5 varmaa tapaa pitkästyttää häävieraat!

kerran viikossa häissä

1. Järjestä paljon leikkejä yms. ohjelmaa
2. Älä hommaa live-bändiä soittamaan, vaan kasaa itse esim. CD:lle mielimusiikkiasi ja soita sitä.
3. Jos kuitenkin olet bändin hommannut, keskeytä bändin soitto useasti ja pistä joku leikki käyntiin.
5. Älä unohda morsiamen ryöstöä.
Lisääkin olisi, mutta tässä viisi täysin varmaa tapaa saada häävieraat pitkästymään.
En kerro mitä teen, mutta jo vuosia olen kiertänyt hääjuhlissa miltei viikottain ja nämä seikat olen pannut merkille.

19

5929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva morsian

Jos ei ole ohjelmaa tuonkaan vertaa, niin eikö vieraat kyllästy joka tapauksessa? Vai pitäisikö action tiivistää vain ruokailuun, juomiseen ja livebändin kuuntelemiseen/tanssimiseen?

• toinen hääammattilainen

Juuri näin...oletetaan, että juhlat alkavat klo. 16.00...sitten seuraa ruokailu, kahvitus, pakolliset puheet ja jos välttämättä leikkiä haluaa, niin yksi leikki, joka ei liian kauan kestä, häävalssi/tanssi, josta homma voi jatkua loppu illan tanssilla. Useasti on juhlapaikoilla takaraja, joten helppo laskutoimitus. Vieraat saapuvat, asettuvat paikoilleen ja morsiusmalja, minim. 1h, ruokailu 2h, kahvitus, puheet ym. pakollinen sälä 2h, tämän jälkeen jää vielä aikaa juhlia ja välissä heitetään morsiuskimppu ja sukkanauha. Lisätäänpä tähän sitten kaason ja bestmanin keksimät muut ajanvietteet... tuttu-juttuleikit, sanaleikit, tuolileikit ym. leikit..tanssiin ei enää jää kuin vajaa pari settiä, kun bändi on luvannut olla häävalssista lähtien 4t soittovalmiudessa.... jotenkin näin se menee, eikä yhtään liioteltuna. Vieraat tahtovat tanssia ja nauttia vapaasta seurustelusta

• juhlien tekiä

Mielestäni oppia voisi ottaa hieman Amerikan malliin, eli laittaa kunnon bändi valotekniikat jolla kokonaisvaikutelmaa saadaan "bilemäiseksi"
        Iltaakohdenhan juhlat pitäisi parantua, vaikka alkuun mentäisiin perinteisin kaavoihin turvautunena.
        Kyllä siellä loppuillasta alkaa kummasti juhlat paranemaan, kun kunnon juhlanjärjestäjät hoitaa homman ammattitaidolla ja juhlaväki pysyy taatusti juhlissa pidempään.

• Hurja Hilta

häiden ohjelmaksi. Monet ihmiset eivät näe toisiaan muuten kuin häissä ja hautajaisissa ja silloin riittää juttua, kun vain saisi rauhassa jutella. Mutta kun ne kirotut leikit sotkevat hyvät tarinat täysin. Olin alkukesällä häissä, joissa ei ollut leikkejä ollenkaan ja morsiuspari sanoi vähän pelänneensä, että ihmiset voivat pitkästyä. Mitä vielä! Olivat saaneet runsain mitoin kiitosta juuri siitä, että olivat jättäneet ne leikit pois.

• juhlien tekiä kirjoitti:

Mielestäni oppia voisi ottaa hieman Amerikan malliin, eli laittaa kunnon bändi valotekniikat jolla kokonaisvaikutelmaa saadaan "bilemäiseksi"
        Iltaakohdenhan juhlat pitäisi parantua, vaikka alkuun mentäisiin perinteisin kaavoihin turvautunena.
        Kyllä siellä loppuillasta alkaa kummasti juhlat paranemaan, kun kunnon juhlanjärjestäjät hoitaa homman ammattitaidolla ja juhlaväki pysyy taatusti juhlissa pidempään.

Viimeisen 10 vuoden aikana on muuttunut paljon tuohon suuntaan. Sanotaan, että 10-15 vuotta sitten touhu oli tuon otsikon kirjoittajan tasolla. Sitten tuli erinlaiset keskustelufoorumit, ensimmäisenä muuten jotainsinista.net, jossa morseimet vaihtelivat hääkokemuksiaan. Homma on muuttunut ja juhlien kulku on nykyään paljon jouhevampaa.

Me kannetaan jonkinlaista valosettiä ja sauhukoneita keikalle mukaan, mutta jotkut asiakkaat nimenomaan toivovat, että ei ainakaan savukonetta, ehkä vähän jotain valoa voi olla ( muutakin kuin kitaristin vahvistimen virtakytkimen vieressä palava punainen pieni valo )

Mutta bilesuuntaan ollaan enemmän menossa.

Yksi hyvä kikka pitkästyttää vieraat on mennä valokuvaukseen kirkon jälkeen ja jättää vieraat oman onnensa nojaan tunniksi-kahdeksi. Mielellään sitten juhlapaikalla annetaan kuoharilasi kouraan joka kourassa sitten venataan tunti.

• Rouva'

Meillä oli ainakin tosi ihanat häät ja ohjemia oli 6.Ei tullut tylsistymisen tunnetta kellekkään kertaakaan.Minun kaaso oli järjestänyt mahtavat juhlat:)Aikaa riitti hyvin tanssimiseen ja seurusteluun.

• näinhän

se on että morsian tykkää kun on kaikenlaisia leikkejä yms. mutta tykkääkö juhlavieraat. Siitähän tuossa alunperin oli kysymys eli nyt ei kyselty morsiamen mielipidettä vaan yritettiin antaa hiukan vihjeitä siitä mitä ei kannattaisi tehdä...

• takasäkki
        näinhän kirjoitti:

se on että morsian tykkää kun on kaikenlaisia leikkejä yms. mutta tykkääkö juhlavieraat. Siitähän tuossa alunperin oli kysymys eli nyt ei kyselty morsiamen mielipidettä vaan yritettiin antaa hiukan vihjeitä siitä mitä ei kannattaisi tehdä...

Morsiamen ryöstö on yksi älyttömistä leikeistä, varsinkin jos sillä vielä rahastetaan! Kas ei laiteta suoraan hattua kiertämään! "Totuus tai tehtävä"-leikki hääparille voisi olla mukavampaa...

• joil

hih missäs kohta 4? mut joo en omiin häihin mitään leikkejä edes halua, juuri sen takia että häissä joissa olen ollut niin ärsyttänyt just se et koko aika on jotain härdelliä, eikä oikeestaan ehdi muuta tekemään kuin seuraamaan erilaisia leikkejä.ö

• hippaleikkejä

Fiksusti kirjoitettu, paitsi kohta 4 jäi puuttumaan.

Nuo leikit minuakin potuttavat. Miksi häiden pitää olla ohjelmistoltaan kuin huonot firman pikkujoulut, jonka kilpailuissa yritetään saada muutama osallistuja pilkan kohteeksi ja loppuväki nauramaan näiden yrityksille?

• juhlan tekiä

Eikös sitä hääparia pitäis kiusotella, kun ovat juhlien keskipisteenä, eli miksi hääväen pitäsi olla naurun kohteena?

Keskittäkää nuo leikit ym hääpariin!

• Charles

Ihmeesti porukka jaksaa itkeä leikeistä. Juhlien järjestäjä saa järjestää juuri sellaiset juhlat kuin haluaa. Jos ei vieras tykkää olla, niin lähtee pois. Ei voisi olla tuon yksinkertaisempaa.

Minä olin kerran häissä, jossa veisattiin virsiä. Toisen virren jälkeen nostin kytkintä. Miksi pitää olla paikassa, jossa ei viihdy, jos lähteäkin voi?

Fiksu juhlien järjestäjä tekee niin, että leikkeihin osallistumattomat voivat harrastaa sitä vapaata seurustelua vaikka eri huoneessa. Ei kaikkia ole pakko ahtaa samaan tilaan. Aina tuo ei ole mahdollista, joten silloin mennään juhlan järjestäjän ehdoilla.

• Tsomby

• kruunaa

Sen CD:iden soiton päälle voisi sitten vielä rykäistä karaokelaulua, niin tilaisuuden arvokkuudesta ei varmana ole sen jälkeen enää mitään jäljellä.

• -Opiskelijatyttö-

Itse viihtyisin todella hyvin häissä, joissa olisi karaokea. Nämä ovat niin makuasioita. Ihan turha yrittää miellyttää jokaista vierasta. Pääasia, että hääpari itse viihtyy.

• vierasta
        -Opiskelijatyttö- kirjoitti:

Itse viihtyisin todella hyvin häissä, joissa olisi karaokea. Nämä ovat niin makuasioita. Ihan turha yrittää miellyttää jokaista vierasta. Pääasia, että hääpari itse viihtyy.

Vähän vieraalta tuntuisi karaoke hääjuhlassa. Minustakin se kuuluu jonnekin kotibileisiin sun sellaisiin.

• kokenut kävijä

ovat perseestä ja tyhmien akkojen keksintöä. Niillä todellakin tylsistytetään häävieraat!!!

Yleensä leikit ovat niin amatöörimäisesti ja kotikutoisesti tehtyjä ja juonnettuja, että kaikki kiusaantuvat.

Ainoa oikea ja hyväksi koettu ohjelma on:
      - ruoka
      - pari Puhetta
      - kahvit
      - bileet alkaa, eli kunnon livebändi soittaa piikkiin saakka

Tarjoilusta sen verran, että puna- ja valkoviiniä viiniä pitää olla jatkuvasti koko illan saatavana. Lisäksi olut- ja siiderihanat. Yöruoka siinä 22 ja 23 maissa. Eli jokin buffettyyppinen suolapalajuttu. Kesällä olin 60 hengen häissä ja siellä meni 5 kanisteria punkkua, 2 valkkaria, 2 käkeä olutta (30 l) ja 1,5 siideriä.

Oli kunnon bilebändi, joka soitti pääasiassa coverrockkia, 70-80 luvuilta. Alkuillasta, kun oli vielä vanhoja ihmisiä mukana, soitettiin ruotsinlaivamusaa. Humppaa, valssia, jarisillanpäätä sunmuutaskeidaa ei soitettu.

Leikkejä ei ollut, kimpunheittoa ei ollut eikä liioin sukkanauhanheittoa ollut, onneksi. Pari musiikkiesitystä oli ja pari puhetta.

Vihkiminenkin suoritettiin samassa, edustavassa isossa paikkassa. Ei tullut joutavaa autolla ajoa ja siirtymistä.

Väkevää viinaa ei saa tarjoilla, voi mennä örveltämiseksi!

Kyllä se hyvä bändi ja sopiva määrä alkoholia, joka tekee hyvät bileet!!!

• olet

Kesällä olin häissä joissa oli n.100 vierasta. Leikejä ja ohjlmaa oli ihan koko ajan eikä ehtinyt mihinkään muuhun keskittymään(siis just ihmisten kanssa puhumiseen yms.)
      Välillä oli sillai että edellinen ohjelma kun loppui ja porukka tietty lähti sisältä kuumasta pihalle tupakalle ja muutenkin viilentymään niin eikös taas jo joku kaaso tms. tullu käskemään porukan sisälle. Ihan perseestä, suoraan sanottuna!
      Leikit ja muut oli jotain ihan outoja muutenkin, ykskin leikki oli sellainen että oli joku paketti ja sit paperista luettiin aina joku juttu, tyyliin: "Ken on tilassa kaunein nainen, hänelle paketti vie", ja sit taas joku "kenellä hassuimmat viikset on, hänelle paketti vie." jne. Ihan turhaa pelleilyä ja tosi noloa ihmisille. Ja etenkin kun kuitenkaan eri sukujen edustajat ei toisiaan tuntenu.
      EI Leikkeijä kiitos!

• Siis ovatko juhlamme nyt sitten aivan tylsät, kun emme halua livebändiä soittamaan, vaan hankimme dj:n ja kunnolliset äänentoistovälineet??? Emmekkä pyydä dj:tä soittamaan vain lempimusiikkiamme vaan tosiaan kaikenlaista musiikkia laidasta laitaan (no ei aivan niin, mutta kuitenkin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3225
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2749
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      839
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    Aihe