ja laittaa niillekin viestiä tai addressia asiasta, jos siltä tuntuu. TV-lupamaksut sen sijaan menee YLE:lle, mainoskanavat saavat tulonsa esim. mainostajilta (Big Brotherin kohdalla esim. R-kioski, Saunalahti jne.). Yleisradio muistaakseni joskus painosti SubTV:tä niin, että sieltä lopetettiin joku törkyohjelma. Maksan siis jatkossakin mielelläni TV-lupaa Ylen ykkösen hyvistä ajankohtaisohjelmista ja laatusarjoista sekä esim. Ylen kakkosen lastenohjelmista :)
Pitäisiköhän tehdä listaa SubTV:n yhteistyökumppaneista ja mainostajista, ehkä kerätä jopa addressia? Tosin en tiedä, mitä tälle asialle voi tehdä oikeasti. Raha menee ilmeisesti hyvän maun edelle. Yksi vaihtoehto on todellakin boikotoida yhteistyökumppaneita ja mainostajia. Omasta TV-vastaanottimista voi myös säätää nämä kanavat kokonaan pois, niin niitä ei tarvitse katsoa, mutta tämä ei toisaalta pelkästeen kauheasti heidän bisnestään haittaa.
- bb-boikottiin
Sorella joutuu vastaamaan käytöksestään. Hyvä juttu.
"Neljännen luokan opettajana työskentelevälle BB-kilpailijalle Sorellalle pidetään opetustoimenjohtaja Kaisu Toivosen mukaan vähintäänkin puhuttelu. Esimiehiä mietityttää, voiko tosi tv:ssä juopotellut, sammunut ja kiihkeitä kielisuudelmia vaihtanut nuori nainen olla uskottava kansankynttilä."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609275174515_uu.shtml- meikämie
Voi kun kauheata!
Siis jos opettaja:
a)jupottelee
b)sammuu
c) antaa kielareita
Häntä ei voi pitää uskottavana?
Taitaisi noilla kriteereillä 99 % Suomen opettajista olla epäkelpoja.
Käsittämätöntä moralismia opetustoimenjohtajalta. - riit-
meikämie kirjoitti:
Voi kun kauheata!
Siis jos opettaja:
a)jupottelee
b)sammuu
c) antaa kielareita
Häntä ei voi pitää uskottavana?
Taitaisi noilla kriteereillä 99 % Suomen opettajista olla epäkelpoja.
Käsittämätöntä moralismia opetustoimenjohtajalta.Niin kyllä, varmasti suurin osa opettajista tekee ko. asioita. Täysin toinen juttu onkin sitten se, kun niitä tehdään yleisesti televisiossa kaiken kansan nähtävänä, täysin tietoisena siitä että kamerat kuvaavat kaiken aikaa.
Sinänsä en vastusta Big Brotheria, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että sinne hakevat henkilöt voisivat harkita hieman tarkempaan, ovatko ammattinsa, asemansa jne. puolesta sopivia ohjelmaan. Jos toimii ala-asteen opettajana, luulisi nyt järjen jo kolkuttavan, että ei ole kovin soveliasta ryypätä ja sekstailla televisiossa. Opettajillakin on oikeus kyseisiin asioihin, mutta niiden pitäisi tapahtua niin, että uskottavuus säilyy.
- meikämie
Ilman muuta Sorella kelpaisi lasteni opettajaksi, sitten kun niitä minulla on.Ei hän ole tehnyt YHTÄÄN MITÄÄN VÄÄRÄÄ!
- se on
ihan tosi hyvä ku sitä alkaa tarkemmin seuraamaan. meillä kattoo äiti, isä ja lapsi.
- tyttö iältään 14, pian 15
No juu, itse VIHAAN kaikkea realitya. Minua ei henkilökohtaisesti voisi vähempää kiinnostaa katsoa, kun ihmisiä suljetaan moneksi viikoksi taloon ja sitten niitä seurataan kameroiden avulla. Tyhmää.
En ymmärrä kavereitani jotka katsovat tätä roskaa verukkeena: "se on tosi hyvä, siel on söpöi jätkii".
Ei. Ei näin.
Ja sitten vielä se seikka, paljonko tällaiseen soopaan käytetään rahaa. Olisiko tälle rahalle paljon parempaakin käyttöä? Vastaus; olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672116
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142022- 991439
- 1201413
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4571254- 701002
- 49891
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354769